Veijo Baltzar Hesarin artikkeli
Luotko läpi ja mitä ajatuksia herätti? Itse voin pahoin ja on surullinen olo kaikkien niiden tyttöjen puolesta. Miksi kukaan ei tehnyt mitään?
Kommentit (1248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, mistä VB on saanut rahansa miljoonatalojen ostelemiseen. Yhdistyksiä ja harrastajateattereita pyörittämällä kun ei yleensä pääse rahoihin käsiksi.
Avioeron osituksessa? Lehtijutun mukaan 1. vaimo oli Suomen rikkaimman miehen tytär. Veijo nai reilusti luokkaansa ylempää etenkin tuohon aikaan...
Vaimo no 1 Christina Salingre. Eronneet jo 1974, joten ne rahat jo ryypätty. Toisekseen en ole Suomen rikkaimpien listalla tuota nimeä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helvetissä tämän näköinen ja oloinen otus saa huijattua puolelleen joukoittain ihmisiä? Kollektiivinen psykoosi? Silkka inhimillinen tyhmyys?
Vahvatahtoinen, häikäilemätön aikuinen mies, joka pelaa päälle uhripääomalla. Kuka tahansa aikuinen aikamies pystyisi nuorten hyväksikäyttöön jos olisi vain niin sika, että haluaisi tuolla lailla niitä manipuloida ja hyväksikäyttää.
Mustalaisiahan koulutetaan lapsesta asti hyviksi manipuloijiksi. Kuulunee kulttuuriin. Olen ollut vieressä todistamassa, kun äiti ja isosisko antoivat puhelimella ohjeita, mitä pitää sanoa, että toisen lapsen manipulointi onnistuu.
Yksi niistä asioista, joista romanikulttuurissa vaietaan julkisesti on nimenomaan se mikä on kantaväestön "kaajeitten" asema ja merkitys romaneille. En paljasta asiaa tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helvetissä tämän näköinen ja oloinen otus saa huijattua puolelleen joukoittain ihmisiä? Kollektiivinen psykoosi? Silkka inhimillinen tyhmyys?
Vahvatahtoinen, häikäilemätön aikuinen mies, joka pelaa päälle uhripääomalla. Kuka tahansa aikuinen aikamies pystyisi nuorten hyväksikäyttöön jos olisi vain niin sika, että haluaisi tuolla lailla niitä manipuloida ja hyväksikäyttää.
Mustalaisiahan koulutetaan lapsesta asti hyviksi manipuloijiksi. Kuulunee kulttuuriin. Olen ollut vieressä todistamassa, kun äiti ja isosisko antoivat puhelimella ohjeita, mitä pitää sanoa, että toisen lapsen manipulointi onnistuu.
Yksi niistä asioista, joista romanikulttuurissa vaietaan julkisesti on nimenomaan se mikä on kantaväestön "kaajeitten" asema ja merkitys romaneille. En paljasta asiaa tässä yhteydessä.
Niin, no asian voi paljastaa jo se miksi romanit ovat jakaneet suomen alueet ja kaupungit sukujen kesken "nautinta-alueikseen".
Vierailija kirjoitti:
Baltzar saanut Veikkauksen varoja 500 tonnia. Eiköhän Baltzar ole Suomen Eppstein eli järjestänyt vaikuttajille nuoria tyttöjä hupeihin. Arajärvi, Rinne ja Lipponen ainakin omalla listalla epäiltyinä. Kanerva.
Kyllä on niin hämmästyttävän paljon yhteneväisyyksiä Epstein-keissiin, että alkaa vaikuttaa jo järjestäytyneeltä toiminnalta.
Miksi Veijon näytelmissä ei ollut romaneita? Tavoitteena oli vähemmistön voimaannuttaminen mutta lavalla olikin lukiotyttöjä eikä Romanian kerjäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Baltzari on suunnitellut uutta proggista ruhtinaan vaatteissa tyttöjen keskellä ja p askat tullu housuun kun poliisin rynnäkkö g mersu on painanut portista läpi! Hyvä mieees!! Miul näytelmäharjootukset kesken! Elä vieee! Raudat käsissä kulttuurineuvoksen on hyvä miettiä maijan kylmällä penkillä tekosiaan...
