Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes! Ensi syksynä lääkikseen!!

Vierailija
15.11.2019 |

Mä olen niin onnellinen tästä muutoksesta, että yo-tokarilla voi päästä suoraan yliopistoon.

Oon ite kirjoittanut joskus sata vuotta sitten ja kirjoitin tuolloin 6 ällää. En tiedä mitä sitten tapahtui. Sairastuin masennukseen ja elämä lähti ns lapasesta hyvinkinn vikkelään. Piri, bentsot, alko ym maistui vuosikausia. Suonensisäisä käytin yhteensä 15 vuotta. Nyt ollut hetken selvinpäin ja aijon tätä nyt jatkaa.

Veikkauksia, riittääkö kuusi ällää Helsingin yliopiston lääkikseen, vai pitäisikä lähtee landelle? Pitkä matikka on kirjoitettuna, samoin fyssa ja kemma. On kyllä aika vit*n utopistinen fiilis, että entisestä nististä voi tulla lääkäri, eikä tarvitse mitään pääsykokeita. Mun tuurilla tähän tulee vielä joku muutos ennen kevään hakuja. Ei tää vaan voi olla totta!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Sä et ole kirjoittanut suomesta ällää.

Etkä mistään muustakaan.

No en kai mä nyt tällai kirjoita missään virallisessa kokeessa. Aijon sanaa käytän, kuten kunnon savolaisen juntin kuuluukin!

Olin aina hyvä koulussa. Siihen aikaan äidinkielen kokeessa ei ollut minkäänlaista varsinaista kielioppiosuutta. En enää muista millainen se tarkalleen oli. Sen muistan, että kirjoitin oman koulun opettajan mielestä liian "uskonnollisen" aineen ja luulin, etten sen vuoksi olisi saanut ällää, mutta laudatur sitten kuitenkin lopulta tuli arvosanaksi. Siihen aikaan minulla ei ollut mitään muuta elämää, kuin koulu. Se oli ehkä yksi syy, miksi elämä lähti sitten niin lapasesta.

En nyt olisi arvannut, että saan näin vihamielisen vastaanoton. Pahoitteluni siis teille mielenne pahoittaneille. Nousin ylös sieltä paskasta ja jos tämä mahdollisuus oikeasti koskee myös vanhoja ylioppilaita, niin tulen sen kyllä varmasti myös käyttämään, sanoitte te ihan mitä tahansa.

Toki koskee myös vanhoja, mutta vain ensikertalaisia. Ja sinun pisteet ei riitä. Voit kyllä mennä kirjoittamaan lisää aineita. Helppoa sinulle!

Niin, eli periaatteessa voisin päästä, jos kävisin kirjoittamassa tämän uuden systeemin mukaisesti uudestaan kemian ja fysiikan? Muistuisikohan sitä mitään mieleen enää :D Joku vino heittoliike tms :D

Toki voit käydä kirjoittamassa lisää aineita, ja jos saisit esimerkiksi eximian fysiikasta ja kemiasta niin tod näk pääsisit lääkikseen. Sinun pitää mennä iltalukioon tms kertaamaan, jotta tiedät millaisia sähköiset yo-kokeet nykyään on. Toki voit mennä myös lääkiksen pääsykokeeseen ilman lusäkirjoityksiakin. (edelleen, en tiedä onko tämä provo mutta oletetaan ettei ole)

Vierailija
22/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

No en kai mä nyt tällai kirjoita missään virallisessa kokeessa. Aijon sanaa käytän, kuten kunnon savolaisen juntin kuuluukin!

Olin aina hyvä koulussa. Siihen aikaan äidinkielen kokeessa ei ollut minkäänlaista varsinaista kielioppiosuutta. En enää muista millainen se tarkalleen oli. Sen muistan, että kirjoitin oman koulun opettajan mielestä liian "uskonnollisen" aineen ja luulin, etten sen vuoksi olisi saanut ällää, mutta laudatur sitten kuitenkin lopulta tuli arvosanaksi. Siihen aikaan minulla ei ollut mitään muuta elämää, kuin koulu. Se oli ehkä yksi syy, miksi elämä lähti sitten niin lapasesta.

En nyt olisi arvannut, että saan näin vihamielisen vastaanoton. Pahoitteluni siis teille mielenne pahoittaneille. Nousin ylös sieltä paskasta ja jos tämä mahdollisuus oikeasti koskee myös vanhoja ylioppilaita, niin tulen sen kyllä varmasti myös käyttämään, sanoitte te ihan mitä tahansa.

Toki koskee myös vanhoja, mutta vain ensikertalaisia. Ja sinun pisteet ei riitä. Voit kyllä mennä kirjoittamaan lisää aineita. Helppoa sinulle!

Niin, eli periaatteessa voisin päästä, jos kävisin kirjoittamassa tämän uuden systeemin mukaisesti uudestaan kemian ja fysiikan? Muistuisikohan sitä mitään mieleen enää :D Joku vino heittoliike tms :D

Kyllä. Lisäksi vielä biologia.

Nyt on ilmottautumisaika kevään kirjoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

Kyllä. Lisäksi vielä biologia.

Nyt on ilmottautumisaika kevään kirjoituksiin.

Pääset, jos kirjoitat nistä 2 e ja 1 m. Saattaa riittää yksikin e ja 2 m.

Vierailija
24/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

Toki voit käydä kirjoittamassa lisää aineita, ja jos saisit esimerkiksi eximian fysiikasta ja kemiasta niin tod näk pääsisit lääkikseen. Sinun pitää mennä iltalukioon tms kertaamaan, jotta tiedät millaisia sähköiset yo-kokeet nykyään on. Toki voit mennä myös lääkiksen pääsykokeeseen ilman lusäkirjoityksiakin. (edelleen, en tiedä onko tämä provo mutta oletetaan ettei ole)

Näiden lisäksi vielä biologia, m riittää siitä.

Vierailija
25/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, kuten tuolta ylhäältä saimme lukea, ei vanhalla todistuksella tee mitään. Joten voitte huokaista helpotuksesta, ei tule vanhasta nististä lääkäriä.

Mut hei, kaikesta sydämestäni toivon, että te pääsette opiskelemaan sinne minne haluatte ja toivon myös tuhannesti, ettei elämä koskaan kohtele teitä kaltoin. 

En tiedä vanhasta todistuksesta, mutta edelleen sinne on pääsykoekin, jolla voit päästä. Kokeessa ei mitata menneisyyttä, ainoastaan tämän hetken osaamista. Koskaan ei ole portit kiinni lopullisesti. Ei muuta kuin pääsykoetta kohti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme