Veijo Baltzar Hesarin artikkeli
Luotko läpi ja mitä ajatuksia herätti? Itse voin pahoin ja on surullinen olo kaikkien niiden tyttöjen puolesta. Miksi kukaan ei tehnyt mitään?
Kommentit (1248)
Uskooko tuo Kasimir isänsä paskapuheet? Onkohan se tiennyt tästä touhusta?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, mistä VB on saanut rahansa miljoonatalojen ostelemiseen. Yhdistyksiä ja harrastajateattereita pyörittämällä kun ei yleensä pääse rahoihin käsiksi.
Avioeron osituksessa? Lehtijutun mukaan 1. vaimo oli Suomen rikkaimman miehen tytär. Veijo nai reilusti luokkaansa ylempää etenkin tuohon aikaan...
Vaimo no 1 Christina Salingre. Eronneet jo 1974, joten ne rahat jo ryypätty. Toisekseen en ole Suomen rikkaimpien listalla tuota nimeä nähnyt.
Is:n vanhassa jutussa satuilevat seuraavaa, eli on sitten varmaan höpöhöpöä eikä.toimittaja ole mustalaisten tarinoita tarkastanut:
Veijon tarina on satutarina, Kasimir Baltzar, 33, sanoo.
– Veijo muutti Helsingin Kaisaniemen puistoon joskus 15-vuotiaana, ja muutaman vuoden kuluttua hän oli tunnettu kirjailija, ja Suomen rikkaimman miehen tytär oli hänen puolisonsa. Se, millaisen yhteiskunnallisen nousun hän on tehnyt, tekee hänen elämästään sadun.
Voi hyvinkin olla höpö höpöä, mutta jos joku saisi vähän nuuskittua asiaa eli kuka tuo eka vaimo oikein on juuriltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Veijon näytelmissä ei ollut romaneita? Tavoitteena oli vähemmistön voimaannuttaminen mutta lavalla olikin lukiotyttöjä eikä Romanian kerjäläisiä.
Kuka sellaisia olisi mennyt katsomaan? Romanit eivät käy teattereissa. Olisi pitänyt järjestää ravit tai lavatanssit.
Veijo varmaan itse voimaantui tyttöjen ihailusta.
Vierailija kirjoitti:
Näköislehti on avoin vain aamupäivät, ei koko päivää.
Kyllä mä äsken selasin tämän päivän näköislehteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, mistä VB on saanut rahansa miljoonatalojen ostelemiseen. Yhdistyksiä ja harrastajateattereita pyörittämällä kun ei yleensä pääse rahoihin käsiksi.
Avioeron osituksessa? Lehtijutun mukaan 1. vaimo oli Suomen rikkaimman miehen tytär. Veijo nai reilusti luokkaansa ylempää etenkin tuohon aikaan...
Vaimo no 1 Christina Salingre. Eronneet jo 1974, joten ne rahat jo ryypätty. Toisekseen en ole Suomen rikkaimpien listalla tuota nimeä nähnyt.
Is:n vanhassa jutussa satuilevat seuraavaa, eli on sitten varmaan höpöhöpöä eikä.toimittaja ole mustalaisten tarinoita tarkastanut:
– Veijo muutti Helsingin Kaisaniemen puistoon joskus 15-vuotiaana, ja muutaman vuoden kuluttua hän oli tunnettu kirjailija, ja Suomen rikkaimman miehen tytär oli hänen puolisonsa. Se, millaisen yhteiskunnallisen nousun hän on tehnyt, tekee hänen elämästään sadun.
Voi hyvinkin olla höpö höpöä, mutta jos joku saisi vähän nuuskittua asiaa eli kuka tuo eka vaimo oikein on juuriltaan.
Googlella tulee esiin tietoja että yksi miespuolinen Salingre on avioitunut Wrede -suvun (vanhaa rahaa PALJON, aatelisuku) perijättären kanssa. Veijon 1. vaimo saattaa olla tuota sukuhaaraa.
Pekka Haavisto ei oikein jaksa välittää kaikista yhteydenotoista. Olen keskustellut hänen kanssaan ja lähetin viestin asiasta, johon hän lupasi ottaa kantaa. Yli vuoden päästä vastasi, vastauksella ei ollut enää mitään merkitystä silloin. Tämä vaan pieni esimerkki, pienen ihmisen asiasta.
Baltzarin tapauksessa Haaviston politiikkona olisi pitänyt paremmin hoitaa asia. Jos hänellä itsellä ei aikaa, kiinnostusta ole, niin olisi antanut jollekin virkaihmiselle, joka olisi ottanut asian vakavasti ja hoitanut asian loppuun. Juuri sen vuoksi, että suhtaudutaan välinpitämättömästi, on äärimmäisen vaikeata avautua näin aroista asioista kenellekään. (Rikosuhripäivystys toivottavasti toimii oikein)
Ymmärrän kyllä, että vuosikymmenten aikana Baltzar on manipuloinut ja huijannut tuhansia ihmisiä, keitä milläkin tavalla valjastanut "alaisekseen". Hänellä on siihen taito. Eräs miespoliitikko oli hänen produktiossaan eräässä pienessä suomalaisessa kaupungissa. Hänkään tuskin ymmärsi B:n tarkoituksia. Baltzaria ihailtiin vielä siihen aikaan. Hänestä on kyllä puhuttu vuosikausien aikana myös kielteistä, hyväksikäytöistä jne. , mutta kukaan ei ehkä ole suorastaan pystynyt todistamaan mitään. Jos itse uhrit eivät ole pystyneet asiasta kertomaan. Monta tapausta on vaiettu.
Vierailija kirjoitti:
Onko huhussa perää että veijo olisi jannan lapsen isä?
Taisit just ite keksiä tämän huhun :D Ei ole perää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään koko ala ole mätä, luojan kiitos!
Ala on erittäin haluttu, monella tavalla kiinnostava ja houkutteleva.
Siihen on sitten helppo iskeä hyväksikäyttäjän väliin ja antaa ymmärtää ties mitä.
Weinsteinilla nyt oli oikeastikin todella paljon valtaa alalla, mutta joku tuollainen Baltzar tai se Kallion lukion lehtori... Ei heillä ole minkäänlaista vaikutusta siihen, keitä vaikka teatterikorkeakouluun pääsee. Ei yhtään mitään! Kunhan tekevät itsestään tärkeitä. Mutta eiväthän nuoret voi sitä tietää.
Lisäksi ala on sillä lailla mediaseksikäs, että siellä tapahtuvat vääryydet herättävät paljon huomiota jos niitä tulee ilmi. Siksikin voi tulla vaikutelma, että koko ala on aivan kamala.
No en nyt sanoisi, ettei Baltzarilla olisi voinut olla valtaa Teatterikorkean asioihin, olihan hän toiminut siellä opettajana ja pääsipä hänen poikansakin sinne oppilaaksi... Ja onhan Teatterikorkeassa esiintynyt kaiken maailman suhmurointia ja vallankäyttöä. Ja useinhan tunnettujen näyttelijöiden jälkikasvulle ovet ovat avautuneet, etten nyt aivan täysin varauksetta luottaisi systeemin eettisyyteen ja riippumattomuuteen.
No minä sanoisin, koska tiedän tästä asiasta aika paljon. Veijo Baltzar oli opettamassa yhtä tiettyä kurssia silloin 90-luvulla ennen kuin sai potkut käytöksensä vuoksi. Kyseinen kurssi ei edes ollut perusopetuksen puolella, vaan täydennyskoulutuksen puolella, joka on ihan eri asia. Ei hän opettanut näyttelijäntyön koulutusohjelmassa. Hänen poikansa pääsi kouluun myös sillon kun isä oli jo aikaa sitten saanut fudut.
Baltzarilla on absoluuttisesti nolla prosenttia vaikutusvaltaa siihen, ketkä pääsevät opiskelemaan näyttelemistä. Hänellä ei ole siellä mitään vaikutusvaltaa. Kukaan yksittäinen ihminen ei voi sellaisia opiskelupaikkoja lupailla. Vaikka olisit itse valintakoeraadissa, et voisi, koska päätökset tehdään ryhmätyönä ja sen pohjalta.
Tämä on itse asiassa hyvä esimerkki siitä, että edes aikuiset (?) ihmiset eivät ole kärryillä alan käytännöistä, vaikka näköjään kuvittelevat olevansa. Miten ihmeessä sitten nuoret voisivat tietää?
Baltzarilla hyvät suhteet politikoihin, jotka päättävät myös esim. Teatterikoulun ja teattereiden rahoituksesta. Ja sinä meinaat, että on täysin 0% vaikutusvaltaa. En muuten usko.
No älä usko. Jos haluat uskoa, että Veijo Baltzar istuu niissä kabineteissa, jossa päätetään rahanjaosta yliopistoille, ja kuiskii siellä poliitikkojen ja virkamiesten korviin, että älkää antako rahaa, jollen minä saa lähettää näyttelijäntaiteen professoreille listaa siitä, ketä opiskelemaan saa ottaa ja ketä ei, niin siinähän uskot.
