Miten olet onnistunut pysymään uskollisena parisuhteessasi?
Erityisesti he jotka ovat aikaisemmissa suhteissaan pettäneet - mikä nykyisessä suhteessanne on erilaista?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Loppupeleissä on kyse arvostuksesta. Jos arvostaa kumppaniaan ja on sovittu, että ollaan uskollisia, ei petä. Jos ei arvosta, saattaa pettää. Siltikään kaikki eivät petä. Ne joilla on periaatteita.
Itse ajattelen päinvastoin, että arvostus itseä kohtaan estää pettämästä. Eli ihminen ei petä, koska se olisi väärin itseä kohtaan, rikkoisi omia moraaliarvoja sekä aiheuttaisi itseinhoa. Tämä siksi, koska moni kokee vääräksi satuttaa toista ihmistä silloinkin kun toinen ärsyttää, loukkaa tai muuten vain parisuhteessa menee vähän huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppupeleissä on kyse arvostuksesta. Jos arvostaa kumppaniaan ja on sovittu, että ollaan uskollisia, ei petä. Jos ei arvosta, saattaa pettää. Siltikään kaikki eivät petä. Ne joilla on periaatteita.
Itse ajattelen päinvastoin, että arvostus itseä kohtaan estää pettämästä. Eli ihminen ei petä, koska se olisi väärin itseä kohtaan, rikkoisi omia moraaliarvoja sekä aiheuttaisi itseinhoa. Tämä siksi, koska moni kokee vääräksi satuttaa toista ihmistä silloinkin kun toinen ärsyttää, loukkaa tai muuten vain parisuhteessa menee vähän huonommin.
Tietenkin myös. Eivät ole mitenkään päinvastaisia minusta, arvostus muita kohtaan lähtee siitä, että arvostaa itseään.
En ymmärrä näitä "meni panemiseksi" juttuja. Minulla on ollut lukuisia miehiä vieraina ja yökylässäkin, ovat olleet vain kavereita ja osalla ollut tyttöystävä. Kenenkään kanssa ei koskaan ole "mennyt panemiseksi". Sehän on aktiivinen teko, ei siihen voi yhtäkkiä lipsahtaa. Jos se tapahtuu, olette jo valinneet tehdä sen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä "meni panemiseksi" juttuja. Minulla on ollut lukuisia miehiä vieraina ja yökylässäkin, ovat olleet vain kavereita ja osalla ollut tyttöystävä. Kenenkään kanssa ei koskaan ole "mennyt panemiseksi". Sehän on aktiivinen teko, ei siihen voi yhtäkkiä lipsahtaa. Jos se tapahtuu, olette jo valinneet tehdä sen.
Joopa joo...
Miksi leikit tulella? Miksi yömajoitat varattuja miehiä? Tietääkö miesten tyttöystävät näistä teidän
"ihan viattomista pyjamabileistä???
En ymmärrä itsekään. Mies tuntuu olevan täysin aseksuaali. Seksittömyys jatkunut vuosia, saan pari kertaa vuodessa pari kivuliasta töytäisyä ja se on siinä. Muille kelpaisin, joten harmittaa todellakin.
Läheltä piti - tilanteita on ollut pari tässä 13 vuoden aikana. Kai niitä pitäisi katua, mutta en osaa. On ollut ihanaa tuntea olonsa naiseksi edes ohikiitävän hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo...
Miksi leikit tulella? Miksi yömajoitat varattuja miehiä? Tietääkö miesten tyttöystävät näistä teidän
"ihan viattomista pyjamabileistä???
Juuri tätä tarkoitan, ei ole mitään tulella leikkimistä eikä pyjamabileitä. Se on ihan oma päätös.
Varattu ystäväni viimeksi yöpyi luonani koska hän asuu tyttöystävänsä kanssa eri kaupungissa ja tuli minun kaupunkiini kahden päiväm koulutukseen. Tietenkin tyttöystävä tiesi. Samoin eräs ystävä asui luonani kuukauden asuntojen välillä, soitteli tapailemalleen naiselleen luotani ja kertoi että kohta katsotaan leffaa jne.
Miten, siis miten, teillä muilla aina muka lipsahtaa seksiin? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo...
"ihan viattomista pyjamabileistä???Juuri tätä tarkoitan, ei ole mitään tulella leikkimistä eikä pyjamabileitä. Se on ihan oma päätös.
Varattu ystäväni viimeksi yöpyi luonani koska hän asuu tyttöystävänsä kanssa eri kaupungissa ja tuli minun kaupunkiini kahden päiväm koulutukseen. Tietenkin tyttöystävä tiesi. Samoin eräs ystävä asui luonani kuukauden asuntojen välillä, soitteli tapailemalleen naiselleen luotani ja kertoi että kohta katsotaan leffaa jne.
