Onko olemassa naisia, jotka ei ole mainstream?
Tuntuu että naiset rakastavat mainstreamia, ja muotteja joihin ahtautua ja änkeä muutkin. Suurin osa naisista yrittää olla instagram-beibejä, ja ne jotka ei yritä, yrittää olla jotain hipstereitä ja päätyvät olemaan samalla tavalla erilaisia. Onko mahdollista löytää naista, joka olisi oma itsensä ja sellaisenaan erilainen kuin muut naiset?
Kommentit (214)
Itsen olen aina ollut aika erilainen kuin muut ja en siis tällä tarkoita välttämättä mitään myönteistä. Olen aika ujo ja sellainen omalaatuinen sekä oikeastaan en välitä koskaan meikata tai edes pahemmin hiuksia laittaa. Mielipiteet ja kiinnostuksen kohteet vähän erilaisia. Tämä tuokin sitten paljon tilanteita, että oikeasti olen aika yksinäinen ihminen ja muutenkin menneisyys sellainen, että jäin yksin. Yritän nyt vähän vanhempana olla välittämättä muiden mielipiteistä ja siitä kuinka paljon esim ulkonäköäni on arvostelut ja siinä mielessä en halua muuttaa itseäni niin paljon. Silti edelleen en voi kuitenkaan olla aina sinut sen kanssa jos joku sanoo jotain ikävää.
Muuten yritän olla ihan mukava ihminen kaikille itse ja en ole kovinkaan pinnallinen. Muuten olen sitten hyvin tavallinenkin ihminen ja ehkä sitten alan puhua niin voi huomata, että välillä olen oikeasti vähän pihalla jonkun "tavallisen" ihmisen jutuista ja en siis tarkoita, että olisin ylpeä siitä. Muutenkin olen aika arka tutustumaan ja sitten kun pitäisi toimia niin en vaan osaa olla sellainen luonteva. Muuten kaikki tämä ei siis todellakaan ollut mitään positiivista ja mieluiten olisin sellainen tavallisempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oman tieni kulkija, mutta en hippi tai vihreä. Tällainen porvaritaustainen boheemi. Kulttuuri, taiteet, historia, antiikki on vapaa-ajalla se mun juttu. Olen ammatiltani opettaja, se, jonka tunnit eivät yleensä ole ihan tavanomaisia, mutta jolle oppilaat antavat palautetta, että hei me opittiin tämä.
Olen sielultani ikuinen lapsi, tykkään saduista, leluista, peleistä. Viihdyn yhtä hyvin oopperassa kuin leirinuotiolla. Olen yhtä kotonani kaupungin kalleimmassa ravintolassa kuin sähköttömässä saaristomökissä. Lähden yhtä mielelläni reppureissaamaan kuin kaupunkilomalle 5 tähden hotelliin.
Tykkään kummitusjutuista, avoautoista ja pakopelihuoneista. Käyn kirkossa ja harrastan scifiä. Mulla on kaapissa tuhansia euroja maksaneita, mittojen mukaan teetettyjä iltapukuja, mutta myös Lidlin 11 euron farkkuja. Juon mieluiten vihreää teetä tai mocktaileja, mutta tunnen myös viinejä, vaikken niistä niin perustakaan.
Olen oma itseni. Kuten meistä jokainen.
Tämähän yrittää elää kaikkien tavoin. Mitään omaa ei tässä viestissä ole.
Kaikki kliseet reppureissaamisesta, materialismista, vihreästä teestä viineihin mainittu. Haluaa kuulua myös uskonsisariin, kun ei osaa ajatella omilla aivoillaan.
Ja kaikista eniten ärsyttää tuo PAKOPELIHUONE, joka tuntuu olevan jokaisen naisen mieleen. Siis JOKA IKISEN.
Mitä ärsyttävää pakopelihuoneissa on? Ei läheskään joka ikinen nainen tai mieskään tykkää nniistä.
ohis vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mitta tuskin ne kelpaavat sulle, koska eivät ole kauniita ja naisellisia sillä nimenomaisella tavalla, jota odotat vaikka samalla olet halveksivinasi. Taitaa käydä jopa niin, että et pidä heitä ”oikeina” naisina. Ehkä et edes huomaa.
Miksi muuten on aina niin, etteivät persoonalliset naiset ole ns. kauniita?
Ikävä sanoa, mutta luulen että persoonallisuuden joutuu kehittämään vasta silloi, kun kaikkea ei tuodakaan kultavadilla nenän eteen.
Mitä tarkoitat?
Eri
Eikö se nyt ollut ihan selvää? Kauniille naisille on koko maailma levitetty jalkojen juureen ja he saavat valtavan määrän huomiota ja palveluksia ainoastaan ulkonäkönsä takia. Tällöin oman persoonallisuuden kehittäminen ja kasvu jäävät helposti puolitiehen. Kaikki varmasti löytävät esimerkkejä omasta tuttavapiiristään.
Excuse me? Kauniina naisena olen saanut lähinnä tosi tökeröä, pinnallista huomiota (toki nätti tyttöystävä kelpaa kaikille). Ylipäänsä kaikki normaalit jutut lentää ihmisiltä roskiin kauniin naisen kohdalla. Sitähän saa mollata, ja senhän saa noukkia tyttöystäväksi oikopolkua ja blaa blaa. Kauniilla naisella on helppoa ja blaa blaa. Ihan samat tunteet on meillä ja tarve tehdä omasta elämästä jotenkin merkityksellistä. Ei vain kukaan ota vakavasti koska blaa blaa.
Joku miesten logiikka taas että muna törössä tuleva ja pelkkään pintaan keskittyvä ”huomio” ja tyhmänä pitäminen on jotenkin positiivista ja toivottua. Pelkästään vierestä seuranneena kauniiden naisten saama kohtelu on jotain kamalaa, en voi edes kuvitella miltä itse kohteesta tuntuu.
Päivän epäuskoiset naurut sille kuinka haastavaa ja vaikeaa on olla kaunis nainen :D
Kyllä kauniilla naisella voi olla ihan hyvin vaikeaa. Esim. ystäväni on todella kaunis nainen. Hänellä on myös vakava neurologinen sairaus. Ohis
Just joo. MS-tautiko muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mitta tuskin ne kelpaavat sulle, koska eivät ole kauniita ja naisellisia sillä nimenomaisella tavalla, jota odotat vaikka samalla olet halveksivinasi. Taitaa käydä jopa niin, että et pidä heitä ”oikeina” naisina. Ehkä et edes huomaa.
Miksi muuten on aina niin, etteivät persoonalliset naiset ole ns. kauniita?
Ikävä sanoa, mutta luulen että persoonallisuuden joutuu kehittämään vasta silloi, kun kaikkea ei tuodakaan kultavadilla nenän eteen.
Mitä tarkoitat?
Eri
Eikö se nyt ollut ihan selvää? Kauniille naisille on koko maailma levitetty jalkojen juureen ja he saavat valtavan määrän huomiota ja palveluksia ainoastaan ulkonäkönsä takia. Tällöin oman persoonallisuuden kehittäminen ja kasvu jäävät helposti puolitiehen. Kaikki varmasti löytävät esimerkkejä omasta tuttavapiiristään.
Excuse me? Kauniina naisena olen saanut lähinnä tosi tökeröä, pinnallista huomiota (toki nätti tyttöystävä kelpaa kaikille). Ylipäänsä kaikki normaalit jutut lentää ihmisiltä roskiin kauniin naisen kohdalla. Sitähän saa mollata, ja senhän saa noukkia tyttöystäväksi oikopolkua ja blaa blaa. Kauniilla naisella on helppoa ja blaa blaa. Ihan samat tunteet on meillä ja tarve tehdä omasta elämästä jotenkin merkityksellistä. Ei vain kukaan ota vakavasti koska blaa blaa.
Joku miesten logiikka taas että muna törössä tuleva ja pelkkään pintaan keskittyvä ”huomio” ja tyhmänä pitäminen on jotenkin positiivista ja toivottua. Pelkästään vierestä seuranneena kauniiden naisten saama kohtelu on jotain kamalaa, en voi edes kuvitella miltä itse kohteesta tuntuu.
Päivän epäuskoiset naurut sille kuinka haastavaa ja vaikeaa on olla kaunis nainen :D
Kyllä kauniilla naisella voi olla ihan hyvin vaikeaa. Esim. ystäväni on todella kaunis nainen. Hänellä on myös vakava neurologinen sairaus. Ohis
Just joo. MS-tautiko muka?
Mikä v*ttu sun on?
ne jotka sanoo olevansa erilaisia ei oikeasti ole
Mä oon kai niinku alt-muija. Eli emonuoruuden elänyt vastavirtaan hankaaja, mutta aika geneerisesti sovin kyllä tietynnäköiseen porukkaan.
Ihan koska pidän siitä tyylistä.
Jos tämä on tosissaan kirjoitettu avaus, niin onpa melkoisen ahdas katsantokulma ihmisyyteen sinulla. Eikä ole mikään ihme ettet ole (vielä) löytänyt elämääsi ihmissuhdetta, sillä se vaatii myös käsitystä omasta itsestä.
Ei ole olemassa mitään mainstreamia, marginaalia ja sen laitoja -tyyppistä janaa johon voisit sijoittaa ihmisen esim. tämä on positiossa 14002, tämä on 2004, tämä 13123. Ihmisyys on tavattoman kompleksinen kokonaisuus erilaisia mitattavia ja subjektiivisesti aistittavia asioita. Kukaan instagramiin kuviaan lataileva ei ole puhtaasti mainstream, eikä kukaan DDR:n kansanarmeijan ylijäämätakkeja käyttävä idunsyöjä ole vain marginaali. Tällainen ajattelu on todella rajoittunutta, hankkiudu ensimmäiseksi siitä eroon.
Tässähän minä olen. Aina olen uskaltanut olla oma itseni. En ole ikinä muuttanut meikkaustyyliäni, koska tykkään luonnollisuudesta. En värjäile hiuksia pakkomielteisesti vaan fiiliksen mukaan. En ole ikinä blondannut tukkaani, en omistanut iPhonea... Nyt kun sisustuksen valkoisuus on out, on kotini kummasti vaalentunut. Kokovalkoinen on karmeaa ja mautonta tosin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän minä olen. Aina olen uskaltanut olla oma itseni. En ole ikinä muuttanut meikkaustyyliäni, koska tykkään luonnollisuudesta. En värjäile hiuksia pakkomielteisesti vaan fiiliksen mukaan. En ole ikinä blondannut tukkaani, en omistanut iPhonea... Nyt kun sisustuksen valkoisuus on out, on kotini kummasti vaalentunut. Kokovalkoinen on karmeaa ja mautonta tosin edelleen.
Ulkoisesti olen aina puhdas ja huoliteltu. Tuoksuva. Nykyaikainen ja ehjät vaatteet. En vain jaksa mitään massap#skaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluatsä nyt siis jonkun palkinnon siitä että vastaat tavallista suomalaista naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatsä nyt siis jonkun palkinnon siitä että vastaat tavallista suomalaista naista?
Ööö... Ai vastaan tavallista naista, kun tykästyn asioihin, jotka ovat out XDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, ap, miten sinä itse poikkeat miesten mainstreamista, niin on helpompi ymmärtää, mitä ajat takaa.
- En juo käsityöläisoluita
- En katso lätkää
- En katso fudista
- Rakentelen mieluummin polkupyörää kuin autoa
- Katson mieluummin 50-luvun klassikkoleffaa kuin jotain toimintaleffaa tai supersankaripätkää
- Luen mieluummin taloushistoriaa kuin "näin tulet rikkaaksi" -sijoitusvinkkejä
- Asun mieluummin korvessa kuin kaupungin viereisessä satellittikaupunki-junttilassa
- Asun mieluummin halvassa lähiössä kuin Kallio-tyyppisessä hipsterilässä
- Asun mieluummin kunnollisessa kaupungissa kuin 20-50 t. junttilassa
- Käyn mieluummin taidenäyttelyssä kuin jenkkiautonäyttelyssä
- Lähden mieluummin matkalle teltan kanssa korpeen kuin lentokoneella rantalomalle
- Lähden mieluummin matkalle viidakkoon kuin kaupunkilomalle Berliinin hipsterikohteisiin
- Suhtaudun mieluummin avoimesti uusiin ihmisiin kuin ylenkatsoen
- Puhun mieluummin töistä kuin naisten perseistä
- Puhun mieluummin asioista joista voisin oppia jotain uutta kuin että puhuisin asioista joista voisin kehua itseäni
- Harjoitan fyysistä taitojani mieluummin videokamera kuin sählymaila kädessä
- Korjaan vuokrakämpässä mieluummin asiat itse kuin kutsun huoltomiehen paikalle
- Korjatessani asioita perehdyn mieluummin pitkään minua osaavampien neuvoihin netissä kuin että menisin DIY-setämiehen asenteella "minä osaan kaiken"
- Luen mieluummin teoreettisia tekstejä kuin Tekniikan Maailmaa
- Luen mieluummin Akkaria kuin jotain hipsterien sisäpiirirunkkausta
- Syön mieluummin hyvää kasvisruokaa kuin huonoa liharuokaaSiinä nyt jotain, lista kyllä jatkuisi
Kerroit ettet suhtaudu ihmisiin ylenkatsoen. Kuitenkin jo listauksesi perustuu leimaavaan vastakkainasetteluun minä-hyvä-tuo-toinen-huono- esimerkkeihin. Lisäksi suurin osa listaamistasi asioista on täysin pintapuolisia mielipidekysymyksiä. Olet parempi ihminen koska haluat matkustaa viidakkoon?
Junttilassa (?) asuminen, sählynpeluu, väärä elokuvamaku, "sisäpiirirunk kaus", eri kiinnostuksen kohteet kuin sinulla - pinnallinen hipsteri tai instababe?
Tulee mieleen jotkut ihmiset jotka puhuvat paljon positiivisuudesta mutta joista paljastuukin esiin passiivis-aggressiivinen tuomitsija.
Eiei.
Eikös vastaavasti nämä pinnalliset hipsterit ja instababet pidä myös itseään hieman parempina kuin muut? Eli erilaisemmat ihmiset, joita kiinnostaa hieman muut asiat, ovat "vääränlaisia" ja huonompia ihmisiä? Eli he tuomitsevat yhtä lailla muita? Voisiko tästä vastakkainasettelusta mitenkään luopua, puolin ja toisin?
Mitä tulee työnantajiinkin, niin ulkoisesti pitäisi olla tietynlainen. Ei kyllä taida ihan kaikkiin työnantajiin/aloihin päteä. Joissain tapauksissa on tietysti työvaatteetkin ihan erikseen määrätty.
Eikö nämä ihmiset sitten pidä itseään parempina kuin joitain muita? Jos ei, niin perustelut. Ja eikö nämä ihmiset sitten niitä "influencereita" halua olla, jotka haluavat vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen ja saada ihailua ja tykkääjiä osakseen? Mutta onhan näitä vaikuttajiakin kuitenkin joka lähtöön, eli kaikki eivät todellakaan ole samasta puusta veistettyjä.
Mutta voisiko tosiaan tästä vastakkainasettelusta luopua, ja antaa ns. kaikkien kukkien kukkia?
Sehän on ihan biologiaa, että miehet on riikinkukkoja ja naiset harmaita kanoja, jotka sulautuu massaan. Ei siitä pidä ottaa nokkiinsa.
Millaiset miehet sinusta kiinnostuivat kun olit epä-mainstream, entä millaiset miehet kiinnostuvat nyt?