Minua ärsyttää suomalaiset lottovoittajat
Miten se voitto voikin aina mennä jollekin, joka jatkaa työssäkäymistä ja ajaa 15 vuotta vanhalla toyotalla. Tai voittaja on joku eläkeläinen, joka ei käytä rahaa mihinkään. Miksi voitto koskaan osu sellaiselle, joka nauttisi rahoista?! Enkä tarkoita holtitonta tuhlausta, vaan töiden lopettamista, matkoja, kivaa autoa, harrastuksia.
Kommentit (178)
Täällä monet on sitä mieltä, että pitäisi ottaa loparit ja laittaa elämä risaiseksi. Kuitenkaan sellainen elämänmuutos ei ole kaikille sopiva. Elämän turvallinen kehikko ja omat aiemmat tavoitteet siinä häviävät ja alkaa ahdistaa. Perin paljon rahaa melko yllättäen. Jäin pois töistä ja alussa se oli todella pelottavaakin. Päätin, että muuten elelen kuin ennenkin, enkä ostele tai matkustele aiempaa enemmän. Tuttavani sanoo, että rahat tuli väärälle ihmiselle, kun en osaa kuluttaa näyttävästi.
Täällä arvostellaan ihmisiä joiden olemus ja käytös on ensin itse pitänyt kuvitella. Kellään kun ei ole niin montaa lottovoittajaa lähipiirissään että osaisi sanoa oikeasti suomalaisen lottovoittajan tekemisistä yhtään mitään.
Oisiko oma elämä kiinnostavampi jos keskittyisi sen parantamiseen ja omaan hyvinvointiin...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt jollain miljoonan tai pienemmällä voitolla oikein ole varaa lopettaa töiden tekemistä kokonaan, ellei ihan kituuttamalla aio elää.
Riippuu voittajan iästä. Viisikymppisellä riittää loppuiäksi.
Riippuu myös tuloista, tuo koskee ehkä keskituloista tai sen alle. Jos on ennen voittoa tulot ja menot kymppitonnin kuussa niin ei riitä. Mutta eipä sellaiset ihmiset lottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt jollain miljoonan tai pienemmällä voitolla oikein ole varaa lopettaa töiden tekemistä kokonaan, ellei ihan kituuttamalla aio elää.
Riippuu myös tuloista, tuo koskee ehkä keskituloista tai sen alle. Jos on ennen voittoa tulot ja menot kymppitonnin kuussa niin ei riitä. Mutta eipä sellaiset ihmiset lottoa.
Nettotulot vaikka 2500 kuussa on 30 000 vuodessa. Riittää yli kolmeksikymmeksi vuodeksi jos sijoittaa edes sen verran että saa reaaliarvon säilymään.
Vierailija kirjoitti:
"Autohan siinä ensimmäisenä pitäisi ostaa ja huvila laittaa ja kierrellä vähän mualimmaa" ei ole enää nykyisen ilmastokatsomuksen mukaista, vaan suorastaan rikollisen vastuutonta.
Hyppää hippi kaivoon. Minä porskutan ja tuhlaan niin paljon ku huvittaa, mut kiva hei et SÄ kituutat mikunkin puolesta 🤗
Vierailija kirjoitti:
Hyppää hippi kaivoon. Minä porskutan ja tuhlaan niin paljon ku huvittaa, mut kiva hei et SÄ kituutat mikunkin puolesta
Tänne kirjoittavat ovat kyllä uskottavia kituuttamisesta kertoessaan mutta taitaa porskuttajilla olla vasta toiveunien puolella ne tuhlaamiset. In your dreams.
Kuka hullu haluaa peräänsä jotain rahanvonkaajia? Voitosta täytyy olla mahdollisimman hiljaa, eikä ainakaan haastattelussa kertoa totta. Joku vielä tulee ja kysyy "sinäkö se lottossa voitit, kun oot irtisanoutunut". Ja se irtisanoutuminenkin kannattaa ajoittaa niin, että vasta jonkin ajan kuluttua voitosta, kun on ehtineet puheet hälvetä, että "kenelles se nyt täällä Joutseno-Suomussalmi-Köyliössä sitten oikein osui".
Vierailija kirjoitti:
Voitolle pitäisi saada 95 %:n vero. Miksi jonkun pitäisi saada rahaa kun minä joudun tyytymään vähään? Hemmetti että pistää vihaksi kaikki voittajat. Nyt voittajien nimet äkkiä esille!
Et sitten ole kuullut tarinaa mustalaisen hevosesta, joka kuoli juuri ennen kuin oppi olemaan syömättä.
Jollet jo ole töissä valtiovarainministeriön tai verohallinnon johtotehtävissä. suosittelen hakeutumista jompaan kumpaan. Viihtyisit varmasti hyvin aatetoveriesi samanmielisessä seurassa.
Miten kehtaavatkin elää omanlaistaan elämää vaikka oikein lotossakin voittivat! Häpeällistä!
Olen itse alle 30-vuotias, joten elinaikaa voi olla vielä vaikka 60 vuotta aikaa. Jos vaikkapa 1,5 miljoonaa jaetaan 60 vuodelle, niin se on vaan 25 tonnia vuodessa. Summa kannattaisi ehkä sijoittaa, jolloin osinkoja voisi saada vuodessa jonkun 75 000 euroa miinus verot.
Eli voisin lopettaa työt ja elää keskiluokkaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käyttää rahaansa haluamallaan tavalla. Lottovoitotkin ovat eri suuruisia. Minä en voisi lopettaa töissä, jos voittaisin lotossa. Meillä on vielä noin 360 000 asuntolainaa jäljellä, joten lottovoitosta jäisi miljoona. Olemme haaveilleet merenrantamökistä ja siihen menisi helposti 400 000 euroa, vaikkei mökki olisi mikään kovin kummoinen.
Meillä on neljä lasta. Niiden elättämiseen tietyllä tasolla menee rahaa. Kuukaudessa menee meidän elintasolla noin 5000 euroa. Ei välttämättä ihan riitä loppuelämäksi se jäljelle jäävä 600 000 euroa, jos sitä ei sijoita tuottavasti.
Tuo asuntolainan maksaminen kerralla pois on idioottimaisinta mitä voi tehdä. Lainaa kannattaa lyhentää edelleen erissä, lottorahat voi sijoittaa tuottamaan korkoa korolle. Jos 1 miljoonan potista 250000 tuhlaa heti lainan poismaksuun, niin
Ja pääsee eroon asuntolainan korosta.
Vierailija kirjoitti:
Eli voisin lopettaa työt ja elää keskiluokkaista elämää.
Harvempi tarvitsee omaan onnellisuuteensa sen enempää. Terveyttä ja ihmissuhteita tietenkin mutta taloudellisesti tuo olisi juuri niin turvallista, arkista ja huomaamatonta joka useita ärsyttää.
Kaikki pitäisi pistää heti menemään ja mahdollisimman näyttävästi niin että kateelliset pääsisi jälkikäteen sanomaan että ei sovi raha kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu haluaa peräänsä jotain rahanvonkaajia? Voitosta täytyy olla mahdollisimman hiljaa, eikä ainakaan haastattelussa kertoa totta.
Kyllä suomalainen osaa sen verran ovela olla että veikkauksen voittajahaastattelussa puhuu varmuuden vuoksi vain ympäripyöreitä latteuksia harmaasta sedanista ja vähän ehkä avustuksista lähiomaisille.
Ei päivääkään töitä. En edes menisi käymään työpaikalla. Kaapin avaimen ja kellokoneen salmiakin palauttaisin postilla. Koska tarkastutan laput vasta seuraavia ostaessani, olisin tietämättömänä ollut töissä viikon, se voisi kyllä alkaa v...tuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että lehdissä julkaistaan ns. kateuslistoja?
Listat perustuu verotuksen avoimuuteen ihan lain mukaan ja viranomaisen toimesta. Eikä niihin pääse pelkän lottovoiton perusteella.
Meinaatko että kaikkien saatavissa olevissa verotiedoissa ei lue
Muur tulot: Lottovoitto 2 miljoonaa euroa, josta vero 0 euroa.
Entäs seuraavana vuonna sitten kun olet erehtynyt käyttämään rahojasi kulkimiin tai asunto- ja muihin osakkeisiin.
PS. Muista pyytää Veikkaukselta kuitti. Hallitus on helpottamassa omaisuuden (autot, veneet, asunnot, osakkeet, pankkitalletukset, jne.) poisottamista, jollei henkilö pysty todistamaan, mistä on saanut varat sen hankkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
No jos aletaan pelin säännöistä kerran vääntämään niin kyllähän kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu tässäkin että eletään sen yhteisön hengen mukaisesti. Kun yhteisiä rahoja ne jättipotit kuitenkin on ja pois meidän muiden pussista jotka ollaan ne maksettu. Eli kyllä meilläkin on oma sanamme niiden käytöstä eikä kenenkään pitäisi alkaa niitä käyttämään millään tavalla joka on tavallisten suomalaisten arvojen vastaista. Kyllä se on epäkohteliasta ja pieraisu päin muiden naamaa jos alkaa ylimielisesti piilottelemaan rahoja jotka on täysin omaa ansiotaan meiltä muilta pistänyt lompakkoonsa.
Mä oon aina ajatellut, että tosi paljon vaivaa ja muuta murhetta säästyisi, kun kupongin vastaanottaja maksaisi heti tajaisin pelaajalle 40% tämän pelaamista euroista ja tulouttaisi loput 60% Verkkaukselle.
Mutta mitä tehtäisiin kaikille niille kuolleille hevosille?
Palstalla on parikin Mitäpä tekisit keskustelua
https://www.vauva.fi/keskustelu/4105374/jos-voittaisit-lotossa-90-miljo…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4754910/jos-voittaisin-eurojackpotissa-…