Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä opiskelijoiden valitusta pienistä tuista kun tuossa iässähän vanhemmat käytännössä maksaa heille vielä kaiken ja valtion

Vierailija
30.06.2024 |

maksamat tuet on pelkkää extraa joilla lähinnä matkustetaan ja biletetään. Opintolainankin moni sijoittaa. Aina niissä valituspuheissa unohdetaan kertoa tällaiset seikat 

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingo, osui ja upposi  ensimmäinen fiksu 

Vierailija
2/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei maksa läheskään kaikkien vanhemmat mitään opiskelijoille. Suomessa pitää pärjätä omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maksa, kun eivät voi tai eivät halua.

Vierailija
4/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuo ikä? 

Ei kaikilla ole vanhemmilla varaa tukea opiskelijaa mitenkään merkittävästi.

Meillä on, mutta ymmärrän täydellisesti, että se on poikkeuksellista.

Vierailija
5/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin opintolainalla prätkän.

M41

Vierailija
6/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitapa faktoja, ap, älä mielikuvituksen tuottamaa soopaa.

Vierailija
7/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan maksa. Itse pitää pärjätä tuilla ja töillä.

Vierailija
8/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei maksa läheskään kaikkien vanhemmat mitään opiskelijoille. Suomessa pitää pärjätä omillaan.

Sitten pitää opiskella jokin lyhyempi tutkinto. Ei se ole yhteiskunnan vika, jos jonkun vanhemmat ei maksa.

Vierailija
9/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainojen korot on tällä hetkellä sen verran korkeat että millä sijoituksella ajattelit saada enemmän? 

Vierailija
10/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuen historiasta pitäisi ottaa takaisin käytäntöön vanhempien tulojen huomioiminen laajemmin. 

Tuolla on myös tavaton määrä vanhempia jotka maksaa.

- opiskelija 

Vierailija
11/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää opiskella jokin lyhyempi tutkinto. Ei se ole yhteiskunnan vika, jos jonkun vanhemmat ei maksa.

Juurikin näin.

Vierailija
12/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin opintolainalla prätkän.

M41

Ja minä ensiasunnon.

N25

Vierailija
13/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei tarvi ottaa opintolainaa lainkaan. Joskus kesällä voi olla pari kuukautta töissä, niin saa CV:hen täytettä.

Vierailija
14/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tällä hetkellä työmarkkinatukea eli 500 euroa ja risat. Ei oikein riitä opiskelijalapselle tuosta 😅

Vierailija
15/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri työelämää vartenhan ihmiset maleksivat kahdeksan vuotta yliopistossa lukemassa sellaisia asioita kuin että Mona Lisa on Freudin mukaan mytologisen, arkkityyppisen, androgyynin korppikotkan kuva? Kukapa osaisi tehdä mitään hyödyllistä ilman tällaista tietoa?

Vierailija
16/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa maksaa mitään. On pieni palkka.

Vierailija
17/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainojen korot on tällä hetkellä sen verran korkeat että millä sijoituksella ajattelit saada enemmän? 

Ap vissiin näitä pällejä jotka luulee että opintolainassa on jotenkin pienempi korko kuin muissa lainoissa. 

Vierailija
18/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tienaavat seksillä 200€/tunti 

Helppoa rahaa nuorille 

Sitäkö sinä olet suositellut omille opiskeleville tyttärillesi? Vai oletko peräti painostanut heidät seksityöhön? On siinä meillä isä. Käytkö heidän asiakkaanaan? Antavatko he isille ilmaiseksi?

Vierailija
19/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut vanhemmiltani kotoa lähtiessä kuin vanhoja astioita, mitään muuta tukea ei tullut.

Vierailija
20/177 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei tarvi ottaa opintolainaa lainkaan. Joskus kesällä voi olla pari kuukautta töissä, niin saa CV:hen täytettä.

Itse olen päätynyt tekemään kolmea työtä opintojen ohella ja olen koettanut puhua opiskelu kavereita töihin, mutta miksi tehdä töitä kun vanhemmat maksaa?

Vanhemmat ei tajua mikä karhunpalvelus se on lapsille, ei kerry sitä työkokemusta. Ja miksi säästää kun vanhemmat kuitenkin maksaa kaiken.