Missä menee karmivuuden ja romantiikan raja? Jos esim. ajelee autolla toistuvasti ihastuksensa kodin lähellä, onko se jo liian karmivaa?
Puhun otsikossa miehistä, mutta voivat miehet ja lesbot myös vastata milloin nainen menee liian pitkälle. Missä vaiheessa romantiikka goes creepy?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin erittäin vaativassa projektissa mukana jossa pomo pyyteli pyytelemistään koko ajan lounaalle ja ukko tukevasti naimisissa. Ilmeni myös että ukko maksoi palkkaa minulle liian vähän. Menin hänen esimiehensä juttusille ahdistamisesta ja sain vastaani pelkkää huutoa ettei pitäisi ikinä enää tulla valittamaan. Ja pomon esimies oli korkean tason nainen.
Ja paljon myöhemmin luin sitten lehdistä että molemmat kärynneet jostain rikoksesta , ei yhdessä mutta erikseen.
Romanttiset asiat ovat sellaisia, jotka tapahtuvat parisuhteessa. Mikään kyttääminen tai tavaroiden tai kirjeiden lähettely tuntemattomalle tai ihmiselle, jonka kanssa ei seurustele, ei ole romanttista.
Jos on kiinnostunut, menee juttelemaan ja kysyy treffeille. Suhteessa voi sitten olla romanttinen, jos sellainen siitä syntyy.
Jos joku ei ole kiinnostunut, hän ei todellakaan mistään stalkkaamisesta muuta mieltään. Jos taas ei pysty normaalisti lähestymään kiinnostuksen kohdetta, tuskinpa on valmis suhteeseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen sitä mieltä, että kaikenlainen stalkkaaminen ja "pakkomielteen kehittäminen" toisesta ihmisestä menee creepyn puolelle. Naisena ainakin kokisin tilanteen uhkaavana, eikä sellainen ole mukavaa miehellekään.
Yhtä kaverimiestä alkoi nainen vainota yhdenillan jutun jälkeen. Pommitti viesteillä, vaikka mies sanoi, että nyt oikeasti täytyy jo lopettaa. Ilmaantui loppujen lopuksi miehen työkeikalle huutamaan "OLIKO SE SULLE PELKKÄÄ SEKSIÄ??!!". Mitäköhän luuli käytöksellään voittavansa, tuollaisen jälkeen ainakin jokainen täyspäinen haluaa päästä ihmisestä eroon ASAP.
Naisissa on noita yli-innokkaita viestipommittajia, ehkä miehet sitten enemmän harrastavat väijymistä ja ns. fyysistä stalkkaamista.
Vinkkivitonen kaikille: jos ihastus osoittaa, ettei ole kiinnostunut, uskokaa hyvällä ja antakaa asian olla. Tämä myös, vaikka olisitte olleet aiemmin treffeillä tai vaikka sängyssäkin. Älkää ruvetko nöyryyttämään itseänne, kukaan ei ole sen arvoinen ja saatte vain kyseenalaisen maineen kun sana leviää.Nainenhan se on se pommittaja viesteillä juu vaikka ukko olisi ensin lähettänyt 100 viestiä navanalta.
Juu tämä on nähty. Mainehan saadaan alas keneltä halutaan. Tosiasioita onkin jo vaikeampi osoittaa miten se juttu menikään.
No sen perusteella mitä itse olen nähnyt, kyllä on naisissa yli-innokkaita pommittajia. Tyyliin yksien treffien tai yhdenillan jutun jälkeen ollaan varmoja parisuhteen alkamisesta, eikä päästä yli siitä, jos miehen kiinnostus hiipuukin syystä tai toisesta.
Vinkkivitosena: tuossa kohtaa ei mitkään pommitukset auta, niillä sahaatte vain omaa oksaanne. Epätoivoisuus on luontaantyöntävää sekä naisissa että miehissä, ja sitä kaikenlainen stalkkaaminen, pommitus yms. heijastaa.
Vierailija kirjoitti:
Romanttiset asiat ovat sellaisia, jotka tapahtuvat parisuhteessa. Mikään kyttääminen tai tavaroiden tai kirjeiden lähettely tuntemattomalle tai ihmiselle, jonka kanssa ei seurustele, ei ole romanttista.
Jos on kiinnostunut, menee juttelemaan ja kysyy treffeille. Suhteessa voi sitten olla romanttinen, jos sellainen siitä syntyy.
Jos joku ei ole kiinnostunut, hän ei todellakaan mistään stalkkaamisesta muuta mieltään. Jos taas ei pysty normaalisti lähestymään kiinnostuksen kohdetta, tuskinpa on valmis suhteeseenkaan.
Hyvin sanottu! kiitoksia.
Ajattele jotain romanttista elettä. Nyt kuvittele, että sen komean miehen sijaan sen suorittaakin lihava, pälvikaljuinen mies (tai kuvankauniin naisen sijaan lihava, homssuinen nainen). Onko se enää romanttinen? Jos ei niin teko on creepy. Jos on niin teko on romanttinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin erittäin vaativassa projektissa mukana jossa pomo pyyteli pyytelemistään koko ajan lounaalle ja ukko tukevasti naimisissa. Ilmeni myös että ukko maksoi palkkaa minulle liian vähän. Menin hänen esimiehensä juttusille ahdistamisesta ja sain vastaani pelkkää huutoa ettei pitäisi ikinä enää tulla valittamaan. Ja pomon esimies oli korkean tason nainen.
Ja paljon myöhemmin luin sitten lehdistä että molemmat kärynneet jostain rikoksesta , ei yhdessä mutta erikseen.
Oliko Vaasa/länsirannikko?
Voi olla romanttinen vaikka ei ole parisuhteessa, mutta tosiaan kannattaa edes jollain tavalla tietää se henkilö, eikä lähetellä kukkia tuntemattomalle henkilölle.
Jos henkilö on selvästi sanonut ettei ole kiinnostunut, niin kannattaa jättää kaikki romanttiset teot tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen sitä mieltä, että kaikenlainen stalkkaaminen ja "pakkomielteen kehittäminen" toisesta ihmisestä menee creepyn puolelle. Naisena ainakin kokisin tilanteen uhkaavana, eikä sellainen ole mukavaa miehellekään.
Yhtä kaverimiestä alkoi nainen vainota yhdenillan jutun jälkeen. Pommitti viesteillä, vaikka mies sanoi, että nyt oikeasti täytyy jo lopettaa. Ilmaantui loppujen lopuksi miehen työkeikalle huutamaan "OLIKO SE SULLE PELKKÄÄ SEKSIÄ??!!". Mitäköhän luuli käytöksellään voittavansa, tuollaisen jälkeen ainakin jokainen täyspäinen haluaa päästä ihmisestä eroon ASAP.
Naisissa on noita yli-innokkaita viestipommittajia, ehkä miehet sitten enemmän harrastavat väijymistä ja ns. fyysistä stalkkaamista.
Vinkkivitonen kaikille: jos ihastus osoittaa, ettei ole kiinnostunut, uskokaa hyvällä ja antakaa asian olla. Tämä myös, vaikka olisitte olleet aiemmin treffeillä tai vaikka sängyssäkin. Älkää ruvetko nöyryyttämään itseänne, kukaan ei ole sen arvoinen ja saatte vain kyseenalaisen maineen kun sana leviää.Nainenhan se on se pommittaja viesteillä juu vaikka ukko olisi ensin lähettänyt 100 viestiä navanalta.
Juu tämä on nähty. Mainehan saadaan alas keneltä halutaan. Tosiasioita onkin jo vaikeampi osoittaa miten se juttu menikään.
No sen perusteella mitä itse olen nähnyt, kyllä on naisissa yli-innokkaita pommittajia. Tyyliin yksien treffien tai yhdenillan jutun jälkeen ollaan varmoja parisuhteen alkamisesta, eikä päästä yli siitä, jos miehen kiinnostus hiipuukin syystä tai toisesta.
Vinkkivitosena: tuossa kohtaa ei mitkään pommitukset auta, niillä sahaatte vain omaa oksaanne. Epätoivoisuus on luontaantyöntävää sekä naisissa että miehissä, ja sitä kaikenlainen stalkkaaminen, pommitus yms. heijastaa.
Niihän sinä olet nähnyt mutta oletkohan sittenkään nähnyt sen miehen viestimäärän ja sisällön sille naiselle.
Mies kun jää itse kiinni niin vellihousumies kääntää asian naisen viestittelyksi oitis. Mies pelaa itsensä ulos näin , huijari toimii näin aina. Ulkomaiset miehet ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kylttyyrissä on kuulemma ihan normaalia jos mies ihastuu naiseen niin hän seuraa tätä kotiin ja jää talon ulkopuolelle odottamaan, saattaa heitellä pieniä kiviä ikkunaan. Suomessa tämä vain ymmärretään väärin ja heti soitetaan poliisit. Näin yksi "asiantuntija" selitti jossain keskusteluohjelmassa mikä käsitteli häirintää.
Mä olen erehtynyt treffeille tällaisen kulttuurin edustajan kanssa. Oli töissä yliopistolla ja asunut Euroopassa joten oletin, että on sopeutunut meidän tapoihimme (siltä aluksi vaikuttikin). No yhteydenpito eteni treffeille, joilla oli pussaillua yms. koskettelua. Mies saatteli mut himaan ja jäi yöksi, seksiä ei kuitenkaan ollut.
Tämän jälkeen selvisi, että olen tehnyt pahan virheen. Kaveri oli tyyliin tuomassa kamppeita luokseni ja oletti meidän olevan vakavassa parisuhteessa. Ilmaantui mm. yllättäen oven taakse pimputtelemaan ovikelloa, kiva juttu naapureidenkin kannalta. Oli hitto vie sinnikäs tapaus, josta ei oikeasti meinannut päästä MILLÄÄN eroon. Ei uskonut puhetta. Lopulta taivaan kiitos muutti toiseen maahan. Älkää vaan tehkö samaa virhettä kuin minä, se ahdistuksen määrä oli jotakin käsittämätöntä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kylttyyrissä on kuulemma ihan normaalia jos mies ihastuu naiseen niin hän seuraa tätä kotiin ja jää talon ulkopuolelle odottamaan, saattaa heitellä pieniä kiviä ikkunaan. Suomessa tämä vain ymmärretään väärin ja heti soitetaan poliisit. Näin yksi "asiantuntija" selitti jossain keskusteluohjelmassa mikä käsitteli häirintää.
Mä olen erehtynyt treffeille tällaisen kulttuurin edustajan kanssa. Oli töissä yliopistolla ja asunut Euroopassa joten oletin, että on sopeutunut meidän tapoihimme (siltä aluksi vaikuttikin). No yhteydenpito eteni treffeille, joilla oli pussaillua yms. koskettelua. Mies saatteli mut himaan ja jäi yöksi, seksiä ei kuitenkaan ollut.
Tämän jälkeen selvisi, että olen tehnyt pahan virheen. Kaveri oli tyyliin tuomassa kamppeita luokseni ja oletti meidän olevan vakavassa parisuhteessa. Ilmaantui mm. yllättäen oven taakse pimputtelemaan ovikelloa, kiva juttu naapureidenkin kannalta. Oli hitto vie sinnikäs tapaus, josta ei oikeasti meinannut päästä MILLÄÄN eroon. Ei uskonut puhetta. Lopulta taivaan kiitos muutti toiseen maahan. Älkää vaan tehkö samaa virhettä kuin minä, se ahdistuksen määrä oli jotakin käsittämätöntä!!
On siellä monikertaisia tohtorismiehiäkin sekoillut naisten ovilla samaan malliin, mutta juu ulkomaalaisten kanssa se on riski "tulla väärinymmärretyksi "vilkaisusta". ja saada peräänsä fillaroijaa kuukausitolkuksi..
Karmivaahan se on. Jotain tuonsuuntaista, ihastuksen kodin lähellä pyöräilyä, tuli harrastettua joskus toivottomasti ihastuneena esi/teininä. Sitä toivoi, että tyyppi olisi sattumalta tullut vastaan :D No ei tullut, onneksi. Sen sijaan aikuisen ihmisen, miksei toki teininkin, tulee ymmärtää että kaikki tuonkaltainen ajaa vain kauemmaksi siitä ihastuksesta. Mulla oli itselläni vähän vastaava tyyppi töissä, eikä sitä periaatteessa voinut kieltääkään tulemasta sinne, kun kyseessä oli enemmän ja vähemmän julkinen tila jossa oli vapaa pääsy. Tyyppi ei valitettavasti vaan tuntunut tajuavan vihjailua, että on tässä näitä hommia tehtävänä tai sitä kuuluisaa "jooh, juuh, mm" vastilua. Joskus se vaan istui hiljaa siinä ja katsoi syliinsä. JVälillä olin yliaikaa töissä, kun mies jäi päivystämään sulkemisajan jälkeen josko vielä tupakat polttais. ONNEKSI jossakin vaiheessa se sitten löysi jonkun naisen ja lopetti. Hieman kuitenkin jäi creepy olo vaikka olikin pieni ja hintelä ukko, sosiaalisesti kömpöelö, eikä varmaan itse tajunnut kuinka vaivaannuttavaa hänen touhunsa oli.
Mutta niin, jos ja kun joku sanoo että ei ole kiinnostunut niin silloin pitää osata lopettaa. Erittäin hankalia tilanteita kaikenkaikkiaan jos stalkkeri ei periaatteessa tee mitään "väärää" tai luvatonta.
Eräs häirinnän muoto miehillä on munasilleen ilmestyminen, tämäkin on nähty KADULLE ilmestytty pari kertaa näin, aina jokin hätäinen "tilanne" ollut muka päällä.
Pikkupoikien vitastelua joka on jäänyt päälle.
Riippuu, millainen tyyppi stalkkaa. Jos on rikas komistus, niin se on romanttista, taviksen tekemänä pervoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkivitosena: tuossa kohtaa ei mitkään pommitukset auta, niillä sahaatte vain omaa oksaanne. Epätoivoisuus on luontaantyöntävää sekä naisissa että miehissä, ja sitä kaikenlainen stalkkaaminen, pommitus yms. heijastaa.Niihän sinä olet nähnyt mutta oletkohan sittenkään nähnyt sen miehen viestimäärän ja sisällön sille naiselle.
Mies kun jää itse kiinni niin vellihousumies kääntää asian naisen viestittelyksi oitis. Mies pelaa itsensä ulos näin , huijari toimii näin aina. Ulkomaiset miehet ainakin.
Tuosta huijaamisesta en tiedä, mutta miesnäkökulmasta itse käsitän naisen viestipommittamisen jatkuvana "mitä teet?" "ikävä sua
Tämäkin riippuu aika paljon tilanteesta. Vähän vaikea antaa yleispätevää, kaikkiin tapauksiin sopivaa vastausta. Tai ainakin sen antaminen vaatisi paljon miettimistä.
Urheiluseuroissa on karmeaa olla ja jopa pelkillä urheilupaikoillakin naisena. Viimeksi julkisuuden läpäisi se luisteluvalmentaja ja niitäkin riittää. Ja kun ollaan oikein ulkomailta niin on vara muka valkata ja kun jäädään kiinni niin syytetään sitä tyttöä/naista viestipommittelusta. Ottaa päähän niin ettei rajaa. Oma ura jatkuu, urheilija poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Eräs häirinnän muoto miehillä on munasilleen ilmestyminen, tämäkin on nähty KADULLE ilmestytty pari kertaa näin, aina jokin hätäinen "tilanne" ollut muka päällä.
Pikkupoikien vitastelua joka on jäänyt päälle.
Selityksenä tälle : "meillä kun on tuolla nuo bileet ja veto", tai "kaverit tekivät källin", tai "eukko pisti ulos"....mitenkähän ikkunasta ollaan päästy kun alla kuilu...?
Romanttista on katsella ihastuksen fb-profiilia, mutta karmivaa on tehdä itselleen profiili väärällä nimellä ja pyytää ihastusta ystäväksi. Itse tosin tutustuin poikaystävääni jälkimmäisellä tavalla. :D Mutta en sanonut, että olisin oikeasti sen niminen henkilö, enkä valehdellut mistään muustakaan asiasta.
Todella tapauskohtaista, mutta sanoisin ettei se autolla ajelu kodin ohi ole paha, jos sitä ei tapahdu liian usein ja jos ihastus ei sitä huomaa. Sitten on eri juttu, jos jää kodin eteen seisoskelemaan ja odottamaan asianomaista.
Tekopyhyys on huimaavaa. Yksi noista naisista puhui suu vaahdossa omasta miehestään kuinka ihana on ja ihana perhe ja lapset sitä ja lapset tätä ja samaan aikaan haaveili kyseisestä miehestä. Se ulkokultaisuus... Järkyttävää vihaa kohdisti minuun pelkästään tuon miehen takia, koska mies ei ollut kiinnostunut hänestä vaan minusta. Olisin ilomielin luovuttanut sairaan tyypin hänelle, mutta sairasta ei voi käskeä muuttamaan kiinnostuksen kohdetta koska siellä pääkopassa on niin moni palikka pois paikoiltaan ettei Suomen parhaat psykiatritkaan kykenisi saamaan tolkkua sinne yläpäähän. Se yli-ikäinen tantta taas oikeasti kuvitteli että 20 vuotta vanhempana olisi mahkuja, anna mun kaiken kestää.