Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ärsyttää suomalaiset lottovoittajat

Vierailija
18.11.2019 |

Miten se voitto voikin aina mennä jollekin, joka jatkaa työssäkäymistä ja ajaa 15 vuotta vanhalla toyotalla. Tai voittaja on joku eläkeläinen, joka ei käytä rahaa mihinkään. Miksi voitto koskaan osu sellaiselle, joka nauttisi rahoista?! Enkä tarkoita holtitonta tuhlausta, vaan töiden lopettamista, matkoja, kivaa autoa, harrastuksia.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa näitä lottovoittajien juttuja, koska haluavat näillä jutuilla ehkäistä heihin kohdistuvaa kateutta. Jatketaan vanhassa työssä, ajetaan vanhalla Toyotalla ja eletään vaatimattomasti muutenkin, ettei kanssaihmiset tukehdu kateuteen, eikä haluta antaa pienintäkään vinkkiä ympäristölle ihmeteltäväksi, että nyt on tuhlailtu ja ökyilty. 

Vierailija
142/178 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on se ja sama, mitä voittaja rahoillaan tekee noin muuten, mutta jotenkin aina riepoo kun joku isomman potin saanut kertoo ettei aio töitä lopettaa tai edes välttämättä vähentää. Että kiva kiva, pärjäisit ilman sitä palkkaakin niillä voittorahoillasi mutta ei, jäät työhön ja viet paikan ja palkan joltain toiselta (jolla ei sitä lottovoittoa ole puskurinaan...) Tekisi sitten jotain keikkatyötä tai vapaaehtoistyötä jos ei toimettomana tahdo olla.

Harvoin nimittäin nuo työssä jatkavat voittajat missään työvoimapulan alaisissa paikoissa (esim. siivoojina tai hoitajina) tuntuvat olevan, vaan aloilla jossa toiset sitten tosiaan kitkuttaa työttömyyskorvauksella kun ei ole työtä. Voittaja pitäköön muuten kukkarostaan huolta eikä mitään velvollisuutta ole esim. antaa hyväntekeväisyyteen mutta sen verran voisi muita ajatella että siitä duunipaikastaan luopuu. Se kun voi oll

No ilmankos et ymmärrä meitä, joilla on mukava työpaikka, hyvät työkaverit ja pomokin kiva ja fiksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa näitä lottovoittajien juttuja, koska haluavat näillä jutuilla ehkäistä heihin kohdistuvaa kateutta.

Ei tuo ollut edes mikään oikea juttu vaan ap:n oma kuvitelma ja yleistys siitä miten asiat hänen mielestään menee.

Aika monet meistä haaveilaa itse omasta elämästään, siitä kuinka minä tekisin jos joskus kävisi niin ihmeellinen onni että voittaisi lotossa tai eurojackpotissa 

Jotkut haaveilevat muiden puolesta ja kuvittelevat toisten elämää. Kuten ap.

Vierailija
144/178 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi voitto koskaan osu sellaiselle, joka nauttisi rahoista?"

Ap tarkoittaa tällä että miksi voitto ei osu sellaiselle joka nauttisi rahoista juuri samalla kuin hän itse tekisi...

Vierailija
145/178 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin lotossa 660000 euroa. Otin loparit heti töistä mutta olen minä töitä sen jälkeen tehnyt. Siitä on kuitenkin 10 vuotta jo voitosta eikä sitä voi vaan kotona makoilla joten olen välillä töissä käynyt.

Vierailija
146/178 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käyttää rahaansa haluamallaan tavalla. Lottovoitotkin ovat eri suuruisia. Minä en voisi lopettaa töissä, jos voittaisin lotossa. Meillä on vielä noin 360 000 asuntolainaa jäljellä, joten lottovoitosta jäisi miljoona. Olemme haaveilleet merenrantamökistä ja siihen menisi helposti 400 000 euroa, vaikkei mökki olisi mikään kovin kummoinen.

Meillä on neljä lasta. Niiden elättämiseen tietyllä tasolla menee rahaa. Kuukaudessa menee meidän elintasolla noin 5000 euroa. Ei välttämättä ihan riitä loppuelämäksi se jäljelle jäävä 600 000 euroa, jos sitä ei sijoita tuottavasti.

Tuo asuntolainan maksaminen kerralla pois on idioottimaisinta mitä voi tehdä. Lainaa kannattaa lyhentää edelleen erissä, lottorahat voi sijoittaa tuottamaan korkoa korolle. Jos 1 miljoonan potista 250000 tuhlaa heti lainan poismaksuun, niin 250000 ei tule tuottamaan mitään. Jos sille saisi

Montakohan kymmentä miljoonaa euroa tämän viestin kirjoittaja mahtaa viedä kuollessaan mukanaan. Ai niin, ei senttiäkään.

Vierailija
147/178 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asia onkin jokaisen oma, niin olen silti samaa mieltä siitä, että suomalainen tyyli jatkaa voiton jälkeen niin kuin aina ennenkin on ihan tolloa, jos on saanut jonkun jättipotin. Minunkaan mielestäni semmoinen ei ihan ansaitsisi voittoa, joka ei sitä tarvi tai edes halua mihinkään käyttää. Mutta kukapa sen tietää, mikä totuus on siinä rahan kulutuksessa. Mutta epäilen vahvasti, että nimenomaan suomalainen on niin hönö, että herää edelleen viideltä aamulla ja painaa 7-8 tuntia duunia, ei lähde ulkomaille, eikä vaihda taloa tai autoa, ei vaihda edes vaatekaappinsa sisältöä, vaikka on voittanut ison kasan rahaa.

Vierailija
148/178 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan kymmentä miljoonaa euroa tämän viestin kirjoittaja mahtaa viedä kuollessaan mukanaan. Ai niin, ei senttiäkään.

Lapsista tuossa puhuttiin ja monesti ihmisillä on ihan hyvänä tavoitteena jättää perillisille jotain (siitä voidaan toki keskustella onko perinnöt yleensäkään oikein vai väärin ja pitäisikö jokaisen sukupolven aloittaa nollasta että tietää mitä työnteko on...)

Vierailija
149/178 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käyttää rahaansa haluamallaan tavalla. Lottovoitotkin ovat eri suuruisia. Minä en voisi lopettaa töissä, jos voittaisin lotossa. Meillä on vielä noin 360 000 asuntolainaa jäljellä, joten lottovoitosta jäisi miljoona. Olemme haaveilleet merenrantamökistä ja siihen menisi helposti 400 000 euroa, vaikkei mökki olisi mikään kovin kummoinen.

Meillä on neljä lasta. Niiden elättämiseen tietyllä tasolla menee rahaa. Kuukaudessa menee meidän elintasolla noin 5000 euroa. Ei välttämättä ihan riitä loppuelämäksi se jäljelle jäävä 600 000 euroa, jos sitä ei sijoita tuottavasti.

Tuo asuntolainan maksaminen kerralla pois on idioottimaisinta mitä voi tehdä. Lainaa kannattaa lyhentää edelleen erissä, lottorahat voi sijoittaa tuottamaan korkoa korolle. Jos 1 miljoonan potista 250000 tuhlaa heti lainan poismaksuun, niin

Tuottaahan se. Kun maksat asuntolainan heti pois ei sen korko kasva eikä mahdolliset tilinhoitomaksut.

Vierailija
150/178 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoittoa ei kannata hassata saman tien kivoihin matkoihin ja muihin. Näitä tapauksia on, jotka voittaa rahaa ja on pian köyhempiä kuin ennen.

Itse jatkaisin ainakin jonkin aikaa normaalisti töissä, ihan jo siksi, etten haluaisi juoruja liikenteeseen. Sitten vaihtaisin johonkin kevyempään hommaan tai vapaaehtoistyöhön, mistä saisin itselleni iloa, ja voisin käyttää osaamistani hyödyksi.

Rahat laittaisin kasvamaan korkoa, ja käyttäisin halujen ja tarpeiden mukaan eri asioihin. Varmasti pari reissuakin tekisin, mutta menisi myös hyväntekeväisyyteen ja muutamien läheisten elämänlaadun parantamiseen.

Vierailija
151/178 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottoa on pelattu vuosikymmeniä. Voittajia pitäisi olla satoja, tai jopa tuhansia (en jaksa laskea). Silti kukaan ei tunne lottovoittajia. Ja voittohan osuu aina jollekin tunnistautumattomana pelanneelle jonnekin Jumalan selän taakse. Eli miljoonia ei voita kukaan, Veikkaus huijaa vain rahat.

Ihan samaan lopputulemaan olen päätynyt. En tiedä ketään, joka tuntisi lottovoittajan ja kuitenkin lähes joka viikko tai ainakin kuukausi sellaisia pitäisi syntyä.

Toki voi olla, että voittajat pysyvät visusti hiljaa voitostaan ja heitä luultavasti neuvotaankin siihen, koska jos se tieto leviää niin on kaikki kerjäläiset ja sekopäät heti kimpusssa eivätkä jätä rauhaan.

Vierailija
152/178 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin haisemaan, jos päävoitto osuisi kohdalle! Työt loppuisi sillä sekunnilla, ja lähtisin kiertämään maailmaa. Tilaisin lempibändeiltäni yksityiskeikkoja ja järjestäisin juhlia ystävilleni. Pari miltsiä voisin laittaa hyväntekeväisyyteen ympäristöjärjestöille, jos massia tuli riittävästi.

Vierailija
153/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita päävoittoja enää osu kenellekään edes joka kuussa. Loton pelaaminen on vähentynyt ja voittajat pitää matalaa profiilia jos kohdalle osuu. Turhaa muistelette 70-80-lukuja.

Vierailija
154/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä joku voi tietää mitä ne voittajat rahoillaan tekee? Ovelimmalla naapurikyttääjälläkään ei voi olla naapurina kuin korkeintaan yksi lottovoittaja ja ap:n on täysin mahdoton selvittää mistä tämä on rahansa saanut. Niitä kun suomalaiset saa nykyään perintönä, firman myynnillä ja ihan millä vaan mutta ei lottovoitoilla.

Vierailija
155/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tekis hyvää saada tonni, pari edes. Pääsisin lääkäriin ja saisin elämäni takaisin

Vierailija
156/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onkin töissä Veikkauksen viestinnässä. Ne aloittaa täällä kohukeskusteluja joilla ihmiset saadaan haaveilemaan epätodennäköisistä voitoista ja koukuttumaan uhkapelaamiseen.

Vierailija
157/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onkin töissä Veikkauksen viestinnässä. Ne aloittaa täällä kohukeskusteluja joilla ihmiset saadaan haaveilemaan epätodennäköisistä voitoista ja koukuttumaan uhkapelaamiseen.

No ei kukaan muu oikeasti voi tietää lottovoittajia ja niitten rahankäyttöä. Ittehän kukaan ei koskaan kerro kuin perheelle.

Vierailija
158/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lottovoittaja. En ihan miljoonaa voittanut ja oli 1/5 osuus. En ollut silloin töissä kun voitin mutta tein sen jälkeen töitä kuitenkin jonkin verran.

Vierailija
159/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottoa on pelattu vuosikymmeniä. Voittajia pitäisi olla satoja, tai jopa tuhansia (en jaksa laskea). Silti kukaan ei tunne lottovoittajia. Ja voittohan osuu aina jollekin tunnistautumattomana pelanneelle jonnekin Jumalan selän taakse. Eli miljoonia ei voita kukaan, Veikkaus huijaa vain rahat.

Joka viikkohan jostain eurozäkistäkin tuntuu jonkinmoinen voitto napsahtavan tänne, tää maahan on täys jotain lottovoittajia. Vai oliskohan kuitenkin propagandaa jolla kannustetaan väki laittamaan rahansa peleihin....

Vierailija
160/178 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt jollain miljoonan tai pienemmällä voitolla oikein ole varaa lopettaa töiden tekemistä kokonaan, ellei ihan kituuttamalla aio elää.