Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veijo Baltzar Hesarin artikkeli

Vierailija
24.11.2019 |

Luotko läpi ja mitä ajatuksia herätti? Itse voin pahoin ja on surullinen olo kaikkien niiden tyttöjen puolesta. Miksi kukaan ei tehnyt mitään?

Kommentit (1248)

Vierailija
481/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun kommentoijista moni on kuitenkin suopeana istunut katsomassa näytelmiä, joissa nuori naisnäyttelijä riisuuntuu jossain vaiheessa tapahtumia. Joskus alastomuus on pyritty löyhästi sitomaan juoneen, joskus sitä ei ole yritettykään perustella. Ja niin on haltioissaan lopuksi taputettu silmälasit välkähdellen ja Aarikan puukorut hytkyen rintamuksella, kun on taas saatu annos kulttuuria.

Yhtään ainutta näytelmää en ole katsonut /nähnyt missä ollaan alasti oli mies tai nainen joten älä jauha pa*kaa. Typerää yleistämistä. Ja ei kai se että joku on alasti näyttämöllä automaattisesti tarkoita että em näyttelijä on joutunut ahdistelun kohteeksi ohjaajan taholta? Tämäkin taas typerää yleistämistä.

Tämänkin ketjun kommentoijista moni on kuitenkin suopeana istunut katsomassa näytelmiä, joissa nuori naisnäyttelijä riisuuntuu jossain vaiheessa tapahtumia. Joskus alastomuus on pyritty löyhästi sitomaan juoneen, joskus sitä ei ole yritettykään perustella. Ja niin on haltioissaan lopuksi taputettu silmälasit välkähdellen ja Aarikan puukorut hytkyen rintamuksella, kun on taas saatu annos kulttuuria.

Minäkään en ole nähnyt näytelmiä joissa alastomuutta, en myöskään omista yhtään puukorua.

Vierailija
482/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä mistä puhut ja mitä puolustat, ole vaiti mieluummin. V:n teot ovat totta jo 50 vuoden takaa, mutta kuka häntä on varjellut, naiset, todennäköisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄ on loistava esimerkki kasvoilla ja nimellä ihmisestä, jonka olisi pitänyt puuttua!!!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006320627.html

Vierailija
484/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun ei puuttunut, hänkään. Käsittämättömän paljon palstatilaa saa ympäripyöreille lausunnoilleen.

Vierailija
485/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa tämä mercedes bentson biisi, jossa kertoo baltsarista. Kaikki käy yhteen. Alussa mainitaan "jumala on suuri" näytelmä ja kun näytelmän nimen laittaa googleen löytyy kuva bentsosta lavalla.

Biisi on julkaistu n. Puolivuotta sitten ja on nimeltään qlaire guilty

Nyt osu ja upposi.

Aivan mahtava biisi ja etenkin lyriikat! Huippusettiä, tuli kylmät väreet päivän uutisten jälkeen tuon kuuntelusta. Lyriikat oli myös tubessa:

Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/

Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/

Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/

"You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/"

Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/

Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/

Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/

Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/

"You're guilty...

Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/

Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä käskit tulla vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/

Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/

Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/

Vau! Mitkä lyriikat. Kylmät väreet meni! Upeaa, Mercedes Bentso!

Väreet pitää mennä, se on selvä. Onhan iho myös kananlihalla?

Meni! Sellaista se hyvä taide on! Oletko koskaan kokenut?

Taide kouraisee vähän syvemmältä, nuo väreet ja karvat kuuluu Idols-osastoon.

Sinulla on pätevyys määritellä...?

On.

Kerro sitten miten se taide tuntuu syvemmällä? Tutiseeko munuainen, väpättääkö ohutsuoli, mitä? Kiinnostaa! Haluan oppia itsekin tuntemaan taidetta syvemmin.

Hyvän taiteen erottaa siitä, että teos tai näytös palautuu mieleesi yhtäkkiä parin viikon tai kuukauden päästä ja oivallat siitä jotain. Et voi unohtaa sitä.

Tässä ei nyt ollut kyse siitä, onko Bentson lyriikat taidokkaita vai ei. Ne ovat.

Jos jokin teos oikeasti koskettaa syvältä, voi sitä kunnioittaa käyttämällä jotain muuta kuin Idols-ilmausta. Ei, esitys ei ole veto eikä aina tarvitse kertoa oman kehon väreilyistä vaan siitä biisistä muut varmaan kuulisivat mieluummin.

Määrittelyä siitä, että miltä taiteen pitäisi tuntua ja määrittelyä siitä miten siitä kertoa. Tämä on tosiaan vauvapalsta eikä mikään taideopisto, kuten joku neropatti tuolla jo sanoikin. Hän (eli sinä?) määritteli, että kylmät väreet ei ole todellista tuntemista.

No. Selvennykseksi haluan kertoa, että tunnen taiteen äärellä myös täällä määritellyllä ”oikealla” tavalla, eli palaan vuosienkin jälkeen pohtimaan näkemääni teatteriesitystä, välillä liikutun niin, että ripsarit löytyy kaulalta, joskus taas pakahdun pelkästä tunteesta, sitten joskus taas ärsyttää, mietityttää ja hämmentää. Taide sen monissa ilmenemismuodoissaan on tuttua niin kokijana kuin tekijänäkin. Takana vuosien opinnot taidekorkeakoulussa. Jotain olen kuitenkin oppinut ihan vain elämällä: en määrittele toisten kokemusten syvyyttä, en taiteessa, en ahdistelutapauksissa enkä oikein missään muussakaan. Emme voi tietää toistemme syvyyksiä, me ollaan niin monimuotoisia kaikkine kokemuksinemme.

Vierailija
486/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-lehden jutun osuvampi otsikko olisi ollut Veijo Baltzar vihaa naisia ja rakastaa itseään. Juttuhan on umpisovinistinen. Akoitellaan yli 25-vuotiaita, valitetaan, että naiset eivät ole enää naisia ja miehillä ei ole mitään valtaa. Mikä siinä onkin, että nämä tapaukset ovat muutenkin yleensä sovinisteja ja nimenomaan kokevat, että naisilla on "nykyään" liikaa valtaa.

487/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Veijo ei ole edes mitenkään karismaattinen. Täytyy sanoa, että on todella uskomaton suoritus.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
488/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se Veijolle haaremia pyörittänyt drom-toiminnanjohtaja-muikkeli Nina Casten on aika herkku ulkonäkönsä puolesta! Nam...

Miksi tälle mun mielipiteelle, joka koski pelkästään Ninan ulkonäköä, annettiin vain alapeukkuja??

Onhan se hyvän näköinen.

Vierailija
489/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lukenut räppäri Mercedes Benzon kirjaa? Luettuani sen, sain parilla googletuksella vahvan epäilyksen siitä, että myös hän on ollut yksi uhreista. Niin surullista tuollainen vallankäyttö ja kun se vielä nimenomaan kohdistetaan hauraisiin ja muutenkin hukassa oleviin nuoriin tyttöihin :(

Vierailija
490/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punapäämoka kirjoitti:

Olen kaiken aikaa odotellut, koska kulttuurineuvos-tittelin antaja pahoittelee mokaansa. Ei ole näkynyt.

Olisi kyllä syytä.

niin, eikä ole ainoa kyseenalainen kunniamerkki/titteli. Tarjahan myönsi kunniaristejä myös muutamille diktaattoreille joilla kontollaan sota/ihmisoikeusrikoksia. Arvaa pahoitteliko. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005048017.html

Vierailija
491/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää nyt on käytännössä tehnyt? Manipuloinut mukaan johonkin kulttiin? Onko pitänyt vankina tyttö? Seksuaalista hyväksikäyttöä? Vai mitä?

Vierailija
492/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden naisten kannattaa hakea tuntuvat korvaukset sedän touhuista. On varmasti varaaa maksaa pari miljoonaa takaisin uhreille.

Vierailija
493/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun ei puuttunut, hänkään. Käsittämättömän paljon palstatilaa saa ympäripyöreille lausunnoilleen.

Päin vastoin, hyvä että toimittaja kyselee niin pitkään että jokainen lukija voi ymmärtää mikä nysverö puolustaja siellä on asioista ollut päättämässä

Vierailija
494/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tässä se taas huomattiin, miten metoo on "mennyt liian pitkälle". Kuinkahan moni tuollainen hyväksikäyttäjä, saalistaja-ukko on vielä jäämättä kiinni? Äijä on saanut häärätä aivan rauhassa kymmeniä vuosia, vaikka kaikki teatteripiireissä ovat tienneet ja viime vuosina politiikotkin. Mutta tyttöjen hätä ei ole kiinnostanut ketään.

Vierailija
495/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ on loistava esimerkki kasvoilla ja nimellä ihmisestä, jonka olisi pitänyt puuttua!!!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006320627.html

Tätä Lehikoista on kuvailtu lipposlaiseksi demariksi, joten tottakai rahaa on ohjattu kaverin kaverille -kriittisestä raportista huolimatta. Naispoliitikko tekee likaisen työn ja joutuu vastuuseen, Mooseksen pakoillessa.

Vierailija
496/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa tämä mercedes bentson biisi, jossa kertoo baltsarista. Kaikki käy yhteen. Alussa mainitaan "jumala on suuri" näytelmä ja kun näytelmän nimen laittaa googleen löytyy kuva bentsosta lavalla.

Biisi on julkaistu n. Puolivuotta sitten ja on nimeltään qlaire guilty

Nyt osu ja upposi.

Aivan mahtava biisi ja etenkin lyriikat! Huippusettiä, tuli kylmät väreet päivän uutisten jälkeen tuon kuuntelusta. Lyriikat oli myös tubessa:

Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/

Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/

Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/

"You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/"

Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/

Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/

Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/

Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/

"You're guilty...

Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/

Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä käskit tulla vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/

Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/

Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/

Vau! Mitkä lyriikat. Kylmät väreet meni! Upeaa, Mercedes Bentso!

Väreet pitää mennä, se on selvä. Onhan iho myös kananlihalla?

Meni! Sellaista se hyvä taide on! Oletko koskaan kokenut?

Taide kouraisee vähän syvemmältä, nuo väreet ja karvat kuuluu Idols-osastoon.

Sinulla on pätevyys määritellä...?

On.

Kerro sitten miten se taide tuntuu syvemmällä? Tutiseeko munuainen, väpättääkö ohutsuoli, mitä? Kiinnostaa! Haluan oppia itsekin tuntemaan taidetta syvemmin.

Hyvän taiteen erottaa siitä, että teos tai näytös palautuu mieleesi yhtäkkiä parin viikon tai kuukauden päästä ja oivallat siitä jotain. Et voi unohtaa sitä.

Tässä ei nyt ollut kyse siitä, onko Bentson lyriikat taidokkaita vai ei. Ne ovat.

Jos jokin teos oikeasti koskettaa syvältä, voi sitä kunnioittaa käyttämällä jotain muuta kuin Idols-ilmausta. Ei, esitys ei ole veto eikä aina tarvitse kertoa oman kehon väreilyistä vaan siitä biisistä muut varmaan kuulisivat mieluummin.

Määrittelyä siitä, että miltä taiteen pitäisi tuntua ja määrittelyä siitä miten siitä kertoa. Tämä on tosiaan vauvapalsta eikä mikään taideopisto, kuten joku neropatti tuolla jo sanoikin. Hän (eli sinä?) määritteli, että kylmät väreet ei ole todellista tuntemista.

No. Selvennykseksi haluan kertoa, että tunnen taiteen äärellä myös täällä määritellyllä ”oikealla” tavalla, eli palaan vuosienkin jälkeen pohtimaan näkemääni teatteriesitystä, välillä liikutun niin, että ripsarit löytyy kaulalta, joskus taas pakahdun pelkästä tunteesta, sitten joskus taas ärsyttää, mietityttää ja hämmentää. Taide sen monissa ilmenemismuodoissaan on tuttua niin kokijana kuin tekijänäkin. Takana vuosien opinnot taidekorkeakoulussa. Jotain olen kuitenkin oppinut ihan vain elämällä: en määrittele toisten kokemusten syvyyttä, en taiteessa, en ahdistelutapauksissa enkä oikein missään muussakaan. Emme voi tietää toistemme syvyyksiä, me ollaan niin monimuotoisia kaikkine kokemuksinemme.

En ottanut kantaa siihen, mikä on todellista tuntemista ja mikä ei. Se on subjektiivinen asia. Mutta jos oikeasti arvostaa kokemaansa, voi keskittyä kuvailemaan sitä elämyksen tuottanutta taideteosta muille. Mutta kun nykyajan narsistinen ihminen keskittyy aina itseensä, niin hän kertoo, miten hänelle tuli kylmät väreet ja miten hänen ihonsa on kananlihalla.

Idols-tuomaristolla on hyvin kapea sanavarasto. Huikee fiilis tai huikee tunnelma, ja sitten ne saa tanan kylmät väreet. Ei meidän muiden tarvitse tyytyä samaan.

Vierailija
497/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Castén on myös aivopesty tuohon kulttiin. Hänhän on sen ikäinen, että on varmaankin tavannut Baltzarin ekaa kertaa n. 15 vuotta sitten ja manipulointi jatkuu edelleen. En tosin tiedä hänen perhetaustastaan, mutta vaikuttaa kyllä olevan lumoutunut hänestä, kuka täysjärkinen NAINEN muuten suostuu seuraamaan tuollaista sivusta? Kenties on yksi Baltzarin lellikeistä?

Vierailija
498/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tämä herra on varmasti aika taitava huijaamaan ja manipuloimaan. Kuinka helppoa sellainen henkilö ja hänen motiivinsa on tunnistaa?  Ei ole ennen kuulumatonta, että tuomion saanut etenee hyvinkin korkeaan asemaan esimerkiksi kunnallispolitiikassa, kun ihmiset pitävät häntä jotenkin hyvänä tyyppinä.

Vierailija
499/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murrosikäisiä lapsia asuu jossakin korvessa valtavassa talossa seitsemänkymppisen miehen kanssa, mies määrää miltä he näyttävät ja kuinka he pukeutuvat hameisiin ja korkokenkiin, papparainen nukkuu itse sängyssä ja murkut samassa huoneessa laumana lattialla, miehellä on avustajinaan kaksi kolmekymppistä naista, jotka hokevat että Veijolle on oltava mieliksi, teatteriharrastuksen aloittaneille teineille luvataan jotakin mystistä tähteyttä ja kuuluisuutta...

Tämä kuulostaa niin kaistapäiseltä ja hullulta touhulta, että jos olis ollut juonena suomalaisessa poliisisarjassa, niin olisin paheksunut täysin epäuskottavana.  

Jotenkin eniten tässä minua ihmetyttää, että kuinka on mahdollista, että nykyajan tiedostavat tytöt lähtevät tällaiseen hullutukseen mukaan ja että heidän vanhempansa, sosiaalityöntekijät, poliisi, kuka tahansa aikuinen ei siihen puutu, vaan hullu toiminta saa jatkua vuosia?! 

Ihmetyttää kyllä, että tätä tapahtuu vielä vuonna 2019. Se, että aikuinen mies nukkuu vieraiden pikkupoikien kanssa samassa sängyssä, oli vielä ok 90-luvulla (M.Jackson), samoin se oli ok 25 vuotta sitten, että viisikymppinen mies osallistuu linnanjuhliin teini-ikäisen tyttöystävänsä kanssa... onneksi ei ole ok enää ja tähänkin tapaukseen vihdoin puututtiin.

Vierailija
500/1248 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diza kirjoitti:

Kyse ei ole vaan 20 vuodesta, vaan yli 50: stä, eli jo tuplamummutkin , isoisoäiditkin ovat tietoisia tämän Veijarin toiminnasta. Tähän saakka kaikki uhrit ovat pelänneet avautua ja varsinkin kun ollaan huomattu että meidän maassa ei poliisi eikä oikeuslaitoskaan muista mitään kuten eivät päättäjätkään. Olisivat nuo nuoret naiset, entiset vaimot ja kumppanit lyöttäytyneet rohkeasti yhteen ja paljastaneet teot, mutta kun eivät sitä tehneet pelon vallassa.

Näin vanhentuneena juttuna voin kertoa - v 1967 selvisin täpärästi hengissä tuon sittemmin ja nyttemmin kuuluisan, maan kärkimiesten ja naisten suuresti arvostetun korkeakulttuuriedustajan käsittelystä. Suuri kiitos Veijon veljelle Valdelle että pelasti minut, 17 vuotiaan koululaisen, tuon silloin 25 vuotiaan miehen agressioilta. Vanhemmilleni jouduin peloissani valehtelemaan, että musta silmäni ja kipeä pallea johtuu koulun pesäpalloottelussa saamiini vammoihin.

V:llä oli jo tuolloin samat metodit naisten ja tyttöjen suhteen, eli hyvin kaksinaismoraaliset ja naista mitätöivät asenteet, mitkä suhteen alussa eivät olleet nähtävissä, vaan pulpahtivat pikkuhiljaa suhteen edetessä ja V:n kyllästyessä seurusteluun.

Lainaan hänen sanojaan: ei me nyt voidakaan mennä naimisiin kun ollaan niin köyhiä, mutta nyt olen löytänyt rikkaan Kristiinan ja menen hänen kanssaan sitä vastoin vihille, mutta ilman avioehtoa, joten kun odotat 5 vuotta niin puolet Kristiinan omaisuudesta siirtyy minulle. Kyllä kait jaksat odottaa? En odottanut, olin järkyttynyt, mutta onneksi omasin hyvän itsetunnon ja unohdin tämän vuoden kestäneen tiiviin , sukulaisillenikin avoimen seurustelun, kukaan heistäkään ei heti aavistanut missä mennään, eikä varmaan Kristiinakaan, joka todennäköisesti seurusteli tämän Veijarin kanssa yhtäaikaa, joten vikkelä poika tuo Veija oli.

Mustalaisrotua en tästä syytä, hänen veljensä olivat mukavia sydämellisiä ihmisiä, jotka myös olivat osittain V:n komennossa.

Tämä tiedoksi Jaakonsaarelle, Kanervalle, Haloselle, Haavistolle

Eikös se Baltzar muuten ollut juuri tasan 5 v Christinan kanssa naimisissa? Eka vaimo siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi