Minua ärsyttää suomalaiset lottovoittajat
Miten se voitto voikin aina mennä jollekin, joka jatkaa työssäkäymistä ja ajaa 15 vuotta vanhalla toyotalla. Tai voittaja on joku eläkeläinen, joka ei käytä rahaa mihinkään. Miksi voitto koskaan osu sellaiselle, joka nauttisi rahoista?! Enkä tarkoita holtitonta tuhlausta, vaan töiden lopettamista, matkoja, kivaa autoa, harrastuksia.
Kommentit (178)
Koska haluan salata voittoni. En halua lokkeja ja pummeja elämääni ja käytän kyllä rahaa mutta en mihinkään ökyilyyn ja hienoihin puitteisiin vaan palveluihin, ruokaan, hyväntekeväisyyteen yms.
Näinhän se menee ja varmaan ap on taas tikahtua omiin ärsyyntymisiinsä:
Lahden Holman Prisman lottovoittaja: "Uutta autoa en ainakaan aio ostaa"
Hannu tulee vielä takaisin ja meistä vihkiytyneistä tulee rikkaita (taas).
Vierailija kirjoitti:
Hannu tulee vielä takaisin ja meistä vihkiytyneistä tulee rikkaita (taas).
Suomessa voisi menestyä sellainen ponzi-huijaus jossa "sijoitetut" rahat käytetään lottoamiseen. Osa muka jaetaan pikkuvoittoina mutta pelin järjestäjä vie suurimman osan omiin taskuihinsa ja jakelee mm. poliitikkojen keksimiin kohteisiin.
Jos tuntematon kuvitteellinen lottovoittaja ärsyttää niin miksei samalla kuka tahansa palkansaaja, tukien nauttija tai eläkeläinen joka käyttää rahansa "väärällä" tavalla...? Vai räjähtäisikö siinä jo pää kun lähes joka ihmisen kohdalla ärsyttäisi.
Käykääs ensin itse voittamassa se päävoitto niin sitten on ehkä kanttia kommentoida jotain voittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän ärsyttää typeryyksiin rahansa hassaajat. Maailma tuhoutuu, mutta suomalaisen ökyilijän pitää saada oma kuntosali, muutama mersu ja kanadalainen uhanalaisesta puusta käsin kaiverrettu sähköpöytä.
Nimenomaan näin. Rahan käyttäminen sinänsä on viisasta talouden rattaiden ylläpitämiseksi, mutta rahaa ei tarvitse hassata materiaan vaan esim. ostamalla palveluita ja näin työllistämällä muita.
Olen kateellinen ketjun aloittajalle. Asiat ovat silloin todella hyvin, kun ärsytyksen aiheet ovat näin mitättömiä.
Vierailija kirjoitti:
...ei nyt muutamalla millillä saa mitään niin erikoista luksuselämää. Hyvä jos edes jossain nordea private bankingissä viitsivät vastata puhelimeen.
No sittenpä kannattaa valita joku toinen firma, valinnanvaraa kun on...
Sijoittaja pääsee varainhoitajien yksityispankki- eli private banking -palveluiden piiriin yhtiöstä riippuen 100 000-2 500 000 euron sijoitusvarallisuudella.
Hyvin tuntuu ap tietävän ja tuntevan näitä lottovoittajia ja heidän elämäänsä kun ainahan täälläkin ihmetellään ettei sellaisia missään näy.
Hyvä mielikuvitus, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä ap oikein tietää mitä ne ihmiset rahoillaan tekee? Eihän näistä koskaan puhuta eikä voittajien velvollisuus ole esitellä tiliotteitaan julkisuudessa...
Taitaa ap olla "veikkauksen viestinnästä, päivää"...?
Kelpaako esikuvaksi ja mallikäyttäytymiseksi oikea ihminen nimeltä Heikki Talo. Löytyy Seuran jutusta omalla nimellä ja googlaamalla...
Minuakin hieman ihmetyttää mistä ap on saanut nämä tiedot tojotoista sun muista ostoksista ja elämäntyylistä. Eihän voittajia yleensä kerrota julkisuuteen. Minua ainakin itseä hirvittäisi jos ensin voittaisin rahaa ja sitten olisi kaikki muiden ihmisten tiedossa.
Suomessa voi käyttää omia rahoja niinkuin itse haluaa. Voi käydä töissä, ajaa pyörällä kauppaan vaikka olisi lottovoittaja. Sehän ei kuulu muille ihmisille veetuakaan. Ihmetellä saatte ilmaiseksi.
Minua taas ärsyttää sakalaiset EuroJackpot voittajat. Suuri osa maksimipoteista on yleensä menny saksalaisille juuri kun minä olisin kipeästi tarvinnut 120 M€.
Avaan nyt vähän tuota lottovoittajajuttua: Suurimmalle osalle ihmisistä lottovoitossa "se juttu" ei ole suinkaan rahojen käyttäminen vaan taloudellisen riippumattomuuden saaminen. Eli se että saa maksettua lainat pois ja se että mahdollinen työttömyys tai muu vastaava ei olisi välitön taloudellinen katastrofi. Jos rahat hassaa johonkin (ja uskokaa pois, miljoona on hyvin helppo saada sileäksi) niin sitten on menettänyt tuon onnenpotkun jota tuskin saa enää uudestaan.
Ylläolevaan perustuu se että useimmat voittajat maksavat lainat pois, hankkivat jotain pientä kivaa (johon saa kulua max 10 % voittosummasta), ostavat ehkä lapsille asunnot ja sijoittavat loput rahat mahdollisimman turvallisesti esim hajauttamalla ne useisiin eri pörssiosakkeisiin, Tämä tietysti ärsyttää kaikenmaailman huithapeleita, tuhlareita, kateellisia ja muita kiukuttelijoita mutta onneksi he eivät mahda asialle mitään. Ja tuon kateusfunktion vuoksi lottovoitosta ei kannata puhuakaan laajemmin koska kateellisia ihmisiä löytyy vaikka paljon,
Vierailija kirjoitti:
Lottoa on pelattu vuosikymmeniä. Voittajia pitäisi olla satoja, tai jopa tuhansia (en jaksa laskea). Silti kukaan ei tunne lottovoittajia. Ja voittohan osuu aina jollekin tunnistautumattomana pelanneelle jonnekin Jumalan selän taakse. Eli miljoonia ei voita kukaan, Veikkaus huijaa vain rahat.
Kyllä minä tunnen loton päävoittajan ja tiedän eurojackpotin voittajia myös. Pieni paikkakunta ja kaikki tietää
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat hassaa johonkin (ja uskokaa pois, miljoona on hyvin helppo saada sileäksi) niin sitten on menettänyt tuon onnenpotkun jota tuskin saa enää uudestaan.
Hyväntekeväisyyttä ja enkelisijoittamista jos aikoo harrastaa pitää olla kyllä jonkin verran asiantuntemusta ettei tee vääriä ratkaisuja tai tule suorastaan huijatuksi. Hyviä neuvoja lottovoittaja varmasti kyllä saisi ulkopuolisilta. Pää kannattaa pitää kylmänä. Toki lottovoittajat tekevät kaikenlaisia haavesuunnitelmia etukäteen ja useimmiten valitettavasti turhaan, mutta yllätyksenä se lopulta tulee jos tulee. Kun vertaa vaikka julkisuudessa olleeseen ns. makkarasuvun perijään joka sai kymmeniä miljoonia menemään epäonnistuneisiin bisnesharrastuksiin ja huonon itsetunnon kompensoimiseen vaikka oli vuosikausia aikaa varautua tulevaan perintöön ennakkoon.
Niin että kaikkien Vauva-palstalla olevien toisiaan tuntemattomien on oltava samaa mieltä asioista? Ei se kuule niin toimi, jokainen päättää tahollaan, mitä mistäkin ajattelee.