Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes! Ensi syksynä lääkikseen!!

Vierailija
15.11.2019 |

Mä olen niin onnellinen tästä muutoksesta, että yo-tokarilla voi päästä suoraan yliopistoon.

Oon ite kirjoittanut joskus sata vuotta sitten ja kirjoitin tuolloin 6 ällää. En tiedä mitä sitten tapahtui. Sairastuin masennukseen ja elämä lähti ns lapasesta hyvinkinn vikkelään. Piri, bentsot, alko ym maistui vuosikausia. Suonensisäisä käytin yhteensä 15 vuotta. Nyt ollut hetken selvinpäin ja aijon tätä nyt jatkaa.

Veikkauksia, riittääkö kuusi ällää Helsingin yliopiston lääkikseen, vai pitäisikä lähtee landelle? Pitkä matikka on kirjoitettuna, samoin fyssa ja kemma. On kyllä aika vit*n utopistinen fiilis, että entisestä nististä voi tulla lääkäri, eikä tarvitse mitään pääsykokeita. Mun tuurilla tähän tulee vielä joku muutos ennen kevään hakuja. Ei tää vaan voi olla totta!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se olekaan. 

Vierailija
2/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kirjoitettiin reaali, ei yksittäisiä aineita (sanoit että kirjoitit "sata vuotta sitten")

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kirjoitettiin reaali, ei yksittäisiä aineita (sanoit että kirjoitit "sata vuotta sitten")

Ja siis jos käytit aineita 15 vuotta niin olet kirjoittanut reaalin. Jos tämä olisi totta.

Vierailija
4/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi ääliö ei koskaan pääse lääkikseen. Meneekö tämä fakta sumuiseen tietoisuuteesi?

Vierailija
5/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tarina olis totta niin sit sun pitäis vielä selvitä niistä opinnoista.

Vierailija
6/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, vaikka pääsisitkin pelkällä yo-tokarilla niin et valmistu vain dokaamalla ja rännittämällä. Onnea raittiuden tielle!

Vierailija
7/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijot vai?

Sä et ole kirjoittanut suomesta ällää.

Etkä mistään muustakaan.

Vierailija
8/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä 6 ainetta, voin laskea pisteesi.

Vierailija
9/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oon kirjoittanut reaalin. Fyssaa ja kemmaa. Mites tästä sit saa pisteet? Vai eikö tällä vanhalla reaalilla saa hakea?

Vierailija
10/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oon kirjoittanut reaalin. Fyssaa ja kemmaa. Mites tästä sit saa pisteet? Vai eikö tällä vanhalla reaalilla saa hakea?

Ei saa. Siitä ei saa pisteitä. Joten se siitä.

Vierailija
11/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Siitä ei saa pisteitä. Joten se siitä.

Saa hakea. Pisteitä ei tule.

Mitä ne 5 muuta ainetta oli?

Matikka, äidinkieli, ruotsi, englanti ja lyhyt kieli?

Vierailija
12/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on tosi, voit päästä lääkikseen. Tiedät itsekin, että sun pitäisi pysyä kuivilla, jotta voit selviytyä itse opinnoista.

En usko että tarina on tosi, mutta tavallaan lääkiksen aloittaminen on hyvä tapa aloittaa uusi raitis elämä.

Vierailija
13/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 101 pistettä. Äikkä, matematiikka ja pitkä kieli.

Sillä ei pääse mihinkään.

Vierailija
14/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

No en kai mä nyt tällai kirjoita missään virallisessa kokeessa. Aijon sanaa käytän, kuten kunnon savolaisen juntin kuuluukin!

Olin aina hyvä koulussa. Siihen aikaan äidinkielen kokeessa ei ollut minkäänlaista varsinaista kielioppiosuutta. En enää muista millainen se tarkalleen oli. Sen muistan, että kirjoitin oman koulun opettajan mielestä liian "uskonnollisen" aineen ja luulin, etten sen vuoksi olisi saanut ällää, mutta laudatur sitten kuitenkin lopulta tuli arvosanaksi. Siihen aikaan minulla ei ollut mitään muuta elämää, kuin koulu. Se oli ehkä yksi syy, miksi elämä lähti sitten niin lapasesta.

En nyt olisi arvannut, että saan näin vihamielisen vastaanoton. Pahoitteluni siis teille mielenne pahoittaneille. Nousin ylös sieltä paskasta ja jos tämä mahdollisuus oikeasti koskee myös vanhoja ylioppilaita, niin tulen sen kyllä varmasti myös käyttämään, sanoitte te ihan mitä tahansa.

Vierailija
15/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarina on tosi, voit päästä lääkikseen. Tiedät itsekin, että sun pitäisi pysyä kuivilla, jotta voit selviytyä itse opinnoista.

En usko että tarina on tosi, mutta tavallaan lääkiksen aloittaminen on hyvä tapa aloittaa uusi raitis elämä.

Toki voi päästä mutta ei tällä todistuksella. Pitää kirjoittaa vielä vähintään biologia, kemia ja fysiikka. Tai opiskella pääsykokeisiin.

Vierailija
16/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, kuten tuolta ylhäältä saimme lukea, ei vanhalla todistuksella tee mitään. Joten voitte huokaista helpotuksesta, ei tule vanhasta nististä lääkäriä.

Mut hei, kaikesta sydämestäni toivon, että te pääsette opiskelemaan sinne minne haluatte ja toivon myös tuhannesti, ettei elämä koskaan kohtele teitä kaltoin. 

Vierailija
17/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

No en kai mä nyt tällai kirjoita missään virallisessa kokeessa. Aijon sanaa käytän, kuten kunnon savolaisen juntin kuuluukin!

Olin aina hyvä koulussa. Siihen aikaan äidinkielen kokeessa ei ollut minkäänlaista varsinaista kielioppiosuutta. En enää muista millainen se tarkalleen oli. Sen muistan, että kirjoitin oman koulun opettajan mielestä liian "uskonnollisen" aineen ja luulin, etten sen vuoksi olisi saanut ällää, mutta laudatur sitten kuitenkin lopulta tuli arvosanaksi. Siihen aikaan minulla ei ollut mitään muuta elämää, kuin koulu. Se oli ehkä yksi syy, miksi elämä lähti sitten niin lapasesta.

En nyt olisi arvannut, että saan näin vihamielisen vastaanoton. Pahoitteluni siis teille mielenne pahoittaneille. Nousin ylös sieltä paskasta ja jos tämä mahdollisuus oikeasti koskee myös vanhoja ylioppilaita, niin tulen sen kyllä varmasti myös käyttämään, sanoitte te ihan mitä tahansa.

Toki koskee myös vanhoja, mutta vain ensikertalaisia. Ja sinun pisteet ei riitä. Voit kyllä mennä kirjoittamaan lisää aineita. Helppoa sinulle!

Vierailija
18/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan mallin YO-papereilla voi pyyhkiä ahterinsa. Pitäisi olla niitä uuden systeemin ainereaaleita liuta jotta saisi pisteitä.

Vierailija
19/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

Toki koskee myös vanhoja, mutta vain ensikertalaisia. Ja sinun pisteet ei riitä. Voit kyllä mennä kirjoittamaan lisää aineita. Helppoa sinulle!

Niin, eli periaatteessa voisin päästä, jos kävisin kirjoittamassa tämän uuden systeemin mukaisesti uudestaan kemian ja fysiikan? Muistuisikohan sitä mitään mieleen enää :D Joku vino heittoliike tms :D

Vierailija
20/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijot vai?

Etkä mistään muustakaan.

Jollet lääkikseen pääse, voit saada aikaan vaikka mitä muuta. Tsemppiä ja onnea. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme