Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin

Vierailija
21.11.2019 |

Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.

Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.

Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.

ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.

Kommentit (933)

Vierailija
261/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul Simon - You Can Call Me Al

Vierailija
262/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä elokuva. Beverly Hillsin Pummi. 

Once in a lifetime / Talking Heads.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ronald Reagan, Margaret Thatcher ja Mikhail Gorbachev. Oli politiikka silloin vähän erilaista.

Ja kun Reagan valittiin, ajateltiin että ovatpa amerikkalaiset tyhmiä, kun äänestävät jonkun sotahullun entisen elokuvanäyttelijän presidentiksi, ja tämän alemmas eivät enää voi vajota...

Reagania ja molempien Busheja tulee ikävä kun ajattelee millainen on tämä republikaanien kannattama nykyinen vapaan maailman johtaja. Richard Nixonkin oli aikamoinen ketku, mutta hän oli sentään johdonmukaisempi ja fiksumpi tekemissään.

Reaganhan hoiti hommansa hyvin ja sai houkuteltua mm. Neuvostoliiton varustelukisaan, jossa itänaapurin talous ja koko systeemi meni lopulta nurin.

Vierailija
264/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sky Channelilta tuli sellanen saippuasarja päivisin kuin Another World. 

Muistan siitä vain yhden rusekatukkaisen naisen naaman siitä, joka näytti Teri Hatcheriltä. 

Vierailija
265/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 Alexis Colbyn hetkeä Dynastiasta (kausi 6)

Lapsena pidin Alexisia ilkeänä, mutta kun katsoin sarjan aikuisena käsitys muuttui täysin. Hän on vain vahva nainen, joka ei antanut kävellä ylitseen. Ja lapsiaan rakasti yli kaiken, kuten äidin kuuluukin.

No mutta tekihän se ilkeitä asioita. Muistan sellasen kohtauksen kun Crystle (vai miten se nyt kirjoitetaan, Blaken vaimo) oli raskaana niin se lähti ratsastamaan ja Alexis tahallaan ampui aseella niin että se hevonen pelästyi. Crystle putosi hevosen selästä ja sai keskenmenon. Aika kamalaa ja muistan tosiaan vieläkin! Täytyy katsoa löydänkö YouTubesta tuon kohtauksen.

No tottakai osasi olla ilkeäkin, mutta ei silti ollut mikään pahuuden ruumiillistuma, kuten lapsena luulin, vaan inhimillinen ihminen, jolla on tunteet. 

Krystlenkin pelasti joskus palavasta talosta, jos en väärin muista, ja tosiaan lapsiaan rakasti, ei ollut tunteeton ja paha psykopaatti. 

Vierailija
266/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Queeniä tuli kuunneltua PALJON :) <3

Minä kuuntelen sitä vieläkin :D Parasta mitä tiedän <3 Tässä tulikin kunnon muistelun takia surettamaan jälleen Freddie Mercuryn kuolema :(

Tuli myös kuunneltua mm.David Bowieta todella paljon, OI AIKOJA NIITÄ AIKOJA

Tänään tuli Freddien kuolemasta 28 vuotta :/ Iso menetys :(

Onko siitä muka jo niin kauan, ohhoh. Oli kyllä hieno taiteilija, 80'luvulla en tajunnut, mutta jälkeenpäin.

t. eri.

Queen - I Want To Break Free

Vierailija
267/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dallas, Miami Vice. Ihmemies Macgyveri, Hill street blues....Bruce Willis, Sylvester Stallone, Tom Cruise, Arnold Swaiznegger...vai miten se kirjoitetaankaan, mut silloin toimintasankarit oli toimintasankareita. Ja musiiki sitten, ei nykyään enää osata tehdä edes musiikkia.

"Swaiznegger" Hahhhahahhaaahahahahahahaahhahahhaaahahhhhhahahaha

Vierailija
268/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista 80 luvusta muutaku et söin sellasia pyöreitä ja valkoisia psykoosilääkkeitä

Vierailija
269/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debbie Gibson, Tiffany, Rick Astley... mutta ehdoton lemppari oli Whitney Houston!

Vierailija
270/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla jumaloin Madonnaa ja kuuntelin häntä aina ja parhaani mukaan matkin hänen tyyliäänkin. Minulla on vieläkin jäljellä Madonnan pussilakanasetti, jonka sain -88 joululahjaksi. En käytä enää, mutta on muistojen laatikossa tallessa Madonna-leikekirjojen ja salaisten päiväkirjojeni kanssa. Muita fanituksen kohteitani oli Samantha Fox, Sabrina, Falco, Kim Wilde, Eurythmics, Don Johnson, Nina Hagen ja Toyah. Lintsain koulusta sinä päivänä, kun tiesin Sabrinan kasetin tulleen Fazer-musiikin kauppaan. Olin siellä jo aamulla ja kuuntelin kasettia korvalappustereoista pitkin kaupunkia kävellen innoissani. Muistan tuon vieläkin kuin eilisen. Ainiin..Laitoin läpinäkyvää paperiliimaa tukkaani, että pysyi paremmin pörröllöisenä. Hieroin siis sormiini ja levitin jättipehkooni. Kyllä se sieltä pesussa lähti aikanaan. Olin tosi cool, kun sain huoneeseeni oman lankapuhelimen. Vanhemmat osti alakertaan uuden niin sain vanhan vihreän veivattavan. Tv.stä katsoin aina Kasmasiinin, Dynastian ja tietty..oihhh Miami Vicen. Don Johnson herätti minussa tuhmia tuntemuksia ja...okei. Nykyään Don Johnson ei kiinnosta yhtään. Olin yhtä ''rakastunut'' Indiana Jonesiinkin ja haaveilin hänestä..Don Johnsonin Heartbeat CD on vieläkin hyllyssä. Ei kyllä mitään laatumusaa, mutta muistoja...

Vierailija
271/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Abdul - Opposites Attract 

Vierailija
272/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Kids On The Block - You Got It (The Right Stuff)

Vierailija
273/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Communards - Don't Leave Me This Way 

Vierailija
274/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martika - I Feel The Earth Move

Vierailija
275/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-A-D - Sleeping My Day Away

Vierailija
276/933 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WASP - Hold On To My Heart

277/933 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä muista 80 luvusta muutaku et söin sellasia pyöreitä ja valkoisia psykoosilääkkeitä

Ai barbituraatteja? Niitä syötiin vielä 80-luvulla. Sittemmin poistettu myynnistä. Otan osaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
278/933 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä DOPING muistetaan tästä

vaikka oli vielä sentään DDR ja NL voimissaan.

Vierailija
279/933 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai barbituraatteja? Niitä syötiin vielä 80-luvulla. Sittemmin poistettu myynnistä. Otan osaa.

Eikö ne ole vain rauhoittavia?

Vierailija
280/933 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Queeniä tuli kuunneltua PALJON :) <3

Minä kuuntelen sitä vieläkin :D Parasta mitä tiedän <3 Tässä tulikin kunnon muistelun takia surettamaan jälleen Freddie Mercuryn kuolema :(

Tuli myös kuunneltua mm.David Bowieta todella paljon, OI AIKOJA NIITÄ AIKOJA

Tänään tuli Freddien kuolemasta 28 vuotta :/ Iso menetys :(

Onko siitä muka jo niin kauan, ohhoh. Oli kyllä hieno taiteilija, 80'luvulla en tajunnut, mutta jälkeenpäin.

t. eri.

Queen - I Want To Break Free

Aah, lemppari kappaleeni Queeniltä! Erityisesti Roger on tossa musiikkivideolla niin t-ä-y-d-e-l-l-i-n-e-n