Lääkäri: mitä teet, jos sinulle tulee sopimattomia tunteita potilasta kohtaan?
-kerrotko niistä potilaalle ja pyydät vaihtamaan lääkäriä?
-oletko ihan hiljaa ja hoidat potilasta muina miehinä/naisina?
-jotain muuta, mitä?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
No mua pyysi lääkäri treffeille ja nykyään ollaan naimisissa :)
Höpöhöpö, ei lääkäri voi potilastaan treffeille pyytää. Tämä olisi ammattietiikan vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mua pyysi lääkäri treffeille ja nykyään ollaan naimisissa :)
Höpöhöpö, ei lääkäri voi potilastaan treffeille pyytää. Tämä olisi ammattietiikan vastaista.
Kyllä näin tapahtuu. Tunteet.
Miten tunteet voi olla sopimattomia?
Ei kai se ehdoton nounou ole. Saahan lääkäri hoitaa vaikka omaa puolisoaan. Jollakin hyvin pienellä paikkakunnalla on jopa todennäköistä, että lääkäri löytää kumppanin omien potilaittensa joukosta. Mutta jonkinlaiset rajat siinä varmasti on, että miten on sopivaa toimia ja miten ei.
Kai lääkärikin saa ihastua, mutta on eri asia, mitä tekee POTILAStilanteessa. Ei se siellä vastaanotolla saa alkaa vonkaamaan eikä muutakaan. Nimi mieleen ja muita kanavia pitkin sitten yhteydenottoa.
Mä oon niin leveeharteinen ja voimakasleukainen, että lääkärit aina sekunnin verran viipyy katseellaan.
Hinttarimieslääkärit pidempään.
Nuoret naislääkärit puhuu kaverimaisesti ja ystävällisesti.
Viriilit, mutta jo iäkkäämmät naislääkärit ovat ongelmista oikeasti kiinnostuneita ja nauravat mun pikkuhauskoille vitsintyngille.
Kaupan kassanaiset jopa joskus yrittää vikitelläki.
Mut mä oon jo 57m - et sikäli. Nuoruus oli ja meni.
Muistakaa tämä ketju, kun väitätte, että miesgynekologit eivät koskaan katso yhtäkään naispotilasta sillä silmällä.
Käsken potilasta ottamaan paidan pois ja nuolaisen nänniä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole ongelma suomalaisessa terveydenhuollossa koska on harvinaista että potilasta hoitaisi sama lääkäri niin pitkään että tuollaista voi käydä.
Yksityispuolella on hyvinkin sama lääkäri vuodesta toiseen.
Ja ihmisiähän lääkäritkin ovat. Ystäväni on puhunut luottamuksellisesti tästä ja myöntää, että joskus potilasta kohtaan tulee "kiellettyjä" tunteita.
Ammatillisuuteen vain kuulluu, että ne pidetään tiukasti poissa kohtaamisista.
Ja tämä ystävä on ortopedi. Intiimeillä paikoilla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä. Mutta lääkärin kanssa kohtaaminen on usein hyvin intiimi henkisesti. Ihmistet avautuvat, itkevät ja ovat paljaimmillaan vaikka vaatteet päällä.
Jos potilassuhde on päättynyt, voi olla vaikka millaisessa suhteessa.
Koskaan ei ole tullut sopimattomia ajatuksia. Tai no okei, on, mutta ei sellaisia, mitä luulet. Sopimattomasti usein ajattelen, että potilas on aika vastenmielinen ja olisi mielummin ihan muualla, kun häntä hoitamassa. Kertaakaan en ole vielä yhtäkään potilasta himoinnut tai edes ajatellut, että pitäisin viehättävänä. Se on niin erilainen tilanne, kun toinen tulee hoidettavaksi mun työpaikalle. Siitä on erotiikka ainakin minun puoleltani todella kaukana. Jos joskus näin kävisi, käyttäytyisin tietenkin täysin neutraalisti ja antaisin asian olla. En ikipäivänä kehittäisi suhdetta, en edes kaverisuhdetta, potilaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin leveeharteinen ja voimakasleukainen, että lääkärit aina sekunnin verran viipyy katseellaan.
Hinttarimieslääkärit pidempään.
Nuoret naislääkärit puhuu kaverimaisesti ja ystävällisesti.
Viriilit, mutta jo iäkkäämmät naislääkärit ovat ongelmista oikeasti kiinnostuneita ja nauravat mun pikkuhauskoille vitsintyngille.
Kaupan kassanaiset jopa joskus yrittää vikitelläki.
Mut mä oon jo 57m - et sikäli. Nuoruus oli ja meni.
Voi ei. Ikävä tuottaa pettymys, mutta sä olet just niitä tyyppejä, joille naureskellaan taukohuoneessa ja käytävillä. Lääkärissä käy jokainen, maailman kauneimmista malleista ryvettyneimpiin vanhuksiin. Siinä joukossa ulkonäöllään erottuminen niin, että saisi lääkärin sukat pyörimään, on aikalailla mahdotonta. Jos luulet, että ystävällisyys ja rentous on ihastusta ulkonäköösi, kannattaa miettiä uudelleen. Itse ainakin pyrin olemaan ystävällinen ja rento kaikille, koska se on molemmille osapuolille mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole tullut sopimattomia ajatuksia. Tai no okei, on, mutta ei sellaisia, mitä luulet. Sopimattomasti usein ajattelen, että potilas on aika vastenmielinen ja olisi mielummin ihan muualla, kun häntä hoitamassa. Kertaakaan en ole vielä yhtäkään potilasta himoinnut tai edes ajatellut, että pitäisin viehättävänä. Se on niin erilainen tilanne, kun toinen tulee hoidettavaksi mun työpaikalle. Siitä on erotiikka ainakin minun puoleltani todella kaukana. Jos joskus näin kävisi, käyttäytyisin tietenkin täysin neutraalisti ja antaisin asian olla. En ikipäivänä kehittäisi suhdetta, en edes kaverisuhdetta, potilaaseen.
Miksi? Jos toinen on hyvä tyyppi? Ja jos pt suhde on päättynyt?
T. Toinen lääkäri (hoidan myös tuttaviani - miksen siis voisi ystävystyä hlön kanssa jota hoidin vaikka puoli vuotta sitten jos tapaamme esim muualla?)
Olihan tässä vastikään juttua siitä helsinkiläisestä mieslääkäristä, joka lääppi ja ehdotteli tapaamisia autossaan masentuneille nuorille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tässä vastikään juttua siitä helsinkiläisestä mieslääkäristä, joka lääppi ja ehdotteli tapaamisia autossaan masentuneille nuorille naisille.
No tämä on asia erikseen ja harvassa nämä ovat, eiköhän näitä joka ammattiryhmistä silloin tällöin pompahda, en nyt tähän asiaan liittäisi.
Työnnän sormen perseeseeni ja kuvittelen olevani jumala.
Asiakaspalvelua 😄😄😄