Kuka vielä ihmettelee sitä, että nuoret tytöt on saatu uskomaan näihin Baltzatin vaikutusvaltaharhoihin?
Tuo on maailman vanhin temppu: jos et tee niinkuin minä sanon ja ihaile minua, niin tuhoan sinun (toistaiseksi olemattoman) urasi. Minullekin on itse asiassa nuorena teatterinharrastajana sanottu niin. Kyseisellä ihmisellä ei myöskään oikeasti ollut mitään vaikutusvaltaa. Samaa oli vihjaillut myös Kallion lukion lehtori. Tällaisillä jutuilla saa itselleen hyvin tehokkaasti naurettavan pellen maineen jos ne tulevat ammattilaisten tietoon. Että kun ei muuta saa aikaan, niin pyörii huijaamassa teinityttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään koko ala ole mätä, luojan kiitos!
Ala on erittäin haluttu, monella tavalla kiinnostava ja houkutteleva.
Siihen on sitten helppo iskeä hyväksikäyttäjän väliin ja antaa ymmärtää ties mitä.
Weinsteinilla nyt oli oikeastikin todella paljon valtaa alalla, mutta joku tuollainen Baltzar tai se Kallion lukion lehtori... Ei heillä ole minkäänlaista vaikutusta siihen, keitä vaikka teatterikorkeakouluun pääsee. Ei yhtään mitään! Kunhan tekevät itsestään tärkeitä. Mutta eiväthän nuoret voi sitä tietää.
Lisäksi ala on sillä lailla mediaseksikäs, että siellä tapahtuvat vääryydet herättävät paljon huomiota jos niitä tulee ilmi. Siksikin voi tulla vaikutelma, että koko ala on aivan kamala.
No en nyt sanoisi, ettei Baltzarilla olisi voinut olla valtaa Teatterikorkean asioihin, olihan hän toiminut siellä opettajana ja pääsipä hänen poikansakin sinne oppilaaksi... Ja onhan Teatterikorkeassa esiintynyt kaiken maailman suhmurointia ja vallankäyttöä. Ja useinhan tunnettujen näyttelijöiden jälkikasvulle ovet ovat avautuneet, etten nyt aivan täysin varauksetta luottaisi systeemin eettisyyteen ja riippumattomuuteen.
No minä sanoisin, koska tiedän tästä asiasta aika paljon. Veijo Baltzar oli opettamassa yhtä tiettyä kurssia silloin 90-luvulla ennen kuin sai potkut käytöksensä vuoksi. Kyseinen kurssi ei edes ollut perusopetuksen puolella, vaan täydennyskoulutuksen puolella, joka on ihan eri asia. Ei hän opettanut näyttelijäntyön koulutusohjelmassa. Hänen poikansa pääsi kouluun myös sillon kun isä oli jo aikaa sitten saanut fudut.
Baltzarilla on absoluuttisesti nolla prosenttia vaikutusvaltaa siihen, ketkä pääsevät opiskelemaan näyttelemistä. Hänellä ei ole siellä mitään vaikutusvaltaa. Kukaan yksittäinen ihminen ei voi sellaisia opiskelupaikkoja lupailla. Vaikka olisit itse valintakoeraadissa, et voisi, koska päätökset tehdään ryhmätyönä ja sen pohjalta.
Tämä on itse asiassa hyvä esimerkki siitä, että edes aikuiset (?) ihmiset eivät ole kärryillä alan käytännöistä, vaikka näköjään kuvittelevat olevansa. Miten ihmeessä sitten nuoret voisivat tietää?
Baltzarilla hyvät suhteet politikoihin, jotka päättävät myös esim. Teatterikoulun ja teattereiden rahoituksesta. Ja sinä meinaat, että on täysin 0% vaikutusvaltaa. En muuten usko.
No älä usko. Jos haluat uskoa, että Veijo Baltzar istuu niissä kabineteissa, jossa päätetään rahanjaosta yliopistoille, ja kuiskii siellä poliitikkojen ja virkamiesten korviin, että älkää antako rahaa, jollen minä saa lähettää näyttelijäntaiteen professoreille listaa siitä, ketä opiskelemaan saa ottaa ja ketä ei, niin siinähän uskot.
Kuka vielä ihmettelee sitä, että nuoret tytöt on saatu uskomaan näihin Baltzatin vaikutusvaltaharhoihin?
Tuo on maailman vanhin temppu: jos et tee niinkuin minä sanon ja ihaile minua, niin tuhoan sinun (toistaiseksi olemattoman) urasi. Minullekin on itse asiassa nuorena teatterinharrastajana sanottu niin. Kyseisellä ihmisellä ei myöskään oikeasti ollut mitään vaikutusvaltaa. Samaa oli vihjaillut myös Kallion lukion lehtori. Tällaisillä jutuilla saa itselleen hyvin tehokkaasti naurettavan pellen maineen jos ne tulevat ammattilaisten tietoon. Että kun ei muuta saa aikaan, niin pyörii huijaamassa teinityttöjä.
En nyt tarkoittanutkaan Veijon "taiteellista" uraa, vaan asemaa demareissa. Myös se naisavustaja oli mukana demareiden politiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlella tulee esiin tietoja että yksi miespuolinen Salingre on avioitunut Wrede -suvun (vanhaa rahaa PALJON, aatelisuku) perijättären kanssa. Veijon 1. vaimo saattaa olla tuota sukuhaaraa.
Erittäin vanha aatelissuku, Wrede siis, mutta rahaa ei ole. Kartanot ja maat mennyt jo 1800 -luvulla. Rabbelundin kartano saattaa olla suvulla vielä.
https://yle.fi/uutiset/3-9335436
Ohis, sori.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä noita tyttöjäkään. Ei kai tyhmä tarvi olla.
Itsetunnon ja omanarvontunteen murenemiseen ei tarvitse olla tyhmä taikka edes nuori. Pelko varmasti ollut myös läsnä.
Kyllä nuo tuollaiset ovat manipuloinnin mestareita.
Ketäköhän kaikkia kuuluu asiakaspiiriin, kyseessä kuitenkin ihmiskauppa josta syytetään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinköhän nuo rahat on enää lämmittäneet kymmenien vuosien jälkeen? Avioitunut jo monta kertaa sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onpahan sekava sepustus. Samalla moitit hysteriasta (1800-luvun pseudotieteellinen termi jolla pyrittiin hallitsemaan naiseutta,) ja samalla mukakiittelet heikompien äänen esiin nousua. Kyllä, johonkin pitää vetää raja ja se on nyt ylitetty. Ei varmasti siinä että pikkulapset ovat päiväkodissa ja eivät itse päätä milloin mennään nukkumaan.
Aivan, johonkin on vedettävä raja, ja se mihin se vedetään, on täysin kulttuurisidonnaista. Ihmiset ovat sokeita omalle kulttuurilleen, ja pitävät sitä ainoana oikeana tapana olla ja elää. Näin on haaremiyhteiskunnissa, ja näin on meillä.
Hysteerisyys on se sana, jolla nykyistä julkista lynkkaus- ja "keskustelu"ilmapiiriä voi parhaiten kuvata. Ihmiset ulvovat kuorossa ja demonisoivat milloin kenetkin. Tosiasia on kuitenkin, että joku muu oli haavoittanut näitä uhreja jo ennemmin, eivät he muuten olisi etsineet vastausta Baltzarista. Mutta Baltzar saa nyt olla syyllinen kaikkeen.
Paljonko ne sen sakot oli? Lueskelin eilen mutten nyt löydä summaa. Muistelen vain että aika pienet, siihen nähden että on useita arvokkaita kiinteistöjä, auto jne.? Eikä noilla taidealoilla tulot yleensä kai päätä huimaa. Vai huimaako?
https://www.drom.fi/kokemuspankki
"Veijo sitä veijo tätä, veijo on kuningas" yööh. Ja ylläri, ainoat jotka ei ole nuoria, hoikkia ja kauniita + hameessa ovat miehiä, selkeästi eri kriteereillä valittu kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko huhussa perää että veijo olisi jannan lapsen isä?
Taisit just ite keksiä tämän huhun :D Ei ole perää.
En minäkään usko. Tuo huhu kai on ollut jo aiemmin liikkeellä. Janna sanoi jossain haastattelussa, että lapsen isä ei ole julkisuuden henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että lähes kaikki on suhteellista. Ei kaikki, esimerkiksi toisen surmaaminen ei ole missään kulttuurissa suhteellista. Mutta tämä iäkkäiden miesten kiinnostus nuoriin tyttöihin tai poikiin on kautta maailmanhistorian ollut yleistä. Joskus vanhaa miestä on jopa pidetty turvallisena vaihtoehtona nuorelle tytölle. Vanhalla miehellä on kokemusta, ehkä omaisuuttakin, eikä hän jaksa ihan yöt läpeensä kiusata sängyssä.
Nyt elämme toista aikaa ja suhtaudumme tällaiseen hysteerisesti. On hyvä, että viimein heikompien ääni nousee esiin ja heidän kokemustaan on pakko kuulla ja uskoa. Mutta tässä Baltzarinkin tapauksessa on niin, että jotain hyväähän nuo tytöt ovat saaneet, kun ovat niin uskollisesti toimintaan sitoutuneet. Ehkä se on tapahtunut kehittyvän nuoren minän muokkaamisen tai murskaamisen kautta. Mutta moneen muuhunkin asiaan sosiaalistutaan kipeän ja loukkaavan prosessin kautta. Päivähoito- ja koulutusjärjestelmä on monelle lapselle ja nuorelle yksi tällainen. Miksi ei saa olla kotona, läheisten kanssa? Miksi ei saa nukkua päiväunia siihen aikaan kun haluaa ja mennä ulos kun siltä tuntuu? Miksi ei saa olla yksin? Miksi minua ja oppimistani tarkkaillaan ja arvioidaan? Miksi minusta lähetellään viestejä ja minusta palaveerataan tietämättäni?
Samanlainen toiminnan ja vaikuttamisen kohde yksilö on muuallakin kuin Baltzarin kultissa. Olemme hyväksyneet tämän joissain asioissa, toisissa ei.
No nyt on erikoinen yritys puolustaa nuorten ahdistelijoita ja hyväksikäyttäjiä. Kun valta-asemaa ei vain pidä käyttää tällä tavalla väärin seksuaalisiin tarkoitusperiin, kera uhkailun ja kaiken muun manipuloinnin. Tuntuu, että melkein tunnistan tuon kirjoittajan, sillä eräällä vastaavalla tapauksella on juuri tuollaisia selityksiä. Ehkä on parempi, että jatkat sen kipuilun kanssa, että miksi yhteiskunta ei salli muiden seksuaalista hyväksikäyttöä...
Se lukutaito, missä se on?
En puolustele ketään tai mitään. Nuoreen vaikuttamista tekevät vain monet muutkin tahot kuin ne, jotka virallisesti ahdistelijoiksi nimetään. Nuorten itsetuntoa murtavat muutkin kuin he. Ei meillä muuten näitä sopivia uhreja olisikaan.
Ympäröivä maailma rikkoo monin eri tavoin ihmisen eheyden ja typistää kasvun mahdollisuuden. Joillekin koulu toimii niin, toisille media. Some vaikuttaa nuoriin tyttöihin aika raskaasti, se on ahdistelija johon ei puututa.
Tunnista sinä vain siellä "tämä kirjoittaja". Sehän kuuluu AV-kirjoittelijan vähäiseen työkalupakkiin tuo kirjoittajan henkilön pohtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on kuitenkin, että joku muu oli haavoittanut näitä uhreja jo ennemmin, eivät he muuten olisi etsineet vastausta Baltzarista. Mutta Baltzar saa nyt olla syyllinen kaikkeen.
Ai sä meinaat, että kun näitä tyttöjä oli jo aiemmin käytetty hyväksi, niin oli ok hyväksikäyttää vähän lisää?
Ok, boomer.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpahan sekava sepustus. Samalla moitit hysteriasta (1800-luvun pseudotieteellinen termi jolla pyrittiin hallitsemaan naiseutta,) ja samalla mukakiittelet heikompien äänen esiin nousua. Kyllä, johonkin pitää vetää raja ja se on nyt ylitetty. Ei varmasti siinä että pikkulapset ovat päiväkodissa ja eivät itse päätä milloin mennään nukkumaan.
Aivan, johonkin on vedettävä raja, ja se mihin se vedetään, on täysin kulttuurisidonnaista. Ihmiset ovat sokeita omalle kulttuurilleen, ja pitävät sitä ainoana oikeana tapana olla ja elää. Näin on haaremiyhteiskunnissa, ja näin on meillä.
Hysteerisyys on se sana, jolla nykyistä julkista lynkkaus- ja "keskustelu"ilmapiiriä voi parhaiten kuvata. Ihmiset ulvovat kuorossa ja demonisoivat milloin kenetkin. Tosiasia on kuitenkin, että joku muu oli haavoittanut näitä uhreja jo ennemmin, eivät he muuten olisi etsineet vastausta Baltzarista. Mutta Baltzar saa nyt olla syyllinen kaikkeen.
Itse asiassa se että tekee pahaa jo aikaisemmin haavoittuneille, ei todellakaan tee syyllisen taakkaa pienemmäksi, vaan päinvastoin. Haavoittuneiden haavoittaminen on raukkamaisuutta. Etsinyt helpot uhrit.