Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri: mitä teet, jos sinulle tulee sopimattomia tunteita potilasta kohtaan?

Vierailija
17.11.2019 |

-kerrotko niistä potilaalle ja pyydät vaihtamaan lääkäriä?
-oletko ihan hiljaa ja hoidat potilasta muina miehinä/naisina?
-jotain muuta, mitä?

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vastaanotollani oli poikkeuksellisen komea nuorukainen, jota katselin sillä silmällä. En tietenkään tehnyt aloitetta, mutta nimi jäi mieleen. Muutamaa vuotta myöhemmin jouduin valitettavasti tekemään hänelle ruumiinavauksen. Tällaista on elämä.

Tässä tarinassa on vähän epäsuhtaa sikäli kun sama lääkäri ei vastaanotolla tutki eläviä potilaita ja seuraavassa hetkessä ole tekemässä ruumiinavauksia. Eli ruumiinavauksia tekevä patologi/oikeuslääkäri ei näe komeita nuoria miehiä "vastaanotollaan". 

Olen oikeuslääkäri. Tein tälle nuorelle miehelle päihdetutkimuksen, kun hän oli syyllistynyt rattijuopumukseen. Välissä kului vuosia ennen ruumiinavausta.

Olen muuten mies itsekin.

Ok, sun ammatissa ei rikollista ehkä halua deittailla. Mutta voisitko miehenä kertoa, että jos työskentelisit vaikka yksityisellä yleislääkärinä ja vo:lle tulisi kuuma potilas, mitä tekisit, jos ihastuisit?

Vierailija
62/125 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vastaanotollani oli poikkeuksellisen komea nuorukainen, jota katselin sillä silmällä. En tietenkään tehnyt aloitetta, mutta nimi jäi mieleen. Muutamaa vuotta myöhemmin jouduin valitettavasti tekemään hänelle ruumiinavauksen. Tällaista on elämä.

Tässä tarinassa on vähän epäsuhtaa sikäli kun sama lääkäri ei vastaanotolla tutki eläviä potilaita ja seuraavassa hetkessä ole tekemässä ruumiinavauksia. Eli ruumiinavauksia tekevä patologi/oikeuslääkäri ei näe komeita nuoria miehiä "vastaanotollaan". 

Olen oikeuslääkäri. Tein tälle nuorelle miehelle päihdetutkimuksen, kun hän oli syyllistynyt rattijuopumukseen. Välissä kului vuosia ennen ruumiinavausta.

Ok, sun ammatissa ei rikollista ehkä halua deittailla. Mutta voisitko miehenä kertoa, että jos työskentelisit vaikka yksityisellä yleislääkärinä ja vo:lle tulisi kuuma potilas, mitä tekisit, jos ihastuisit?

Todennäköisesti en tekisi yhtään mitään. Korkeintaan jos potilas itse tekisi aloitteen, niin ehkä voisin ajatella asiaa. Tämä on toki teoriaa.

Vierailija
64/125 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patologit tekevät ruumiinavauksia, joten tämä juttu ei pidä paikkansa. Heillä ei ole mitään vastaanottoja.

Vierailija
65/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologit tekevät ruumiinavauksia, joten tämä juttu ei pidä paikkansa. Heillä ei ole mitään vastaanottoja.[/quote]

Höpöhöpö. Patologi voi pitäää yksityisvastaanottoa (esim. lääkärikeskuksessa nk. yleislääkärinä) vaikka joka päivä.

Vierailija
66/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään, on haitaksi uralle.

Vierailija
67/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos lääkäri-potilassuhde on päättynyt (mikä on muuten se aika, että se katsotaan päättyneeksi ?!)?

Vierailija
68/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavathan lääkäri ja potilas olla parisuhteessa? Miksi eivät saisi? Kaksi aikuista ihmistä.

Ai nytkö se asia onkin noin päin tässä ketjussa, kappas.

Vierailija
69/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ura se onkin tärkeintä tässä elämässä!😳🙄

Vierailija
70/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana kevyttä flirttiä komean nuoren mieslääkärin kanssa (todennäköisesti kandi). Menin polvivaivojen takia lääkäriin enkä etukäteen arvannut, että vastaanotolla pitäisi olla alusvaatteissa eri asennoissa, mm. kontillaan, samalla kun lääkäri välillä koukistelee toista jalkaa tutkien sen liikeratoja. No ei siinä mitään, siinä sitten pyllistelin lääkärin edessä pitsistringeissä. Ihan hyvä että oli sitä pientä flirttiä/huumoria (ei siis syvempää ihastumista), muuten kokemus olisi voinut olla jopa nöyryyttävä. Ja ai jestas se mies oli oikeasti KOMEA!! :D

Vierailija
71/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämä ketju, kun väitätte, että miesgynekologit eivät koskaan katso yhtäkään naispotilasta sillä silmällä.

Näin juuri.

Jotkut kovasti uskottelevat itselleen, että kyllä ne muut lääkärot ovat ihmisiä, mutta miesgynet kuitenkaan eivät.

Vierailija
72/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana kevyttä flirttiä komean nuoren mieslääkärin kanssa (todennäköisesti kandi). Menin polvivaivojen takia lääkäriin enkä etukäteen arvannut, että vastaanotolla pitäisi olla alusvaatteissa eri asennoissa, mm. kontillaan, samalla kun lääkäri välillä koukistelee toista jalkaa tutkien sen liikeratoja. No ei siinä mitään, siinä sitten pyllistelin lääkärin edessä pitsistringeissä. Ihan hyvä että oli sitä pientä flirttiä/huumoria (ei siis syvempää ihastumista), muuten kokemus olisi voinut olla jopa nöyryyttävä. Ja ai jestas se mies oli oikeasti KOMEA!! :D

Kai paidan sentään pidit päällä?

Vierailija
73/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai paidan sentään pidit päällä?

Pidin siihen saakka, kun lääkäri tsekkasi mun ryhdin (polven ohella myös alaselkä oli oireillut). T: 100

Vierailija
74/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääkäri sinulle ole oikeasti "flirttaillut". On vain halunnut, että tuntisit olisi mukavammaksi vastaanottotilanteessa ja siksi ollut ystävällinen.

Vierailija
75/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miespuolinen kaveri on lääkäri ja sanonut, että piristävää toki on jos vastaanotolle tulee kaunis nainen (vrt. esim. lihava äijä). Mutta ei niitä potilaita nyt "sillä silmällä" katsella tai varsinkaan tehdä aloitteita mihinkään suuntaan. Ammattimaisuus ennen kaikkea.

Poliisit-sarjassa yksi konstaapeli muuten joskus kertoi, että heillä on ratsiassa aina pientä kilpailua, kuka saa puhalluttaa kauniit naiset. Ehkä tuossa lääkäri-asiassa on jotain samaa, pientä viatonta piristystä työpäivään.

Vierailija
76/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lääkäri ja ihastuin tosi lujaa pitkäaikaiseen potilaaseen (helppo vaiva, mutta vaati monta hoitokertaa).

En tehnyt mitään. Vieläkin harmittaa. Tuosta yli vuosi. Oli tosi samanlainen kuin minä ja juttu luisti, samanlainen arvomaailma ym. Ehdittiin siinä jutella aika paljon.

Mutta mitä mä olisin voinut tehdä? En tiedä. Jätin sitten tekemättä ja olen mennyt eteenpäin, mutta kyllä mä mietin että olisi pitänyt: tää on minun elämäni eikä kenenkään muun, mahdollisesti menetin loistavan kumppanin.

Aa, nyt mua alkoi ihan harmittaan sun puolesta! <3

Oletko sä vielä sinkku ja tiedätkö, oliko hän?

Nyt kun hän ei enää ole potilaasi (?), niin löytäisitkö hänet jostain uudelleen ja jos hän on vielä vapaa, niin pyydät jotain kautta treffeille tai jos pääsisit tutustumaan ihan "siviilissä"?

Toimit kyllä tosi eettisesti, mutta jos noin vahvasti kolahti ja harmittaa yhä, niin toimi nyt hyvä mies!! <3

Vierailija
77/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien miespuolisten opiskelukavereiden mukaan tuollaiset tilanteet saattavatkin joskus olla vaikeita. Ei niinkään mikään toosan näkeminen tutkimuspöydällä. Näistä siis joskus opiskeluaikoina keskusteltiin ja ihminen se lääkärikin vain on, varsinkin uran alkuvaiheessa. T: lääkäri

Vierailija
78/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme tivaamista, kun edellä asiaan on jo vastattu.

Oletko itse ihastunut lääkäriisi ja toivoisit hänen tekevän aloitteen vai oletko lääkäri joka haluaa lähennellä potilaitaan?

-eri

Vierailija
79/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ura se onkin tärkeintä tässä elämässä!😳🙄

Meinaatko, että kannattaisi riskeerata vuosikausien opinnot ja ammattiin kehittyminen mahdollisten treffien takia?

Vierailija
80/125 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patologit tekevät ruumiinavauksia, joten tämä juttu ei pidä paikkansa. Heillä ei ole mitään vastaanottoja.

Patologitkin on perukoulututkseltaan lääkäreitä ja a) voivat tehdä esim yleislääkäripäivystyksiä erikoistuessaan ja sen jälkeenkin ja b) muutamassa vuodessa ehtii vaihtaa erikoisalaa. 

t. lääkäri, joka ei usko voivansa ihastua potilaaseen missään vaiheessa, aivot vaan ei ole työssä siinä moodissa. Toki kauniin/ komean ihmisen voi rekisteröidä, mut siihen se jää