Toivottavasti tuomio tulee olemaan kova.
Kyllä ja manipuloivat avustajat ansaitsevat myös kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no asian voi paljastaa jo se miksi romanit ovat jakaneet suomen alueet ja kaupungit sukujen kesken "nautinta-alueikseen".
Täällä demaripoliitikko on asemassa, missä jakaa ihan konkreettisesti kämppiä näille kylän romaneille. Tiettyjä palveluksia vastaan romanit voivat parantaa kämppänsä sijaintia ja kokoa. Jos möhlivät, joutuvat huonompaan kämppään. Mistäkö tiedän? Ihan on romanit itse minulle kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Veijon näytelmissä ei ollut romaneita? Tavoitteena oli vähemmistön voimaannuttaminen mutta lavalla olikin lukiotyttöjä eikä Romanian kerjäläisiä.
Tuossa täällä jaetussa kuvassa kaikki vieläpä nuoren näköisiä blondeja.
Toivottavasti Hesari kirjoittaa aiheesta lisää.
Romani Veijo Baltzar (sdp), kulttuurineuvos. Mikä ironia.
Katselin Ylen aamua ja en huomannut, että siinä olisi sanallakaan mainittu Baltzaria?! Mitä v*ttua
Onko huhussa perää että veijo olisi jannan lapsen isä?
Siis sen laulaja Jannan?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Yksi ja sama eläkeikäinen ukko ja alaikäisiä tyttöjä vastanäyttelijöinä. Eikä kellään herännyt mitään ihmetystä? Voi helvetti. Ns. Taide ja keisarin uudet vaatteet. Ja tämä poliitikkojen rivi siinä kiillottamassa kuvaansa, oksettavaa.
Joka alalta löytyy noita manipuloivia, nuoria uhreja saalistavia limaisia tyyppejä. Minulla ja tuttavilla on kokemuksia heistä tiedemaailmasta, toimittajista, kuvataiteilijoista, mainostoimistosta, sairaalasta, urheiluharrastuksesta, uskonnollisista piireistä, jopa ihan toimistotyöstä. Kaikilla aloilla ei tietenkään ole samanlaisia mahdollisuuksia houkutella mukaan alaikäisiä kuin vaikka teatteri, elokuvat, musiikki, mallimaailma tai lasten/nuorten harrastukset. Mutta limainen vanhempi tyyppi reilusti nuorempien perässä on yleisempi ilmiö eikä vaan joku kulttuuripiirien tai poliittisen eliitin erityispiirre.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaisia olisi mennyt katsomaan? Romanit eivät käy teattereissa. Olisi pitänyt järjestää ravit tai lavatanssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä noita tyttöjäkään. Ei kai tyhmä tarvi olla.
Teinejä, jotka ovat kokemattomia tai traumatisoituneita. Tavallaan ymmärrän, vaikka itse en olisi nuorena kuunnellut puolta minuuttiakaan tuollaista vanhaa kääpää ja sen lupauksia.
Yllättävän moni teini nykyään haaveilee julkkiksen urasta. Jos joku sellainen, jolla tiedetään olevan valtaa ja vaikuttamismahdollisuuksia lähestyy ja lupaa uran, niin harva varmaan kieltäytyy. Myöhemmin tietysti sellainen, jolla rajoja ei ole rikottu, kokee tuollaiset lähentelyt epämiellyttävinä ja perääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä noita tyttöjäkään. Ei kai tyhmä tarvi olla.
Teinejä, jotka ovat kokemattomia tai traumatisoituneita. Tavallaan ymmärrän, vaikka itse en olisi nuorena kuunnellut puolta minuuttiakaan tuollaista vanhaa kääpää ja sen lupauksia.
Yllättävän moni teini nykyään haaveilee julkkiksen urasta. Jos joku sellainen, jolla tiedetään olevan valtaa ja vaikuttamismahdollisuuksia lähestyy ja lupaa uran, niin harva varmaan kieltäytyy. Myöhemmin tietysti sellainen, jolla rajoja ei ole rikottu, kokee tuollaiset lähentelyt epämiellyttävinä ja perääntyy.
Ei kait tuokaan pukki ole heti käynyt käsiksi, vaan odottanut hyvää tilaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään koko ala ole mätä, luojan kiitos!
Ala on erittäin haluttu, monella tavalla kiinnostava ja houkutteleva.
Siihen on sitten helppo iskeä hyväksikäyttäjän väliin ja antaa ymmärtää ties mitä.
Weinsteinilla nyt oli oikeastikin todella paljon valtaa alalla, mutta joku tuollainen Baltzar tai se Kallion lukion lehtori... Ei heillä ole minkäänlaista vaikutusta siihen, keitä vaikka teatterikorkeakouluun pääsee. Ei yhtään mitään! Kunhan tekevät itsestään tärkeitä. Mutta eiväthän nuoret voi sitä tietää.
Lisäksi ala on sillä lailla mediaseksikäs, että siellä tapahtuvat vääryydet herättävät paljon huomiota jos niitä tulee ilmi. Siksikin voi tulla vaikutelma, että koko ala on aivan kamala.
No en nyt sanoisi, ettei Baltzarilla olisi voinut olla valtaa Teatterikorkean asioihin, olihan hän toiminut siellä opettajana ja pääsipä hänen poikansakin sinne oppilaaksi... Ja onhan Teatterikorkeassa esiintynyt kaiken maailman suhmurointia ja vallankäyttöä. Ja useinhan tunnettujen näyttelijöiden jälkikasvulle ovet ovat avautuneet, etten nyt aivan täysin varauksetta luottaisi systeemin eettisyyteen ja riippumattomuuteen.
No minä sanoisin, koska tiedän tästä asiasta aika paljon. Veijo Baltzar oli opettamassa yhtä tiettyä kurssia silloin 90-luvulla ennen kuin sai potkut käytöksensä vuoksi. Kyseinen kurssi ei edes ollut perusopetuksen puolella, vaan täydennyskoulutuksen puolella, joka on ihan eri asia. Ei hän opettanut näyttelijäntyön koulutusohjelmassa. Hänen poikansa pääsi kouluun myös sillon kun isä oli jo aikaa sitten saanut fudut.
Baltzarilla on absoluuttisesti nolla prosenttia vaikutusvaltaa siihen, ketkä pääsevät opiskelemaan näyttelemistä. Hänellä ei ole siellä mitään vaikutusvaltaa. Kukaan yksittäinen ihminen ei voi sellaisia opiskelupaikkoja lupailla. Vaikka olisit itse valintakoeraadissa, et voisi, koska päätökset tehdään ryhmätyönä ja sen pohjalta.
Tämä on itse asiassa hyvä esimerkki siitä, että edes aikuiset (?) ihmiset eivät ole kärryillä alan käytännöistä, vaikka näköjään kuvittelevat olevansa. Miten ihmeessä sitten nuoret voisivat tietää?
Vaikutat kovin denialistiselta ja puolustelevalta. "Ei voi olla vaikutusta tässä minun jutussani ja minun alallani"
Lyhyen viestin perusteella saatat saada sellaisen kuvan. Kuva ei kuitenkaan nyt ole oikea. Olen kovinkin kriittinen alaani kohtaan silloin kun aihetta on. Näissä MeToo -jutuissa on usein ollut! Ja tämä Baltzarin keissihän on sinänsä ihan kamala. Mutta jos nyt puhutaan juuri siitä asiasta, että onko Baltzarilla vaikutusvaltaa siihen, kuka pääsee opiskelemaan näyttelijäksi, niin on kyllä ihan selvä että ei ole. Teakissa on töissä varmaan satoja ihmisiä, eivät he kaikki vaikuta opiskelijoiden sisäänottoon. Ja oikeasti, Baltzar oli töissä siellä, täydennyskoulutuksen puolella, vähän aikaa yli 20 vuotta sitten. Ja sai potkut koska hänen oksettava käytöksensä paljastui. Lähes koko henkilökunta on lisäksi tänä aikana ehtinyt vaihtua. Baltzarilla ei ole teatterikorkeakoulussa tai ammattiteatterin kentällä mitään arvostettua asemaa.
Mutta ei tietenkään tarvitse uskoa. Usko mitä uskot. Vaikkapa Baltzaria. (:
Kyllä. Tietoisia ovat olleet valkolaisten eliitin _päättäjät_! Katastrofi!