Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.

Vierailija
18.11.2019 |

Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.

Kommentit (477)

Vierailija
1/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukkiin uskoni päättyi jo 7 v ikäisenä

Vierailija
2/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen. 

Noin minäkin uskon, mutta ovia avautuu ja mahdollisuuksia ilman rukoustakin. Se vain tuppaa olemaan lainalaisuus, että kun jokin ovi sulkeutuu, niin jokin toinen aukenee.

Vierailija
4/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.

Vierailija
5/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.

heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.

Vierailija
6/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile kovempaa!

Vierailija
7/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

“I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.”

Näin se homma toimii.

Vierailija
8/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin uskon, mutta ovia avautuu ja mahdollisuuksia ilman rukoustakin. Se vain tuppaa olemaan lainalaisuus, että kun jokin ovi sulkeutuu, niin jokin toinen aukenee.

Näin on, mutta uskonkin Jumalan toimivan luonnonlakien mukaan, en sen vastaisesti :-).

Vierailija
9/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhraa härkä. Polttouhrin tuoksu miellyttää Herraa.

Vierailija
10/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheestahan on tukku pino kirjallisuuttakin. "Opi kuuntelemaan Jumalan ääni." Moni on seonnutkin kun on lähtenyt tuolla tielle. 

Vierailija
11/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, mutta uskonkin Jumalan toimivan luonnonlakien mukaan, en sen vastaisesti :-).

Mitä sillä jumalalla sitten tekee?

Vierailija
12/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile kovempaa!

Rukoile ja hinkkaa!!

Vierailija
13/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala toimi kyllä vastoin luonnonlakeja raamatussa. Jos mennään luonnonlakien mukaan, mihin siinä Jumalaa enää tarvitaan? Menee kovin abstraktille tasolle.

Vierailija
14/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

“I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.”

Näin se homma toimii.

So this mean, God answered although you are criminal.

Vierailija
15/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on käynyt melkein päinvastoin. Mutten tietenkään rukoilemalla saa kaikkea menemään toiveideni mukaisesti. Sitten on vielä se vapaa tahto, joka aiheuttaa minulle ongelmia, kun ei ole voimaa vastustaa tiettyjä kiusauksia.

Vierailija
16/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.

Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.

Vierailija
17/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on käynyt melkein päinvastoin. Mutten tietenkään rukoilemalla saa kaikkea menemään toiveideni mukaisesti. Sitten on vielä se vapaa tahto, joka aiheuttaa minulle ongelmia, kun ei ole voimaa vastustaa tiettyjä kiusauksia.

Miksi ei ole voimaa vastustaa kiusauksia? Eikö Jumala anna voimaa sinulle? Mikä sinua kiusaa?

Vierailija
18/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mä oon ajatellut että ne rukoukset eivät saa suoraa vastausta, uskoi sitten minkä nimiseen jumalaan taha, vaan ne rukous vastaukset on niitä vaikeita elämäntilanteita, joista olet selvinnyt. Ja sitten sinun on mahdollista tukea muita jotka käy samoja asioita läpi...

Vierailija
19/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.

Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.

Joo varsinkin ns. vapaissa suunnissa uskotaan Jumalan olevan arkipäivän keskellä ihan kaikessa johdattamassa. Sekoiluksi menee.

Vierailija
20/477 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mä oon ajatellut että ne rukoukset eivät saa suoraa vastausta, uskoi sitten minkä nimiseen jumalaan taha, vaan ne rukous vastaukset on niitä vaikeita elämäntilanteita, joista olet selvinnyt. Ja sitten sinun on mahdollista tukea muita jotka käy samoja asioita läpi...

Eli ei siis kannata rukoilla, kun niihin ei vastata. Elämäntilanteita tulee ja menee ilman rukoustakin. Ihmisiä voi tukea, auttaa ja kulkea rinnalla ilman rukoustakin. Rukous on merkityksetöntä sen päälle.