Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syödäänkö teillä makaronivelliä?

Vierailija
17.11.2019 |

Äsken keitin velliä itselleni ja hyvää oli! Viimeksi olen velleillyt parisen vuotta sitten.

Lapsena makruvelli oli ihan se ykkösjuttu. Nokare voita ja ripaus aromisuolaa ja ääntä kohden. Nyt aikuisena jätin arskat ja voit pois, sillä keitin vellin kulutusmaitoon.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ruokaa.

Ai jaa. Mun vuositulot on noin 60 000€, ja makaronivelli kyllä maistuu! Nam! No, köyhyys on tietty suhteellista...

42/43 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ruokaa.

Sinulla lie aika mielenkiintoinen ruokavalio😆

Meinaan vaan että jos karsit kaiken sellaisen pois mitä köyhät syövät niin jokin anemia on taattu😄 Jos joskus köyhäksi rupeat niin suosittelen että lihatiskillä fileitten sijaan sisäelimiä ostat. Ne nimittäin ovat halpoja ja saattaa ruokakin maistua paremmalta koska useampi huippukokki niitä raaka-aineina käyttää.

Joo pitäs joskus tehdä tuota makaroonivelliä, lapsuudessa viimeksi syönyt🙂

Sisältö tekee siitä köyhien ruokaa. Ei mitään järkeä syödä maitoa, jauhoa, voita, sokeria ja suolaa yksinään.

Joo onhan tuo tavallaan aikansa tuote :) Ymmärtääkseni se ei silloin ollut köyhien ruokaa vaan ihan yleinen sapuska. Elintaso oli miltei kaikilla sen verta huono että ihan edustavaa sapuskaa oli ja ruoka osaltaan auttoi tämän kansan pulavuosista pois :) Nykypuun mukaanhan tuo sapuska on monelle kauhu :D

Makaronivelli ja makaronilaatikko (ilman jauhelihaa) oli juhlaruokaa, vielä 50-luvulle saakka. Ja edelleen ne kuuluvat joidenkin suvussa ruokaperinteisiin esim. jouluna ja pääsiäisenä.

Vaikka Hopeakettu on vanha niin ei sentään ajalta ennen historiaa :D Olivat ilmeisen edullinen ateria lapsuudessani :)

Noi on ihan mielenkiintoisia mitä missäkin suvussa on perinteinen juhla/jouluruoka. Joskus jossain ruokapöydässä olen yllättynyt ollut :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi! Lapsuuteni lempiruoka. Täytyypä koittaa tehdä tuota itse jokin päivä. Heräsi niin ihania muistoja lapsuudesta ja mummolasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme