Pitäisikö minun todella uskoa, että äitini ei halua minun auttavan itseään ulos veloistaan?
Äidilleni on syntynyt 13 000 euroa velkoja, kyseessä ei ole siis mikään asuntolaina, vaan ne ovat menneet vissiin elämiseen tai sijoittamiseen. Sijoitukset ovat menneet pepulleen. Minä perin rahasumman, josta äitiä voisi auttaa, MUTTA äitini on satuttanut ja loukannut minua kun olin lapsi ja haluan tehdä tilit siitä hänen kanssaan selviksi. Kun äidilleni selvisi, etten maksa velkoja, ellei hän selvitä minua loukanneita asioita, hänelle nousi ylpeys ja kusi välittömästi hattuun ja hän sanoi: ”ai, sekös tässä [maksamisessa] hiertääkin!”
Aivan niin kuin mä olisin ne rahat jollainlailla hänelle velkaa. Enhän mä ole, vaan hän saisi ne minun hyväsydämisyydestäni, mutta nyt esitti, ettei kelpaa, koska vastuneena olisi sovun hieronta ja lapsensa tunteiden kunnioitus.
Mietin vain, että eikö ne velat oikeasti mieltä paina, vai mistä tässä on kysymys?
Kommentit (211)
Epäilen ap:tä narsistiksi.
Haluaa rahaa vastaan äitinsä nöyristelevän niin kauan kuin elää ja ap saa olla häntä ylempänä. Sairasta.
Kirjoittaako kivikissaäitinä useampi henkilö, vai miten ap:n ulosanti muuttui rajusti n. puolessavälissä keskustelua? Vai psykoositko siellä on jo tulilla? (Huutomerkkien määrästä ja kiroilusta päätellen...)
En nyt ymmärrä yhtään aloitusta. Jos oma äitini olisi loukannut ja satuttanut minua lapsena niin pahasti, että kärsisin siitä vielä pahoin aikuisenakin, niin olisi itsestään selvää, että saisi maksaa velkansa ihan ominaan. Ei siinä vaiheessa hirveästi mikään kiristetty anteeksipyyntö kiinnostaisi. Tuskin olisin edes väleissä.
Jos taas äidin kanssa on väleissä, jopa niin hyvissä, että olisi auttamassa veloissakin, niin ihmeellistö tuollainen kiristys. Miksei ap ole käynyt asioista aikaisemmin läpi? Vai onko käynyt ja ei ole vain päässyt itseään miellyttävään vaihtoehtoon. Omistuista tuollainen anteeksipyydön kerjääminen.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei kannata ottaa ap:lta rahaa vastaan..uskoisin että kun ap huomaa että häntä on huijattu kieroilemalla voipi paha asia tapahtua miehelle...
Mitä teet ap ihmisille jotka kieroilevat?
Miten rankaiset heitä?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan oleta kenenkään kadehtivan minua. Mutta jos olisin joku köyhä, jonka on pakko vääntää ruuvia jossain liukuhihnalla, tai ehkä joku, kenen ei ole näemmä mahdollista käydä töissä ollenkaan ja siitä vielä puuttuu pääomatuloisuus, niin totta kai TOIVOISIN itselläni olevan samoin, kuin tällä toisella. Eli voin kyllä uskoa, että moni teistä toivoisi, että miljoonaperintö olisi tullut Teille.
Ap
"Jos olisin joku köyhä", sanoo nainen joka perii (fantasioissaan) miljoonan. Yhden miljoonan. YHDEN.
Tirsk. 🤭 Me oikeasti rikkaiden sukujen jäsenet nauretaan sinun kaltaisillesi nousukkaille..
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako kivikissaäitinä useampi henkilö, vai miten ap:n ulosanti muuttui rajusti n. puolessavälissä keskustelua? Vai psykoositko siellä on jo tulilla? (Huutomerkkien määrästä ja kiroilusta päätellen...)
Mun mielestä se tekee aina näin. Eli siis aluksi yrittää olla rakentava parin viestin ajan, jonka jälkeen keittää yli ja versaalit ja huutomerkit tulevat kuvioihin. En ole huomannut että kivikissan kirjoitustyyli muulla lailla olisi koskaan muuttunut, lähinnä hänet tunnistaa ohimennenkin keskusteluista jo parin rivin perusteella.
Voi Herranjumala. Äitihulluhan se täällä taas.
En lukenut kuin aloituksen.
Kuule äitihullukivikissa. Jos olisin äitisi ja vsikja olisin miljoonaveloissa, niin sinun apuasi en ottaisi vastaan. En mistään hinnasta.
Verraten...Nopea kuolema on parempi, kuin kituminen löysässä hirressä.
Jätä äiti parkasi jo rauhaan...ja tämä palsta, jolla vuosia ja vuosia jankkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan oleta kenenkään kadehtivan minua. Mutta jos olisin joku köyhä, jonka on pakko vääntää ruuvia jossain liukuhihnalla, tai ehkä joku, kenen ei ole näemmä mahdollista käydä töissä ollenkaan ja siitä vielä puuttuu pääomatuloisuus, niin totta kai TOIVOISIN itselläni olevan samoin, kuin tällä toisella. Eli voin kyllä uskoa, että moni teistä toivoisi, että miljoonaperintö olisi tullut Teille.
Ap"Jos olisin joku köyhä", sanoo nainen joka perii (fantasioissaan) miljoonan. Yhden miljoonan. YHDEN.
Tirsk. 🤭 Me oikeasti rikkaiden sukujen jäsenet nauretaan sinun kaltaisillesi nousukkaille..
Tämä. Rikkaiden ei edes tarvitse riidellä tällaisista asioista. Rahan lisäksi näillä suvuilla on usein metsäpalstoja, arvokiinteistöjä, taidetta, arvokkaita huonekaluja ja muuta pientä kallista "tilpehööriä", joiden omistaminen on näille ihmisille tavallaan itsestäänselvää. Ei tarvitse riidellä, kun se ei kuulu tapoihin ja kaikille riittää kyllä.
Itse en ole rikas, mutta mies on. Ja perinnössä kyse ei ollut miljoonasta vaan paljon isommasta summasta. Häneltä oli kysytty, haluaako periä metsää vai rahaa. Oli vastannut että ihan sama. Sai molempia. Ja kaltaiselleni tavalliselle kuolevaiselle aivan tajuttoman suuren määrän vieläpä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap"Jos olisin joku köyhä", sanoo nainen joka perii (fantasioissaan) miljoonan. Yhden miljoonan. YHDEN.
Tämä. Rikkaiden ei edes tarvitse riidellä tällaisista asioista. Rahan lisäksi näillä suvuilla on usein metsäpalstoja, arvokiinteistöjä, taidetta, arvokkaita huonekaluja ja muuta pientä kallista "tilpehööriä", joiden omistaminen on näille ihmisille tavallaan itsestäänselvää. Ei tarvitse riidellä, kun se ei kuulu tapoihin ja kaikille riittää kyllä.
Itse en ole rikas, mutta mies on. Ja perinnössä kyse ei ollut miljoonasta vaan paljon isommasta summasta. Häneltä oli kysytty, haluaako periä metsää vai rahaa. Oli vastannut että ihan sama. Sai molempia. Ja kaltaiselleni tavalliselle kuolevaiselle aivan tajuttoman suuren määrän vieläpä..
Just näin.👍🏻 Mutta AP:n aivokapasiteetti ei riitä käsittelemään faktoja, hän mieluummin riitelee isänsä vaimon kanssa siitä, kumpi saa siitä miljoonasta enemmän ja kuka saa sen kusisen mökin jostain 😆 eihän siinä...
Nyt voi auttaa kymppitonnilla äitiäsi, koska rahankeräyslaki on muuttunut https://valtioneuvosto.fi/-/1410869/uusi-rahankerayslaki-voimaan-kevaal…
En jaksanut lukea kuin muutaman ekan viestin.
Ap:llä on varmaan mielenterveysongelmia j äidillään siitä jo valtava taakka.
Äitinsä ei halua aiheuttaa lisää itseensä kohdistuvaa jankkausta. Sitä tulisi, jos ap apunsa vastineeksi lopun ikäänsä nöyryyttäisi äitiään jankuttamalla lapsuudestaan.
Ei kukaan ole vanhempana täydellinen. Aina jää jotain moitittavaa. Lähes jokainen silti yrittää parhaansa (ellei ole psykopaatti tai narsisti tai psykoosissa). Anna jo anteeksi äidillesi ilman, että hänen täytyy madella edessäsi! (annoitpa hänelle rahaa tai et)