Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun todella uskoa, että äitini ei halua minun auttavan itseään ulos veloistaan?

Vierailija
21.11.2019 |

Äidilleni on syntynyt 13 000 euroa velkoja, kyseessä ei ole siis mikään asuntolaina, vaan ne ovat menneet vissiin elämiseen tai sijoittamiseen. Sijoitukset ovat menneet pepulleen. Minä perin rahasumman, josta äitiä voisi auttaa, MUTTA äitini on satuttanut ja loukannut minua kun olin lapsi ja haluan tehdä tilit siitä hänen kanssaan selviksi. Kun äidilleni selvisi, etten maksa velkoja, ellei hän selvitä minua loukanneita asioita, hänelle nousi ylpeys ja kusi välittömästi hattuun ja hän sanoi: ”ai, sekös tässä [maksamisessa] hiertääkin!”
Aivan niin kuin mä olisin ne rahat jollainlailla hänelle velkaa. Enhän mä ole, vaan hän saisi ne minun hyväsydämisyydestäni, mutta nyt esitti, ettei kelpaa, koska vastuneena olisi sovun hieronta ja lapsensa tunteiden kunnioitus.
Mietin vain, että eikö ne velat oikeasti mieltä paina, vai mistä tässä on kysymys?

Kommentit (211)

Vierailija
1/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen mielikuvitusjuttu tää taas on! Viime viikolla pikkasen eri tavalla kirjoitettu.

Vierailija
2/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä sinun pyyteetöntä hyväsydämisyyttäsi äitiäsi kohtaan täällä onkin saatu todistaa jo kauan.

Hän on viisas nainen, ymmärtää että siinä olisi sellainen kaulakiikku ettei pahemmasta väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla pystyn hieromaan äitini naamaan sen, että tästä eteenpäin veloissa eläminen on hänen OMA valintansa, eikä hän ole enää onnettomien olosuhteitten uhri? On oma valinta olla selvittämättä loukkauksiaan lastaan kohtaan, joka siinä tapauksessa auttaisi ja maksaisi äidilleen rahat pois.

Tosin siinä on se pieni ongelma, että mukana on epäonnistuneita sijoituksia, äitini on henkisesti riippuvainen sijoitusongelmainen, vähän samalla lailla kuin on rahapeliriippuvaisia. Eli takeita siitä, etteikö taas synny uutta tappiota ja velkaa, ei ole. Hänellä ei käsittääkseni ole yhtään varallisuutta, joten sinänsä mikään omaisuus ei siinä vaarassa ole.

Ap

Vierailija
4/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tarina eri muodossa kirjoitti:

mikä ihmeen mielikuvitusjuttu tää taas on! Viime viikolla pikkasen eri tavalla kirjoitettu.

Fantasiaeepos nimenomaan. Miljoonaperijättären kosto hirviöäidille.

Vierailija
5/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä sinun pyyteetöntä hyväsydämisyyttäsi äitiäsi kohtaan täällä onkin saatu todistaa jo kauan.

Hän on viisas nainen, ymmärtää että siinä olisi sellainen kaulakiikku ettei pahemmasta väliä.

Mikä kaulakiikku? Miten se, että saisi rahaa hyviä ihmissuhteita vastaan olisi kaulakiikku?

Ap

Vierailija
6/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo käsitelty monta kertaa tällä palstalla. Ei me osata sua auttaa. Rahat on sinun, ei niillä ole pakko kenenkään velkoja maksaa, ei edes oman äidin. Elä omaa elämää ja nauti siitä varakkaan perijättären osassa. Ja muuten lopeta siitä perinnöstä jankkaaminen. Ihan kaikki tietää varmasti tässä vaiheessa, että sulle on tullut paljon rahaa. Onnea vaan siitä.

Vierailija
7/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tarina eri muodossa kirjoitti:

Fantasiaeepos nimenomaan. Miljoonaperijättären kosto hirviöäidille.

Siinähän nimenomaan on siitä kyse, että niitä, joilla on miljoona tai useampia (isoäitini) ei ole oikein loukata. KETÄÄN ei ole oikein loukata, mutta harvalla on motivaatiota toteuttaa sitä. Miljoonia omistavien läheisillä on motivaatio, jos läheinen on antelias olleessaan sinusta iloinen. Se ei tarkoita hänen pillinsä mukaan elämistä, vaan sitä, että opetellaan ooemaan loukkaamatta häntä. Ei ajatella itseä vain ja ensin.

Ap

Vierailija
8/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo käsitelty monta kertaa tällä palstalla. Ei me osata sua auttaa. Rahat on sinun, ei niillä ole pakko kenenkään velkoja maksaa, ei edes oman äidin. Elä omaa elämää ja nauti siitä varakkaan perijättären osassa. Ja muuten lopeta siitä perinnöstä jankkaaminen. Ihan kaikki tietää varmasti tässä vaiheessa, että sulle on tullut paljon rahaa. Onnea vaan siitä.

Häiritsee vain tällainen äiti, joka asettaa oman loukkaavan käytöksensä veloista vapautumisen edelle ja joka ei suostu nyt tajuamaan, että on velkainen koska haluaa olla. Ei voi enää syytellä olosuhteita ja uhriutua.

Ap

Vierailija
9/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaulakiikku? Miten se, että saisi rahaa hyviä ihmissuhteita vastaan olisi kaulakiikku?

Ap

Niinpä. Sinä et sitä tajua, et tule koskaan tajuamaan. Mutta hänen on parempi ilman rahojasi.

Vierailija
10/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa nyt ensin ne verot ja sen lesken osuus, ja katso sitten vieläkö jotain jää jäljelle.

Vierailija
11/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini saattaa koittaa myös syyllistää minua siitä, etten maksa, vaikka olin jo aiemmin sitä mieltä, että totta kai autan. Mutta autan totta kai, jos vanhat huonokäytöksisyydet ensin sovitaan. Mietin, että miten saan apua siihen, jos hän syyllistää minua, sellaista apua, ettäosoitetaan syyllisen olevan hänessä, joka ei arvosta ja kunnioita lastaan ja tee mitä tämä pyytää. Yksi loukkausalue lapsuudesta on riiteleminen siitä kanssani, etten saa tehdä kuten haluan.

Ap

Vierailija
12/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteneeköhän tämä satu koskaan siihen pisteeseen, että suurperintö on oikeasti tilillä?

Vierailija
13/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinpä. Sinä et sitä tajua, et tule koskaan tajuamaan. Mutta hänen on parempi ilman rahojasi.

Miten voisin tajuta, mitä tarkoitat, jos et sano sitä? En ole ajatustesi lukija. Sinulla oli tässä (leikisti olevinaan) joku ajatus, mikään, mitä sanoit ei ole mikään universaali tilanne, josta heti tiedettäisiin, mitä tarkoitat.

Ja siis perustelisitko, miksi SINUSTA hänen on parempi ilman? Siksikö, ettähän ei enää ymmärrä elämästä mitään muuta kuin sen, miten ollaan musta, mustunut, pahamielinen paska, vai?

Ap

Vierailija
14/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteneeköhän tämä satu koskaan siihen pisteeseen, että suurperintö on oikeasti tilillä?

Etenee tietenkin. Perukirjoitus tulee olla 3kk sisällä kuolemasta ja se vasta pidettiin. Tosin perintöhän on pääasiassa asuntojaa osakkeita, ei silkkaa rahaa.

Ap

Vierailija
15/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei halua olla velkainen, hän ei vain halua tehdä ”sovintoa” sinun säännöilläsi.

Äitisi olisi varmasti riemusta hihkuen velaton jo vaikka heti huomenna, jos se ei tulisi anteeksipyyntö-hintalapun kanssa.

Vierailija
16/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten voisin tajuta, mitä tarkoitat, jos et sano sitä? En ole ajatustesi lukija. Sinulla oli tässä (leikisti olevinaan) joku ajatus, mikään, mitä sanoit ei ole mikään universaali tilanne, josta heti tiedettäisiin, mitä tarkoitat.

Ja siis perustelisitko, miksi SINUSTA hänen on parempi ilman? Siksikö, ettähän ei enää ymmärrä elämästä mitään muuta kuin sen, miten ollaan musta, mustunut, pahamielinen paska, vai?

Ap

Mustan mustuneen pahamielisen paskan talutushihnaan mielivaltaisesti hyppyytettäväksi joutuminen on monin verroin muutaman tonnin velkaa pahempi kohtalo.

Vierailija
17/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi ei halua olla velkainen, hän ei vain halua tehdä ”sovintoa” sinun säännöilläsi.

Äitisi olisi varmasti riemusta hihkuen velaton jo vaikka heti huomenna, jos se ei tulisi anteeksipyyntö-hintalapun kanssa.

Niin, näinhän se varmaan on, mutta minusta tämä osoittaa käsittämättömän huonoa harkintaa ja sitä, ettei hän ole oikeasi niin kypsä ihminen kuin mikä a) kuvittelee olevansa ja b) uskotteli aina minulle olevansa.

Minusta tuo ”minun säännöilläni” ajattelu on outoa. Ensinhänestä ei ollut mitenkään väärin vaatia minua elämään hänen säännöillään kahtakymmentä vuotta ja jopa KASVAMAAN niillä, sen sijaan hän itse ei kykene 13 000 euron takia toimimaan ”mun säännöillä”, jotka eivät ole mitään ”Mun” sääntöjä, vaan yleisen oikeustajun mukaista kohtelua!

Hän ei siis suomeksi sanottuna suostu kohtelemaan minua hyvin ja oikein, ja kiukuttelee minulle siitä, että en auta häntä siinä tapauksessa, vaikka jo puhuin, että hän tarvitsee apua ja haluan hänelle sitä antaa.

Ap

Vierailija
18/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mustan mustuneen pahamielisen paskan talutushihnaan mielivaltaisesti hyppyytettäväksi joutuminen on monin verroin muutaman tonnin velkaa pahempi kohtalo.

Tuohan vain kertoo miten mätä ihminen on kyseessä, kokee toisen oikein kohtelemisen talutusnuoraksi ja vapaudenriistoksi. Ei osaa ja kykene kunnioittamaa toisia ja kohtelemaan oikein, koska se veisi oikeuden olla itsekeskeinen ja itsekäs. Tätäkösiis tarkoitat?

Ap

Vierailija
19/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tajuatko, miten yksin olet ajatuksinesi? Ei kukaan normaalisydäminen ja täysjärkinen ihminen halua olla tuollainen minä minä -erakko, terve ihminen haluaa yhteyteen muiden kanssa, ja on kykenevä luopumaan vihastaan sen hyväksi. Tuollainen kyräily ja muu pahantahtoinen viha vain haittaa äitiäni.

Ap

Vierailija
20/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tajuatko, miten yksin olet ajatuksinesi? Ei kukaan normaalisydäminen ja täysjärkinen ihminen halua olla tuollainen minä minä -erakko, terve ihminen haluaa yhteyteen muiden kanssa, ja on kykenevä luopumaan vihastaan sen hyväksi. Tuollainen kyräily ja muu pahantahtoinen viha vain haittaa äitiäni.

Ap

Miksi sitten käyttäydyt niin? 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme