Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vuosien takainen salasuhde

Ap
16.11.2019 |

Olen ollut mieheni kanssa kohta vuosikymmenen yhdessä. Suhteemme alussa liikkui paljon huhuja että toinen nainen kuvioissa. Sorruin pitkään jatkuneen huhumyllyn päätteeksi tarkistamaan tuoreen avopuolisoni puhelimen jonka viesteistä paljastui että oli salaa treffaillut exäänsä sekä ollut salasuhteessa toisenkin naisen kanssa jonka nimeä ei ollut koskaan minulle maininnut vaikka olimme toisillemme ystäväpiirimme esitelleet. Viesteissä nainen kinusi aamuyön tunneillakin yhteisiä öitä miehen luona. Puhelimessa heidän viestikeskustelut päättyi lopulta tekstiviestiin jossa mies torjui naisen sanoen että keskittyy nyt minuun kun on parisuhteessa. Viestien perusteella jäi kuva että nainen ei sitä ennen ollut tiennyt miehen olevan varattu vaikka heidän juttunsa ollut pari kuukautta suhteeni kanssa päällekkäin. En ottanut miehelleni kuitenkaan puheeksi sitä että tarkastin puhelimen ja tiesin mitä selän takana tapahtunut. Sen jälkeen kun mies laittoi puoli vuotta virallisesti seurusteltuamme tiedon suhteesta kaikille somea myöten ja mentyämme avoliittoon lopetti hänen exä myös vainoamisen mitä oli tapahtunut lopulta näkyvästi ilman että huhujen paikkansapitävyyttä olisi tarvinnut pohtia. Exäkään ei suhteemme alkukuukausista ollut tietoinen ja hänelle selvisi asia vasta kun pelmahdin paikalle rysän päältä kesken heidän treffien. Mies totesi jälkeenpäin ettei kokenut tarpeelliseksi kertoa ihmisille olevansa parisuhteessa suhteen alkuvaiheessa. Hän ei ole enää exänsä kanssa puheväleissä parisuhteemme paljastuttua. Olemme läpikäyneet tämän exä-episodin jälkikäteen todeten että mies mikropetti suhteen alussa ja hän on saanut anteeksi. Mies on kiistänyt panneensa toista suhteemme aikana ja luotan häneen kun ei asiasta todisteitakaan että seksiä olisi muiden kanssa tapahtunut. Ihmiset tekevät virheitä, toiset eri mittakaavassa mutta tärkeintä minulle että hän käyttäytyy nykyisin rakastavasti ja kunnioittavasti.
Vuosi sitten olimme mieheni kanssa kaveripariskunnan häissä jossa istumassamme hääpöydässä oli seuranamme nainen jota en tuntenut ennestään mutta joku miehen vuosien takainen kaveri kyseessä kun samaan pöytään istutettu nimikkopaikoin vierekkäin. Naista kutsuttiin lempinimellä eikä virallinen etunimi tullut tietooni juhlan saatossa. Nainen jäi etäiseksi juhlissa enkä ole jälkikäteen uusiksi tavannut mutta nyt aamusella rupesin miettimään sitä salasuhdemuijaa jonka tekstiviestit vuosia sitten näin. Tekstarinaisen nimi juuri sellainen mistä vääntyy häissä tavatun naisen lempinimi. Nyt hämmentynyt ja ahdistunut olo. He ovat siis istuneet juhlissa vierekkäin tietoisesti pimittäen yhteisen menneisyytensä. Draaman pelossa ja menneistä kasvettuina kaiketi. Yhä mielessä pitäisikö ottaa asia miehen kanssa puheeksi. Mutta miten, ettei riitaa aiheudu, en tiedä. Ehkä annan asian vaan olla kuten tähänkin asti. Tiedän kuitenkin ettei mies enää edes mikropetä kun sitoutunut parisuhteeseen ja perheeseemme.
Ja ei, en ole jättämässä sikaa jos täällä av:t sellaista kohta huutelemassa! Vertaiskokemuksia ja asiallisia näkökulmia kuulisin mielelläni

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olisivat sanoneet että aikanaan vuosia sitten tapailleet olisi ollut ok. Arvostan suorasukaisuutta ja rehtiyttä. Ei siitä olisi sen suurempaa keskustelua tarvinnut vetää tai riidaksi vääntää. Tiedossani ennestään kuitenkin miehen töppäily ja olisi ollut pikemminkin positiivista jos avoimesti asiasta maininnut

-ap

Eli tietääkö miehesi että tiedät tuosta jutusta vai ei?

Jos luulee ettet tiedä, on loogista että jatkaa entisellä salailu linjallaan. Jos taas tietää että tiedät, olisi ollut normaalia mainita siitä sinulle jälkeenpäin. Ei juhlissa, koska toista naista tuohon olisi ollut turha sekoittaa, varsinkaan kun ei kertomasi mukaan välttämättä edes tiennyt teistä ennen kuin mies päätti tapailun

Ja jos kerran arvostat suorasukaisuutta, voinet nyt ottaa asian puheeksi miehesi kanssa.

Mies ei tiettävästi tiedä että tiedän viesteistä. Tästä tosiaan vuosia aikaa ja otan asian esille vain jos keskusteluun luonteva tilanne tulee

-ap

Vierailija
22/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olisivat sanoneet että aikanaan vuosia sitten tapailleet olisi ollut ok. Arvostan suorasukaisuutta ja rehtiyttä. Ei siitä olisi sen suurempaa keskustelua tarvinnut vetää tai riidaksi vääntää. Tiedossani ennestään kuitenkin miehen töppäily ja olisi ollut pikemminkin positiivista jos avoimesti asiasta maininnut

-ap

Olisi kyllä ihan tosi junttia alkaa jossain juhlissa selittää että tässä on tää Mirkku, vanha pakokamuni. En myöskään tiedä miksi noin vanha juttu pitäisi ottaa esille, herättää vain epäilyksiä onko juttu isompi kuin on, jos alkaa kertomaan kymmenen vuoden takaa et kuule tuon kanssa oli jotain säätöä silloin muinoin.

Samaa mieltä. Ja kun ap:lla ei edes ole 100% varmuutta, että kyseinen nainen oli se entinen kumppani. Turhaa draamaa on ap nyt kehittelemässä päässään.

Mahdollisesti annan asian taasen olla ja jos joskus tulevaisuudessa tulee vaikkapa kaveripariskunnan häät puheeksi niin ohimennen voin kysäistä onko heillä ollut koskaan juttua mikäli asia vielä kaihertaa

-ap

Ihme pelailua ja piilotettua. Kasvata nainen selkäranka ja jos arvostat kerran niin kovasti sitä rehtiyttä, puhu siitä mitä häpeät ja näytä se itsestään epävarma ja mustasukkainen puoli. Koska sitähän sä nyt piilottelet . Itseltäsi ehkä eniten.

Voi myös olla että tuo nainen on kokonaan eri nainen kuin nyt mielukuvituksessasi kuvittelet ! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eli tietääkö miehesi että tiedät tuosta jutusta vai ei?

Jos luulee ettet tiedä, on loogista että jatkaa entisellä salailu linjallaan. Jos taas tietää että tiedät, olisi ollut normaalia mainita siitä sinulle jälkeenpäin. Ei juhlissa, koska toista naista tuohon olisi ollut turha sekoittaa, varsinkaan kun ei kertomasi mukaan välttämättä edes tiennyt teistä ennen kuin mies päätti tapailun

Ja jos kerran arvostat suorasukaisuutta, voinet nyt ottaa asian puheeksi miehesi kanssa.

Mies ei tiettävästi tiedä että tiedän viesteistä. Tästä tosiaan vuosia aikaa ja otan asian esille vain jos keskusteluun luonteva tilanne tulee

-ap

Öh, jos mies on asian salannut, miksi edes odotit että olisi nyt kertonut?

Vierailija
24/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa joko luottaa tai sitten ei. Jos ei luota niin on parempi erota. Miten 10 vuoden takainen suhdesotku vaikuttaa nyt vasta? Eniten ihmettelen, että miksi kukaan lähtee alunperinkään suhteeseen jossa toinen osapuoli selkeästi panee muitakin?

Vierailija
25/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneen olen antanut anteeksi vaikkei tiedäkään. Myönsihän hän aikanaan kuitenkin ettei nähnyt tarpeelliseksi suhteen asussa kertoa suhteestamme muille mutta sitouduttuaan täysillä toitotti omasta halustaan asiaa somesta lähtien. Aamuinen ahdistus hellittämään päin

-ap

Vierailija
26/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiassa joko luottaa tai sitten ei. Jos ei luota niin on parempi erota. Miten 10 vuoden takainen suhdesotku vaikuttaa nyt vasta? Eniten ihmettelen, että miksi kukaan lähtee alunperinkään suhteeseen jossa toinen osapuoli selkeästi panee muitakin?

Eihän panemisesta ollut suoraa näyttöä. Vokotteluviestejä yhteisistä öistä ei voi sanoa panemiseksi kun ne on viestejä eikä itse toimintaa. Flirttailu ei ole panemista

Vierailija
27/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikaa on kulunut jo kymmenen vuotta niin antaisin kyllä asian olla. Ja varsinkin jos luotat mieheesi.

Samaa mieltä. Jos luottamus on nyt kunnossa, vanhoja asioita ei pitäisi olla edes tarvetta alkaa kaivelemaan.

Vierailija
28/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ap, mutta kerron omat syyni. Kun tapailtiin, miehellä oli muitakin. Mä taas olin läheisriippuvainen ja itsestäni epävarma. Tästä varmaan johtui, että olin valmis aloittamaan seurustelun miehen kanssa sitten kun hänkin tahtoi sitoutua ja lopettaa muut suhteet.

Vuosien myötä ollaan kumpikin kasvettu tässä suhteessa. Nykyinen minäni ei varmasti koskaan ryhtyisi suhteeseen sen miehen kanssa, joka mieheni oli, kun tavattiin. Mutta sen miehen kanssa joka hän nyt on, ryhtyisin.

Vierailija
29/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuoltua jouduin käymään läpi kaikki hänen paperinsa sekä varastoon säilömänsä elämänsä ennen minua.  Hän säilytti aivan kaiken, joten isosta matkalaukusta tulvahti vastaan jokaikisen entisen naisystävän kuvat, rakkauskirjeet, kortit jne.  Netti oli vasta tuloillaan, joten sen vuoksi  "todistumateriaali" oli kyllä.

Mitä minä hyödyin siitä? Mieheni oli naisten mieleen, exiä löytyi kymmenittäin pitkässä tai lyhyessä suhteessa, ja yksi pyöri jaloissa vielä minunkin astuessa kuvioihin. Uteliaana tietysti matkalaukun sisältöä katselin, mutta niitä kirjeitä ja muita rakkauden tunnustuksia sekä toiveita yhteisestä lapsesta en jaksanut käydä montaakaan läpi. Tylsää jorinaa ja saman toistoa naisesta riippumatta.

Koska olin mieheni suurin rakkaus ja hänelle todella tärkeä,niin se muisto riittää . Onneksi en ollut muutenkaan penkovaa tyyppiä hänen elinaikanaan ja perustin suhteemme luottamukselle sekä rakkaudelle. Minulle se riitti ja se myös oli meidän 25 vuotta kestäneen liittomme perusta.

Mieti onko jonkun vanhan asian penkominen todellakin tärkeää ja olennaista teidän suhteessa? Etkö luota itseesi riittävästi ja haluat miehesi vakuuttavan rakkauttaan? Voisiko rakkaus vaan olla olemassa ja nautit siitä? Et voi ikinä suojella itseäsi saati miestäsi ulkoisilta uhilta. Rakkaus on kuin hieno hiekka, että mitä tiukemmin sen puristat käteesi sen varmemmin se valuu kädestäsi pois.Anna menneiden jo olla. Elä tätä hetkeä, älä roiku muualla kuin missä olet nyt. 

Vierailija
30/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä, miehen vuosien takainen suhde vaivaa. Itse olen miehenä kokenut saman. Puolisoni valitti ja uhrautui ja raivostui suhteesta, joka minulla oli alkanut ennen häntä ja lopettelin sen, kun emme olleet vielä vakavasti seurustelemassa. Hänen sen sijaan piti seurustelumme aikana lopettaa edellinen suhteensa sänkyyn menemällä eikä siinä hänen mukaansa ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
31/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan on jööttiä...

Ai "luotat häneen"? No aivan selvästi, joo. :))))

Luotan häneen täysin nykyisin. Suhteen ensimmäinen vuosi oli luottamuspulaa mutta tässä tosiaan useampi vuosi ollut aikaa rakentaa luottamus uusiksi vankaksi

-ap

Älä nyt viitsi, pliis. Saattaa olla, että olet onnistunut uskottelemaan miehellesi luottavasi häneen; ehkä jopa uskot itsekin niin (itsepetos ilmenee monin tavoin). Mutta ei tuo nyt todellakaan kovin luottavaisen ihmisen tarina ollut.

Vierailija
32/32 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, miehen vuosien takainen suhde vaivaa. Itse olen miehenä kokenut saman. Puolisoni valitti ja uhrautui ja raivostui suhteesta, joka minulla oli alkanut ennen häntä ja lopettelin sen, kun emme olleet vielä vakavasti seurustelemassa. Hänen sen sijaan piti seurustelumme aikana lopettaa edellinen suhteensa sänkyyn menemällä eikä siinä hänen mukaansa ollut mitään ongelmaa.

Niin no missä se raja on milloin suhde on vakava. Kumpikin siis sääditte suhteenne alkuvaiheessa muiden kanssa ettekä tykänneet kun toinen teki samoin. Paremman alun suhteelle saa, jos katsoo jutun kerrallaan eikä säädä monen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi