Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.
Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin jos rukoilit sitä että Jumala tekisi työsi sinun puolestasi ja hoitaisi kaikki asiasi, niin ei ihmekään jos ei ole kuulunut vastausta.
Eihän kukaan ole tuollaista väittänyt, ei edes Ap. Täälläkin jotkut on kertoneet rukoilleensa puolisoa, lapsia tai paranemista sairaudesta. Eikö tuollaisia asioita saisi rukoilla?
Tietenkin, mutta eivät ne tule sinua kotoa hakemaan. Joku menee seurakunnan tapahtumaan rukoilemaan miestä ja tapaa siellä miehen. Eikö tämä ole muka jumalan aikaansaannosta? Miten joku voi olla uskomatta ettei ole? En voi ymmärtää.
Siksi koska jos rukoilee miestä seurakunnan tapahtumassa ja saa sieltä miehen niin se johtuu nimenomaan siitä että hän oli avoin ajatukselle hankkia mies ja ajoi tilanteen siihen että joku seuralainen löytyi. Aivan yhtä hyvin hän olisi voinut rukoilla vaikkapa, että saa olla miehiltä rauhassa ja koko illan olisi huomioinut vain naiset ja puhunut näille ja tämä olisi hänelle todistanut että miehet jätti hänet rauhaan. Uskovaisen miehen saaminen kun ei ole mitenkään kummoinen temppu kellekään, ihan yhtä epätoivoisia miehet on kaikkialla ja lähtee kenen matkaan tahansa jos huomiota antaa.
Mulla on vastattu lähes kaikkiin. Olen 30-vuotias ja aloin rukoilla 15-vuotiaana.
Rukoilussa on tärkeää se, että se tulee sydämestä ja se, ettei se ole Jumalan tahdon vastaista.
Nämä kaksi ovat hyvin tärkeitä. Jumala ei ole automaatti, joka tiputtaa meille ihan mitä me haluamme. Toinen haluaa naapurinsa kuoliaaksi kun on vihainen, toinen tahtoo pelkkää rahaa vaikka se tarkoittaisi hänen sydämensä kovettumista.
Jumala voi myös testata ja kasvattaa kärsivällisyyttäsi. Helppoa se ei ole. Jotkut vastaukset saadaan heti, jotkut myöhemmin ja joihinkin "ei". Joskus viivästyksen tai "ei"-vastauksen takana oleva syy selviää myöhemmin. Kenties puoliso tai työpaikka ei ollut sinulle oikea, kenties sinun täytyi selvitä tästä. Tai kenties rukouksen ollessa toiseen ihmiseen liittyvää, Jumala näkee asian myös hänen näkökulmastaan. Jumala ei pakota ketään, se on rakkautta. Se on armoa.
Sinun täytyy kääntyä Jumalan puoleen ilman vastaustakin.. ei vain vastauksen vuoksi. Sanon tämän siksi, mikäli et usko aidosti Jumalaan. Hän kuulee lapsiaan parhaiten.
En tiedä, miksi minulle on vastattu niin paljon. Tärkeitä isoja ja pieniäkin asioita. Uskon sen liittyvän siihen, että jätän kaiken Jumalan käsiin kun rukoilen ja uskon kaiken olevan kiinni Hänestä eikä minusta. Kun saan vastauksia, en usko sen johtuvan siitä, että olisin jotenkin parempi kuin muut, vaan siitä, että minä tiedän etten ole mitään ilman Jumalaa ja että se vastaus ei ole merkki siitä että rukoilen paremmin kuin toinen vaan se on kaikki ylimääräistä hyvää mitä olen saanut. Jumalan ei ole pakko antaa yhtään mitään.
Toivottavasti tästä oli apua. Voin rukoilla kanssasi. Mitä sinä rukoilit?
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei anna mitään hyvää, hän vain ottaa. Minulta hän on ottanut lapsena äidin, nyt hän on ottanut oman terveyteni. Hän on antanut minulle "ystäviksi" vain kiusaajia ja hyväksikäyttäjiä. Lähettänyt ympärilleni vain silkkaa pahuutta.
Entä jos se on Saatana, joka sinulta tuon kaiken vei. Tai sattuma, niin varmaan ihminen joka ei usko mihinkään vastaisi. Toisaalta jos sinulla on katto pään päällä, ruokaa, vaatteita, mahdollisuus päästä sairaana lääkärille, mahdollisuus vauvapalstailla jne. niin olet saanut elämässä myös paljon hyvää. Et ehkä itse näe sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jumala antoi parantumattomaan taudin joka vaikeuttaa elämääni, parantaakseen elämääni. Kuulostaa hassulta, mutta niin se on. Ilman tätä olisin jatkanut vanhaa elämääni, eikä minulla olisi mitään mitä minulla nyt on.
Oletko miettinyt, että miksi jumalasi niin teki? Miksi jollekin sarjamurhaajalle ei jumala langeta sairauksia?
Se sarjamurhaaja vastaa teoistaan viimeisellä tuomiolla, jos ei tee parannusta elämästään ja synneistään jo täällä maanpäällisessä elämässä. Toki sarjamurhaajakin voi sairastua fyysisesti tai psyykkisesti. Pakkohan sen on ollakin psyykkisesti sairas, tai sitten riivattu.
Raamatussa ei esiinny MT-potilaita
Nebukadnessar
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂
Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.
Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D
Vakavasti sairaat pienet viattomat lapset.
Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.
Mutta kukaan ei ole viaton, vaan olemme kaikki perisynnin alaisia.
Johan se Jeesus kuoli ristillä syntiemme tähden joten älä tee hänen sovistustyötään mitättömäksi ja turhaksi vaan luota siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin jos rukoilit sitä että Jumala tekisi työsi sinun puolestasi ja hoitaisi kaikki asiasi, niin ei ihmekään jos ei ole kuulunut vastausta.
Eihän kukaan ole tuollaista väittänyt, ei edes Ap. Täälläkin jotkut on kertoneet rukoilleensa puolisoa, lapsia tai paranemista sairaudesta. Eikö tuollaisia asioita saisi rukoilla?
Tietenkin, mutta eivät ne tule sinua kotoa hakemaan. Joku menee seurakunnan tapahtumaan rukoilemaan miestä ja tapaa siellä miehen. Eikö tämä ole muka jumalan aikaansaannosta? Miten joku voi olla uskomatta ettei ole? En voi ymmärtää.
Siksi koska jos rukoilee miestä seurakunnan tapahtumassa ja saa sieltä miehen niin se johtuu nimenomaan siitä että hän oli avoin ajatukselle hankkia mies ja ajoi tilanteen siihen että joku seuralainen löytyi. Aivan yhtä hyvin hän olisi voinut rukoilla vaikkapa, että saa olla miehiltä rauhassa ja koko illan olisi huomioinut vain naiset ja puhunut näille ja tämä olisi hänelle todistanut että miehet jätti hänet rauhaan. Uskovaisen miehen saaminen kun ei ole mitenkään kummoinen temppu kellekään, ihan yhtä epätoivoisia miehet on kaikkialla ja lähtee kenen matkaan tahansa jos huomiota antaa.
Eli sinä et usko vaikka kaikki mitä olet aina halunnut annetaan sinulle naaman eteen. Joku rukoilee miestä = hän löytää miehen. Ja sinusta jumala ei vastannut rukoukseen vaan ihan sattumalta vaan rukous kävikin toteen? No mitä tähän voi enää sanoa :D et sinä usko vaikka se tapahtuu edessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂
Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.
Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.
Ei mene ,jos ei ole kastettu. Johtuu perisynnistä.
Menee pir.un grilliin kebaabiksi.
Kristus sovitti kaikki synnit. Kastamatonkin voi päästä taivaaseen, siitä on ihan mustaa valkoisella Raamatussa. Muista Kristuksen sanat sille katuvalle rosmolle joka oli yhtäaikaa ristii-nnaulittuna.
Vierailija kirjoitti:
"Kuunnellaan vaan taivasta, se vaikkei vastaakaan -
On nukahtanut Jumala, tai jatkaa luomistaan
Kai avaruuden tuolla puolen jossain, missä lie -
Saan vastauksen, kunhan kuolen, mutta on tää
Pitkän pitkä tie..."
Hectoria. Kaunis biisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Ja millainen ihminen hyväksyy tuollaiset epäreilut, sairaat ja rumat opit?
Juurikin näin, oon aina ihmetellyt, että jos todella se Raamatun Jumala olis olemassa, olisin aivan valtavan PETTYNYT, että niin surkean inhimillinen, ahdasmielinen, vihamielinen, kostonhimoinen, pikkumainen ja ylpeä olento olisi se "kaikkivaltias". Järkyttävää miten ihmiset ei nää Raamattu on kirjoitettu hallitsemaan massoja ja ohjaamaan ihmisiä, kuinka Mooses oli pikkumaisin ja ylimielisin ihminen ikinä jne. Ihan naurettavaa tekstiä.
Miettikää sitä mitä tapahtuisi, jos ihmiset saisivat kaiken heti mitä rukoilevat tai pyytävät. Eiköhän tuo apu ole tarkoitettu siihen kohtaan jossa omat voimavarat ja keinot loppuvat kesken, aina kannattaa myös miettiä mitä pyytää, voi tulla viiveellä.
Ps. Monet ihmiset ovat ovat täällä todella yksinkertaisia ja jälkeenjääneitä esim. Joulupukki ym. vertauksillaan., ei se sisäinen viha ja huono omanarvontunto katoa minnekään pilkkaamalla toisia päinvastoin pahemmaksi vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vastattu lähes kaikkiin. Olen 30-vuotias ja aloin rukoilla 15-vuotiaana.
Rukoilussa on tärkeää se, että se tulee sydämestä ja se, ettei se ole Jumalan tahdon vastaista.
Nämä kaksi ovat hyvin tärkeitä. Jumala ei ole automaatti, joka tiputtaa meille ihan mitä me haluamme. Toinen haluaa naapurinsa kuoliaaksi kun on vihainen, toinen tahtoo pelkkää rahaa vaikka se tarkoittaisi hänen sydämensä kovettumista.
Jumala voi myös testata ja kasvattaa kärsivällisyyttäsi. Helppoa se ei ole. Jotkut vastaukset saadaan heti, jotkut myöhemmin ja joihinkin "ei". Joskus viivästyksen tai "ei"-vastauksen takana oleva syy selviää myöhemmin. Kenties puoliso tai työpaikka ei ollut sinulle oikea, kenties sinun täytyi selvitä tästä. Tai kenties rukouksen ollessa toiseen ihmiseen liittyvää, Jumala näkee asian myös hänen näkökulmastaan. Jumala ei pakota ketään, se on rakkautta. Se on armoa.
Sinun täytyy kääntyä Jumalan puoleen ilman vastaustakin.. ei vain vastauksen vuoksi. Sanon tämän siksi, mikäli et usko aidosti Jumalaan. Hän kuulee lapsiaan parhaiten.
En tiedä, miksi minulle on vastattu niin paljon. Tärkeitä isoja ja pieniäkin asioita. Uskon sen liittyvän siihen, että jätän kaiken Jumalan käsiin kun rukoilen ja uskon kaiken olevan kiinni Hänestä eikä minusta. Kun saan vastauksia, en usko sen johtuvan siitä, että olisin jotenkin parempi kuin muut, vaan siitä, että minä tiedän etten ole mitään ilman Jumalaa ja että se vastaus ei ole merkki siitä että rukoilen paremmin kuin toinen vaan se on kaikki ylimääräistä hyvää mitä olen saanut. Jumalan ei ole pakko antaa yhtään mitään.
Toivottavasti tästä oli apua. Voin rukoilla kanssasi. Mitä sinä rukoilit?
Kerrotko ihan esimerkkejä, miten Jumala on sinulle vastannut, miten on sinua auttanut? Mitkä asiat konkreettisesti olet kokenut, että ovat tapahtuneet vain siksi että olet rukoillut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukaan ei ole viaton, vaan olemme kaikki perisynnin alaisia.
Johan se Jeesus kuoli ristillä syntiemme tähden joten älä tee hänen sovistustyötään mitättömäksi ja turhaksi vaan luota siihen.
Selitä kenelle se jeesus uhrattiin? Jumalalle, saatanalle vai mille? Oliko pakko?
Miksi jumala ei voisi taivaan ja helvetti vaihtoehtojen lisäksi kehittää jotain rakentavampaa ja vähemmän radikaalia?
Sielunvaellus olisi järkevämpää. Siinä ihminen voisi aidosti ottaa vastuun teoistaan ja kehittyä.
Tuo ehdoton ja mustavalkoinen taivas tai helvetti on aika tyhmää ja julmaa. Uskominen kun ei tee ihmisestä parempaa kuin ei uskominen. Ei sillä ole hyvyyden kanssa mitään tekemistä. Se on huono ihmisyyden mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristus sovitti kaikki synnit. Kastamatonkin voi päästä taivaaseen, siitä on ihan mustaa valkoisella Raamatussa. Muista Kristuksen sanat sille katuvalle rosmolle joka oli yhtäaikaa ristii-nnaulittuna.
Jos lasta ei ole kastettu..niin h.elvetti odottaa.
Jeesus kortti kuuluu vain kastetuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Ja millainen ihminen hyväksyy tuollaiset epäreilut, sairaat ja rumat opit?
Juurikin näin, oon aina ihmetellyt, että jos todella se Raamatun Jumala olis olemassa, olisin aivan valtavan PETTYNYT, että niin surkean inhimillinen, ahdasmielinen, vihamielinen, kostonhimoinen, pikkumainen ja ylpeä olento olisi se "kaikkivaltias". Järkyttävää miten ihmiset ei nää Raamattu on kirjoitettu hallitsemaan massoja ja ohjaamaan ihmisiä, kuinka Mooses oli pikkumaisin ja ylimielisin ihminen ikinä jne. Ihan naurettavaa tekstiä.
Minä voin ihan pahoin ja kärsin henkisesti kun ajattelenkin sitä valtavaa ihmismäärää joka uskoo tuollaiseen rumaan ja pahaan satuun. Olen surullinen ja vihainen kun pienille lapsille opetetaan tuollaista vastenmielistä ja kamalaa juttua totena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Protestanttisessa teologiassa perisynti katsotaan aktuaaliseksi synniksiselvennä, ei pelkäksi asiantilaksi, ja protestanttisen teologian mukaan jokainen ihminen syntyy perisynnin turmelemana ja oletusarvoisesti kadotettuna (eli jokaisen ihmisen oletusarvoinen kohtalo on kuoltuaan joutua Helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei anna mitään hyvää, hän vain ottaa. Minulta hän on ottanut lapsena äidin, nyt hän on ottanut oman terveyteni. Hän on antanut minulle "ystäviksi" vain kiusaajia ja hyväksikäyttäjiä. Lähettänyt ympärilleni vain silkkaa pahuutta.
Entä jos se on Saatana, joka sinulta tuon kaiken vei. Tai sattuma, niin varmaan ihminen joka ei usko mihinkään vastaisi. Toisaalta jos sinulla on katto pään päällä, ruokaa, vaatteita, mahdollisuus päästä sairaana lääkärille, mahdollisuus vauvapalstailla jne. niin olet saanut elämässä myös paljon hyvää. Et ehkä itse näe sitä.
Ajattelitko että Jumala on sellainen kiusaajan kaveri ja sivustaseuraaja joka katselee kun kiusaaja kiusaa eikä tee mitään vaikka olisi kaikki voima ja valta maailmassa lopettaa se heti? Antaa erikoisen kuvan jumalan persoonasta tällainen apaattinen ja välinpitämätön käytös.
Tyrant kirjoitti:
Miettikää sitä mitä tapahtuisi, jos ihmiset saisivat kaiken heti mitä rukoilevat tai pyytävät. Eiköhän tuo apu ole tarkoitettu siihen kohtaan jossa omat voimavarat ja keinot loppuvat kesken, aina kannattaa myös miettiä mitä pyytää, voi tulla viiveellä.
Ps. Monet ihmiset ovat ovat täällä todella yksinkertaisia ja jälkeenjääneitä esim. Joulupukki ym. vertauksillaan., ei se sisäinen viha ja huono omanarvontunto katoa minnekään pilkkaamalla toisia päinvastoin pahemmaksi vaan menee.
Luepa nyt tuo oma tekstisi ja mieti vähän.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää uskovaiset myös se, miten jumala on samaan aikaan voinut tehdä ihmisen omaksi kuvakseen (jos on itse muka täydellinen) mutta samaan aikaan täysin kelvottomaksi paskaksi, joka pitää kiduttaa ikuisesti helvetinliekeissä?
Ja perisynti? Onko ihan oikeudenmukaista ja reilua? Onko?
Ihan oikeasti miten täydellisyys ja mahtavan viisas rakkaudellisuus voi langettaa perisynnin tuhansiksi ja tuhansiksi vuosiksi, kun ei edes keskiverto ihminen ajattele niin sairaasti, että rankaisempa pahantekijän lapsia ja lapsenlapsia vanhempiensa perseilystä?
Ja kun ne alkuperäiset pahantekijät eivät mitään kovinkaan pahaa edes tehneet. Söivät hedelmän, kun ei oltu perusteltu miksi sitä ei saa syödä.
Normaali ihminenkin osaa lapsilleen perustella vähän jos on joku kielto tai sääntö. Ja normaali ihminenkin antaa anteeksi ja ymmärtää. Ei kosta loputtomiin mitä sairaimmilla tavoilla.
Miten voitte palvoa tuollaista jumalaa? Eikö hävetä edes?
Ei hävetä, tosin en tiedä uskonko pelkästään kristittyjen Jumalaan. Ajattelen, että jos Jumala on olemassa, Hän on kaikille maailman ihmisille sama. Ja luonut kaikki, niin ihmiset kuin eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei pidä paikkaansa. Lue Raamattu.
Älä sinä puhu mitään syvällisyydestä.