Menin lakkoon, kotona.
En jaksa ukon ja teinin jatkuvaa vittuilua, enkä sotkevaa ja valvottavaa taaperoa. Aloitin lakon. Tänään en tee ruokaa, en pese pyykkiä, en hoida perheemme lemmikkejä, en siivoa. Päätin, että tänään minä en tee mitään. Ja viikon päästä tilipäivänäni, menen kampaajalle (edelliskerrasta onkin jo vuosi vierähtänyt) ja lähden shoppailemaan vain ja ainoastaan itselleni uusia vaatteita.
Teini etsiköön itselleen työpaikan ja maksakoot tarpeensa itse, kk-rahan laitoin poikki, ei saa latin latia tässä kuussa.
Kun viikkoja pelkkää vittuilua ihan joka asiasta, joten minullakin oikeus olla vittumainen.
Ja kyllä, vihaan mun perhettäni.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on periaate; minä en yksin täällä asu, syö ja sotke.
-ap
Miksi et ole kertonut tästä periaatteesta perheellesi?
Jospa nämä paremmat kasvattajat sitten kasvattaisi ap:n lapset ja miehenkin?
Hei te parempi väki. Lahjoitan mielelläni perheeni teille, myös miehenkin teille kasvatettavaksi. Hyvä idea, kiitti, kenelle lähetän matkahuollon kautta, kun posti on lakossa?
Minä kun olen epäkelpo tähän hommaan, niin lahjoitan mielelläni perheeni jollekin paremmalle ja kasvatustaitoisemmalle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein ap.
Miehen on aika alkaa kantaa vastuuta.
Ihmettelen osaa negatiivisista kommenteista, ne ovat joko lusmumiesten kirjoittamia tai sitten sellaisten naisten kateellista kitkeryyttä, jotka haluaisivat tehdä kuten.sinä teit, mutteivät uskalla.
Tai sitten kaikki naiset eivät ole niin tyhmiä, että suostuvat vuosiksi kotiorjaksi, kunnes kamelin selkä katkeaa.
Ap on ihan itse valinnut miehensä ja kasvattunat lapsen huonoille tavoille.Onko se lasten kasvatus yhä vain ja ainoastaan äitien tehtävä? Isän ei tarvitse osallistua kasvattamiseen lainkaan, niinkö?
Ei ole sunkaan äitis onnistunut kasvattaja, kun tuommosta paskaa kirjoittelet.
Ei se ole äitien vastuulla. Äidit vaan kovin usein sen vastuun ottaa. Ehkä ikiaikaisen vaiston perusteella, mene ja tiedä. Eläimiähän ihmisetkin on. Luonnossa kun emo huolehtii poikasesta, uros vain pääasiassa siittää (toki eläinlajeista poikkeuksiakin löytyy)
Tärkeintä kasvatuksessa on se, että vanhemmat vetää yhtä köyttä. Jos äiti käskee tekemään ja isä sanoo että ei tartte niin eihän siitä hyvä tule. Tai jos äiti kumoaa jonkin isän päätöksen.
Täällä ilmottautuu se toinen kuukauden lakkoillut vielä.
Tuota vaan, että meillä jo mies ihmetteli viime perjantaina imuroidessaan että miten nää siivouspäivät tuntuu tulevan niin usein. Vastahan hän siivosi (todellisuudessa viikko sitten ).Niinhän ne tulee, huomattu on.
Tässä laiskotellen odottelen nyt, laittaa tuolla lipeäkalaa lounaaksi. Kivaa tämä perheen ”uroksena” oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Valinnut itse miehensä ja liiba laaba". Teille muille sitten varmaan on äitinne miehet valinnut tai ehkä kasvattanutkin? XD
Tai sitten meillä on ollut sen verran älliä, että jos mies ei seurusteluaikana tee mitään kotitöitä vaan odottaa palvelua niin seurustelua ei kovin kauaa kestä. Siitä kun voi päätellä ettei tilanne ainakaan parane yhteen muuton tai lisääntymisen jälkeen
Kyllä se kotitöiden tekeminen ja vastuun jakaminen tulee pitkälti jokaisen lapsuudenkodista eli sieltä se kasvatustyö lähtee. Jos rassaa se ettei omat vanhemmat opeta poikaansa tai tyttöään tekemään kotitöitä, voi sentään vaikuttaa seuraavaan sukupolveen ja kasvattaa omansa
Miten jonkun muun älli liittyy siihen, että mies on tehnyt seurusteluaikoina kotitöitä, mutta lakannut tekemästä niitä perheellistyttyään? Taitaa nyt vain sinun ällissäsi olla puutteita, kun et tätä asiaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on periaate; minä en yksin täällä asu, syö ja sotke.
-ap
Miksi et ole kertonut tästä periaatteesta perheellesi?
Miksi kuvittelet, ettei ap ole kertonut sitä perheelleen?
Minä oikeastaan ihmettelen tuota vastakkainasettelua. Miksi vain toisen pitää tehdä, ottamatta sen enempää kantaa siihen kumpi tekee? Parisuhteen ja perhe-elämän pitäisi olla yhdessä tekemistä ja yhdessä vastuuta kantamista, ei sitä että toinen tekee ja toinen lösöttää sohvalla ja sitten vaihdetaan rooleja.
Jos toisen osallistumattomuus harmittaa, voisiko ehdottaa että tehdäänkö yhdessä sen sijaan että huudetaan kun sinä saatana et iiinä tee mitään? Hommat sujuisivat paljon nopeammim ja kotona olisi parempi ilmapiiri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Valinnut itse miehensä ja liiba laaba". Teille muille sitten varmaan on äitinne miehet valinnut tai ehkä kasvattanutkin? XD
Tai sitten meillä on ollut sen verran älliä, että jos mies ei seurusteluaikana tee mitään kotitöitä vaan odottaa palvelua niin seurustelua ei kovin kauaa kestä. Siitä kun voi päätellä ettei tilanne ainakaan parane yhteen muuton tai lisääntymisen jälkeen
Kyllä se kotitöiden tekeminen ja vastuun jakaminen tulee pitkälti jokaisen lapsuudenkodista eli sieltä se kasvatustyö lähtee. Jos rassaa se ettei omat vanhemmat opeta poikaansa tai tyttöään tekemään kotitöitä, voi sentään vaikuttaa seuraavaan sukupolveen ja kasvattaa omansa
Miten jonkun muun älli liittyy siihen, että mies on tehnyt seurusteluaikoina kotitöitä, mutta lakannut tekemästä niitä perheellistyttyään? Taitaa nyt vain sinun ällissäsi olla puutteita, kun et tätä asiaa ymmärrä.
Jos mies on niitä tehnyt ennen, sehän tarkoittaa että vaimo on mahdollistanut tekemättömyyden palvelemalla ja paapomalla. Tuollainen mies takuulla tietää ettei keiju tuo ruokaa pöytään tai puhtaita vaatteita kaappiin
Vierailija kirjoitti:
Hei te parempi väki. Lahjoitan mielelläni perheeni teille, myös miehenkin teille kasvatettavaksi. Hyvä idea, kiitti, kenelle lähetän matkahuollon kautta, kun posti on lakossa?
Minä kun olen epäkelpo tähän hommaan, niin lahjoitan mielelläni perheeni jollekin paremmalle ja kasvatustaitoisemmalle.-ap
Kiristä vaan sitä marttyyrin kruunuasi ja kestä taakkasi, tuskin kukaan huolii sun pilalle hemmoteltuja ukkoasi ja kakaroitasi
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olen epäkelpo tähän hommaan, niin lahjoitan mielelläni perheeni jollekin paremmalle ja kasvatustaitoisemmalle.-ap
Eiköhän riitä että muutat yksin asumaan.
Minäkin vuosia sitten sain mittani täyteen teinipojan pyykkien pesemisestä ja talutin pojan pesuhuoneeseen, löin pyykkikoneen ohjekirjan käteen ja sanoin että netistä löytyy ohjeita. Paiskoi kännykkäänsä hetken mutta opetteli ja osaa nyt. Joskus pitää pistää kova kovaa vastaan. Ilmeisesti pyykkäilee omassa kodissaankin nykyään. Ruokaa osaa myös laittaa, jos viitsii. Kyllähän toiset hyväksi käyttää jos kaikkeen suostuu, niin kotona kuin töissäkin. Suurin osa kuitenkin on patalaiskoja luusereita jotka haluaa helppoa elämää ja palveluja ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa todella sivistynyttä ja asiallista keskustelua. Haukutaan toista äitiä ties miksikä, syyllistetään ja vähän lisää syyllistetään.
Kyllä se kasvatus, vastuut lapsista ja kotityöt kuuluvat kyllä mieheillekin.
Ja lukutaidottomille tiedoksi, äiti on poikaansa yrittänyt kasvattaa tekemään kotitöitä yms ja viikkoja jo potkinut ukkoakin hanuriin, että häntäkin tarvitaan kotitöihin ja kasvattamaan siittiöitään. Ja kyllä, vihan tunne on luonnollista. Tunteitaan ei pidä tukahduttaa, ne pitää näyttää.
Tottakai kuuluu, mutta paljon löytyy vielä miehiä, jotka ajattelevat ettei kuulu. Ja sitten kun naiset ryhtyy tällaisten kanssa parisuhteeseen, niin on turha valittaa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlattas sentään.
Kerro nyt ihan alkuun, että oliko mies seurustelun alkuvaiheissa siivousintoilija? Tekikö ruokaa suurella innolla? Vai oletko tehnyt nämä hommat täysin itse aina?
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsille neuvoo ihan taaperosta alkaen että astiat laitetaan koneeseen eikä jätetä pöydälle niin se tapa juurtuu selkärankaan. Jos mies ei ole vielä sitä ymmärtänyt, hänet voi valjastaa esimerkiksi lapsille.
Kun lapset opettaa viemään vaatteet pyykkikoriin ja vastaavasti laittamaan itse puhtaat pyykit kaappiin, sekin hoituu kummemmin kiroilematta.
Imurointiin ja yleiseen siivoukseen voi ottaa mukaan jo pienenkin lapsen, tekee aluksi mitä ja miten osaa. Siinä kohtaa vaaditaan vanhemmilta kärsivällisyyttä ettei sano että eihän tuosta mitään tule, anna kun minä.
Pienikin lapsi voi osallistua ruuanlaittoon ja pöydän kattamiseen, sekä vaativampiin hommiin veitsen ja hellan kanssa kun taito karttuu
Kaikki on kiinni siitä antaako lasten osallistua ihan alusta alkaen vai haluaako itse hoitaa nopeammin ja paremmin, jolloin kaikki oppii ettei äidille kelpaa muiden tekemä
Jos ensin paapoo, tekee puolesta ja ehkä jopa moittii muiden työn jälkeä, on ihan turha odottaa osallistumista myöhemminkään
Tutkitusti jos isä ei osallistu kotitöihin tasaveroisesti, oppi ei tartu poikaankaan ja se ei ole äidin käsissä.
Palstamammuleiden voimafantasiat taas tulilla.
Aloittajakin kuulostaa lähinnä kiukuttelevan naislapsen ja raivoavan marttyyrimamman risteytykseltä.
Maatkaa vaan palstalla uhoamassa, sitähän te muutenkin teette.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vuosia sitten sain mittani täyteen teinipojan pyykkien pesemisestä ja talutin pojan pesuhuoneeseen, löin pyykkikoneen ohjekirjan käteen ja sanoin että netistä löytyy ohjeita. Paiskoi kännykkäänsä hetken mutta opetteli ja osaa nyt. Joskus pitää pistää kova kovaa vastaan. Ilmeisesti pyykkäilee omassa kodissaankin nykyään. Ruokaa osaa myös laittaa, jos viitsii. Kyllähän toiset hyväksi käyttää jos kaikkeen suostuu, niin kotona kuin töissäkin. Suurin osa kuitenkin on patalaiskoja luusereita jotka haluaa helppoa elämää ja palveluja ilmaiseksi.
Haukut poikaasi luuseriksi? Ihana äippyli.
Lemmikit pois jos niistä ei oteta vastuuta. Itse en koskaan hanki yhteisiä lemmikkejä vaan eläin on aina jonkun vastuulla.
Teini ei tarvitse kuukausirahaa jos vain vittuilee. Aivan oikein.
Pikkulasten romut roskiin jos niitä ei osata siivota paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein ap.
Miehen on aika alkaa kantaa vastuuta.
Ihmettelen osaa negatiivisista kommenteista, ne ovat joko lusmumiesten kirjoittamia tai sitten sellaisten naisten kateellista kitkeryyttä, jotka haluaisivat tehdä kuten.sinä teit, mutteivät uskalla.
Tai sitten kaikki naiset eivät ole niin tyhmiä, että suostuvat vuosiksi kotiorjaksi, kunnes kamelin selkä katkeaa.
Ap on ihan itse valinnut miehensä ja kasvattunat lapsen huonoille tavoille.
Tämä. Korostaa vielä omaa "minä en ole mitään" asennetta sillä, että ei käy kampaajalla, ei osta mitään itselleen, aina ajattelee muita vaan. Näin siinä sitten käy. Ja voi sanoa, että tuossa on teinikin jäänyt kasvattamatta. Palvelu on toki helpompaa pienen lapsen kanssa. Vaatii kärsivällisyyttä uhmaavalle lapselle sanoa kerta toisensa jälkeen käytöstavoista, toisten ihmisten kohtelusta jne, mutta jos sitä ei tee niin ei ne teininä tule arvostusta osoittamaan mitenkään oma-aloitteisesti. Pahenee vaan ja siinä sitä sitten kuuntelet vittuilua ja väsyt. Ehkä taaperon kanssa otat opiksesi?
Sinä se tässä naurettava olet. En minä ole sinun äitisi kasvattama enkä ole kasvattanut sinuakaan, koska olet käytöstavaton ja empatiakyvytön ihminen. Itselläni kyllä on käytöstapoja ja empatiakykyä. Sinut on kasvattanut joko kelvoton äitisi tai sisäoppilaitos.