Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat vaativat lisää palkatonta työtä ja lomarahojen puolittamista

Vierailija
17.11.2019 |

Ensin laitetaan postin työehtosopimus täysin uusiksi ja nyt se leviää koskemaan koko kansaa. Suomen työväestöstä on tulossa orjatyövoimaa.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/ay-liitot-kertovat-rajuista-v…-–-”työnantajien-esitykset-ovat-törkeitä”/ar-BBWTHfd?ocid=spartandhp

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun opettajilla on jo käytössä. Palkat alenivat vuosityöajassa monella 500-800 kuussa, vaikka työtunnit lisääntyivät. Lomarahasta höylättiin 500 ja iltalisät lakkautettiin.

Vierailija
2/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sopii kokeilla! Mä ainakin lopetan työt siihen paikkaan jos tollaseen mennään. Ja niin varmaan moni muukin! Mä oon valmis vaikka muuttamaan maasta jos niikseen tulee. Orjaksi en ala! Jo nyt on kyseenalaista kannattaako työnteko pienipalkkaisilla aloilla, joten toihan sitten lopullisesti ratkaisisi asian. Itse en edes kuulu kaikkein matalapalkkaisimpien joukkoon, mutta selkeästi paremmat tulot saisin ihan muualta kuin Suomesta jo nytkin. Eikä edes tarvitsisi Ruotsia tai Norjaa kauemmaksi lähteä.

Vierailija
4/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoon

Kyllä! Ehdottomasti! Nyt saa loppua tää pelleily!

Vierailija
5/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos heittäydyttäisiin kaikki vain työttömiksi, eihän se työnteko kuulemma pakollista ole.

Vierailija
6/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sopii kokeilla! Mä ainakin lopetan työt siihen paikkaan jos tollaseen mennään. Ja niin varmaan moni muukin! Mä oon valmis vaikka muuttamaan maasta jos niikseen tulee. Orjaksi en ala! Jo nyt on kyseenalaista kannattaako työnteko pienipalkkaisilla aloilla, joten toihan sitten lopullisesti ratkaisisi asian. Itse en edes kuulu kaikkein matalapalkkaisimpien joukkoon, mutta selkeästi paremmat tulot saisin ihan muualta kuin Suomesta jo nytkin. Eikä edes tarvitsisi Ruotsia tai Norjaa kauemmaksi lähteä.

Olen oppinut, että ihmiset uhoavat, mutta kuitenkin sitten suostuvat.

Esimerkiksi kimpöqlsatikoidta oli valtava iho tiedotustilaisuuksissa ja nyt kaikki ovat suostuneet niihin

Vierailija
7/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos heittäydyttäisiin kaikki vain työttömiksi, eihän se työnteko kuulemma pakollista ole.

ja kun jätät vielä tuet nostamasta, niin halvaksi tulee

Vierailija
8/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kimpöqlsatikoidta oli valtava iho tiedotustilaisuuksissa ja nyt kaikki ovat suostuneet niihin

*kimppapostilaatikoista

Vierailija
9/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle mennään uhoamisella, se on totta. Mutta jossain se raja tulee kansalla vastaan, ja nyt kyllä aletaan olla siinä rajalla! Ja kun se kapina alkaa siihen yhtyy yhä useampi kiihtyvään tahtiin. Saa nähdä mitä tästä seuraa... Joukko-irtisanoutumisia varmaan eri aloilta, ja massiivista maasta muuttoa. Tää maa ajetaan siihen pisteeseen ettei tänne käytännössä enää yksinkertaisesti voi jäädä!

Vierailija
10/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kun jätät vielä tuet nostamasta, niin halvaksi tulee

Tottakai nostetaan! Kaikki mitä irti saadaan tästä uppoavasta laivasta. Sitten vaihtuu maisemat!

Vierailija
11/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki kovana! Tätä ne ei läpi vedä! Ei meitä ihan miten tahansa voi kohdella!

Vierailija
12/16 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia nykyään tuntuu olevan, että firman johdon liksat paranee, bonarit juoksee ja osakkeenomistajien osingot kasvaa. Samalla työn varsinaisten tekijöiden ruuvia kiristetään, palkka pienenee ja valvonta lisääntyy.

Ei hyvältä näytä, ei. Sitten kun pinna katkeaa työntekijöiltä, ovat yläluokan jantterit helisemässä. Jos nämä omistajat ja johtajat yhtään ajattelisivat pitemmän päälle, he tajuaisivat, että jos yhteiskuntarauha murenee, he ovat ensimmäisenä tulilinjalla.

Vierailija
13/16 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi puolittaa palkka, saataisiin Suomi nousuun.

Vierailija
14/16 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki tuki Postin lakkolaisille! He taistelevat meidän kaikkien työtätekevien oikeuksien puolesta!

Vierailija
15/16 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakko. Nyt on aika eri liittojen yhdistää voimansa. Loimaan kansalaiset jäävät töihin..

Vierailija
16/16 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kyllä pidä antaa yhtään periksi näille vaatimuksille. Kaikki mukaan tukemaan Postia, joka ensimmäisenä taistelee näitä järjettömiä heikennyksiä vastaan. Kun mikään ammattiliitto ei anna periksi, ei tätä saada vietyä läpi. 

Itse olen ns. ylempi toimihenkilö ja katson työnantajan edun perään kaikessa, mitä teen. Mutta tässä asiassa olen valmis menemään vaikka yleislakkoon. En halua Suomesta yhteiskuntaa, joka on täysin jakautunut köyhiin palvelualojen työntekijöihin ja muurin takana asuviin rikkaisiin. Siihenhän tätä maata ollaan viemässä, kohta on tehtävä kahta työtä, että saa edes lapsille ruokaa pöytään. Kyllä palkalla pitää tulla toimeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan