Menin lakkoon, kotona.
En jaksa ukon ja teinin jatkuvaa vittuilua, enkä sotkevaa ja valvottavaa taaperoa. Aloitin lakon. Tänään en tee ruokaa, en pese pyykkiä, en hoida perheemme lemmikkejä, en siivoa. Päätin, että tänään minä en tee mitään. Ja viikon päästä tilipäivänäni, menen kampaajalle (edelliskerrasta onkin jo vuosi vierähtänyt) ja lähden shoppailemaan vain ja ainoastaan itselleni uusia vaatteita.
Teini etsiköön itselleen työpaikan ja maksakoot tarpeensa itse, kk-rahan laitoin poikki, ei saa latin latia tässä kuussa.
Kun viikkoja pelkkää vittuilua ihan joka asiasta, joten minullakin oikeus olla vittumainen.
Ja kyllä, vihaan mun perhettäni.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aina epäilen miten lapset on kasvatettu ja opetettu tavoille jos vanhempien kielenkäyttö on yhtä vittusaatanaa. Tulee niin wt-kuva että eiköhän tuo ”vittuilu” ole ihan kolmikantaa tuossa taloudessa ja luultavasti taaperollekin sanotaan vaan ”turpa kiinni sinäki saatana”
Se on kuule vittusaatana epäilevä nirppanokka sillä tavalla, että me kiroilijat ollaan sekä älykkäämpää että rehellisempää sakkia kuin te sievistelijät.
https://tieku.fi/ihminen/aivot/alykkyys/alykkyys-kiroilu-on-merkki-alyk…
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/07/17/kuusi-syyta-miksi-kiroilu-on-s…
Että antaa mennä vaan, ap! Teen ajoittain ihan saman. Annan pyykin ja sotkun olla. Ja jos joku tekee ruokaa, syön sitten sitä. Muutoin huristan hakemaan jotain hyvää vain itselleni, puuhaan omiani ja nappaan teiniltä käyttöön myös kuulokkeet ja viihdyn omissa oloissani äänikirjaa tai musiikkia kuunnellen. Toimii!
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein ap.
Miehen on aika alkaa kantaa vastuuta.
Ihmettelen osaa negatiivisista kommenteista, ne ovat joko lusmumiesten kirjoittamia tai sitten sellaisten naisten kateellista kitkeryyttä, jotka haluaisivat tehdä kuten.sinä teit, mutteivät uskalla.
Tai sitten kaikki naiset eivät ole niin tyhmiä, että suostuvat vuosiksi kotiorjaksi, kunnes kamelin selkä katkeaa.
Ap on ihan itse valinnut miehensä ja kasvattunat lapsen huonoille tavoille.Tämähän me nyt kaikki tajutaan, ei siintä tartte tänne kirjottaa sivukaupalla. Mutta mikä mielestäsi olisi paras ratkasu, jotta ap mies ja teini alkaisivat auttamaan vapaaehtoisesti.
LAKKO ! Siinähän huomaavat punnita asioita.
Pidä pääsi, ap. Lakkojoulu on ainutkertainen kokemus perheelle, kun syödään kaupan lihapullia!
Olen 100 % puolellasi, tiedän itse millaista on, kun muut vaan makoilee ja itse täytyy kaikki hoitaa päivätyön lisäksi.
Minulla onneksi jo lapset maailmalla, niinpä hankin vuokra-asunnon syksyllä ja nyt en passaa ketään. Ei ole kukaan enää sotkemassa. Mies ei ole ikinä pessyt pyykkiä. Soitti yhtenä iltana, että miten pesukonetta käytetään. Sanoin vaan, että sinähän se insinööri tässä perheessä olet, ota itse selvää. Eroa en ole vielä hakenut, mutta tammikuussa aion hakea sitä. Lopullinen ero tarkoittaa minulle kunnon tilipäivää! (Talomme on molempien nimissä.) Miehen pitää lunastaa minut talosta tai sitten se on laitettava myyntiin. Eikä itketä yhtään! Olen sen verran sen nurkkia luutunnut, kun isäntä on vaan katsonut formuloita ja muuta paskaa.
En ymmärrä naisia, jotka antaa ymmärtää, että olet huono äiti. Et ole, usko minua! On sillä taaperolla isäkin, joten ottakoon hän nyt vuorostaan vetovastuun. Missä lukee, että naisten on pakko kestää loputtomiin? Joten menet tilipäivänä kampaajalle, ostat itsellesi uusia vaatteita ja käyt syömässä. Ja kun perhe sitten kyselee, että mitä syödään niin sanot vaan, että en minä teistä tiedä, minä olen jo syönyt!
Muistaako joku viime joulun alla keskustelua, missä äiti meni joululakkoon ja jätti joulun tekemättä. Myöhemmin siihen tuli vielä jatkoa.
Ehkä ap. voisi saada voimaa siitä ja meille muille muistutus avartavavasta näkökulmasta
Se oli niin hyvä. Pitäis lukea taas raatamisen keskellä, jotta silmät avautuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi mennä yleislakkoon, ainakin viikoksi.
Saatte mennä lakkoon vaikka loppuvuodeksi, sitä teidän suunaukomista ja käsienheiluttelua ei kaipaa kukaan. Eikä kyllä kukaan edes huomaa että olette "lakossa".
Mun mies ei ehkä huomais :D Lapselle tulis nälkä ja koulusta alettas vinkumaan, ku ei toimitella papereita ja laps haisee.
Ihan mahtavaa! Tule ihmeessä kertomaan minkälaiset vaikutukset lakolla oli mieheesi ja teinariin. 😁👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te parempi väki. Lahjoitan mielelläni perheeni teille, myös miehenkin teille kasvatettavaksi. Hyvä idea, kiitti, kenelle lähetän matkahuollon kautta, kun posti on lakossa?
Minä kun olen epäkelpo tähän hommaan, niin lahjoitan mielelläni perheeni jollekin paremmalle ja kasvatustaitoisemmalle.-ap
Ainakin tuo viaton taapero pitäisi saada jonnekin muualle kotoasi. Tiedät varmaan mihin voit ottaa yhteyttä pienokaisen muualle sijoitusta varten. Hän tarvitsee rakkautta ja lämpöä ympärilleen.
Miksi sinä menisit riistämään taaperolta isän rakkauden?
Meilläkin on nyt parhaillaan lounas/päivällinen/illallinen valmistumassa, kun pari kuukautta sitten päätin, että sunnuntaisin on MUN LEPOPÄIVÄ. En tee yhtäkään kotityötä.
Moni asia on loksahtanut paikoilleen, mutta tämä ruoka-asia ei vielä. Mä yhä lastaan kaapit täyteen ruokaa. Toisinaan jopa teenkin. Siellä olisi niin paljon "jämiä", että senkun vaan ottais ja lämmittäis. Ei edes sitä saa aikaiseksi: 45, 19 ja 16 vuotiaat.
Isäntä tunti sitten tajus, että mitä me tänään syödään? - Mitä olette ajatellut tehdä?
tulee lohkoperunoita, uunikasviksia ja kalapuikkoja. Kohta syyään ja huomenna sitten tiskaan. ;)
Mitäs me lakkoilijat kirjoitti:
Pidä pääsi, ap. Lakkojoulu on ainutkertainen kokemus perheelle, kun syödään kaupan lihapullia!
Olen 100 % puolellasi, tiedän itse millaista on, kun muut vaan makoilee ja itse täytyy kaikki hoitaa päivätyön lisäksi.
Minulla onneksi jo lapset maailmalla, niinpä hankin vuokra-asunnon syksyllä ja nyt en passaa ketään. Ei ole kukaan enää sotkemassa. Mies ei ole ikinä pessyt pyykkiä. Soitti yhtenä iltana, että miten pesukonetta käytetään. Sanoin vaan, että sinähän se insinööri tässä perheessä olet, ota itse selvää. Eroa en ole vielä hakenut, mutta tammikuussa aion hakea sitä. Lopullinen ero tarkoittaa minulle kunnon tilipäivää! (Talomme on molempien nimissä.) Miehen pitää lunastaa minut talosta tai sitten se on laitettava myyntiin. Eikä itketä yhtään! Olen sen verran sen nurkkia luutunnut, kun isäntä on vaan katsonut formuloita ja muuta paskaa.
En ymmärrä naisia, jotka antaa ymmärtää, että olet huono äiti. Et ole, usko minua! On sillä taaperolla isäkin, joten ottakoon hän nyt vuorostaan vetovastuun. Missä lukee, että naisten on pakko kestää loputtomiin? Joten menet tilipäivänä kampaajalle, ostat itsellesi uusia vaatteita ja käyt syömässä. Ja kun perhe sitten kyselee, että mitä syödään niin sanot vaan, että en minä teistä tiedä, minä olen jo syönyt!
Tämä!
Itse olen aina ihmetellyt, kun nuo miehet niin teknisiä ovat koulutukseltaan, harrastuksiltaan tms. miten ne kodinkoneet eivät sitten toimi, kuten muut laitteet? Niihin ei edes vaivauduta tutustua.
Mä olen fantasioinnut omasta asunnosta, mutta GO girl! Sä teit sen.
- no, kyllähän mä noita kakkiaisia vielä rakastankin. Viime jouluna oli lakko lähellä... mutta kun rakastan joulua, niin tein minimaalisesti. Ei koristeita ollenkaan, mutta ruokia kyllä valmistelin joitain. Kyllähän täällä närkästystä oli ilmassa, kun ei kuusta tullutkaan. Loin merkitseviä katseita ja kaikki tajusivat "liian myöhään" pointtini.
Tänä vuonna on teinin pyynnöstä pidetty joulukokous, että kuka tekee mitäkin... - osallistuin, mutten vielä ole luvannut tehdä mitään. Sanoin, että pikkujoulujen jälkeen ilmoitan. Eli he siis järkkäävät perinteisen perheen ja tuttavaperheiden pikkujoulut ja mä vielä pidän jalat ylhäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin rakennettu miehiin tuo, että vain naiset hoitavat kodin ja lapset. Sitten jos mies tekee jotain, niin pitäisi vähintää patsas pystyttää pihaan, antaa joku palkkio tai jotain.
Olen myös herralle antanut sitä vitun omaa aikaa, mutta minä en saa nukkua edes viikonloppuisin ja miea hoitaisi yöheräilyt, mutta ei, kaikki on kaatunut mun niskaani täysin.
Taidan etsiä oman kämpän kohta ja jättää koko saamarin sakin oman onnensa nojaan. Ei kiinnosta enää hevon vittuakaan yhtään mikään.
Yrittänyt kasvattaa poikaa siten, että osaisi sekin ihan peruskotityöt ja siihen, että minä en ole enää passaamassa, kun 18 täyttää, saa kyllä luvan pärjätä ihan itsekseen. Taidan juhlistaa sitä jollain tapaa, kun pois muuttaa. Pidän perkele bileet saatana.
-ap
Wt touhua. Kyllä on kuule muunlaista elämää ja muunlaisia valintoja muilla. Se on ihan mahdollista kommunikoida perheessä ja hoitaa asiat eri tavalla.
Joka wt touhua tässä tilanteessa huutelee on elänyt elämänsä laput silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku viime joulun alla keskustelua, missä äiti meni joululakkoon ja jätti joulun tekemättä. Myöhemmin siihen tuli vielä jatkoa.
Ehkä ap. voisi saada voimaa siitä ja meille muille muistutus avartavavasta näkökulmasta
Se oli niin hyvä. Pitäis lukea taas raatamisen keskellä, jotta silmät avautuisi.
Olisko siihen jatko-osioon kellään linkkiä? En löytänyt keskustelua...
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Itse olen aina ihmetellyt, kun nuo miehet niin teknisiä ovat koulutukseltaan, harrastuksiltaan tms. miten ne kodinkoneet eivät sitten toimi, kuten muut laitteet? Niihin ei edes vaivauduta tutustua.
Mä olen fantasioinnut omasta asunnosta, mutta GO girl! Sä teit sen.
- no, kyllähän mä noita kakkiaisia vielä rakastankin. Viime jouluna oli lakko lähellä... mutta kun rakastan joulua, niin tein minimaalisesti. Ei koristeita ollenkaan, mutta ruokia kyllä valmistelin joitain. Kyllähän täällä närkästystä oli ilmassa, kun ei kuusta tullutkaan. Loin merkitseviä katseita ja kaikki tajusivat "liian myöhään" pointtini.
Tänä vuonna on teinin pyynnöstä pidetty joulukokous, että kuka tekee mitäkin... - osallistuin, mutten vielä ole luvannut tehdä mitään. Sanoin, että pikkujoulujen jälkeen ilmoitan. Eli he siis järkkäävät perinteisen perheen ja tuttavaperheiden pikkujoulut ja mä vielä pidän jalat ylhäällä.
Teini koittaa toimia rakentavasti ja...
...
No jos sanoo vihaavansa perhettää, niin tuskin sitä mitään "vuoden äiti"-palkinto saa.
Asiasta olisi kenties kannattanut keskustella jo viime vuosikymmenellä. Jokainen tajuaa, että ei ole oikein, jos kaikki askareet kotona on vain yhden henkilön vastuulla. Mutta kyllä sitä jokaisen täyspäisen ihmisen pitäisi tajua ottaa nämä asiat keskusteluun heti alussa.
Tuollainen lapsellinen marttyyriasenne varmasti pelastaa homman. Veikkaan, että joulun jälkeen on eropaperit menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin rakennettu miehiin tuo, että vain naiset hoitavat kodin ja lapset. Sitten jos mies tekee jotain, niin pitäisi vähintää patsas pystyttää pihaan, antaa joku palkkio tai jotain.
Olen myös herralle antanut sitä vitun omaa aikaa, mutta minä en saa nukkua edes viikonloppuisin ja miea hoitaisi yöheräilyt, mutta ei, kaikki on kaatunut mun niskaani täysin.
Taidan etsiä oman kämpän kohta ja jättää koko saamarin sakin oman onnensa nojaan. Ei kiinnosta enää hevon vittuakaan yhtään mikään.
Yrittänyt kasvattaa poikaa siten, että osaisi sekin ihan peruskotityöt ja siihen, että minä en ole enää passaamassa, kun 18 täyttää, saa kyllä luvan pärjätä ihan itsekseen. Taidan juhlistaa sitä jollain tapaa, kun pois muuttaa. Pidän perkele bileet saatana.
-ap
Wt touhua. Kyllä on kuule muunlaista elämää ja muunlaisia valintoja muilla. Se on ihan mahdollista kommunikoida perheessä ja hoitaa asiat eri tavalla.
Joka wt touhua tässä tilanteessa huutelee on elänyt elämänsä laput silmillä.
Äiti kertoo vihaavansa omaa perhettään. Mies v.ttuilee. Lapsi v.ttuilee. Ap on toiminut kotiorjana ja mies on syljeskellyt kattoon. Kyllä minä sanoisin, että tuo kuvaus on suoraan wt-oppaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aina epäilen miten lapset on kasvatettu ja opetettu tavoille jos vanhempien kielenkäyttö on yhtä vittusaatanaa. Tulee niin wt-kuva että eiköhän tuo ”vittuilu” ole ihan kolmikantaa tuossa taloudessa ja luultavasti taaperollekin sanotaan vaan ”turpa kiinni sinäki saatana”
Se on kuule vittusaatana epäilevä nirppanokka sillä tavalla, että me kiroilijat ollaan sekä älykkäämpää että rehellisempää sakkia kuin te sievistelijät.
https://tieku.fi/ihminen/aivot/alykkyys/alykkyys-kiroilu-on-merkki-alyk…
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/07/17/kuusi-syyta-miksi-kiroilu-on-s…
Että antaa mennä vaan, ap! Teen ajoittain ihan saman. Annan pyykin ja sotkun olla. Ja jos joku tekee ruokaa, syön sitten sitä. Muutoin huristan hakemaan jotain hyvää vain itselleni, puuhaan omiani ja nappaan teiniltä käyttöön myös kuulokkeet ja viihdyn omissa oloissani äänikirjaa tai musiikkia kuunnellen. Toimii!
Älykkyys ei näköjään karsi wt- elämäntyyliä ja itsekkyyttä.
Tämähän me nyt kaikki tajutaan, ei siintä tartte tänne kirjottaa sivukaupalla. Mutta mikä mielestäsi olisi paras ratkasu, jotta ap mies ja teini alkaisivat auttamaan vapaaehtoisesti.