Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri: mitä teet, jos sinulle tulee sopimattomia tunteita potilasta kohtaan?

Vierailija
17.11.2019 |

-kerrotko niistä potilaalle ja pyydät vaihtamaan lääkäriä?
-oletko ihan hiljaa ja hoidat potilasta muina miehinä/naisina?
-jotain muuta, mitä?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan potilaan, niinkuin muutkin potilaat. Tunteet ovat tynteita, mutta ei ne saa vaikuttaa työn tekemiseen.

Antaisitko elämäsi rakkauden kävellä laskun kanssa ovesta käytävälle?

Minkä ikäinen ihminen ajattelee, että varttitunnissa syntyisi tunne siitä, että potilas on "elämän rakkaus"?

Vierailija
82/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekisi mitään, on haitaksi uralle.

Ura se onkin tärkeintä tässä elämässä!😳🙄

Jos olisi kaksi tasavertaista hakijaa, niin valitaanko se, jolla on ollut suhde potilaaseen vai se, jolla ei ole ollut? Valinta lienee aika selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana kevyttä flirttiä komean nuoren mieslääkärin kanssa (todennäköisesti kandi). Menin polvivaivojen takia lääkäriin enkä etukäteen arvannut, että vastaanotolla pitäisi olla alusvaatteissa eri asennoissa, mm. kontillaan, samalla kun lääkäri välillä koukistelee toista jalkaa tutkien sen liikeratoja. No ei siinä mitään, siinä sitten pyllistelin lääkärin edessä pitsistringeissä. Ihan hyvä että oli sitä pientä flirttiä/huumoria (ei siis syvempää ihastumista), muuten kokemus olisi voinut olla jopa nöyryyttävä. Ja ai jestas se mies oli oikeasti KOMEA!! :D

Omien miespuolisten opiskelukavereiden mukaan tuollaiset tilanteet saattavatkin joskus olla vaikeita. Ei niinkään mikään toosan näkeminen tutkimuspöydällä. Näistä siis joskus opiskeluaikoina keskusteltiin ja ihminen se lääkärikin vain on, varsinkin uran alkuvaiheessa. T: lääkäri

Tässä ei siis ole kyse mistään ihastumisista vaan siitä, ettei ajattele potilasta seksuaalisessa mielessä. Vaikka kuinka olisi nuori mieslääkäri ja edessä hyvännäköinen nainen puolialasti pyllistelemässä, lääkärin täytyy kyetä pitämään ammattimainen pokerinaama. Jo näkyvästä erektiosta voisi koitua ongelmia, eikä kukaan varmasti halua riskeerata uraansa.

Vierailija
84/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana kevyttä flirttiä komean nuoren mieslääkärin kanssa (todennäköisesti kandi). Menin polvivaivojen takia lääkäriin enkä etukäteen arvannut, että vastaanotolla pitäisi olla alusvaatteissa eri asennoissa, mm. kontillaan, samalla kun lääkäri välillä koukistelee toista jalkaa tutkien sen liikeratoja. No ei siinä mitään, siinä sitten pyllistelin lääkärin edessä pitsistringeissä. Ihan hyvä että oli sitä pientä flirttiä/huumoria (ei siis syvempää ihastumista), muuten kokemus olisi voinut olla jopa nöyryyttävä. Ja ai jestas se mies oli oikeasti KOMEA!! :D

Omien miespuolisten opiskelukavereiden mukaan tuollaiset tilanteet saattavatkin joskus olla vaikeita. Ei niinkään mikään toosan näkeminen tutkimuspöydällä. Näistä siis joskus opiskeluaikoina keskusteltiin ja ihminen se lääkärikin vain on, varsinkin uran alkuvaiheessa. T: lääkäri

Tässä ei siis ole kyse mistään ihastumisista vaan siitä, ettei ajattele potilasta seksuaalisessa mielessä. Vaikka kuinka olisi nuori mieslääkäri ja edessä hyvännäköinen nainen puolialasti pyllistelemässä, lääkärin täytyy kyetä pitämään ammattimainen pokerinaama. Jo näkyvästä erektiosta voisi koitua ongelmia, eikä kukaan varmasti halua riskeerata uraansa.

Jep, huomaa että kaiken maailman sairaalasarjat ovat sekoittaneet ihmisten päitä. Ei potilaisiin ihastuta ja mahdolliset seksuaaliset ajatuksetkin suitsitaan tarkoituksella. Vaikka potilas viehättäisi seksuaalisessa mielessä ja osoittaisi jopa kiinnostusta, ei täysjärkinen lääkäri koskaan lähtisi mukaan peliin vaan kuittaisi/katkaisisi sen ammattimaisesti.

Vierailija
85/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, huomaa että kaiken maailman sairaalasarjat ovat sekoittaneet ihmisten päitä. Ei potilaisiin ihastuta ja mahdolliset seksuaaliset ajatuksetkin suitsitaan tarkoituksella. Vaikka potilas viehättäisi seksuaalisessa mielessä ja osoittaisi jopa kiinnostusta, ei täysjärkinen lääkäri koskaan lähtisi mukaan peliin vaan kuittaisi/katkaisisi sen ammattimaisesti.

