Nainen, kuinka usein sinua pokataan?
Kuinka usein sinua isketään baarissa, töissä, kadulla keskellä kirkasta päivää? Minkä ikäinen olet?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko usein ja yleensä kaupassa ja kadulla. Pokaajat usein nuorempia tai samaa iläluokkaa, oma ikä 37.
Millaisia nämä kaupassa ja kadulla tapahtuvat pokausyritykset ovat?
Olen kuullut urbaanilegendoja ihmisistä, jotka eivät voi lyhyttä kauppamatkaa kulkea ilman, että on jo yritetty iskeä ja on tullut treffipyyntöä ja kaikkea - näitä ihmisiä tuntuu olevan nettipalstoilla tosi paljon, mutta livemaailmassa en ole heihin törmännyt.
Suoria treffipyyntöjä. Ei se ole mitään urbaanilegendaa vaan faktaa.
Hämmästyttävää, että viestit joissa mainitaan näitä kaupoissa ja kaduilla tapahtuvia pokaamisia saavat alapeukkujen vyöryn. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä?
M45, ei ole koskaan pokattu missään, ainakaan niin, että olisin tajunnut.
Kadulla kerran kun olin 19. Vaareissa en ole käyny joten tuo ainut kerta ilinä kun on kukaan randomi yrittäny.
N26
Vierailija kirjoitti:
M45, ei ole koskaan pokattu missään, ainakaan niin, että olisin tajunnut.
Itse olen baarissa yrittänyt muutaman kerran, heikoin tuloksin. Netin kautta toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko usein ja yleensä kaupassa ja kadulla. Pokaajat usein nuorempia tai samaa iläluokkaa, oma ikä 37.
Millaisia nämä kaupassa ja kadulla tapahtuvat pokausyritykset ovat?
Olen kuullut urbaanilegendoja ihmisistä, jotka eivät voi lyhyttä kauppamatkaa kulkea ilman, että on jo yritetty iskeä ja on tullut treffipyyntöä ja kaikkea - näitä ihmisiä tuntuu olevan nettipalstoilla tosi paljon, mutta livemaailmassa en ole heihin törmännyt.
Hämmästyttävää, että viestit joissa mainitaan näitä kaupoissa ja kaduilla tapahtuvia pokaamisia saavat alapeukkujen vyöryn. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä?
Olen eri, ja vain selaillut ketjua.
On minullekin vuosien varrella kadulla kaikkea ehdoteltu, mutta ei ne minusta ole ”pokaamista”. Vitsiä lähinnä. Paras oli viime vuonna, kun tulin pikkujouluista kotiin yömetrolla, niin noin 25 v mies yritti saada juttua aikaiseksi. ”Onko nimesi Mirkku vai Jenna?”.
Prkl. Mirkkuja ja Jennoja ei syntynyt 50 vuotta sitten...,
Kuulkaas, mitä tuo pokaaminen oiekin tarkoittaa? Ketjun luettuani sain aika monenlaista käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan jännä, että ei tunne yhtään ihmistä, kenelle olisi käynyt niin. Ainahan voi tulkita niin, että jos itselle ei ole tullut, että se johtuu vaan siitä ettei ole sellainen hottis megabeibe, jonka perässä ihmiset juoksisivat kadulla ja jota pokailtaisiin joka paikassa - mutta aika harvinaista on, jos ei edes tunne ketään. Jos tämä siis niin yleistä on, mitä täälläkin on esitetty.
Ja jos esim. baareissa tulee usein joku juttelemaan, ja jos noin yleisesti ottaen on ihan helppo löytää seuraa ja vaikka opiskelupaikassa ja töissä on ollut ihastuneita/kiinnostuneita miehiä, niin JOS kerran kaupat ja jalkakäytävät olla yhtä lailla kontaktipaikkoa, niin miksi sitten tällaiselle muualla kiinnostavaksi koetulle naiselle ei koskaan tule niitä yhteydenottoja kadulla tai kaupoissa?
Tällaisten syiden vuoksi on vähän vaikea uskoa, että tuo kovin yleistäkään olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan jännä, että ei tunne yhtään ihmistä, kenelle olisi käynyt niin. Ainahan voi tulkita niin, että jos itselle ei ole tullut, että se johtuu vaan siitä ettei ole sellainen hottis megabeibe, jonka perässä ihmiset juoksisivat kadulla ja jota pokailtaisiin joka paikassa - mutta aika harvinaista on, jos ei edes tunne ketään. Jos tämä siis niin yleistä on, mitä täälläkin on esitetty.
Ja jos esim. baareissa tulee usein joku juttelemaan, ja jos noin yleisesti ottaen on ihan helppo löytää seuraa ja vaikka opiskelupaikassa ja töissä on ollut ihastuneita/kiinnostuneita miehiä, niin JOS kerran kaupat ja jalkakäytävät olla yhtä lailla kontaktipaikkoa, niin miksi sitten tällaiselle muualla kiinnostavaksi koetulle naiselle ei koskaan tule niitä yhteydenottoja kadulla tai kaupoissa?
Tällaisten syiden vuoksi on vähän vaikea uskoa, että tuo kovin yleistäkään olisi.
Samaa mieltä. Kyllähän ihmiset tulevat juttelemaan, mutta saahan sitä jutella. Ei se aina ole pokaamista. Tai aikaisemmin ketjussa joku sanoi perusteluina sen, että avataan ovia tms. Jos tuo on pokaamista, niin minua pokataan kymmenen kertaa päivässä....
Melkein päivittäin joku toiveikkaana pyytää numeroa. Töissä silmäniskuja, avoimia ehdotteluja ja flirttiä saan osakseni paljon. Kadulla saan olla aika rauhassa, baarissa seuraa riittää. Olen 35vuotias perheenäiti. Suurin osa pokailijoista on minua vähintään sen 20vuotta vanhempia.
Viimeksi tällä viikolla kun olin koiran kanssa lenkillä. Muutamia kertoja vuodessa nykyään. 20 vuotiaana enemmän, melkeinpä viikottain. Oon huomannut että nykyään on enemmän pokausyrityksiä heti kun unohtaa vihkisormuksen sormestaan. Nykyään ne tapahtuu viihteellä, keikoilla, ihan vain kadulla kävellessä. N33
Minulla on kollega, joka kerää peräänsä kaikki miehet. Myös Arskat ja kulkukissat.
Ei hän ole lainkaan hottis megababe, vaan elovena. Ihan vaaleat kiharat hiukset. Suuret siniset, empaattiset silmät. Huulilla pysyvä pieni hymy. Sellainen, jota yleensä näkee pienissä tytöissä, tämä vain on aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kollega, joka kerää peräänsä kaikki miehet. Myös Arskat ja kulkukissat.
Ei hän ole lainkaan hottis megababe, vaan elovena. Ihan vaaleat kiharat hiukset. Suuret siniset, empaattiset silmät. Huulilla pysyvä pieni hymy. Sellainen, jota yleensä näkee pienissä tytöissä, tämä vain on aikuinen.
Eli hän siis HYMYILEE KOKO AJAN? Itselläni on lapsia, mutta enpä kyllä ole heidän päiväkoti- ja koulukavereissaan nähnyt edes sellaista "pientä tyttöä", jonka huulilla olisi koko ajan hymy. Kuulostaa erikoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ja avoin katse on tärkeä osa. Lähestyttävyys. Avoimuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän siis HYMYILEE KOKO AJAN? Itselläni on lapsia, mutta enpä kyllä ole heidän päiväkoti- ja koulukavereissaan nähnyt edes sellaista "pientä tyttöä", jonka huulilla olisi koko ajan hymy. Kuulostaa erikoiselta.
No ei nyt hymyile varmaan yksinään, mutta hymyilee herkästi, kun hänen luokseen menee. Siis suupielet on koko ajan vähän ylöspäin, ei nyt hymyile, mutta sellainen tyytyväinen ilme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä yleistä, mutta se ei tarkoita, etteikö sitä joillekin silti tapahtuisi. Itselläni on useita kokemuksia, eikä sitä muuksi muuta se että se ei jonkin keskustelupalstan hämärän konsensuksen mukaan ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt hymyile varmaan yksinään, mutta hymyilee herkästi, kun hänen luokseen menee. Siis suupielet on koko ajan vähän ylöspäin, ei nyt hymyile, mutta sellainen tyytyväinen ilme.
Jännä, että vertasit pikkutyttöihin. Koska eiväthän lapset sellaisia ole, että he hymyilevät heti jokaiselle aikuiselle, joka lähestyy.
Onko hänellä siis KOKO AJAN tyytyväinen ilme ja suupielet ylöspäin? Ja onko sinusta mielestäsi sellainen ihminen, jolla on naama peruslukemilla, jotenkin tyytymättömän näköinen? Mielenkiintoista.
Muistan kyllä, kun joskus yökerhossa kun olen ihan normaalisti odottanut vessojen ulkopuolella kaveria, jonka kanssa piti lähteä kotiin, joku ihan random mies käveli siitä ohi ja kysyi: "missä hymy?" Nauratti kyllä jälkeenpäin - vai että olisi feikkihymy ollut toivottava :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja avoin katse on tärkeä osa. Lähestyttävyys. Avoimuus.
Tuossa voi olla jotain perää. Itseltäni tullaan myös todella usein kysymään tietä jonnekkin. Olen ehkä jotenkin vaarattoman näköinen. Tätä tapahtuu myös ulkomailla, missä itse olen turistina. Huono juttu sinänsä koska olen todella huono neuvomaan tietä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että vertasit pikkutyttöihin. Koska eiväthän lapset sellaisia ole, että he hymyilevät heti jokaiselle aikuiselle, joka lähestyy.
Onko hänellä siis KOKO AJAN tyytyväinen ilme ja suupielet ylöspäin? Ja onko sinusta mielestäsi sellainen ihminen, jolla on naama peruslukemilla, jotenkin tyytymättömän näköinen? Mielenkiintoista.
Muistan kyllä, kun joskus yökerhossa kun olen ihan normaalisti odottanut vessojen ulkopuolella kaveria, jonka kanssa piti lähteä kotiin, joku ihan random mies käveli siitä ohi ja kysyi: "missä hymy?" Nauratti kyllä jälkeenpäin - vai että olisi feikkihymy ollut toivottava :D
Tarkoituksenani oli vain kuvata sanallisesti, millainen on tuntemani ihminen, jonka perään kaikki miehet näyttävät lähtevän. En nyt jää vatvomaan omia mielipiteitäni, vaan yritän kuvata häntä uudelleen uusilla sanoilla:
Hän on söpö ja ystävällisen näköinen. Hänessä ei ole mitään pelottavaa tai uhkaavaa. Naisten mielestä hän on nätti naapurintyttö, mutta miehet varmaan kuvaavat häntä kauniiksi ja luonnolliseksi.
Minusta ei taitaisi olla romaanin kirjoittajaksi, sen verran vaikeaa tämä kuvaaminen näyttää olevan....
Yritetään pokata, pokataan tarkoittaa, että myös onnistutaan.
Jaa, taidat kyllä valehdella. Itselleni naiset tekevät aloitteita kaikista vähiten siellä yöelämässä eli saan yleensä juoda tuoppini täysin rauhassa. Se kun menee katsos niin että siellä niitä pokataan kokoajan joten se aloitteen tekeminen niille nyt on se viimeinen juttu mielessä.
Arkipäivisin se taas menee niin että pikkulikat hihittelee bussissa ja supisevat keskenään, naispuolisilta työntekijöiltä saan erittäin hyvää palvelua ym sellaista. Tosin noista jotka vaikuttavat kiinnostuneilta harva uskaltaa tehdä varsinaista aloitetta. Tosin vuositasolla niitäkin kertyy kymmeniä.