Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakanat alkavat haista pahalta miehen takia

Vierailija
15.11.2019 |

Mieheni hikoilee öisin paljon ja tästä syystä petivaatteet ja varsinkin lakanat haisevat heti pahalta. Rakastan puhtaan pyykin tuoksua ja sujahtaa puhtaisiin lakanoihin, mutta jo seuraavana aamuna vierestä tulee ummehtunnut p*skan haju. Lakanat alkavat siis jo yhden yön jälkeen haisemaan miehen kohdalta ja minä joudun siinä vieressä sitten haistelemaan niitä ummehtuneita, vastapestyjä lakanoita. Ja mies siis peseytyy tavallisesti joka ilta. On kokeiltu että ikkuna olisi auki, että olisi viilempi, mutta minä jäädyn. Mies nukkuu muutenkin jo käytännössä ilman peittoa. Mies ei ole mitenkään lihava, vaan normaalipainoinen. En tiedä mitä tehdä enää. Olen kokeillut ilmanraikastinta, mutta se ei vaikuta kovin pitkään. Olen laittanut wunderbaumeja patjan ja lakanan väliin miehen puolelle, mutta nyt koko patjamme tuoksuu p*skan ja hien lisäksi uudelta autolta. Pessyt lakanoita 95 asteessa. Mutta ei. Miten päästä eroon tälläisestä ongelmasta? En haluaisi tämän takia nukkua eri sängyissä

Kommentit (252)

Vierailija
121/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on sulle väärä mies jos tuorekin hiki ällöttää. Biologiakin tukee tätä näkemystä. Itselleni oman miehen hiestä tulee kotoisa, mukava olo.

Vierailija
122/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan yhtä edellistä, että mies lääkäriin kysymään mikä aiheuttaa yöhikoilua. Hänellä voi olla vaihdevuodet. Tai diabetes.

Ja alkoholin käyttöä voi rajoittaa reippaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, saippuoiko itsensä kunnolla suihkussa. Mun mies oli jostain saanut päähänsä pestä kuivan ihon vuoksi päivittäiset pesut pelkällä vedellä, kerran viikossa saippuoi. Ihmettelin lemua, kunnes selvisi syy siihen.

Vierailija
124/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli viikoksi kylään ja nukkui kangaspäälysteisellä vuodesohvallamme. Anoppini on muuten mukava ihminen mutta haisee pinttyneelle hielle, deodoranttia ei jostain syystä halua käyttää kuin juhlapäivinä.

No, istuin sitten vierailun jälkeen vuodesohvalla ja ihmettelin siitä lähtevää huonoa hajua. Hienhaju oli tarttunut sohvaan ja kolme kertaa käsittelin sen ruokasoodalla ennen kuin haju lähti.

Ensi kerralla harkitsen pressun käyttöä.

Sori, ap:ta en osaa auttaa.

Vierailija
125/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi voi aiheuttaa yöllä tuskanhikeä.

Vierailija
126/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli viikoksi kylään ja nukkui kangaspäälysteisellä vuodesohvallamme. Anoppini on muuten mukava ihminen mutta haisee pinttyneelle hielle, deodoranttia ei jostain syystä halua käyttää kuin juhlapäivinä.

No, istuin sitten vierailun jälkeen vuodesohvalla ja ihmettelin siitä lähtevää huonoa hajua. Hienhaju oli tarttunut sohvaan ja kolme kertaa käsittelin sen ruokasoodalla ennen kuin haju lähti.

Ensi kerralla harkitsen pressun käyttöä.

Sori, ap:ta en osaa auttaa.

Vinkki, myös vuodesohvaan petari tai patjansuojus.

Vierailija
127/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttären miehellä on sama ongelma. Eikä siihen auta mikään. On loppuiän vaiva.

Meillä vähän sama tilanne.  Ollaan jo vanhempi aviopari ja oltu siis kimpassa yli 30v. 

En muista, että mies olisi nuorempana ollut ihan noin voimakas "tuoksuinen", mutta iän myötä vaiva varmaan vielä pahenee.

Miehen ominaishaju on kamala ja pää/hiukset lemuaa tosi äkkiä pesun jälkeen.( Vaikka kyllä koko mieskin tuoksahtaa.)

Voisin vielä luulla, että vika on minun nenässä, mutta kun lapsetkin ovat tietoisia kyseisestä hajusta, ei se voi olla minun kuvittelemaa.

Vierailija
128/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat voi ensin liottaa etikkavedessä ja sitten vasta koneeseen.

Vierailija
129/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttären miehellä on sama ongelma. Eikä siihen auta mikään. On loppuiän vaiva.

Meillä vähän sama tilanne.  Ollaan jo vanhempi aviopari ja oltu siis kimpassa yli 30v. 

En muista, että mies olisi nuorempana ollut ihan noin voimakas "tuoksuinen", mutta iän myötä vaiva varmaan vielä pahenee.

Miehen ominaishaju on kamala ja pää/hiukset lemuaa tosi äkkiä pesun jälkeen.( Vaikka kyllä koko mieskin tuoksahtaa.)

Voisin vielä luulla, että vika on minun nenässä, mutta kun lapsetkin ovat tietoisia kyseisestä hajusta, ei se voi olla minun kuvittelemaa.

Vanhemman ikäpolven miehet kaljoittelee helposti pitkin viikkoa, ja se tunkee ulos ihohuokosista.

Vierailija
130/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käyty lääkärissä? Yöhikoilu voi olla sairauden oire.

Ihan pelkästään närästys voi tehdä yöhikoilua, vaikka muuten ei oireile. 

Vierailija
131/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriinhän tossa kohtaa pitäisi mennä, eikä vekslata peittojen, yöasujen ja lakanoiden kanssa. Hikoilu voi johtua mm. matalista testoista, kilpparin liikatoiminnasta, sydänongelmista...

Vierailija
132/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita piikkiä. Ei tuollainen elämä ole enää muuta kuin kärsimystä.

Kumpi piikille?

Mieti itse. Kumpihan on alkanut haista ja varmaan jo biohajoaa.

Vierailija
133/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriinhän tossa kohtaa pitäisi mennä, eikä vekslata peittojen, yöasujen ja lakanoiden kanssa. Hikoilu voi johtua mm. matalista testoista, kilpparin liikatoiminnasta, sydänongelmista...

Mun mies hikoili ihan hulluna muutaman vuoden.

Sitten se jo kiidätettiinkin pallolaajennukseen.

Vierailija
134/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yli 40, testot alkaa laskee andropaussin takia.

Vierailija
135/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja, miten kukaan ei puuttunut siihen kun ap kertoi ettei käytä pesuainetta?!

Todellakin nyt pesuaine käyttöön. Kunnon tuju. Vanishilla ainakin on sellaista, joka nimenomaan tappaa bakteerit.

En huomannut tuollaista lainkaan. Menin kai liian pyörälle päästäni autonraikastimista ja miesten karvanlähdöstä.

Etikalla ap pesee lakanat. Ei ihme, etteivät puhdistu ja haisevat. 

Vierailija
136/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai tuohon auta kuin joku perusteellinen ruokavaliomuutos, sieltä kehostahan se haku tulee.

No enpä nyt tiedä. Aloittajahan kertoi että olivat kokeilleet viileämmässä nukkua mutta ap:n takia eivät sitä voineet jatkaa.

Minä olen meillä se huomattavasti ”kuumempi” nukkuja; jos saisin päättää yksin, nukkuisin jossain 15-16 asteen lämmöissä. Lämpimämmässä tulee vaan heti kuuma ja hiki ja nukkuu huonosti. Mieheni taas voisi varmaan nukkua hyvin saunassa.

Kysynkin; onko helpompaa lisätä esim peittoja, vilttejä, vaatetta jotta tarkenee VAI SEN JO ALASTI OLEVAN TEHDÄ OLOLLEEN VIELÄ JOTAIN!?! Aihe ärsyttää aivan suunnattomasti kun tästä saa tapella kotona kokoajan. 😒

Meillä tuli tuon takia ero. Alkoholistimies kävi säätämässä koko talon sisälämpötilan +25:een ja me muut ihmeteltiin, mikä on kun tulee kuuma pelkästään ollessa ja päätä alkaa särkeä. Minä sitten laskin lämpötilaa ja sanoin, että parempi hänen pukeutua paremmin kuin kolmen muun kärsiä kuumasta, etenkin kun hän ei maksa lämmityslaskua. Muutama vuosi pelleiltiin termostaatin kanssa ja sitten tajuttiin erota.

Mitä tulee alkoholismiin, hän joi salaa enkä ollut asiasta varma ennen eroa. Lapsille myöhemmin tunnusti.

Epäilen haisulilla diabetesta, munuaisvikaa tai kilpirauhashärdelliä. Ei terve hikoa nukkuessaan.

Vierailija
137/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sairaus? Millainen ruokavalio? Tosiaan uusi petauspatja ja siihen suojus.

Vierailija
138/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai tuohon auta kuin joku perusteellinen ruokavaliomuutos, sieltä kehostahan se haku tulee.

No enpä nyt tiedä. Aloittajahan kertoi että olivat kokeilleet viileämmässä nukkua mutta ap:n takia eivät sitä voineet jatkaa.

Minä olen meillä se huomattavasti ”kuumempi” nukkuja; jos saisin päättää yksin, nukkuisin jossain 15-16 asteen lämmöissä. Lämpimämmässä tulee vaan heti kuuma ja hiki ja nukkuu huonosti. Mieheni taas voisi varmaan nukkua hyvin saunassa.

Kysynkin; onko helpompaa lisätä esim peittoja, vilttejä, vaatetta jotta tarkenee VAI SEN JO ALASTI OLEVAN TEHDÄ OLOLLEEN VIELÄ JOTAIN!?! Aihe ärsyttää aivan suunnattomasti kun tästä saa tapella kotona kokoajan. 😒

Meillä tuli tuon takia ero. Alkoholistimies kävi säätämässä koko talon sisälämpötilan +25:een ja me muut ihmeteltiin, mikä on kun tulee kuuma pelkästään ollessa ja päätä alkaa särkeä. Minä sitten laskin lämpötilaa ja sanoin, että parempi hänen pukeutua paremmin kuin kolmen muun kärsiä kuumasta, etenkin kun hän ei maksa lämmityslaskua. Muutama vuosi pelleiltiin termostaatin kanssa ja sitten tajuttiin erota.

Mitä tulee alkoholismiin, hän joi salaa enkä ollut asiasta varma ennen eroa. Lapsille myöhemmin tunnusti.

Epäilen haisulilla diabetesta, munuaisvikaa tai kilpirauhashärdelliä. Ei terve hikoa nukkuessaan.

Munkin exmies joi öisin salaa, ja hävitti tyhjät pullot heti huolella. Pääsin jäljille vahingossa, kun olin illalla nähnyt avaamattoman pullon, jota ei aamulla löytynyt mistään, edes sitä hylsyä.

Vierailija
139/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas emäntä(ihan on normaalipainoinen) hikoilee yöllä enemmän, mutta minä ainakin pidän siitä hänen ominaistuoksustaan ja saan siitä kotoisan fiiliksen. Jotenkin meidän feromonit vaan natsaa, sillä ei hänkään pidä hajuani vastenmielisenä raskaan työpäiväni jälkeen vaikka omasta mielestäni jo haisenkin siinä vaiheessa.

Sori, en osaa tässä auttaa, muuten kuin että etsit vaikka salilta hikisenäkin mielestäsi miellyttäväntuoksuisen miehen.

M.32

Vierailija
140/252 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On lukuisia vaarallisia sairauksia, joiden ensimmäinen oire yöhikoilu joskus on. Niitä pitää hoitaa ajoissa.

Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi sydäntaudit, jotkin syöpäsairaudet, kilpirauhasen liikatoiminta, uniapnea, refluksitauti, reumaattiset sairaudet ja krooniset tulehdustaudit, kuten HIV."

https://www.studio55.fi/terveys/article/yohikoilu-voi-kertoa-sairaudest…