Miten, siis miten, teillä muilla aina muka lipsahtaa seksiin? En ymmärrä.
Tarinasi on niin utopistinen, että sen uskottavuus kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
Vähän nyt yritystä tuohon trollailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla arvostuskysymys itseäni kohtaan myös, mutta pikkuisen eri twistillä. Eli en jää suhteeseen jossa en voi arvostaa itseäni tarpeeksi, joten pettäminen olisi vaikeaa. Suhde missä minua kohdeltaisiin niin, että tulisi mieleen vilkuilla vieraisiin pöytiin, olisi huono suhde, ja huonoon suhteeseen jääminen loukkaisi minua itseäni, ja tekisin itselleni väärin jäädä huonosti kohdeltavaksi ikävään suhteeseen. Niinpä pysyttelen hyvässä suhteessa, josta me molemmat teemme yhdessä hyvän, eikä pettämisiä tarvitse miettiä ollenkaan.
Helposti. Rakastan puolisoa eikä silloin käy muut miehet edes mielessä. Tilaisuuksia on ollut tarjolla, mutta ei ole tehnyt lainkaan tiukkaa kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Rakastan puolisoa eikä silloin käy muut miehet edes mielessä. Tilaisuuksia on ollut tarjolla, mutta ei ole tehnyt lainkaan tiukkaa kieltäytyä.
Tämä nyt ei kerro muuta kuin sen, että nämä tarjokkaat eivät ole yltäneet miehesi kanssa samalle tasolle...
Heti kun kohtaat taitavan pelimiehen, kyllä vain sinäkin antaudut houkutukselle
Vaikeaahan se on, mutta olen keksinyt siihen oivan keinon. Sorrun vain laivalla, kun olenme Suomen aluevesien ulkouolella. Näin voin puhtain mielin ja kirkkain silmin sanoa, etten ole koskaan pettänyt tässä suhteessa. Hiljaa itsekseen lisään vielä, että Suomessa. Olemme tyttöystävän kanssa onnellisia ja suhde toimii hyvin. 5 vuotta on jo vierähtänyt ja kunhan saan maisterin paperit valmiiksi alamme perustamaan perhettä.
Täällä on kommentoineet pelkästään naiset. Miehet eivät pihahdakaan tai jos jotain kommentoivat, niin sitä etteivät ole pystyneet olemaan uskollisia. :D
Ei siihen mitään erityistä pystymistä ole tarvinnut. Rakastan miestäni ja haluan viettää hänen kanssaan loppuelämäni. Ajatus, että olisin kenenkään toisen kanssa tuntuu absurdilta ja kuvottavalta. Antoisampaa sitoutua omaan rakkaaseen, jonka kanssa elää läpi ilot ja surut.
Olen joutunut petetyksi. En pääse siitä ikinä kokonaan yli. Se tuli niin puskista, että täydellinen luotto ihmisiin meni. On tuska siitä jo yli 20 vuoden jälkeen hävinnyt, mutta jäljet se jätti. Luulen, että tämä kokemus kuitenkin teki minusta 100% uskollisen. Eli jotain hyvää siitäkin seurasi. Ymmärrän mitä se voi tehdä toiselle. Kaikille petetyksi tuleminen ei tietenkään ole yhtä rankkaa. En todellakaan halua aiheuttaa vaimolleni noin pahaa pettymystä. 19 vuotta yhdessä.
Tässä suhteessa se on ollut helppoa koska arvostan kumppaniani ja mielestäni sitoutumiseni on jo testattu.
Olin ollut pitkään kiinnostunut henkilöstä x mutta sitten tapasin aivan sattumalta henkilön y. En ollut y:stä erityisen kiinnostunut mutta kun asiat x:n kanssa eivät edenneet yhtään mihinkään suostuin lähtemään y:n kanssa treffeille koska miksi ei. Olin sinkku ja y oli selkeästi kiinnostunut. Käytiin treffeillä ja aloin vähän kiinnostua y:stä. Treffailtiin vielä lisää ja aloin olla aika kiinnostunut ja nähdä että y:ssä on jotakin. Sitten x kertoo että hei voitaisko lähteä treffeille oon ollut jo pitkään kiinnostunut susta. Ensimmäinen fiilis oli että miksi mulle käy näin ja miksi minä tai sinä ei sanonut tota kaks kuukautta sitten. Toinen fiilis heti perään oli että sori mutta olen alkanut tapailla jo erästä toista henkilöä minkä sanoinkin sitten ääneen. X oli tietysti hyvin pettynyt ja niin minäkin mutta jotenkin tuntui siinä hetkessä että y:ssä on jotain ja että oon panostanut jo liikaa y:n tapailuun aloittaaksesi alusta x:n kanssa. Jatkoin y:n tapailua ja nyt vuosia onnellisesti yhdessä. Opetus: toimikaa jos olette kiinnostuneita.