Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin

Vierailija
21.11.2019 |

Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.

Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.

Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.

ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.

Kommentit (933)

Vierailija
221/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen haikeana rocklehtiä... joiden välistä sai seinälle julisteita. Huoneeni oli tapetoitu lempibändieni julisteilla lattiasta kattoon. Minkähän nimisiä lehtiä sitä kaikkia olikaan. Oliko yksi nimeltään Stara? Niitä oli niin paljon, lisäksi vielä ulkomaalaiset.

Joo! Mä ostin saksalaista musalehteä nimeltä Bravo ja opin puolivahingossa ymmärtämään saksaa. 

Bravo oli Saksan Suosikki ja ilmestyi joka viikko. Siinä oli usein poptähtien haastatteluita joita ei koskaan nähnyt Suomessa .  Kävivät Saksassa tvesityksissä tai kiertueilla ja Bravon toimittajat kai kävi Englannissakin.

Muistan kun yleisönpalstalla joku tyttö kertoi harrasti seksiä Spandau Ballet- soittajan kanssa keikan jälkeen ja mies kohteli tosi huonosti sen jälkeen.

Silloin oli joku toinenkin saksalainen nuorisolehti saatavilla, Popcorn taisi olla sen nimi. (Myös ruotsalaista Okej-lehteä myytiin ihan kotikuntani T-marketin lehtihyllyssä.) Itsekin seurasin näitä kaikkia lehtiä jonkin verran, mutta kielimuuri tosiaan erotti, ja myös se, että niissä oli paljon juttuja artisteista, jotka olivat ihan outoja täällä Suomessa. Sinänsähän se aika (eli 80-luvun puoliväli) oli kyllä sellaista, että saksalainen musiiki menestyi listoilla joka puolella maailmaa (Alphaville oli omia suosikkibändejäni silloin, ja muistan myös että Falcon Rock Me Amadeus oli yhdessä vaiheessa biisi, jota soitin ihan jatkuvasti), mutta siihenkin aikaan niissä lehdissä näkyi paljon sellaisia nimiä, joista ei täällä koskaan kuulunut.

Falco - Vienna Calling

Falco - Jeanny

Ostin Falco 3 -levyn joskus 1985 tai -86, ja mulla on se vinyylihyllyssä edelleenkin. Se oli ihan hauska levy ja Falcolla oli hauska tapa sotkea englantia ja saksaa lyriikoissaan yhteen. En ollut koulussa enää siihen aikaan, mutta olin lukenut viisi vuotta saksaa ja oli ihan kivaa laulaa sisäpussiin painetuista lyriikoista Falcon mukana. Sai samalla saksan kielikylpyä. :D

Bravoa ostin minäkin, niissä kiinnosti erilaisista omista suosikkibändeistä ja artisteista olleet jutut, joita osin ihan ymmärsinkin, ja ennen kaikkea niissä oli kuvia, joita ei missään Suosikissa tai muissa Suomen lehdissä ollut. Biisien sanoista tykkäsin myös paljon. Ensin oli alkuperäiset sanat ja sitten heti perään saksankielinen käännös. Muistan ainakin Bette Davis Eyesin ja Hold On Tightin sanat, siis minulla oli ne lehdet, joissa ko. lyriikat olivat. 1981, varmaankin, eli syksyltä jolloin menin lukioon.

Vierailija
222/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burda-käsityölehti. Ai että mä rakastin selata niitä. Ja Anttilan postimyyntihän eleli kulta-aikojaan. Se kuvasto jos mikä oli myös viihdyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whitney Houston. Bodyguard -leffa tuli vasta 90-luvulla, mutta sitä ennen Whitney oli tehnyt jo klassikkohitit.

Vierailija
224/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaksiruutuinen Nintendon elektroniikkapeli Greenhouse, siinä madot yritti syödä kasvihuoneen kasveja ja niitä matoja piti myrkyttää. Pelasin sen ympäri, kavereiden kanssa pelejä vaihdettiin kun oma kylllästytti.

Mulla on vieläkin tämä ja se toimiikin jopa!

Vierailija
225/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiana Jones -elokuvat. Niitä taisi tulla kolme 80-luvulla. Taisi olla myös Eddie Murphyn tähdittämien komedioiden kulta-aikaa. Vaarallinen suhde ja Glenn Close oli hyvä.

Vierailija
226/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazoo "Only You"

Vierailija
227/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dirty dancing. Nobody puts Baby in a corner.

Vierailija
228/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jane Fonda ja aerobic. Ne aerobic vaatteet oli aivan mahtavia.

Ostin Anne Pohtamon aerobic-kasetin ja ison ohjelakanan. Ja oikeasti yritin niitä liikkeitä tehdäkin. Hyvän musiikin avulla, tosin välillä laitoin mankan stoppiin, kun meinasin saada sydärin. Kovin liikunnallinen nainen kun en ollut. Tuo ohje oli vielä muutossa mukana, mutta taisinpa konmarittaa sen jonnekin, tässä se  taas nähdään!

Joo, kaverilla oli Aerojumppaa Annen kanssa!

Onko Anne Pohtamokin tehnyt jotain jumppavideoita? Anne Sällylähän se oli, joka kasarilla televisiossa jumppasi. Samanlaiset upeat pitkät vaaleat hiukset kyllä molemmilla.

Tämä Anne Pohtamon kasetti minulla oli, ellei ole vieläkin:

(Susun sivulta lainattu, tosin nää on levtjä, meillä oli vain  kasettimankka ja sekin mono)

https://susu.vuodatus.net/lue/2009/01/aerojumppaa-annen-kaa

Vierailija
229/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronald Reagan, Margaret Thatcher ja Mikhail Gorbachev. Oli politiikka silloin vähän erilaista.

Vierailija
230/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozzy Osbourne - Crazy Train 

Ozzy♥

Vierailija
231/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Mel ja Kim lauluduon. Esim. Recpectaple tai System biisit. Toinen niistä sisaruksista kuoli syöpään.

Muistan! Ja sitten oli joku duo Salt´n Pepper myös, jaahas, se olikin nimenomaan Push it, jonka he esittivät. En olisi muistanutkaan.

Vierailija
232/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ronald Reagan, Margaret Thatcher ja Mikhail Gorbachev. Oli politiikka silloin vähän erilaista.

Jos olisit seurannut uutisia 80-luvulla, tietäisit että se kirjoitetaan suomeksi Gorbatshov tai Gorbatsov suju-ässällä.

Vierailija
233/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiffany: I think we're alone now. Kylläpä tuli kuunneltua tätä!

Vierailija
234/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 1985 armeijassa. Silloin soi mankoissa

Baltimoran Tarzan Boy . Se kertosäe

"Night to night, gimme the other, gimme the other"

kuultiin tahallaan väärin:

"..... siviiliaamut, siviiliaamut"

Hassua, päässäni alkoi heti soida tää musa,  vaikka sanat eivät varmaankaan silloin tulleet minulle selviksi. Kyttäsin kyllä musavideoita aina.

Vierailija
235/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cindy Crawfordin jumppavideot. En ole kyllä varma, vaikka nämä olisivat tulleet vasta 90-luvulla. Brooke Shields oli myös kovassa nosteessa.

Vierailija
236/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cindy Crawfordin jumppavideot. En ole kyllä varma, vaikka nämä olisivat tulleet vasta 90-luvulla. Brooke Shields oli myös kovassa nosteessa.

Sininen Laguuni ei taitaisi enää tänä päivänä nähdä julkistusta.

Vierailija
237/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motörhead – Eat The Rich 

Vierailija
238/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltimora - Tarzan Boy

Vierailija
239/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit seurannut uutisia 80-luvulla, tietäisit että se kirjoitetaan suomeksi Gorbatshov tai Gorbatsov suju-ässällä.

Tuo on kansainvälinen kirjoitustapa ja pitää myös kelvata Suomessa. Sinäkin tunnuit ymmärtävän kenestä on kyse. Hе нужно цепляться за детали

Vierailija
240/933 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Golden Girls eli Tyttökullat starttasi. Siinä sitä sai ihmetellä Miamia ja energisiä tyttöjä

Tyttökultia olen kaivannut kauan, eikö näitä mistään näe. Ei löydy dvd.nä, eikä ole missään netflixeissä..

MISTÄ IHMEESTÄ VOISI KATSOA?

kaudet 1-4 löytyy ainakin

https://www.discshop.fi/elokuvat/dvd/the_golden_girls_seasons_1_4/P1099…