Vaimo valitteli ettei löydä pikkujoulumekkoa, miten sanoa korrektisti, että...
...kymmenen kiloa pudottamalla entiset koltut sopisivat päälle mainiosti ja uudetkin näyttäisivät paremmalta. Samalla rahaa säästyisi lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä herkuista vaikka sitten niiden kolttujen ostoon.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on siis ihana ihminen. Kuitenkin minua harmittaa tuo hänen ylipainonsa (n. 20kg) joka tuntuu painavan häntä, toisaalta kerran kun menin sanomaan yhteisestä liikuntaharrastuksesta niin ilmaantui miljoona syytä miksi se ei sovi. Aikaa somettamiseen ja telkkuun toki löytyy.
Tuntuu siis, että vaimo tiedostaa ongelman mutta joku sisäinen este on miksi ei saa aikaiseksi ryhtyä toimeen, pelkääkö epäonnistumista (mitä siitä) vai mitä? Vai onko perspektiiviharha? Vaimo 40, työporukkansa näyttäisi olevan 50-60v reilusti ylipainoisia naisia, myös vaimon sukulaisissa paljon reippaasti ylipainoisia.
Toivoisin kuitenkin, että meillä olisi jatkossakin paljon yhteisiä terveitä elinvuosia ja ehkä energiaa hoitaa mahdollisia lapsenlapsia ym.
Inhottaa myös, mutta asia on vaikuttanut myös hänen viehättävyyteensä minun silmissäni. Mieli ei tee seksiä enää samalla tavalla.
-ap
Kuinka tyhmänä pidät vaimoasi? Hän tietää taatusti omat kilonsa tarkalleen ja tietää myös sen, että voisi paremmin jos niitä olisi vähemmän. Jokainen hoitaa laihduttamisensa itse tai sitten ei hoida, siihen eivät muut voi sanoa yhtään mitään. Jos vaimosi päättää tehdä asialle jotain, voit tsempata, muuten anna olla. Se, että vaimosi ei ole silmissäsi enää yhtä viehättävä, on taas sinun ongelmasi, ei vaimosi.
Ja voin sanoa myös, että yhtä vähän himottavana se vaimoksi sinut kokee, kuin sinä hänet, joten turha elvistellä
Tunnet varmaan tämän pariskunnan, vai mistä osaat noin sanoa?
Vai osuikohan vain omaan nilkkaan niin pahasti, että pitää iskeä takaisin ilman mitään tietoa mistään?
Olen eri, mutta jos nainen pitäisi miestään erittäin haluttavana ja hyvänä kumppanina, nainen olisi motivoitunut pitämään itsestään hyvää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on siis ihana ihminen. Kuitenkin minua harmittaa tuo hänen ylipainonsa (n. 20kg) joka tuntuu painavan häntä, toisaalta kerran kun menin sanomaan yhteisestä liikuntaharrastuksesta niin ilmaantui miljoona syytä miksi se ei sovi. Aikaa somettamiseen ja telkkuun toki löytyy.
Tuntuu siis, että vaimo tiedostaa ongelman mutta joku sisäinen este on miksi ei saa aikaiseksi ryhtyä toimeen, pelkääkö epäonnistumista (mitä siitä) vai mitä? Vai onko perspektiiviharha? Vaimo 40, työporukkansa näyttäisi olevan 50-60v reilusti ylipainoisia naisia, myös vaimon sukulaisissa paljon reippaasti ylipainoisia.
Toivoisin kuitenkin, että meillä olisi jatkossakin paljon yhteisiä terveitä elinvuosia ja ehkä energiaa hoitaa mahdollisia lapsenlapsia ym.
Inhottaa myös, mutta asia on vaikuttanut myös hänen viehättävyyteensä minun silmissäni. Mieli ei tee seksiä enää samalla tavalla.
-ap
Kuinka tyhmänä pidät vaimoasi? Hän tietää taatusti omat kilonsa tarkalleen ja tietää myös sen, että voisi paremmin jos niitä olisi vähemmän. Jokainen hoitaa laihduttamisensa itse tai sitten ei hoida, siihen eivät muut voi sanoa yhtään mitään. Jos vaimosi päättää tehdä asialle jotain, voit tsempata, muuten anna olla. Se, että vaimosi ei ole silmissäsi enää yhtä viehättävä, on taas sinun ongelmasi, ei vaimosi.
Ja voin sanoa myös, että yhtä vähän himottavana se vaimoksi sinut kokee, kuin sinä hänet, joten turha elvistellä
Vai osuikohan vain omaan nilkkaan niin pahasti, että pitää iskeä takaisin ilman mitään tietoa mistään?
Haha sanomattakin selvää tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kurjia kommentteja on ap saanut. Kyllä se ylipaino alkaa haittaamaan parisuhteessa hyvin usein. meillä mies on reippaasti ylipainoinen ja vaikka eniten olen huolissani hänen terveydestään, hän on itse alkanut "häpeillä" kroppaansa ja se näkyy myös meidän väleissä. Mua ei seksissä kiinnosta onko vähän vatsaa tiellä, rakastan häntä yli kaiken joka tapauksessa, en minäkään mikään supermissi ole. Mutta hänen oma käytöksensä, turhautumisensa, vetäytymisensä yms on alkanut vaikuttaa, enkä koe häntä enää niin viehättävänä. Asiasta on puhuttu, mutta eihän nää oo helppoja. Yhdessä tekeminen ja terveellinen syöminen on ainoita, joita voin ehdottaa sulle ap, tsemppiä.
Kyllä terveessä parisuhteessa nimenomaan puhutaan kaikesta. Myös siitä painosta, lihomisesta, laihtumisesta, jne. Kun puoliso lihoo ja on lihava, niin sellainen vaikuttaa ihan hlvetisti parisuhteeseen.
No niinhän juuri sanoin. Asiasta on meilläkin puhuttu, mutta se miten ihminen sen jälkeen toimii, ei ole niin helppoa. Onneksi meillä on vahva ja hyvä suhde, mutta kaikkea tulee eteen.
Joo siis olin kanssasi samaa mieltä, kommenttini oli tarkoitettu lisäykseksi siihen. Oma vika kun lainasin sua niin sen ymmärtää väärin. Ekalla sivulla oli siis paljon kommentteja, joissa sanottiin, ettei siitä kuulu mainita, että toinen on lihonut niin olin siitä eri mieltä ja sinun kanssasi samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olen eri, mutta jos nainen pitäisi miestään erittäin haluttavana ja hyvänä kumppanina, nainen olisi motivoitunut pitämään itsestään hyvää huolta.
Mä en tajua miksi ihmiset ylipäätänsä eivät pidä itsestään hyvää huolta itsensä takia. Ja sitten lisäksi myös kumppanin.
Kannattaa vain kiinnittää se kuljetuskärry kiltisti auton vetokoukkuun taluttaa kyytiin ja lähteä isollekirkolle mistä löytyy kauppoja joista saa tarpeeksi X ällän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mä en tajua miksi ihmiset ylipäätänsä eivät pidä itsestään hyvää huolta itsensä takia. Ja sitten lisäksi myös kumppanin.
Koska monella se huono kumppani laskee elämänlaatua ja häiritsee keskittymistä niin, että sitä mielummin turruttaa itsensä (sohva, some, kalja, pelit, herkut, päikkärit, telkkari - molemmat sukupuolet) kuin jaksaa tsempata pitämään itsensä energisenä ja hyväntuulisena. Sinkkunakin on helpompi pitää itsestään huolta, ellei elämäntilanne vaadi ympärivuorokautista työskentelyä tms.
Nainen tarvitsee noin puoli tuntia vuorokaudessa enemmän unta kuin mies. Saako vaimosi levätä tarpeeksi? Univaje pahentaa makeannälkää. Saako vaimosi urheilla vai uuvutatko hänet kotitöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu mikä äijä- vinkuu vaimon somettamisesta ja itse haukkuu vaimoaan vauva-palstalla. Mitä haet tällä? Että täällä kilvan sinua päähän selitetään, vai? Onpa ikävä kun vaimoksi on läski eikä sinua enää paneta vaimoksi, vai?
Ehkä sitä että ymmärrettäisiin kuinka läheisen ylipaino aiheuttaa surua, turhautumista, ehkä joidenkin osalta myös tunteiden ylilyömistä. Harva varmaan moittisi jos olisin huolissani puolisoni alkoholinkäytöstä, tupakoinnista, jatkuvasta holtittomasta ajamisesta tms.
-ap
Minun mieheni paino on noussut vuosien mittaan ja toivon, että hän olisi paremmassa kunnossa, koska ylipaino on terveysriski. Hän on älykäs mies ja tietää kyllä painonsa nousseen, joten hän ei tarvitse minua kertomaan hänelle itsestäänselvyyksiä. Hän ei myöskään ole pyytänyt apuani asian suhteen, joten en asiaan puutu. Seksi on hiukan hankalampaa, kun hänellä on vatsaa, mutta notkeana tyttönä minä taivun vastaavasti hiukan enemmän. Hiukkaakaan vähemmän en häntä vatsan vuoksi halua, rakastan häntä yli kaiken ja oli hänen kehonsa missä kuosissa tahansa, hänen syliinsä minä haluan, en kenenkään muun.
Huh mitä hurskastelua ja pääsit vähän kehaisemaan tyttömäistä notkeuttasi samalla. Luulisi, että mies tekisi jotain lihavudelleen jos normi seksikin alkaa muistuttaa akrobatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Koska monella se huono kumppani laskee elämänlaatua ja häiritsee keskittymistä niin, että sitä mielummin turruttaa itsensä (sohva, some, kalja, pelit, herkut, päikkärit, telkkari - molemmat sukupuolet) kuin jaksaa tsempata pitämään itsensä energisenä ja hyväntuulisena. Sinkkunakin on helpompi pitää itsestään huolta, ellei elämäntilanne vaadi ympärivuorokautista työskentelyä tms.
Siis miksi oletuksena on, että kumppani on huono? Miksi joku olisi tällaisessa suhteessa? Että ei "jaksa" pitää itseään hyväntuulisena?
Vierailija kirjoitti:
Nainen tarvitsee noin puoli tuntia vuorokaudessa enemmän unta kuin mies. Saako vaimosi levätä tarpeeksi? Univaje pahentaa makeannälkää. Saako vaimosi urheilla vai uuvutatko hänet kotitöillä?
Mitä ihmettä nämä projisoinnit ja oletukset oikein on XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei kannata kysellä mitään lihavuuteen liittyvää, ellet siis ylistä sitä. Et saa täältä mitään apua ongelmaasi, korkeintaan juurikin kaikkea defensiivistä sontaa (katso peiliin, älä koskaan kommunkoi parisuhteessa, ei painosta saa puhua, jne...)
Riippuu vähän siitä millä asenteella kyselee. Tuskin ap:kan olisi innoissaan, jos vaimo täällä kyselisi vinkkejä siitä, miten muokata miehestä parempi.
Nii täällä sanottais et jätä se sika :DDD
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sanoa, vaan erota.
Yleensä naiset puhkeavat kukkaan ja kilot karisevat, kun eroavat, kun ei ole enää miesvauvaa paapottavana ja ruokittavana. Näin kävi työkaverilleni.
Näin kävi myös mulle. 11kg lähti hujauksessa. En edes itse tajunnut ennenkuin kaverit huomautti ja vaatteet alkoi roikkua päällä. Tuolloin en edes ollut ylipainoinen kuin kork. 5kg.
Vierailija kirjoitti:
Hän tietää sen varmasti itsekin.
Ja usein taustalla on epätasa-arvoinen parisuhde, kun naisen vastuulla on lapset ja kotityöt, eikä aikaa ja energiaa hoitaa itseään, pitää huolta kunnostaan tai aikaa lepoon ja riittäviin yöuniin ja näihin asioihin sinä voit vaikuttaa.
Jo riittävät yöunet polttavat energiaa ja laihtuu itsekseen helposti useamman kilon.
Nyt on kyllä selitysten selitys.
Kuule alottaja, oot ihan oikeessa!
Itse naisena oon huomannut ihan saman. Painoa pudottaessa vaatekaapista löytyisi vaikka kuinka hienoja mekkoja. Näillä kiloilla sitä muka yrittää löytää jonkun uuden taikamekon, joka päällä näyttäisi upealta. Mutta ne kilot on edelleen siellä.
Kuka vit..näitä juttuja aloittaa ylläpitoko😅
Ei ainakaan kukaan "mies"💤
Rakas, sinusta on tullut pullukka?
AP on siis ehdottanut yhteistä liikuntaharrastusta, johon vaimo on vastannut kuulemma tekosyillä. AP haluaa, että molemmilla olisi edessä paljon terveitä vuosia, jolloin yhdessä voitaisiin muun muassa hoitaa lapsenlapsia. AP:n vaimo on 40-vuotias.
Olivatko syyt tekosyitä? Jos lapsenlapsia on odotettavissa, niin varmaan on lapsiakin. Useimmiten 40-vuotiaan lapset ovat pieniä. Sisältyykö tekosyihin, että vaimon pitäisi hankkia jostain lastenvahti joka liikuntakerralle? Onko vaimolla tarpeeksi energiaa ja aikaa miettiä uusia liikuntaharrastuksia - saako vaimo nukkua öisin? Onko ainut vapaa-aika pienet hetket iltaisin, kun lapset ovat nukahtaneet? Jos tulee joitain satunnaisia hetkiä vapaa-aikaa, pitääkö vaimon miettiä, että nyt olisi sopiva aika rauhassa pestä lattiat tms?
Jos näiden kanssa on ongelmia, niin kun ne korjataan, käy usein niin, että vaimo saa tavallaan oman elämänsä takaisin ja alkaa tulla muutoksia elämäntapoihin, uusia harrastuksia jne. Eli jos haluaa vaimolle liikuntaharrastuksen, kannattaa huomauttelun sijaan: 1) katsoa, että vaimo saa öisin nukkua 2) jakaa kotityöt 3) jakaa lapsenhoito 4) jakaa edellämainittujen suunnitteluvastuu 5) hoitaa edellämainitut kunnialla siten, että lapset voivat hyvin, saavat ruokaa ja pääsevät ajoissa nukkumaan jne, ja 6) järjestää säännöllistä vapaa-aikaa, johon voi luottaa siinä määrin, että sen voi esim. merkata kalenteriin.
Vierailija kirjoitti:
Kuule alottaja, oot ihan oikeessa!
Itse naisena oon huomannut ihan saman. Painoa pudottaessa vaatekaapista löytyisi vaikka kuinka hienoja mekkoja. Näillä kiloilla sitä muka yrittää löytää jonkun uuden taikamekon, joka päällä näyttäisi upealta. Mutta ne kilot on edelleen siellä.
Samaa mieltä. Aina paniikki ja mielipaha kun yrittää löytää jonkun kivan mekon ja peilistä näkyy jotain ihan muuta mitä toivoisi.
Olen itse aiemmin 8 vuotta sitten pudottanut 20 kiloa, jotka tulivat aiemman parisuhteen aikana. Olin tylsistynyt ja parisuhde ei ollut hyvä. Söin lohtuuni. Erottuani aloitin terveellisen ruokavalion ja liikunnan. Laihduin.
Olen nyt tuosta 8 vuoden jälkeen naimisissa ihanan miehen kanssa. Meillä on ollut suuri osa suhteestamme haastavaa aikaa mm. asunnon homeongelmia, remonttia, yt:itä, asuinpaikka ei ole mieluinen. Nyt olen samassa jamassa kun vaimosi. Tullut taas +20 ylimääräistä kiloa. Stressisyömistä. Liikaa asioita hoidettavana, stressityö, liikunta minimissä. Töiden jälkeen sohvalle ruoan, jätskipaketin ja herkkujen kera. Vaatteet kiristää. Ei ole kiva eikä haluakaan ostaa uusia, koska ne eivät näytä hyviltä. Itsellä on paha olo painon takia. Mietin terveyttä ja ulkonäköäkin. Olen päättänyt monta kertaa, että nyt alkaa kevennys, mutta vielä en ole siihen pystynyt.
Nyt mieheni kanssa hankittiin salikortit päätöksellä, että 2 kertaa viikossa saleillaan yhdessä. Liikunta vaikuttaa positiivisesti myös syömiseeni. Mieheni on kerran kauniisti (ei negatiivisesti) sanonut minulle asiasta hyvässä tilanteessa, kun itse päivittelin kilojen lisääntymistä. Laihdutus on asia joka pitää itse ensin sisäistää. Pitää olla hyvä motivaatio, niin sitten alkaa kilot karisemaan. Sama kuin tupakan lopettamisessa.
Toivottavasti vaimosi saa laihdutuskärpäsen. Voit nätisti sanoa siitä vaimollesi ja keksiä aluksi jotakin yhteistä liikuntaharrastusta, josta vaimosi eniten tykkäisi. Tai vaikka uutta keveämpää ruokavaliota yhdessä. Jos vaimosi vaikka ottaisi porkkanaksi jonkun ranta- tai kylpyläloman, kun on 5 kiloa tai 10 kiloa pudottanut.