Mikä naisilla estää keskustelun aloittamisen treffipalveluissa?
En halua ilkeillä vaan ihan asiallisia vastauksia ja pohdintaa kaipailen. Mikä on yleisesti syynä että naiset eivät ikinä aloita keskustelua deittipalvelussa? Sitten jos heitä lähestyy viestillä ovat ihan hyvällä mielellä ja tyytyväisiä että yhteyttä ottaa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aina nuorempana reipas ottamaan kontaktia miehiin, ihan kivasti enkä painostavasti, mutta aika huono menestys oli. Sitten yksi ystävä neuvoi että pitää antaa miehen vähän pyytää, miehet ei kiinnostu yleensä, jos tuntevat että ovat saaneet helposti. Tottelin ystävän neuvoa ja vastasin vasta jos minuun otettiin kontakti ja sainkin sitten ihanan miehen. Huomasin tinderissä että miehet laittaa vain sen moi mitä kuuluu ja vaikka siihen vastaisikin niin miehet antavat keskustelun lopahtaa. Todella yleistä on vain se eka moikkaus mutta sitten ei mitään.
Taitaa olla naisilla sellainen juttu, että jos mies laittaa että "moi mitä kuuluu?", niin nainen vastaa siihen että "moi ihan hyvää".
.
.
.
.
Ja?
.
.
.
Ööööööö........
.
.
.
Miksi naisille on niin kovin vaikeaa olla aktiivisia, ja ehkä jopa omalta osaltaan esittää kysymyksiä eikä aina leikkiä passiivista ja epäkiinnostunutta?
No mitä siihen pitäisi vastata? Tuohan on juuri sopiva vastaus kysymykseen, sellainen how do you do - how do you do -tyhjänpäiväisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tällanen, että olin kirjoitellut naisen kanssa. Sovittiin treffit, käytiin treffeillä, molemmat tykkäs ja sovittiin vielä viestilläkin, että nähdään taas uudestaan. Enempää ei viestitelty moneen päivään. Sitten kysyin, että tavattaisko seuraavana viikonloppuna uudelleen. Naisella oli silloin este (lapsi), ettei voinut. En sitten uudelleen enää kysynyt, eikä naisestakaan kuulunut mitään.
Täytyy siis tulkita, ettei häntä kiinnostanut tarpeeksi.
Tällaiset tulkinnat saattaa olla molemminpuolisia. Et säkään tuossa varsinaisesti kunnostautunut sen ilmaisemisessa että olet kiinnostunut.
En niin. Tein kuitenkin aloitteen toisista treffeistä. Jos ei toinen ehdota uutta aikaa tai lähetä mitään viestiä enää, niin helpompaa itsellekin antaa olla. Toki jos olisi ollut todella kova haku päällä itsellä, niin olisin yrittänyt vielä uudelleenkin myöhemmin.
Aika moni pitää tota yleisenä sääntönä ja varmaan se onkin ihan hyvä. Mutta kyllä siinä sitten katkee moni sellainen tutustuminen joka muuten olis voinut ihan hyvin jatkua. Jos kumpikin jää odottamaan että toinen näyttäisi kiinnostusta niin ei siitä tuu sitten mitään.
Näinhän se on, ja yleensä olenkin elämässä sitä mieltä, että ilman yrittämistä ei saa mitään. Mennyt kuitenkin maku tuohon deittailuun, kun niin monella on asenne tyyliin: "On tää mun elämä hyvää näinkin, joten en jaksa yrittää mitään. Tulee jos on tullakseen."
Joten vedetään nyt sitten samalla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini latasi tinderin ja sai heti +50 matchia joista kaikki sanoivat "hei, miten menee"
Ei ole edes vieläkään ehtinyt vastata niille kaikille koska keskittyy muutaman ukon kanssa viestittelyyn kerrallaan.
Nainen ei aloita keskustelua kanssasi koska hänellä on kymmenen muuta keskustelua käynnissä muiden miesten kanssa.
Kyllä se on jotenkin vain yritettävä miehen olla aktiivinen ja erottua joukosta. Epäreilua ehkä mutta näin se nyt menee
Mä en kyllä jaksa keksiä mitään erikoista erottautumista. En alennu miksikään pelleksi jollekin täysin tuntemattomalle, kun en mikään sirkuspelle ole luonnossakaan. Jos profiilissa on jotain, johon tarttua niin kommentoin tai kysyn siihen liittyvää.
No silloinhan tavoitteesti täyttyy, etkä erotu niiden muiden joukosta millään tavalla. eri
Moni haluaa olla oma itsensä. Jos tavallinen juttelu ei tuota tulosta, niin ei voi mitään. Hoitakoon hauskuuttajat sitten leiviskänsä ja erottukoon muista.
Jos esim 50 miestä aloittaa keskustelun lähes samoilla sanoilla, olet klooni. Ei tarvi olla koomikko, kunhan persoona jotenkin näkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini latasi tinderin ja sai heti +50 matchia joista kaikki sanoivat "hei, miten menee"
Ei ole edes vieläkään ehtinyt vastata niille kaikille koska keskittyy muutaman ukon kanssa viestittelyyn kerrallaan.
Nainen ei aloita keskustelua kanssasi koska hänellä on kymmenen muuta keskustelua käynnissä muiden miesten kanssa.
Kyllä se on jotenkin vain yritettävä miehen olla aktiivinen ja erottua joukosta. Epäreilua ehkä mutta näin se nyt menee
Mä en kyllä jaksa keksiä mitään erikoista erottautumista. En alennu miksikään pelleksi jollekin täysin tuntemattomalle, kun en mikään sirkuspelle ole luonnossakaan. Jos profiilissa on jotain, johon tarttua niin kommentoin tai kysyn siihen liittyvää.
No silloinhan tavoitteesti täyttyy, etkä erotu niiden muiden joukosta millään tavalla. eri
Moni haluaa olla oma itsensä. Jos tavallinen juttelu ei tuota tulosta, niin ei voi mitään. Hoitakoon hauskuuttajat sitten leiviskänsä ja erottukoon muista.
Jos esim 50 miestä aloittaa keskustelun lähes samoilla sanoilla, olet klooni. Ei tarvi olla koomikko, kunhan persoona jotenkin näkyisi.
Yleensä ihmisillä on myös profiili, jossa on kuvia, faktoja ja jotain selitystä. Tuskinpa ovat klooneja keskenään.
Mä laitan viestiä veti kun matchi tulee.
Toki jotain näppärää yritän laittaa, ettei oo ihan moimitenmenee-tyyliä.
Tämän jälkeen vastapuolella on 24h aikaa vastata. Jos ei vastaa, poistan matchin.
Oli vastaamattomuuteen syy mikä tahansa.
No kun minä selaan niitä niin ajattelen ...hullu, psyko, alkkis, hihhuli, mikä hemmetti toi on, porsas, taas psyko, joku seko, nisti, jollain suuret luulot itsestään, toi ei ehkä ole hullu.. harkintaan, ton tiedän se on homo ja nainen vaan on pakko saada.., ai tuo on taas pettämässä vaimoaan, kaverin mies.. jaha otanpa kuvakaappauksen ja se menemään.. nooin, jaha mikä toi on apua, jumalauta kun kaikki on rumia! Siksi en pistä viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tällanen, että olin kirjoitellut naisen kanssa. Sovittiin treffit, käytiin treffeillä, molemmat tykkäs ja sovittiin vielä viestilläkin, että nähdään taas uudestaan. Enempää ei viestitelty moneen päivään. Sitten kysyin, että tavattaisko seuraavana viikonloppuna uudelleen. Naisella oli silloin este (lapsi), ettei voinut. En sitten uudelleen enää kysynyt, eikä naisestakaan kuulunut mitään.
Tällaiset tulkinnat saattaa olla molemminpuolisia. Et säkään tuossa varsinaisesti kunnostautunut sen ilmaisemisessa että olet kiinnostunut.
En niin. Tein kuitenkin aloitteen toisista treffeistä. Jos ei toinen ehdota uutta aikaa tai lähetä mitään viestiä enää, niin helpompaa itsellekin antaa olla. Toki jos olisi ollut todella kova haku päällä itsellä, niin olisin yrittänyt vielä uudelleenkin myöhemmin.
Aika moni pitää tota yleisenä sääntönä ja varmaan se onkin ihan hyvä. Mutta kyllä siinä sitten katkee moni sellainen tutustuminen joka muuten olis voinut ihan hyvin jatkua. Jos kumpikin jää odottamaan että toinen näyttäisi kiinnostusta niin ei siitä tuu sitten mitään.
Näinhän se on, ja yleensä olenkin elämässä sitä mieltä, että ilman yrittämistä ei saa mitään. Mennyt kuitenkin maku tuohon deittailuun, kun niin monella on asenne tyyliin: "On tää mun elämä hyvää näinkin, joten en jaksa yrittää mitään. Tulee jos on tullakseen."
No joo tuo on kyllä todella ymmärrettävää, kaikkihan siihen välillä väsyy, ei se ole oikein inhimillistä hommaa. Mä en oikeastaan ajatellut varsinaisesti että yrittäisi enemmän, vaan että ei miettisi sitä torjunnalta suojautumista ja coolina pysymistä enää yhtään. Jos haluaa nähdä jonkun uudestaan, vaikka se nyt ei oliskaan mitään rakastumista ensi silmäyksellä, niin näyttää edes sen että kuitenkin ihan oikeasti haluaa. Mä kuvittelen että ihmiset reagoisi siihen enimmäkseen tosi positiivisesti, mutta jostain syystä melkein kukaan ei tee niin. Oliskohan se hirveän kuluttavaa vai mistä siinä on kyse?
Ylijäämäjyrsijä kirjoitti:
Hmmm...
Olen ollut semi-aktiivinen tinderissä (tällä kertaa, välillä kauan poissa) nyt n. 2kk.
Ehkä selaan ja käytän tinderiä ns. "väärin" valtaosan mukaan, mutta minä selailen vuorokaudessa ainoastaan kunnes vastaan tulee se yksi "superlike", järkevältä etäisyydeltä.
Kaikki muut vedän vasuriin (mm. tyhjät profiilitekstit, pelkät snappi-osoitteet, vain emojeita eikä sanakaan kirjoitettuna, ja profiilit jossa ainoastaan kuva kukkasesta (mitä ihmettä muuten nämä on, niitä on VALTAVASTI?) .
Matcheja tulee luonnollisesti suht rajatusti, ehkä joka kolmas kerta, mutta näissä sitten on jo luonnostaan joko yhteistä jutunjuurta profiileissa tai jokin muu yhteinen nimittäjä joka saa mut superliken antamaan.
Keskustelun EHTII matchin tultua aloittaa nainen aika useasti, mutta menee varmaan aikalailla 50-50 (johtuen työajoistani, selailen tinderiä lähinnä todella aikaisin aamulla, enkä vilkaise puhelinta uudelleen ennen kuin alkuillasta).
Toki olen panostanut omaan esittelyyn hieman, siellä on pari-kolme "täkyä" johon matchin on helppo tarttua ekassa viestissä, ja pari kuvistani on myös sellaisia jotka herättävät mielenkiintoa ja uteluita.
M39, Turku
Joo, mitä nämä kukkakuvat ja muut oikein on? Tekstiäkään näissä ei yleensä ole, ei siis mitään mistä saisi kiinni. Onko vain tehty profiili että pääsee selailemaan minkälaisia miehiä on tarjolla, mutta ei ole itse alttiina millekään?
Toimin naisena juuri päinvastoin, kuin ap:n kertomus... Lähetin viestejä miehille, ja miehet vastasivat lähes aina.
Löysin myös elämäni miehen pari vuotta sitten, kun menin juttelemaan baarissa hänelle.
Mikään ei estä, mutta ei usein ole tarvetta. Toki osa naisista ajattelee vanhanaikaisesti, että miehen kuuluu tehdä aloite.
Kukkakuvia ja ehkä jotain tähtiä siellä tosiaan pyörii joillakin. Ei mitään muuta. Itse ajattelen että ovat joko stalkkaamassa omaa miestään tai sitten muuten haluavat selailla ilman mitään itsen likoon laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo tuo on kyllä todella ymmärrettävää, kaikkihan siihen välillä väsyy, ei se ole oikein inhimillistä hommaa. Mä en oikeastaan ajatellut varsinaisesti että yrittäisi enemmän, vaan että ei miettisi sitä torjunnalta suojautumista ja coolina pysymistä enää yhtään. Jos haluaa nähdä jonkun uudestaan, vaikka se nyt ei oliskaan mitään rakastumista ensi silmäyksellä, niin näyttää edes sen että kuitenkin ihan oikeasti haluaa. Mä kuvittelen että ihmiset reagoisi siihen enimmäkseen tosi positiivisesti, mutta jostain syystä melkein kukaan ei tee niin. Oliskohan se hirveän kuluttavaa vai mistä siinä on kyse?
No kyllä se nainenkin on aktiivinen, jos se oikeasti on kiinnostunut. Jos kaveri kyseli toisia treffejä ja siihen sanottiin ettei käy ja sen jälkeen ei naisesta kuulu mitään, niin en minäkään enää kyselisi toista kertaa, koska ei sitä naista selvästikään kiinnosta tarpeeksi että yrittäisi viedä hommaa eteenpäin. Kokemusta kun on siitä että nainen on kiinnostunut, meno on ihan erilaista silloin.
Laitoin pari päivää sitten match-naiselle aloituksen, mutta ei ole vastannut. Ei kuitenkaan ole poistanut matchia, mitähän tämä tarkoittaa? Olenko jonossa?
Juuri tänään mietin että JOS käyttäisin deittipalveluita todennäköisesti vain odottaisin siellä mahdollisia yhteydenottoja, koska miehen ulkonäkö, välttämättä esittelytekstikään, ei kerro synkkaisiko meillä.
No entä jos nyt vain on ujo? Entä jos on huono small talkissa? Miksi juuri treffipalvelussa ihmisen pitäisi olla jotain, mitä hän ei ole?
Minä olen huono jutustelemaan. Työkaverinikin kanssa olemme ruokatauoilla ihan hiljaa vain. Onneksi löysin miehen, joka vei juttua eteenpäin ja nyt olemme seurustelleet 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...
Olen ollut semi-aktiivinen tinderissä (tällä kertaa, välillä kauan poissa) nyt n. 2kk.
Ehkä selaan ja käytän tinderiä ns. "väärin" valtaosan mukaan, mutta minä selailen vuorokaudessa ainoastaan kunnes vastaan tulee se yksi "superlike", järkevältä etäisyydeltä.
Kaikki muut vedän vasuriin (mm. tyhjät profiilitekstit, pelkät snappi-osoitteet, vain emojeita eikä sanakaan kirjoitettuna, ja profiilit jossa ainoastaan kuva kukkasesta (mitä ihmettä muuten nämä on, niitä on VALTAVASTI?) .
Matcheja tulee luonnollisesti suht rajatusti, ehkä joka kolmas kerta, mutta näissä sitten on jo luonnostaan joko yhteistä jutunjuurta profiileissa tai jokin muu yhteinen nimittäjä joka saa mut superliken antamaan.
Keskustelun EHTII matchin tultua aloittaa nainen aika useasti, mutta menee varmaan aikalailla 50-50 (johtuen työajoistani, selailen tinderiä lähinnä todella aikaisin aamulla, enkä vilkaise puhelinta uudelleen ennen kuin alkuillasta).
Toki olen panostanut omaan esittelyyn hieman, siellä on pari-kolme "täkyä" johon matchin on helppo tarttua ekassa viestissä, ja pari kuvistani on myös sellaisia jotka herättävät mielenkiintoa ja uteluita.
M39, Turku
Joo, mitä nämä kukkakuvat ja muut oikein on? Tekstiäkään näissä ei yleensä ole, ei siis mitään mistä saisi kiinni. Onko vain tehty profiili että pääsee selailemaan minkälaisia miehiä on tarjolla, mutta ei ole itse alttiina millekään?
No todennäköisesti juu. Esim pettäviä miehiä voidaan yrittää narauttaa tyhjillä profiileilla. Tuliko yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...
M39, Turku
No todennäköisesti juu. Esim pettäviä miehiä voidaan yrittää narauttaa tyhjillä profiileilla. Tuliko yllätyksenä?
-Tai ovat vain Tinderin filleri-profiileja että "valinnanvaraa olisi". Jos pistää tosi pienen etäisyyden kriteeriksi, ja selaa ne sen sisällä olevat loppuun (esim. 1km), niin parin päivän päästä sinne samaan 1km etäisyydelle ilmaantuu aina noita kukka-profiileja, ja yhden kuvan profiileja joissa ei ole tekstiä, ja erittäin eksoottisen näköisiä kuvia (lähes aina lämpimistä maista otettuja kuvia).
Tällaiset sitten loppuvat kun pistää lisää etäisyyttä.
-Joo testailen kaikenlaista aikani kuluksi
Minä olen huomannut, että nainen tekee aloitteen, jos on kiinnostunut.
Itse tekemiini aloitteisiin vastataan, koska olen niihin panostanut. Treffeille saakkakin saatetaan päätyä, mutta ei nainen tunne niillä kemiaa muusta synkkauksesta huolimatta. Hän on jo profiiliani katsellessa päätynyt olemaan tekemättä aloitetta, koska epäilee kemian puuttumista ja hakee ennakkokäsitykselleen vain vahvistuksen treffeiltä.
Sitä vastoin aloitteen tehneet naiset tuntevat lähes poikkeuksetta kemiaa ja tapaamme uudelleen, jos niin haluan. Toki alkuhuuman jälkeen dumppaavat hekin. Arki ei maita. Minulle taas arki on parhautta.
M
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut, että nainen tekee aloitteen, jos on kiinnostunut.
Itse tekemiini aloitteisiin vastataan, koska olen niihin panostanut. Treffeille saakkakin saatetaan päätyä, mutta ei nainen tunne niillä kemiaa muusta synkkauksesta huolimatta. Hän on jo profiiliani katsellessa päätynyt olemaan tekemättä aloitetta, koska epäilee kemian puuttumista ja hakee ennakkokäsitykselleen vain vahvistuksen treffeiltä.
Sitä vastoin aloitteen tehneet naiset tuntevat lähes poikkeuksetta kemiaa ja tapaamme uudelleen, jos niin haluan. Toki alkuhuuman jälkeen dumppaavat hekin. Arki ei maita. Minulle taas arki on parhautta.
M
Minäkin olen huomannut. Tai ei välttämättä tee aloitetta, mutta jos tekee, niin tosiaan se kemian tunne on jo heti läsnä naisen puolelta. Ja onhan se myönnettävä, että se on itselle paljon helpompaa, kun toinen on jo valmiiksi täysin kiinnostunut, niin ei muuta kuin hyppää mukaan kyytiin. Edellyttäen siis, että itseäkin kiinnostaa.
Siksi vierastan tuota "vanhanaikaista" väitettä, että nainen haluaa, että mies tekee aloitteen, vedoten vanhanaikaiseen tapaan. Kyse ei ole mistään muusta kuin helppoudesta. On paljon helpompaa olla se kohde, joka vain odottaa ja valitsee sitten haluaako jatkaa kiinnostusta osoittaneen kanssa vai ei. Se kiinnostuksen osoittaja on oikeasti se raskaan työn tekijä, joka laittaa itsensä peliin.