Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummon kommentti poikani YO-kokeiden arvosanoihin (julkaistiin tänään) -->

Vierailija
14.11.2019 |

Poika laittoi mummolle tekstiviestin, kun lopulliset tulokset olivat selvillä. Mummo on siis anoppini, mieheni äiti.

Poika sai historiasta E:n ja pitkästä saksasta M:n. Eli todella hienosti kirjoitti. Mummon viesti (muokattu, mutta asia kuitenkin näin: "Jaa. Ei sitten tullut luettua tarpeeksi? Voiko arvosanoja korottaa keväällä?"

Poika oli tosi pahoillaan ja laittoi siksi viestin minulle eteenpäin töihin. Harmittaa todella paljon pojan puolesta, mummo on tärkeä ihminen pojalle. Ei siis voi vain sanoa, että höpsön vanhan mummelin kommentti, älä huomioi.

Mitä teen? Välit anoppiin ovat asialliset, muttei mitenkään läheiset (asuu eri maassa), enkä missään nimessä siis aio tehdä mitään riita-asiaa tästä. Haluaisin kuitenkin jotenkin ilmaista, että kommentti oli asiaton ja lannistava.

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin 3 L ja 3 M, jotka olis nykyään eximioita. Siihen aikaan (1984) ei eximiaa ollut vielä.

Mummo tuskin tietää tuosta eximiasta, niin että suotta vetelette papuja sieraimiin siellä.

Ap kertoi, että mummo tuntee arvosanat kyllä hyvin.

Vierailija
82/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei nyt tiedä, mitä E on.

Itse kirjoitin vuonna 1980 ja silloin oli arvosanat (korkeimmasta matalimpaan) L, M, C, B, A ja I. I tietenkin hylätty kuten nytkin.

Valistakaa mummoa, että nykyinen E vastaa aiempaa laudaturia. Laudaturiin vaaditaan paljon enemmän kuin ennen vanhaan; en tiedä, pitääkö tuo ihan paikkansa, mutta mummolle voi asian noin kertoa eikä se ole ihan valekaan.

Höpö höpö. E on tuotu siihen Ln ja Mn väliin lohdutukseksi niille, jotka ei pysty ällään. Onneksi nykyään saa korottaa niin monta kertaa kun haluaa jos ei kerralla onnistunut.

Höpö höpö itsellesi. E:n luomisella lisättiin L:n arvostusta vaatimuksia kiristämällä. Aikaisemmin L:n sai paras 10 %. Kun E luotiin, L annettiin enää parhaalle 5 %:lle, M:n raja pysyi ennallaan.

Eli vanha L on nykyinen L+E, kaikki E:n saaneet olisivat aiemmin saaneet L:n.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis E ja M, mutta ne muut arvosanat? Kahdella ei pääse ylioppilaaksi, pitää olla ainakin neljä.. Olivatko A ja A vai mitä?

***** miten tyhmää porukkaa täällä onkaan. Niitä kirjoituksia voi tosiaan jakaa syksylle ja keväälle..

Jos on kielipäätä ja lukupäätä kuten AP:n pojan arvosanoista voi päätellä - on hyvin epätodennäköistä että muista aineista tulisi yhtäkään A:ta.

Vierailija
84/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mummolla oli eri käsitys tästä pojasta. Jos on kovastikin hehkutettu pojan älykkyyttä, niin ovathan nuo molemmat arvosanat pettymyksiä. Etenkin, jos mummo itse on luonut uraa koulualalla.

Vierailija
85/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei nyt tiedä, mitä E on.

Itse kirjoitin vuonna 1980 ja silloin oli arvosanat (korkeimmasta matalimpaan) L, M, C, B, A ja I. I tietenkin hylätty kuten nytkin.

Valistakaa mummoa, että nykyinen E vastaa aiempaa laudaturia. Laudaturiin vaaditaan paljon enemmän kuin ennen vanhaan; en tiedä, pitääkö tuo ihan paikkansa, mutta mummolle voi asian noin kertoa eikä se ole ihan valekaan.

Höpö höpö. E on tuotu siihen Ln ja Mn väliin lohdutukseksi niille, jotka ei pysty ällään. Onneksi nykyään saa korottaa niin monta kertaa kun haluaa jos ei kerralla onnistunut.

Höpöhöpö. Laudaturin sai ennen 20 % parhaista, eli ne jotka ennen saivan L:n, saattaisivat saada nykyään E:n. L oli siis ennen vuotta 2000 helpompi saada.

Ennen vuotta 1996.

Vierailija
86/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään samaa oman äitini puolesta! Suurten ikäluokkien edustaja, kirjoitti aikoinaan kaikki aineet L:nä, on sen jälkeen kouluttautunut tohtoriksi ja luonnollisesti koulutukseen liittyvät asiat ovat hänelle järkyttävän tärkeitä - erityisesti arvosanat.

Äitini on kärkkynyt lasteni todistusten arvosanoja ekaluokasta lähtien ja pettynyt karvaasti, kun niitä numeroita ei saatukaan, vaan tuli pelkkiä sanallisia hyviä ja kiva-merkintöjä..

Äiti jakelee stipendejä lapsille arvosanojen mukaan keväisin ja syksyisin (kympistä kymppi, ysistä yhdeksän euroa jne.). 

Meillä on YO-kirjoitukset edessä vuoden päästä. En tiedä, miten saan tyttären keskittymään kirjoituksiin rauhassa, ettei äitini ole hengittämässä niskaan koko ajan :(

Ma sain samoja stipendeja mun enolta (paitsi et kympista tuli kymppi ja ysista vitonen, markkoina), ja yo-kirjoituksiin lupasi yhden "ykkosen" joka laudaturista.

Tyypilla meinasi tulla hiki siina vaiheessa kun mun viides aine lahti myoskin arvosanalla L lautakunnalle... :D Kirjoitin reaalista 32 (?) pistetta, mutta laudaturin raja oli ko. vuonna poikkeuksellisesti nostettu 33 pisteeseen :D 

Eli meinasi tulla enolle kalliiksi, nyt joutui maksamaan van 1111 markkaa :D 

Vierailija
87/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään samaa oman äitini puolesta! Suurten ikäluokkien edustaja, kirjoitti aikoinaan kaikki aineet L:nä, on sen jälkeen kouluttautunut tohtoriksi ja luonnollisesti koulutukseen liittyvät asiat ovat hänelle järkyttävän tärkeitä - erityisesti arvosanat.

Äitini on kärkkynyt lasteni todistusten arvosanoja ekaluokasta lähtien ja pettynyt karvaasti, kun niitä numeroita ei saatukaan, vaan tuli pelkkiä sanallisia hyviä ja kiva-merkintöjä..

Äiti jakelee stipendejä lapsille arvosanojen mukaan keväisin ja syksyisin (kympistä kymppi, ysistä yhdeksän euroa jne.). 

Meillä on YO-kirjoitukset edessä vuoden päästä. En tiedä, miten saan tyttären keskittymään kirjoituksiin rauhassa, ettei äitini ole hengittämässä niskaan koko ajan :(

Ma sain samoja stipendeja mun enolta (paitsi et kympista tuli kymppi ja ysista vitonen, markkoina), ja yo-kirjoituksiin lupasi yhden "ykkosen" joka laudaturista.

Tyypilla meinasi tulla hiki siina vaiheessa kun mun viides aine lahti myoskin arvosanalla L lautakunnalle... :D Kirjoitin reaalista 32 (?) pistetta, mutta laudaturin raja oli ko. vuonna poikkeuksellisesti nostettu 33 pisteeseen :D 

Eli meinasi tulla enolle kalliiksi, nyt joutui maksamaan van 1111 markkaa :D 

Niin ja siis unohdin kommenttini pointin: mina en ottanut tuosta mitaan paineita, oli painvastoin hauska kannustin. En kylla lukenut juurikaan yhtaan paitsi reaalia vahan. (Kirjoitin 5 kielta ja reaalin)

Vierailija
88/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on siis itse kirjoittanut älliä ja on päätynyt vain opettajaksi. Aikamoinen alisuoriutuja ollut itse, jäänyt ehkä vaivaamaan ja nyt täytyy kettuilla muille.

Vierailija
89/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo on pojalle tärkeä ihminen kuten kerroit ja kaikki tiedätte, että mummo on hyvin perillä arvosanoista ja itse saanut aikoinaan parhaimmat arvosanat, niin eikös nuo mummon kommentit ole aika odotetut tai ei ainakaan täysi yllätys ole? Minusta sekin on jo outoa, että tiedätte mummon arvosanat. Kertonee, että suvussa arvosanat ovat todella tärkeitä, joten M voi oikeasti olla teidän suvussa huono arvosana.

Vierailija
90/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille anopilles ja kysy, että pitikö olla noin häijy. Jos ei kerta ole vanhuudenhöperö niin kestää varmaan paskan käytöksensä seuraukset.

Vierailija
91/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin poika kirjoitti.Mutta vaikka ei olisi niin tehnytkään niin mummon kommentti oli tosi tökerö. Itse onnittelen aina kaikkia läpipäässeitä sydämellisesti, olivat tulokset mitkä tahansa. Ja heitä jotka eivät päässet läpi, lohdutan sillä, että uusia yrityksiä on edessäpäin.

Vierailija
92/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo on pojalle tärkeä ihminen kuten kerroit ja kaikki tiedätte, että mummo on hyvin perillä arvosanoista ja itse saanut aikoinaan parhaimmat arvosanat, niin eikös nuo mummon kommentit ole aika odotetut tai ei ainakaan täysi yllätys ole? Minusta sekin on jo outoa, että tiedätte mummon arvosanat. Kertonee, että suvussa arvosanat ovat todella tärkeitä, joten M voi oikeasti olla teidän suvussa huono arvosana.

Missä ”teidän suvussa”? Ei ap ole ko ääliölle sukua.

Vierailija
93/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken puolisot sukuun kuuluviksi. Tiedän kyllä, etteivät kaikki tee niin. Onhan se mummo ainakin lapsenlapselleen sukua, joten mutkan kautta anoppikin on sukua, jos ei suoraan sukulaiseksi halua tunnustaa.

Vierailija
94/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken puolisot sukuun kuuluviksi. Tiedän kyllä, etteivät kaikki tee niin. Onhan se mummo ainakin lapsenlapselleen sukua, joten mutkan kautta anoppikin on sukua, jos ei suoraan sukulaiseksi halua tunnustaa.

Pitää lisätä, että kaikesta huolimatta pidän mummon kommenttia ala-arvoisena ja tökerö. Meillä mummot on vain kiertokoulun tai kansakoulun käyneitä.

Vierailija
95/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ole tyypille mitään sukua, eikä ole mitään "teidän sukua".

Vierailija
96/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis E ja M, mutta ne muut arvosanat? Kahdella ei pääse ylioppilaaksi, pitää olla ainakin neljä.. Olivatko A ja A vai mitä?

Siis monesko idiootti tämä nyt on tässä ketjussa? Oletteko katsoneet ulos? Mikä vuodenaika? Olisko syksy? Kuinka moni lukiolainen valmistuu 2,5 tai 3,5-vuodessa? Aika harva. Useimmiten valmistutaan kolmessa vuodessa ja useimmat, lähes kaikki, hajauttavat tutkintonsa vähintään kahteen kirjoituskertaan. Nyt oli siis ensi keväänä kirjoittavat abit kirjoittamassa. Jatkavat loppujen suorittamista sitten keväällä.

Nyt kaksi ja loput pakolliset kaksi keväällä. Lisäksi saa kirjoittaa ylimääräisiä!

Vierailija
97/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo on siis itse kirjoittanut älliä ja on päätynyt vain opettajaksi. Aikamoinen alisuoriutuja ollut itse, jäänyt ehkä vaivaamaan ja nyt täytyy kettuilla muille.

Mummo ei ole opettaja. Kirjoitin, että on tehnyt työuransa "koulumaailmassa". En nyt tänne kirjoittele titteleitä ja työpaikkoja. Halusin vain ilmaista, että mummo tuntee kyllä arvosana-asteikot erittäin hyvin, eikä E ole tuntematon arvosana.

ap

Vierailija
98/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin aikoinani pääasiassa A:ta ja B:tä, eikä kiinnostanut lainkaan, mitä muut arvosanoistani mahdollisesti ajattelivat. En kyllä muista, että kukaan olisi mitään kommentoinutkaan. Halusin vain päästä kirjoituksista läpi millä tahansa arvosanoilla.

Vierailija
99/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkoja ollaan, ap. on miehen suvun jäsen ja se näkyy kaikissa virallisissa asiakirjoissa, miehen puolisona ja hänen lapsensa äitinä. Eikä se pääty vaikka eroaisi tai jompi kumpi kuolisi, vaan on ikuinen.

Vierailija
100/160 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin, että kyllä Suomessa maksetaan E:stä tonni ja M.stä 750 e. Tässä on tilinumero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän