Jos 12 mennessä olen jo syönyt 600 kcal, olen lähes nälissään koko loppu päivän, ruoka ei enää mahdu.
Miten tätä pitää ratkaista?
12 mennessä oikeaan nälkään syönyt jo 600 kcal. Tämän jälkeen vielä pitkä iltapäivä ja ilta.
Koitan laihduttaa 1700 kcalla.
Kommentit (36)
Kalorit tulevat niin täyteen. Ei riitä mielikuvitusta ymmärtää mitä syödä.
Luetelkaa nyt hyviä ruokia! Tuntuu käsittämättömältä että jollain on vaikeuksia saada täyteen kalorit. Syöttekö te ilmaa?
No voi hyvänen aika. Ensinnäkin 60g kaurahiutaleita on liikaa. Tiputa 40g:aan. Lisää puolukat mukaan puuroon. Vaihtoehtoisesti keitä puuro veteen. Vatsan täyttymisen kannalta sillä ei ole väliä onko siinä maitoa vaiko ei. Kummallakin tavalla säästät noin 100kcal helposti.
Piimä, talkkuna, puolukat ihan turha aamupäivällä. Pärjäät pelkällä aamiaisella. Varsinkin kun lisäät siihen puuroon ne puolukat.
Lopeta se jatkuva maitotuotteiden lipittäminen niin ruoan kuin kahvin muodossa. Jos otat maitoa kahviin niin ok, unohda kuitenkin piimä ja puuron keittäminen maitoon. Joo joi yhyy yhyy puuro on pahaa veteen keitettynä, ei muuten ole kun olet siihen tottunut.
Kun syöt aamiaiseksi 40g kaurahiutaleista tehtyä puuroa 150kcal jossa 1,5dl puolukoita 60kcal ja 5g voita 30kcal niin aamiaisesi on noin 240kcal. Siihen se maitokahvi päälle jos on pakko ja lisää tulee noin 100kcal eli yhteensä mennyt 340kcal.
Ymmärrätkö ap että sinä lipität kaloreita aivan törkeästi nestemäisessä muodossa? Se ei kuitenkaan täytä vatsaasi.
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvänen aika. Ensinnäkin 60g kaurahiutaleita on liikaa. Tiputa 40g:aan. Lisää puolukat mukaan puuroon. Vaihtoehtoisesti keitä puuro veteen. Vatsan täyttymisen kannalta sillä ei ole väliä onko siinä maitoa vaiko ei. Kummallakin tavalla säästät noin 100kcal helposti.
Piimä, talkkuna, puolukat ihan turha aamupäivällä. Pärjäät pelkällä aamiaisella. Varsinkin kun lisäät siihen puuroon ne puolukat.
Lopeta se jatkuva maitotuotteiden lipittäminen niin ruoan kuin kahvin muodossa. Jos otat maitoa kahviin niin ok, unohda kuitenkin piimä ja puuron keittäminen maitoon. Joo joi yhyy yhyy puuro on pahaa veteen keitettynä, ei muuten ole kun olet siihen tottunut.
Kun syöt aamiaiseksi 40g kaurahiutaleista tehtyä puuroa 150kcal jossa 1,5dl puolukoita 60kcal ja 5g voita 30kcal niin aamiaisesi on noin 240kcal. Siihen se maitokahvi päälle jos on pakko ja lisää tulee noin 100kcal eli yhteensä mennyt 340kcal.
Ymmärrätkö ap että sinä lipität kaloreita aivan törkeästi nestemäisessä muodossa? Se ei kuitenkaan täytä vatsaasi.
Ymmärrys puuttuu sinulta. Vatsa täysi ei ole sama kuin kylläisyys.
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt aamupäivällä että sinulla menee jo 600kcal ennen puoltapäivää? Vai kuuluuko siihen lounas myös?
Esim. Reissumies kaksi palaa + juustoa (rasvaisuus 17%) + kinkkua/kalkkunaa + runsaasti kasviksia + levite + skyr rahka on vasta 400kcal. Ja tuossa on jo paljon syötävää aamuksi.
Munakas (2 kananmunaa) kinkulla, juustolla, perunalla ja kasviksia + rahkaa 2dl ja marjoja samoin vain noin 400kcal.
Joten mitä ihmettä syöt jos kuluu se 600kcal jo aamulla eikä siinä ole lounasta mukana? Jos on lounas myös jo mukana niin sitten ihmettelen vielä enemmän miksei loppupäiväksi riitä 1100kcal.
En ole ap, mutta minulla on vähän samoja ongelmia. En kyllä ymmärrä, miten lasket noiden kalorit. Minulla on käytössä yazio-sovellus ja joka aamu syön reissumiestä kaksi palaa, oivariini, kalkkunaleike, kasviksia ja mustaa kahvia. Näistä tulee melkein 300 kaloria. Miten ihmeessä siihen lisätään vielä juustoa ja skyriä ettei tule kuin 400 kaloria? Pelkkä skyr on ainakin sata kaloria ja juustosta tulee reilusti lisää. En ole puoleen vuoteen syönyt juustoa leivän päällä, koska siitä tulee yhtäkkiä puolen aterian kalorit.
Ja paistetussa munassa on melkein sata kaloria. Kaksi munaa ja siihen kinkkua, juustoa ja perunaa menee kyllä reilusti yli 400 kalorin. Saati sitten vielä rahkaa ja marjoja.
Mun ruuat:
Puuro 150 kcal, kahvi n. 20
Jugurtti 143, päärynä 67,
Puolet lihaperunasoselaatikoa 202, herneet 29
Leipä 148, marg 28, kurkku 5, makkara 27, juusto 81
3 minikorvapuustia 244
Omena 65, 2 mandariinia 72
Yht 1281 kcal
Vielä ehkä jotain syön....
Nautisekelijan on turha kuvitella laihtuvansa jos ei luovu siitä ajatuksesta että elämme ruokaa tai ruualla nauttimista varten. Elämän ilo on löydyttävä muualta , emme elä syödäksemme vaan syömme pysyäksemme elämään. Näin olen huomannut. Toki suklaata täytyy itsenikin joskus saada, mutta mitä enemmän elintaso nousee, ja rahaa on, niin ihmiset alkaa mässäilemään ja aina löytyy uusia ylellisiä makunautintoja ruuasta, kalliita erikoisuuksia. Nämä tukkii suoneyt. Nautiskelijat on aina ylipainoisia. Kermavaahtoa vohveleilla, viiniä, shamppanjaa, suklaata, sipsejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt aamupäivällä että sinulla menee jo 600kcal ennen puoltapäivää? Vai kuuluuko siihen lounas myös?
Esim. Reissumies kaksi palaa + juustoa (rasvaisuus 17%) + kinkkua/kalkkunaa + runsaasti kasviksia + levite + skyr rahka on vasta 400kcal. Ja tuossa on jo paljon syötävää aamuksi.
Munakas (2 kananmunaa) kinkulla, juustolla, perunalla ja kasviksia + rahkaa 2dl ja marjoja samoin vain noin 400kcal.
Joten mitä ihmettä syöt jos kuluu se 600kcal jo aamulla eikä siinä ole lounasta mukana? Jos on lounas myös jo mukana niin sitten ihmettelen vielä enemmän miksei loppupäiväksi riitä 1100kcal.
En ole ap, mutta minulla on vähän samoja ongelmia. En kyllä ymmärrä, miten lasket noiden kalorit. Minulla on käytössä yazio-sovellus ja joka aamu syön reissumiestä kaksi palaa, oivariini, kalkkunaleike, kasviksia ja mustaa kahvia. Näistä tulee melkein 300 kaloria. Miten ihmeessä siihen lisätään vielä juustoa ja skyriä ettei tule kuin 400 kaloria? Pelkkä skyr on ainakin sata kaloria ja juustosta tulee reilusti lisää. En ole puoleen vuoteen syönyt juustoa leivän päällä, koska siitä tulee yhtäkkiä puolen aterian kalorit.
Ja paistetussa munassa on melkein sata kaloria. Kaksi munaa ja siihen kinkkua, juustoa ja perunaa menee kyllä reilusti yli 400 kalorin. Saati sitten vielä rahkaa ja marjoja.
2 munaa on n. 140 kcal.
Juusto polar 5% on kaloreita 1,81/ 100
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 munaa on n. 140 kcal.
Juusto polar 5% on kaloreita 1,81/ 100
Ei kukaan järkevä syö 5% juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 munaa on n. 140 kcal.
Juusto polar 5% on kaloreita 1,81/ 100Ei kukaan järkevä syö 5% juustoa.
No pysy lihavana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 munaa on n. 140 kcal.
Juusto polar 5% on kaloreita 1,81/ 100Ei kukaan järkevä syö 5% juustoa.
No pysy lihavana
Pysyn hoikkana syömällä oikeaa rasvaista juustoa.
Tollasella nälkäkuurilla lähtee vaan taju. Elimistö menee säästöliekille,syö enemmän niin laihdut,
Vierailija kirjoitti:
Nautisekelijan on turha kuvitella laihtuvansa jos ei luovu siitä ajatuksesta että elämme ruokaa tai ruualla nauttimista varten. Elämän ilo on löydyttävä muualta , emme elä syödäksemme vaan syömme pysyäksemme elämään. Näin olen huomannut. Toki suklaata täytyy itsenikin joskus saada, mutta mitä enemmän elintaso nousee, ja rahaa on, niin ihmiset alkaa mässäilemään ja aina löytyy uusia ylellisiä makunautintoja ruuasta, kalliita erikoisuuksia. Nämä tukkii suoneyt. Nautiskelijat on aina ylipainoisia. Kermavaahtoa vohveleilla, viiniä, shamppanjaa, suklaata, sipsejä jne.
Tämä. Olen nautiskelija ja kulinaristi, rakastan hyvää ruokaa (esim kermaiset pastat ja parmesaaniset risotot) ja viiniä, mutta tajusin että en voi syödä niin jos haluan takaisin normaalipainoon. Tietty määrä askeesia on pakollista jos aikoo laihtua. Yritän kuitenkin tehdä kevyemmistäkin ruuista maukkaita, minulla on esim hyvin kevyt ja maukas salaattikastike jota käytän hyvin öljyisten sijasta. Mittaamalla annoskokoja ja valitsemalla ruoka-aineet oikeassa suhteessa, laihduin 15 kg (nyt normaslipainossäa) 5 kuukaudesssa ja paino pysynyt poissa. Voin relata hieman parilla aterialla viikossa mutta pääosin on pysyttävä ruodussa jos aikoo pitää painon hallinnassa. Tämä on realiteetti. Onneksi keho tottui aika nopesti pienempi annnoskokoihin eikä nykyään entisenkaltaiset massiiviset annokset edes menisi alas. Ulkona syödessäni yritän aina tehdä parhaimman mahdollisen valinnan ruokavalion pitämiseksi kurissa.
Mä syön aamupalaksi samaa kuin illalliseksi, tänään esim kesäkurpitsalasagnea lautasellisen. Sitten toinen ateria on samalla tavalla lautasellinen joskus klo 16-17. En niitä kaloreita laske niin tarkasti, mutta ei tosta tule varmaan kuin yhteensä 1600kcal. Tuskin sitäkään. Eli aamupala mullakin saattaa olla vajaa 1000kcal. Aina ollut normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tollasella nälkäkuurilla lähtee vaan taju. Elimistö menee säästöliekille,syö enemmän niin laihdut,
Elimistö menee säästöliekille vasta kuukausia kestäneen ekstreemin kalorivajeen jälkeen, kun rasvaprosentti on pudonnut niin alas, että kehon on pakko pilkkoa lihaksia, myös sydäntä, energiaksi.
Mitä sitten syötte kun ette edes saa kalorit täyteen?
Annos kaurahiutaleita on 40g ja se tehtynä kevytmaitoon on n. 250kcal + pieni voisilmä =300kcal, heti merkittävä ero.
Söitkö siis kaksi aamiaista kerralla? Puolukat puuron joukkoon ja voisilmä pois sekin auttaa. Loput turhia. Ja puuron sekaan kannattaa heittää proteiinia niin nälkä pysyy poissa paremmin.
1,7dlmaitoa ei sinun päivän energiamäärää merkittävästi kasvata joten senkus juot.