Jos 12 mennessä olen jo syönyt 600 kcal, olen lähes nälissään koko loppu päivän, ruoka ei enää mahdu.
Miten tätä pitää ratkaista?
12 mennessä oikeaan nälkään syönyt jo 600 kcal. Tämän jälkeen vielä pitkä iltapäivä ja ilta.
Koitan laihduttaa 1700 kcalla.
Kommentit (36)
et sinä kuole siihen näläntunteeseen, kestää aikansa että totut pieniin annoksiin , varsinkin jos olet ennen syönyt useita lautasellisia joka aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Jotain vinkkejä? En vain kykene syödä vähemmän ilman että tulee nälkä.
Jospa söisit sellaista ruokaa, jolla nälkä lähtee. Kituuttamalla et saa kuin pahan mielen. Etkä edes laihdu.
Syötkö millaisen aamupalan? Runsaalla aamupalalla voi siirtää lounasta päivemmälle ja jopa illan puolelle. Samalla illallinen siirtyy myöhemmäksi tai jää kokonaan pois.
Tai syö sen verran tuhti lounas, että päivällinen voi olla illalla pieni.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö millaisen aamupalan? Runsaalla aamupalalla voi siirtää lounasta päivemmälle ja jopa illan puolelle. Samalla illallinen siirtyy myöhemmäksi tai jää kokonaan pois.
Tai syö sen verran tuhti lounas, että päivällinen voi olla illalla pieni.
Tai aamupalan voi jättää kokonaan pois.
Syö sellaista missä ei ole paljoa kaloreita. Proteiinit, kasvikset jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä syödä vähäkalorista ruokaa.
Jos sulla iltapäivään jää 1100 kcal, niin siihenhän mahtuu vielä kaksi ruokaa. Mun päivän kalorit on 1200kcal ja siihen sisältyy 2 lämmintä ruokaa, aamupala ja iltapala ja välipala.
Millä ruualla sä oikein yrität laihduttaa?
Mitä jos söisit kasviksia?
Ongelmani on se että en ymmärrä nälkää.
Lievästi ylipainoisena olen tottunut siihen ettei koskaan ole nälkä. Nyt kun olen vuosia jo ollut niin etten napostele ollenkaan iltasin, niin nälkä vaivaa enkä saa nukuttua.
Paino pysyy samana kun syön 2400kcal päivässä. Kun tiputan 1700 kcal niin huimaa ja heikottaa liikaa.
Hoikka kaverini on aina syönyt vähän ja hänkin sanoi että pitää totutella. Ei vain onnistu kun huimaa ja on pahaolo. Menee sitten siihen että mättään nälkään 2 lautasellista ruokaa ja 3 isoa voileipä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmani on se että en ymmärrä nälkää.
Lievästi ylipainoisena olen tottunut siihen ettei koskaan ole nälkä. Nyt kun olen vuosia jo ollut niin etten napostele ollenkaan iltasin, niin nälkä vaivaa enkä saa nukuttua.
Paino pysyy samana kun syön 2400kcal päivässä. Kun tiputan 1700 kcal niin huimaa ja heikottaa liikaa.
Hoikka kaverini on aina syönyt vähän ja hänkin sanoi että pitää totutella. Ei vain onnistu kun huimaa ja on pahaolo. Menee sitten siihen että mättään nälkään 2 lautasellista ruokaa ja 3 isoa voileipä.
Syö useammin ja vähemmän kerrallaan, niin ei tule tuota oloa.
Pienituloisena niin ostan vain vihanneksia, leipää, rahkaa, kevytlevitettä, palkokasveja, joskus lihaa. Ihan perusruoka.
Eineksiä ja roskaruoka en osta koska eivät maistu hyvältä ja niihin ei muuten vain ole varaa.
Ruokiin menee paljon porkkanaa ja sipulia.
Oot siis enemmin valinnut useamman vuoden huonot yöunet kuin että olisit syönyt jotain illasta?Hei haloo!?Oikeesti?!?
Vierailija kirjoitti:
Marjoja, paljon marjoja...
Itse laihdutin 110 kilosta 65 kiloon juurikin siten että opin kestämään nälän tunnetta kun vatsalaukku kutistui.
Nyt ei ole enää mitään nälän tunnetta, voin helposti syödä 1500kcal päivässä ja nälkä tulee vasta 24h päästä.
Kuten yksi ensimmäisistä vastaajista sanoi, itsekuri on se avain. Et kuole siihen ettet saa ruokaa vaikka 10 tai 20 tuntiin, esivanhempasi saattoivat syödä jopa 2-3 päivän välein kun etsivät esimerkiksi metsästettävää.
Mitä jos vähentäisit kaloreja pikkuhiljaa? Esim. tuosta 2400: ta aina sata kaloria viikossa? Jospa mahalaukku tottuisi. Ja paljon kasviksia, noin kilo päivässä.
Mitä syöt aamupäivällä että sinulla menee jo 600kcal ennen puoltapäivää? Vai kuuluuko siihen lounas myös?
Esim. Reissumies kaksi palaa + juustoa (rasvaisuus 17%) + kinkkua/kalkkunaa + runsaasti kasviksia + levite + skyr rahka on vasta 400kcal. Ja tuossa on jo paljon syötävää aamuksi.
Munakas (2 kananmunaa) kinkulla, juustolla, perunalla ja kasviksia + rahkaa 2dl ja marjoja samoin vain noin 400kcal.
Joten mitä ihmettä syöt jos kuluu se 600kcal jo aamulla eikä siinä ole lounasta mukana? Jos on lounas myös jo mukana niin sitten ihmettelen vielä enemmän miksei loppupäiväksi riitä 1100kcal.
Mulle sopi tämmöinen rytmi hyvin eli aamupala= 2 kuppia kahvia ja 2 ruisleipää kalkkunaleikkeellä+ kasviksilla, kahvimaito rasvaton ja makeutusaine
Lounas= kuppi kahvia ja 1 ruisleipä, nämä samoilla kun aamulla
Päivällinen= ihan mitä vaan tavallista kotiruokaa kunnon annos
Iltapala ennen 18.00 hedelmiä tai mitä vaan hieman kevyempää
Tämä vain yksi lämmin ateria päivässä ja iltasyömiset pois niin laihdut takuuvarmasti.
Mitä ihmeen ruokaa sä oikein syöt? Mä oon syönyt aamupalan ja lounaan ja lounas oli ihan reilun kokoinen enkä silti oo kuin 750 kalorissa. Saan syödä ohjelmani mukaan vielä päälle 800 kaloria. En oo kertaakaan joutunut näkemään nälkää vaikka harvoin edes pääsen siihen kalorirajaan asti, kun en jaksa syödä niin paljoa ruokaa päivän aikana.
Tänään esim ruuaksi söin 60gr kaurahiutaleita keitettynä 2dl kevytmaitoon, vähän vettä sekaan. Päälle nokare voi. Siinä on jo 400kcal. Söin piimä, talkkunan ja puolukoiden kanssa. Iso kahvimuki, sinne tulee yleensä 1.7dl kevytmaitoa.
Isosta kahvista en luovu edes rahasta. Kotona jättimäinen kahvimuki, sinne hukkuu kyllä lähes 2dl maitoa.
Jotain vinkkejä? En vain kykene syödä vähemmän ilman että tulee nälkä.