Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veijo Baltzar Hesarin artikkeli

Vierailija
24.11.2019 |

Luotko läpi ja mitä ajatuksia herätti? Itse voin pahoin ja on surullinen olo kaikkien niiden tyttöjen puolesta. Miksi kukaan ei tehnyt mitään?

Kommentit (1248)

Vierailija
501/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murrosikäisiä lapsia asuu jossakin korvessa valtavassa talossa seitsemänkymppisen miehen kanssa, mies määrää miltä he näyttävät ja kuinka he pukeutuvat hameisiin ja korkokenkiin, papparainen nukkuu itse sängyssä ja murkut samassa huoneessa laumana lattialla, miehellä on avustajinaan kaksi kolmekymppistä naista, jotka hokevat että Veijolle on oltava mieliksi, teatteriharrastuksen aloittaneille teineille luvataan jotakin mystistä tähteyttä ja kuuluisuutta...

Tämä kuulostaa niin kaistapäiseltä ja hullulta touhulta, että jos olis ollut juonena suomalaisessa poliisisarjassa, niin olisin paheksunut täysin epäuskottavana.  

Jotenkin eniten tässä minua ihmetyttää, että kuinka on mahdollista, että nykyajan tiedostavat tytöt lähtevät tällaiseen hullutukseen mukaan ja että heidän vanhempansa, sosiaalityöntekijät, poliisi, kuka tahansa aikuinen ei siihen puutu, vaan hullu toiminta saa jatkua vuosia?! 

Ihmetyttää kyllä, että tätä tapahtuu vielä vuonna 2019. Se, että aikuinen mies nukkuu vieraiden pikkupoikien kanssa samassa sängyssä, oli vielä ok 90-luvulla (M.Jackson), samoin se oli ok 25 vuotta sitten, että viisikymppinen mies osallistuu linnanjuhliin teini-ikäisen tyttöystävänsä kanssa... onneksi ei ole ok enää ja tähänkin tapaukseen vihdoin puututtiin.

Ei kyllä ole koskaan ollut kovin ok, että vanha gubbe jahtaa teinejä.

Mä itsekin muistan, kuinka m-anne ukkoa ja sen nuorikkoa Linnan juhlissa "ihmeteltiin", mutta varsinaista paheksumista ei kai kehdattu et no syistä kovin paljon tuoda julki.

Vierailija
502/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni haki joskus mukaan ja pääsi. Hän tuli kuitenkin toisiin ajatuksiin. Se olisi vienyt niin paljon aikaa koululta, ja edessä oli lukioon hakeminen. Kävin kyllä itsekin lukemassa Dromin sivuja, ja jotenkin koin sen vähän arveluttavaksi. Ehkä myös siksi, että produktio oli käynyt koululla rekryämässä oppilaita käytävillä opettajien tietämättä. Kun tyttäreni sitten ilmoitti, että ei haluakaan aloittaa produktiossa, NC kirjoitti perään, että toivottavasti et sen takia jää pois, että pelottaisi. Ja että he olisivat pitäneet huolta, ja että tämä proggis olisi aivan varmasti sitä, mitä tyttäreni tarvitsee. Hän kyseli tyttäreni puhelinnumeroa, jotta olisi voinut soittaa seuraavana päivänä ja jutella vielä. Tyttäreni ei koskaan enää vastannut tähän. (Sanoin, että ei tarvitse.) Tyttö oli alle 15 tuolloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa tämä mercedes bentson biisi, jossa kertoo baltsarista. Kaikki käy yhteen. Alussa mainitaan "jumala on suuri" näytelmä ja kun näytelmän nimen laittaa googleen löytyy kuva bentsosta lavalla.

Biisi on julkaistu n. Puolivuotta sitten ja on nimeltään qlaire guilty

Nyt osu ja upposi.

Aivan mahtava biisi ja etenkin lyriikat! Huippusettiä, tuli kylmät väreet päivän uutisten jälkeen tuon kuuntelusta. Lyriikat oli myös tubessa:

Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/

Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/

Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/

"You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/"

Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/

Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/

Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/

Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/

"You're guilty...

Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/

Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä käskit tulla vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/

Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/

Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/

Vau! Mitkä lyriikat. Kylmät väreet meni! Upeaa, Mercedes Bentso!

Jotenkin hypnoottinen biisi😳

Vierailija
504/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttäreni haki joskus mukaan ja pääsi. Hän tuli kuitenkin toisiin ajatuksiin. Se olisi vienyt niin paljon aikaa koululta, ja edessä oli lukioon hakeminen. Kävin kyllä itsekin lukemassa Dromin sivuja, ja jotenkin koin sen vähän arveluttavaksi. Ehkä myös siksi, että produktio oli käynyt koululla rekryämässä oppilaita käytävillä opettajien tietämättä. Kun tyttäreni sitten ilmoitti, että ei haluakaan aloittaa produktiossa, NC kirjoitti perään, että toivottavasti et sen takia jää pois, että pelottaisi. Ja että he olisivat pitäneet huolta, ja että tämä proggis olisi aivan varmasti sitä, mitä tyttäreni tarvitsee. Hän kyseli tyttäreni puhelinnumeroa, jotta olisi voinut soittaa seuraavana päivänä ja jutella vielä. Tyttäreni ei koskaan enää vastannut tähän. (Sanoin, että ei tarvitse.) Tyttö oli alle 15 tuolloin.

Viisas äiti. Meni saalis sivu suun. Nyt voisi olla tytöllä ihan toisenlainen elämä. Eikä siis hyvässä mielessä.

Vierailija
505/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa tämä mercedes bentson biisi, jossa kertoo baltsarista. Kaikki käy yhteen. Alussa mainitaan "jumala on suuri" näytelmä ja kun näytelmän nimen laittaa googleen löytyy kuva bentsosta lavalla.

Biisi on julkaistu n. Puolivuotta sitten ja on nimeltään qlaire guilty

Nyt osu ja upposi.

Aivan mahtava biisi ja etenkin lyriikat! Huippusettiä, tuli kylmät väreet päivän uutisten jälkeen tuon kuuntelusta. Lyriikat oli myös tubessa:

Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/

Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/

Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/

"You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/"

Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/

Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/

Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/

Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/

"You're guilty...

Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/

Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä käskit tulla vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/

Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/

Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/

Vau! Mitkä lyriikat. Kylmät väreet meni! Upeaa, Mercedes Bentso!

Jotenkin hypnoottinen biisi😳

”Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa.”

Vierailija
506/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän sanoa, että melko voimakasta sitouttamista yhden haastattelukerran perusteella. Harvemmasta harrastuksesta pyrittäisiin soittelemaan perään noin, jos on kerran käynyt paikalla. Myös näin vanhempana pidän arveluttavana tuollaista kontaktia vanhempien ohi. Velvollisuudentuntoiselle tytölle piti erikseen sanoa, että kyllä tästä voi jäädä pois, vaikka on ensin aikonut aloittaa, ja että ei tuohon sähköpostiin tarvitse vastata mitään.

Vierailija
507/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän sanoa, että melko voimakasta sitouttamista yhden haastattelukerran perusteella. Harvemmasta harrastuksesta pyrittäisiin soittelemaan perään noin, jos on kerran käynyt paikalla. Myös näin vanhempana pidän arveluttavana tuollaista kontaktia vanhempien ohi. Velvollisuudentuntoiselle tytölle piti erikseen sanoa, että kyllä tästä voi jäädä pois, vaikka on ensin aikonut aloittaa, ja että ei tuohon sähköpostiin tarvitse vastata mitään.

Ei helvetti, kun tulee mieleen skientologia ja muut hörhöt. Toimintatapa on hyvin sama.

Vierailija
508/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai tyttö lähe sie mukkaan, miul on hyvä hevone.

Vierailija
509/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden naisten kannattaa hakea tuntuvat korvaukset sedän touhuista. On varmasti varaaa maksaa pari miljoonaa takaisin uhreille.

Ei Suomessa sellaisia makseta. Sekotat suomen Amerikkaan.

Vierailija
510/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähe tyttö mukkaan, et jouvu hukkaan.."

Vierailija
511/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Baltzarilla uhreja, jos vaikutusvaltaiset poliitikot eivät olisi toimineet suosittelijoina rahoittajille, nuorille ja vanhemmille?

Vierailija
512/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tässä se taas huomattiin, miten metoo on "mennyt liian pitkälle". Kuinkahan moni tuollainen hyväksikäyttäjä, saalistaja-ukko on vielä jäämättä kiinni? Äijä on saanut häärätä aivan rauhassa kymmeniä vuosia, vaikka kaikki teatteripiireissä ovat tienneet ja viime vuosina politiikotkin. Mutta tyttöjen hätä ei ole kiinnostanut ketään.

Niin, ei ole Pyhä Pekka Haavistokaan puuttunut mitenkään, vain sanoutunut irti toiminnasta.

Vierailija
513/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ on loistava esimerkki kasvoilla ja nimellä ihmisestä, jonka olisi pitänyt puuttua!!!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006320627.html

Eipä yllättänyt, että nainen kyseessä.

Vierailija
514/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tässä se taas huomattiin, miten metoo on "mennyt liian pitkälle". Kuinkahan moni tuollainen hyväksikäyttäjä, saalistaja-ukko on vielä jäämättä kiinni? Äijä on saanut häärätä aivan rauhassa kymmeniä vuosia, vaikka kaikki teatteripiireissä ovat tienneet ja viime vuosina politiikotkin. Mutta tyttöjen hätä ei ole kiinnostanut ketään.

Niin, ei ole Pyhä Pekka Haavistokaan puuttunut mitenkään, vain sanoutunut irti toiminnasta.

Pyhästä Pekasta on tulossa seuraava presidentti huom.. Siksi ei halunnut liata käsiään ikävässä sopassa.

Vierailija
515/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai siel! Ottakaa tuo mies kiinni, hää juoksee miun puukko seläs.

Vierailija
516/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
517/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vain siitä, että uhrit olisivat jotenkin rikkinäisempiä kuin muut, eli vika olisi uhreissa. Kyse on siitä, että he todella saivat jotakin, mutta mamma ei uskalla avata silmiään ja katsoa, mitä se on.

No mitä ne saivat? Veijon metristä mulkkua? Tunneälyllä höystettynä?

No yleensähän näillä on alle viisisenttinen, jotka tarvitsevat aina uuden, kokemattoman nuoren tytön. Ettei tytöllä ole mitään vertailupohjaa, millainen on normaalin kokoinen mies ja millaista on hyvä seksi.

Romaneilla on isot peelot, kysy vaikka melkein ihan keltä tahansa romanin kanssa olleelta. Eivät ole kuin intialaiset muutoin.

Vierailija
518/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ on loistava esimerkki kasvoilla ja nimellä ihmisestä, jonka olisi pitänyt puuttua!!!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006320627.html

Eipä yllättänyt, että nainen kyseessä.

Siis mitä se sukupuoli tähän liittyy? Miksi ei yllättänyt, en kyllä nyt tajuu.

Yllättikö sukupuoli Haaviston kohdalla, joka oli tietoinen väärinkäytöksistä?

Vierailija
519/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt onko Veijo harras helluntailaishihhuli? Esiintynyt TV7 sekojen kanavallakin?

Vierailija
520/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikoista sen verran, että ymmärrän ettei kukaan yksittäinen korkean tason poliitikko ole puuttunut. Noilla on varmaan satoja yhteistyökuvioita (ihmiset, yritykset, projektit) vuosittain ja moneen varmaan perehdytään vaan vähän, koska perusteelliselle taustatutkimukselle ei yksinkertaisesti ole aikaa. Senkin ymmärrän, että jos joku on onnistunut saamaan hyvän maineen, siihen luotetaan, ja että jos on kuullut yhden näistä tapauksista ei ole oitis julkisesti ole vaatimassa päätä julkisesti vadille, koska pitäähän tietoja saada jotenkin varmistettua jos meinaa vakavia syytöksiä esittää. Se on kuitenkin outoa  ettei kukaan poliitikoista ole ihmetellyt kun teatteripiireissä Veijoa on ilmeisesti pidetty pidempään vähintäänkin kyseenalaisena tyyppinä, luulisi että joku tuntisi teatteriväkeä sen verran että olisi kuullut Baltzarin maineesta sitä kautta. Huom, en siis väitä että kaikki Baltzarin kanssa tekemisissä olleet poliitikot olisivat täysin tietämättömiä ja viattomia, ainoastaan sen että vaikea tietää kuka on ollut pimennossa ja kuka on tiennyt mitä kulissien takana tapahtuu.