Näkökulma: Lapsettomien pitäisi rahoittaa lapsia hankkivien eläkeaukot ja lapsilisän korotukset
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä muualle niiden lapsettomien kannattaisi muuttaa? Lapsilisiä yms. kun on muuallakin.
Jokainen meistä on ollut lapsi ja saanut suurinpiirtein samat edut kuin nykylapsetkin eli pääsimme esikouluun, kouluun, yliopistoon ja saimme mm.opintotukea. Saimme nämä ilmaiseksi veronmaksajien kustannuksella.
Sinäpä sen sanoit. Se, että sain ilmaisen koulutuksen, ei ollut tulonsiirtoa vanhemmilleni vaan minulle. Miksi niin monen on vaikea sitä ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin kommentteja lukiessa ei voi muuta kuin todeta, että eiköhän se hyvinvointivaltio ole menetetty aikoja sitten. Se hyvinvointivaltio, että kaikki osallistuu ja vapaus oman näköiseen elämään. Ihan käsittämätöntä tämä nykyajan mentaliteetti, että vain ja tasan se oma mielipide ja elämäntyyli on ainoa oikea. Minne katosi halu edes yrittää ymmärtää niitä vastakkaisia ajatuksia? Jotenkin tämä ilmapiiri nyt haiskahtaa siltä, että yhä suuremmissa määrin pääsee vallalle mielipide, että ihmisoikeudet ei kuulukaan kaikille tai ainakaan samoissa määrin. Mun mielestä tää nykymeno on aika sairasta.
Tätä meidän hyvinvointivaltiota ei olisi jos sun ja mun vanhemmat olisivat ajatelleet "ai että kun on fantsua ja stressivapaata elää lapsettomana, tehkööt muut ne lapset".
Kysys sinä vapaaehtoisesti lapseton, itsestäsi hedonistisesti nauttiva yksilö, omilta vanhemmiltasi kaduttaako sinun tekeminen? Joskus (= usein) pitää ajatella kokonaisuutta eikä vain itseään.
Ei tarvinnut kysyä. Koko elämäni olen kuullut miten paha virhe mun tekemiseni maailmaan oli. Ja sitä paskaa vaan eteenpäin vain koska jotkut riemuidiootit keksivät järjestelmän joka 100% perustuu naisten pakottamiseen äideiksi? Tai sitten ei.
No sun mutsis oli paska mutsi. Entä sitten? Se että sun mutsis oli paska mutsi ei tarkoita että kaikkien paskamutsien lapset olisivat paskamutseja.
Ei varmaankaan, mut kaikki äideiksi pakotetut ovat paskamutseja. Jos mut joku aikoo pakottaa tässä valtion synnytyskoneeksi, niin synnytän vammaisen lapsen jonka pahoinpitelen huostaanottokuntoon. Siinä on teille veronmaksaja.
Lääkkeet...
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevää käyttää käyttämättömät lapsilisävarat tukemaan niitä jotka vielä suomalaisia synnyttävät.
Miten se olisi pois lapsettomilta joilla ei palkkapussista/muista tuloista mene rahaa muuhun kuin omaan elatukseen?
Miksi luulet että menee vain omaan elatukseen? Etten tue vaikka vanhempiani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä muualle niiden lapsettomien kannattaisi muuttaa? Lapsilisiä yms. kun on muuallakin.
Jokainen meistä on ollut lapsi ja saanut suurinpiirtein samat edut kuin nykylapsetkin eli pääsimme esikouluun, kouluun, yliopistoon ja saimme mm.opintotukea. Saimme nämä ilmaiseksi veronmaksajien kustannuksella.
Sinäpä sen sanoit. Se, että sain ilmaisen koulutuksen, ei ollut tulonsiirtoa vanhemmilleni vaan minulle. Miksi niin monen on vaikea sitä ymmärtää?
Niiin? Ja se koulutus on ilmainen monessa muussakin maassa. Ja lapsilisät joussakin jopa suurempia.
Ongelma ei ole se, että jollakin ei ole lapsia vaan se, että on rakennettu järjestelmä, missä nuoremmat sukupolvet maksavat pääosin edellisten sukupolvien eläkkeet. Maailmassa on jo nyt liikaa ihmisiä, eikä ole järven hiventä synnyttää niitä lisää vain eläkkeitä maksamaan. Jokaisen lapsen pitäisi syntyä tähän maahan, siksi, että he ovat toivottuja.
Ennen vanhaan synnytettiin 10 lasta, jotta joku sitten elättäisi vanhemmat. Samaanko pitäisi palata? Jos et synnytä, saat raippaveroa jokaisesta syntymättömästä lapsesta. Yhteiskunnan ainoa funktio on siis lisääntyä ja elättää edellinen sukupolvi. Luulin, että sivistys on jotakin muuta. Juuri sitä, että yhteiskunta keksii rahoittaa itsensä jollakin muulla tavalla kuin lisääntymällä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tapauksessa lapsilisät tulosvastuullisiksi, eli jos lapsesta ei tulekaan veronmaksajaa vaan esim. tukia nostava lusmu niin lapsilisät tulisi periä takaisin ja määrärä vielä joku haittavero lisäkustannulsen tuottamisesta yhteiskuntaan.
Sinäkin voit olla joskus hetkellisesti työtön. Ei ole aina varmoja veronmaksajia ja niitä toisia. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin kommentteja lukiessa ei voi muuta kuin todeta, että eiköhän se hyvinvointivaltio ole menetetty aikoja sitten. Se hyvinvointivaltio, että kaikki osallistuu ja vapaus oman näköiseen elämään. Ihan käsittämätöntä tämä nykyajan mentaliteetti, että vain ja tasan se oma mielipide ja elämäntyyli on ainoa oikea. Minne katosi halu edes yrittää ymmärtää niitä vastakkaisia ajatuksia? Jotenkin tämä ilmapiiri nyt haiskahtaa siltä, että yhä suuremmissa määrin pääsee vallalle mielipide, että ihmisoikeudet ei kuulukaan kaikille tai ainakaan samoissa määrin. Mun mielestä tää nykymeno on aika sairasta.
Tätä meidän hyvinvointivaltiota ei olisi jos sun ja mun vanhemmat olisivat ajatelleet "ai että kun on fantsua ja stressivapaata elää lapsettomana, tehkööt muut ne lapset".
Kysys sinä vapaaehtoisesti lapseton, itsestäsi hedonistisesti nauttiva yksilö, omilta vanhemmiltasi kaduttaako sinun tekeminen? Joskus (= usein) pitää ajatella kokonaisuutta eikä vain itseään.
Ei tarvinnut kysyä. Koko elämäni olen kuullut miten paha virhe mun tekemiseni maailmaan oli. Ja sitä paskaa vaan eteenpäin vain koska jotkut riemuidiootit keksivät järjestelmän joka 100% perustuu naisten pakottamiseen äideiksi? Tai sitten ei.
No sun mutsis oli paska mutsi. Entä sitten? Se että sun mutsis oli paska mutsi ei tarkoita että kaikkien paskamutsien lapset olisivat paskamutseja.
Ei varmaankaan, mut kaikki äideiksi pakotetut ovat paskamutseja. Jos mut joku aikoo pakottaa tässä valtion synnytyskoneeksi, niin synnytän vammaisen lapsen jonka pahoinpitelen huostaanottokuntoon. Siinä on teille veronmaksaja.
Lääkkeet...
Otettu jo ja monta vuotta. Jännää kyllä, nekään eivät ole saaneet mua haluamaan väkipakolla synnytyskoneeksi. Jollain tapaa järkevämpää olisi tukea lapsia haluavia eikä vainota lapsia haluamattomien marginaalisen pientä ryhmää, mutta sehän ei käy kun syyllistäminen on kivempaa.
Ja taas on mammat vaatimassa itselleen ja lapsilleen vaikka mitä, tietysti muiden kustannuksella, kehtaavat vielä perään haukkua lapsettomia itsekkäiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukuttaa? Ihan täyttä faktaahan tuo on. Vai onko joku tosiaan sitä mieltä, että opintorahakin on tulonsiirto vanhemmillemm eikä meille opiskelijoille?
Jos aletaan rankaista lapsettomia lapsettomuudesta, niin silloin pitäisi myös tarjota jokaiselle ihmisille mahdollisuus vanhemmuuteen ja siitä kieltäytymiseen. Ei ole reilua rankaista ihmistä jolla ei ollut vaihtoehtoja ja ovat lapsettomia vasten tahtoaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on mammat vaatimassa itselleen ja lapsilleen vaikka mitä, tietysti muiden kustannuksella, kehtaavat vielä perään haukkua lapsettomia itsekkäiksi :D
Kerrotko, mitä täällä vaaditaan? Mitä itse sait syntymästäsi lähtien? Saavatko nykylapset enemmän? Minä ainakin sain käydä ilmaiseksi peruskoulun, lukion, yliopiston. Sain opintotukea ja asumislisää, sain koko opiskeluajan mm. tuetun ateriaedun, opiskelija-alennuksen matkakuluihin.
Senkus velat muutatte ulkomaille :D tulee mieleen ne julkkikset, jotka uhkasi muuttaa pois jos Trump voittaa. Ei muuttanut :D
Jos halutaan vielä pikkuisen lisätä lapsivihamielisyyttä Suomessa, niin tämä on oikein hyvä keino.
Päinvastoin, lapsettomat pelastavat tämän maapallon. Heille lisää rahaa ja kunnioitusta.
Hyvä idea. Lapsissa tulevaisuus.
Hirveän raskasta lukea tälläisiä "näkökulmia" monen vuoden turhien hedelmöityshoitojen jälkeen.
Voin kertoa, että kaikki rahat on mennyt niihin. Yhtään ei jäänyt muiden lapsille.
En voi siis maksaa mitään.
Johan lapsettomat maksavatkin ihan tarpeeksi lapsia hankkineiden kuluja jo nyt. Liikaakin. Lapsilisät esimerkiksi ovat aivan tarpeeton ryöstö lapsellisille.
Vierailija kirjoitti:
Johan lapsettomat maksavatkin ihan tarpeeksi lapsia hankkineiden kuluja jo nyt. Liikaakin. Lapsilisät esimerkiksi ovat aivan tarpeeton ryöstö lapsellisille.
Sinustakin on maksettu lapsilisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinustakin on maksettu lapsilisää.
Ja se oli väärin.
Ja sitten ihmettelet seuraavaksi kun mielenterveyshuolto on vielä surkeammassa jamassa.
Ei minulla ainakaan ole varaa eikä halua lemmikkeihin, ulkomaanmatkoilla ei ole oltu ikinä lasten olemassaolon aikana. Yksi harrastus per vuosi jonka lasten isä maksaa. Muuten mennään sillä n.200e/kk per hlö pakollisten laskujen jälkeen. Onneksi on luovuutta ja positiivista elämänasennetta vaikkei rahaa juuri olekaan.