Nainen, kuinka usein sinua pokataan?
Kuinka usein sinua isketään baarissa, töissä, kadulla keskellä kirkasta päivää? Minkä ikäinen olet?
Kommentit (177)
Aika harvoin, ehkä kerran vuodessa. En panisi pahakseni jos vähän useammin joku yrittäisi. 41
Vierailija kirjoitti:
Olisi oikeastaan kiinnostavaa kuulla miesten vastauksia...
No minua on yksi humalainen mies yrittänyt iskeä kun olin teini.
t. M-45
Om kirjoitti:
Ehkä kerran viikossa, mutta silleen hienovaraisesti. Minulle avataan ovia, autetaan kantamusten kanssa, päästetään ovista/jonoista/kassalle ensiksi. Saan alennusta ruokalassa, saan kahvin ”jonon ohi” mäkkärin autokaistalla jne. Ihania kilttejä miehiä maailma pullollaan 😊 N 37
Mullekin tehdään tuota mutta en laske pokailuksi. Nuo on vaan kivoja eleitä, hyviä käytöstapoja ja ehkä vähän flirttiä.
Pokailuksi lasken kun pyydetään numeroa tai kutsutaan treffeille.
Joskus ammoin kaverin vaimo olisi ollut kovin kiinnostunut, jätin väliin.
Siis noin kerran 25 vuodessa joku nainen on oma-aloitteinen.
Siinäpä pyydettyä miesnäkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko usein ja yleensä kaupassa ja kadulla. Pokaajat usein nuorempia tai samaa iläluokkaa, oma ikä 37.
Millaisia nämä kaupassa ja kadulla tapahtuvat pokausyritykset ovat?
Olen kuullut urbaanilegendoja ihmisistä, jotka eivät voi lyhyttä kauppamatkaa kulkea ilman, että on jo yritetty iskeä ja on tullut treffipyyntöä ja kaikkea - näitä ihmisiä tuntuu olevan nettipalstoilla tosi paljon, mutta livemaailmassa en ole heihin törmännyt.
No vaikka tämä on nettipalsta niin kerron silti omalle kohdalle sattuneesta kadulla pokailusta.
Tämän vuoden aikana kaksi miestä on juossut perääni ja aloittanut jollain ”huomasin sinut kun kävelit ohitse, olet tosi kaunis nainen”- jutulla. Sitten on juteltu niitä näitä hetki. Toinen mies sitten kysyi että olenko sinkku ja toinen kyseli haluaisinko lähteä drinkille.
Myös metrossa ja kaupoissa on miehet lähestyneet suht saman kaavaan mukaan.
N37
Höpö höpö. 😄 Olet tainnut nähdä unta. En ikinä usko, että Suomessa miehet juoksisivat kadulla naisen perään ja höpöttelisivät jotain noin siirappista. Ellei kyse ole jostain tummahipiäisestä gigolosta...
Enkä koskaan ole tällaista todistanut tapahtuvan missään ja olen kuitenkin jo viisikymppinen elämää nähnyt nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko usein ja yleensä kaupassa ja kadulla. Pokaajat usein nuorempia tai samaa iläluokkaa, oma ikä 37.
Olen kuullut urbaanilegendoja ihmisistä, jotka eivät voi lyhyttä kauppamatkaa kulkea ilman, että on jo yritetty iskeä ja on tullut treffipyyntöä ja kaikkea - näitä ihmisiä tuntuu olevan nettipalstoilla tosi paljon, mutta livemaailmassa en ole heihin törmännyt.
No vaikka tämä on nettipalsta niin kerron silti omalle kohdalle sattuneesta kadulla pokailusta.
Tämän vuoden aikana kaksi miestä on juossut perääni ja aloittanut jollain ”huomasin sinut kun kävelit ohitse, olet tosi kaunis nainen”- jutulla. Sitten on juteltu niitä näitä hetki. Toinen mies sitten kysyi että olenko sinkku ja toinen kyseli haluaisinko lähteä drinkille.
N37Höpö höpö. 😄 Olet tainnut nähdä unta. En ikinä usko, että Suomessa miehet juoksisivat kadulla naisen perään ja höpöttelisivät jotain noin siirappista. Ellei kyse ole jostain tummahipiäisestä gigolosta...
Enkä koskaan ole tällaista todistanut tapahtuvan missään ja olen kuitenkin jo viisikymppinen elämää nähnyt nainen.
Kyllä tätä tapahtuu ihan oikeasti. Minullekin osunut kohdalle vastaavia tilanteita eikä lähestyjä kertaakaan ole ollut tummahipiäinen gigolo :D Ihan asiallisen oloisia suomalaisia miehiä laidasta laitaan.
N25
Baarielämän ulkopuolella kerran elämässäni olen tullut pokatuksi. Baareissakaan ei enää, en tosin käykään kuin kerran vuodessa. Mutta yleensä saan kyllä olla baareissakin ihan rauhassa: miehet tuijottaa, mutta eivät lähesty kuin kerran viidestäkymmenestä tuijotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37Höpö höpö. 😄 Olet tainnut nähdä unta. En ikinä usko, että Suomessa miehet juoksisivat kadulla naisen perään ja höpöttelisivät jotain noin siirappista. Ellei kyse ole jostain tummahipiäisestä gigolosta...
Älä usko jos et halua.
Miksi ihmeessä kuvittelet että haluaisin täällä huvikseni satuilla?
Ei koskaan. Tai no kerran yksi täydessä tuiterissa oleva alkkis alko juttelemaan metrossa. Nainen 33v
39 v. Silloin jos käyn jossain baarissa/pubissa, eli noin pari kertaa vuodessa.
Kyllä noita keskellä päivää pokaajia on ihan suomalaisissakin. Jotkut on rohkeampia kuin toiset. Itseäni on yritetty myös lentokoneessa. Mies suostutteli vieressäni istuvan vaihtamaan paikkaa että pääsi viereeni ja aloitti lirkuttelun. Ja ihan suomalainen. Eikä itseäni kyllä haitannut, vaikka en nyt lämmennytkään. Ihan piristävää.
Eri
Vastaan ei koskaan koska pokaamista ei ole limaset kommentit ulkonäöstä, vitsien heitto, puristelu tai känniääliön joka tulee juttelemaan.
Joitan kertoja on mies antanut puhelinnumeronsa kun olen ollut töissä mutta en näitäkään laske kun ei nämä ole kauheasti vaivautineet ennen sitä juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kyllä tuo että jotkut ajattelevat hyvän asiakaspalvelun tai kohteliaisuuden tai esimerkiksi oven auki pitämisen pokausyrityksenä. Onko näillä naisilla jotenkin poikkeuksellisen rautainen itsetunto vai vain uskomattoman itsekeskeinen maailmankuva?
Melkein sanoisin että juuri päinvastoin - huono itsetunto aiheuttaa sen, että hakee vahvistusta omalle naiseudelle ja tarvitsee vakuuttelua voidakseen uskoa olevansa haluttava. Sitten kaikki kivat asiakaspalvelukohtaamiset pitää tulkita niin, että "kaikki vaan haluaa mua koko ajan", koska niitä todellisia kokemuksia joko ei ole niin paljon, tai sitten muuten vaan on riippuvainen muiden huomiosta - ja just tällä elämän osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
N37
Olen tuo, jolle vastasit. Minunkin on vaikea uskoa tällaista. Itselleni on joskus käynyt niin, että joku satunnainen tyyppi kysyi lähtisinkö drinkille. Vastasin vaan "ei kiitos" ja jatkoin matkaani - en ollut ihan varma, mitä hän olisi halunnut. Ehkä se sitten oli pokailua, itse epäilin, että olisi halunnut ostaa seksiä. Mutta ehkä sun kanssa on sitten helppo aloittaa keskustelu tuolla lailla - yleensähän ihmiset eivät ihan kauhean helposti lähesty tuntemattomia, kun se on vähän niinkuin yleisten tottujen tapojen vastaista, ja yleensä ihmiset eivät jää juttelemaan, jos joku tuolla lailla lähestyy. Tai itsekin varmaan vaan painelisin pois, koska jotenkin epäilyttäisi alkaa jutella tuntemattoman kanssa, joka kuitenkin alkaisi kysellä kaikkea.
Mutta varsinkin sitä on vaikea uskoa, että kuvatunlainen olisi mitenkään yleistä. Aika iso kynnyshän miehillekin on lähteä tuolla lailla lähestymään, ovathan hekin tämän saman kulttuurin kasvatteja. Ja mitä kauniimpi nainen oikeasti on, sitä suuremmaksi se kynnys voi muodostua, ja sitten taas vähemmän hyvännäköisiin ei ole kiinnostusta ottaa sitä riskiä, että vaikuttaa epätoivoiselta perässä juoksijalta.
Näin 20 vuoden aikana ja olen siis mies. Omat "pokailut" 5, joista 3 onnistui. Naisten aloittamat 4, joista 1 onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37Olen tuo, jolle vastasit. Minunkin on vaikea uskoa tällaista. Itselleni on joskus käynyt niin, että joku satunnainen tyyppi kysyi lähtisinkö drinkille. Vastasin vaan "ei kiitos" ja jatkoin matkaani - en ollut ihan varma, mitä hän olisi halunnut. Ehkä se sitten oli pokailua, itse epäilin, että olisi halunnut ostaa seksiä. Mutta ehkä sun kanssa on sitten helppo aloittaa keskustelu tuolla lailla - yleensähän ihmiset eivät ihan kauhean helposti lähesty tuntemattomia, kun se on vähän niinkuin yleisten tottujen tapojen vastaista, ja yleensä ihmiset eivät jää juttelemaan, jos joku tuolla lailla lähestyy. Tai itsekin varmaan vaan painelisin pois, koska jotenkin epäilyttäisi alkaa jutella tuntemattoman kanssa, joka kuitenkin alkaisi kysellä kaikkea.
Mutta varsinkin sitä on vaikea uskoa, että kuvatunlainen olisi mitenkään yleistä. Aika iso kynnyshän miehillekin on lähteä tuolla lailla lähestymään, ovathan hekin tämän saman kulttuurin kasvatteja. Ja mitä kauniimpi nainen oikeasti on, sitä suuremmaksi se kynnys voi muodostua, ja sitten taas vähemmän hyvännäköisiin ei ole kiinnostusta ottaa sitä riskiä, että vaikuttaa epätoivoiselta perässä juoksijalta.
Nuo tuntemattomien lähestymiset ovat kyllä enimmäkseen ahdistavia. Tyypeistä ei koskaan tiedä mitä oikeasti ovat hakemassa. Kun pelkkä ulkonäkö/olemus on se, minkä perusteella lähestytään, ei ainakaan mistään suurista tunteita ole niissä kyse - ellei heppu sitten elä jossain toisessa todellisuudessa. Myöskään ei voi tietää, kuinka he reagoivat torjuntaan, joten pyrin aina olemaan mahdollisimman hienotunteinen - harmi että tämänkin voi joku käsittää väärin... Minuakin epäilyttää aina kun nämä lähestyjät alkavat kyselemään henkilökohtaisia juttuja, jo pelkän nimen kertominen tuntemattomalle epäilyttää. Vastailen aina mahdollisimman niukasti.
Jos saisin valita, toivoisin että nämä täysin tuntemattomat eivät tulisi pokailemaan ollenkaan. Puolituttujen (esim. työkaverieden) pokailut eivät ole lähellekään yhtä epämiellyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37Olen tuo, jolle vastasit. Minunkin on vaikea uskoa tällaista. Itselleni on joskus käynyt niin, että joku satunnainen tyyppi kysyi lähtisinkö drinkille. Vastasin vaan "ei kiitos" ja jatkoin matkaani - en ollut ihan varma, mitä hän olisi halunnut. Ehkä se sitten oli pokailua, itse epäilin, että olisi halunnut ostaa seksiä. Mutta ehkä sun kanssa on sitten helppo aloittaa keskustelu tuolla lailla - yleensähän ihmiset eivät ihan kauhean helposti lähesty tuntemattomia, kun se on vähän niinkuin yleisten tottujen tapojen vastaista, ja yleensä ihmiset eivät jää juttelemaan, jos joku tuolla lailla lähestyy. Tai itsekin varmaan vaan painelisin pois, koska jotenkin epäilyttäisi alkaa jutella tuntemattoman kanssa, joka kuitenkin alkaisi kysellä kaikkea.
Ehkä olenkin sitten vain tosi ruma kun minun perään joku uskaltaa juosta.
En kyllä koe sitä jutustelua pokaajan kanssa mitenkään mukava tai luonnollisena. Mutta ajattelen että se on vähän niin kuin hyvää käytöstä rupatella muutama minuutti ihmisen kanssa, joka uskaltaa lähestyä minua keskellä kirkasta päivää ja täysin yllättäen.
T:se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olenkin sitten vain tosi ruma kun minun perään joku uskaltaa juosta.
En kyllä koe sitä jutustelua pokaajan kanssa mitenkään mukava tai luonnollisena. Mutta ajattelen että se on vähän niin kuin hyvää käytöstä rupatella muutama minuutti ihmisen kanssa, joka uskaltaa lähestyä minua keskellä kirkasta päivää ja täysin yllättäen.
T:se jota lainasit
Heh, toinen ruma täällä :D Enpä jaksa uskoa että kukaan näkisi tuollaista vaivaa ihmiseen, jonka ulkonäkö ei miellyttäisi.
Baareissa, somessa, kaupoissa. Usein myös jos käy sellaisessa yökerhossa missä pyörii ma tuja, niin saa muutaman minuutin välein antaa pakkeja.
N37