Potilaan ei koskaan kannata osoittaa mahdollista kiinnostustaan lääkärille. Siitä syntyy vain molempien osapuolien kannalta kiusallinen tilanne. Ei se lääkäri tosiaan edes uskaltaisi osoittaa mitään vastakaikua, sillä joku voisi esim tarkoituksella testata, onko lääkäri "potilaisiin sekaantuja" ja viedä asian eteenpäin. Siinä olisikin sitten soppa valmis ja ura vaakalaudalla.

Vierailija
86/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ihastunut lääkäriin (nuorempana). Lähinnä se oli vahvaa seksuaalista kiinnostusta, kun vielä tiesin miehen olevan sinkku.

En tehnyt mitään asialle, sillä itsekään en haluaisi että mua tultaisiin vikittelemään kun olen töissä.

Vierailija
87/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä tiedän muutaman lääkäri - ex-potilas suhteen meidän sairaalastakin, ei niissä ole mitään pahaa jos potilas on ex-potilas.

Sh

Vierailija
88/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä tiedän muutaman lääkäri - ex-potilas suhteen meidän sairaalastakin, ei niissä ole mitään pahaa jos potilas on ex-potilas.

Sh

Siis ovatko nuo suhteet kuitenkin saaneet alkunsa lääkärikäynneillä? Omituiselta kuulostaa meno teidän sairaalassa. Jos taas kumppani on "sattumalta" myös potilas tai ex-potilas, asia on täysin eri.

Vierailija
89/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vastaanotollani oli poikkeuksellisen komea nuorukainen, jota katselin sillä silmällä. En tietenkään tehnyt aloitetta, mutta nimi jäi mieleen. Muutamaa vuotta myöhemmin jouduin valitettavasti tekemään hänelle ruumiinavauksen. Tällaista on elämä.

Patologit tekevät ruumiinavauksia, joten tämä juttu ei pidä paikkansa. Heillä ei ole mitään vastaanottoja.

En tiedä kovin paljon lääketieteestä, mutta olen mielestäni jostain lukenut ettei patologi edes tee ruumiinavauksia, vaikka niin yleisesti luullaan.

Vierailija
90/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärileikkejä, lääkäri leikkii viehättävän potilaan pimpalla, saaattaa työntää sinne sykkivän melansa ja - ah!

Vierailija
91/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vastaanotollani oli poikkeuksellisen komea nuorukainen, jota katselin sillä silmällä. En tietenkään tehnyt aloitetta, mutta nimi jäi mieleen. Muutamaa vuotta myöhemmin jouduin valitettavasti tekemään hänelle ruumiinavauksen. Tällaista on elämä.

Aika ironinen tilanne, jos on ajatellut: "Oi luoja, anna minun nähdä tuo nuorukainen alasti ja koskettaa häntä joka paikkaan..."

Vierailija
92/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vuorossa olevan hoitsun kanssa liinavaatevarastossa,

Vierailija
93/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaan ei koskaan kannata osoittaa mahdollista kiinnostustaan lääkärille. Siitä syntyy vain molempien osapuolien kannalta kiusallinen tilanne. Ei se lääkäri tosiaan edes uskaltaisi osoittaa mitään vastakaikua, sillä joku voisi esim tarkoituksella testata, onko lääkäri "potilaisiin sekaantuja" ja viedä asian eteenpäin. Siinä olisikin sitten soppa valmis ja ura vaakalaudalla.

Itse sanoisin, että lääkäriä iskemään ryhtyvä nolaa vain itsensä. Tai hyvin todennäköisesti suhtautuminen on kielteistä. Tähän on syynä mm. se aiemmin ketjussa mainittu, että kaikenlaiset psykitapaukset usein ihastuvat lääkäriinsä/luulevat lääkärin ihastuneen heihin.

Vierailija
94/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ironinen tilanne, jos on ajatellut: "Oi luoja, anna minun nähdä tuo nuorukainen alasti ja koskettaa häntä joka paikkaan..."

Be careful what you're wishing for.

Vierailija
95/125 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppailija, kerro oma taustasi aloitukseen nähden.

Vierailija
96/125 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne on toisin päin; käyn kuumana minun kanssani virkansa puolesta asioineeseen ihastuttavaan naiseen. ❤ Hän vain on upein leidi, jonka olen koskaan tai missään kohdannut. Unelmoin hänestä lähes 24/7. Tein aloitteen, mutta tietenkin sain pakit. :/

Vierailija
97/125 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
98/125 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnii, kukas nyt on ihastunut lekuriinsa? Hä.

Vierailija
99/125 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonnii, kukas nyt on ihastunut lekuriinsa? Hä.

Luulenpa, että tässä ap on lekuri ja ihastunut potilaaseen... just saying... it happens....

Vierailija
100/125 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelen ruokikselle asti ja sit oitis vessaan finkulle.