Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi normaalipainoista miestä haukutaan laihaksi, kukkakepiksi tai jopa epämiehekkääksi?

Vierailija
14.11.2019 |

Useita kertoja tällä palstalla törmää siihen, että miehessä on jotain vikaa ja mies on epämiehinen jos on hoikka ja normaalipainoinen. Haluavatko naiset näin oikeuttaa itselleen jotain lupaa olla itsekin vähän pullava "koska mieskin on iso ja painava"

Itse olen mies koossa 177/68 jolloin painoni on täysin selvästi normaalilla alueella. Keskusteluissa täällä tämän on saanut jopa raivokkaita tai pilkkavia piirteitä. Ilmeisesti 65+ kg naisilla on ongelma kun mies ei painakaan merkittävästi heitä enemmän? :)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti viehäty "pienistä" miehistä. Miehen pitää mielestäni olla "miehekäs ja kunnon kokoinen". Kun tapasin mieheni, hän oli mitoissa 180cm/75kg-80kg, en muista painoa tarkalleen. Silti ei ollut mitään ylimääräistä missään, vaan hän oli raamikas ja"miehekkään" kokoinen. Ja itse olin 170cm/55kg, joten en halua miehen painolla oikeuttaa omaa ylipainoani. 

Miksi monet "pienet" miehet ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei viehäty hoikista tai pienistä miehistä? Minä olen aina ollut tällainen, miehen pitää nyt vain olla miehekäs jotta kiinnostun, myös pienet kädet ovat miehellä inhottavat mielestäni. Miksi minulla ei saisi olla tällainen miesmaku? Ap.n mielestä varmaan minun nyt pitäisi jättää mieheni ja ottaa joku mies, josta en viehäty, ihan vain sen takia, ettei heille tule paha mieli. 

Mitä olet mieltä siitä, että naista jolla on 40 koon jalka ja mitat 165/55, pidetään inhottavan isona ja epänaisellisena?

Sinä ihan avoimesti kirjoitat, että luokittelet normaalikokoisen ja painoisen miehen epämiehekkääksi. Kai vastaavasti teet samoin naisista, normaalikokoinen nainen on automaattisesti epänaisellinen koska ei olekaan hyvin pieni ja siro?

Minä en automaattisesti luokittele normaalipainoista miestä epämiehekkääksi, vaan sen mukaan, miltä se näyttää omaan silmääni. Ja jos joku ei pidä tuon kokoisista naisista, saa vapaasti olla pitämättä, kuten minä saan olla viehättymättä mielestäni pienen näköisistä miehistä. Ja muuten, minulla itselläni on koon 40 jalka, joissakin kengissä jopa 41. Minua itseäni se on hiukan aina häirinnyt, mutta ei muita. Enkä edes katsele muita naisia kauheammin, koska minua ei kiinnosta naiset vaan miehet, en kiinnitä huomiota naisiin.

On aivan eriasia olla viehättymästä yksilöstä kuin leimata mies esimerkiksi epämiehekkääksi. Et tunnu tajuavan, että tuollainen puhe on henkilökohtainen solvaus, vielä ilman "yleistä perustetta".

No en kai minä nyt sitä niille miehille sano, vaan mietin itse asiaa! Silti kun olen torjunut joskus tällaisen miehen (olin jo silloin naimisissa), niin hän otti sen henkilökohtaisena loukkauksena, kun hän oli hoikka ja keskimääräistä lyhyempi. En minä sitä hänelle sanonut, vaan hän ihan itse päätteli sen olevan syy, vaikka kerroin olevani naimisissa. Ja jos olisin ollut sinkku, olisin torjunut hänet ystävällisesti, enkä tietenkään sanonut että "olet liian pieni tai epämiehekäs". 

Vierailija
62/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuta kuin että hoikka ihminen ilman lihaksia on kukkakeppi tai vinkuheinä. Oli sitten mies tai nainen.

Se on kauhean ahdistavaa ja mielenterveydelle vaarallista, kun ei mahdu nykyiseen läskibinääriin, missä 1 on lihava ja 0 lievästi ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kun miehet haukkuvat normaalipainoista (BMI alle 25) naista läskiksi

Tässähän se kaksinaismoralismi ilmenee. Naisten ulkonäköä arvosteleva mies on tollo, mutta naisille on ok puhua pulkannaruista ja kukkakepeistä.

Vierailija
64/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kun miehet haukkuvat normaalipainoista (BMI alle 25) naista läskiksi

Tässähän se kaksinaismoralismi ilmenee. Naisten ulkonäköä arvosteleva mies on tollo, mutta naisille on ok puhua pulkannaruista ja kukkakepeistä.

Naisille on ok myös haukkua itseään viehättävämpiä naisia, kauniimpia, hoikempia jne.

Vierailija
65/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän painon informaatioarvo on tasan nolla.

Enemmän viehättävyyteen tai sen puutteeseen vaikuttaa miten paino jakautuu kyseessä olevan henkilön vartalossa. Kaksi saman painoista ja pituista henkilöä ovat vartalomalliltaan aivan täysin erilaisia, jos toisella ei juuri ole lihasmassaa vaan paino koostuu pääsääntöisesti rasvasta ja toisin päin. Sen lisäksi vaikuttaa myös vartalon ja luuston malli. Kerääntyykö se vähäkin rasva esimerkiksi vatsan alueelle vai pakaroihin, millainen on lantion ja hartioiden luuston suhde jne.

Ala-astetasoista arvostella ihmisten viehättävyyttä pelkän painon perusteella. Aikuistukaa.

Vierailija
66/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hoikka mies on kukkakeppi, mutta monet naiset viehättyvät juuri niistä kukkakepeistä. Ainakin omien havaintojeni perusteella niin me kukkakeppinaiset kuin huomattavasti painavammatkin kanssasisaret.

Kuten joku tuolla aiemminkin sanoi, niin hyvin usein ihminen viehättyy samankaltaisesta vartalotyypistä kuin itselläänkin on.

Minä en hoikkana miehenä haluaisi hoikkaa naista. Kaksi luukasaa kiehnäämässä... Aaargh!!! Vähän kuin kynsi liitutalua vasten tai folion pureskelu.

En kyllä läskeistäkään viehäty. Normaali naisellisen pehmoinen mulle pitäis olla, mutta he valitsevat aina miehekkään kokoisen koska heillä on varaa valita. Itselleni on tarjolla vain luisevia ja läskejä :(

Vierailija
68/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti viehäty "pienistä" miehistä. Miehen pitää mielestäni olla "miehekäs ja kunnon kokoinen". Kun tapasin mieheni, hän oli mitoissa 180cm/75kg-80kg, en muista painoa tarkalleen. Silti ei ollut mitään ylimääräistä missään, vaan hän oli raamikas ja"miehekkään" kokoinen. Ja itse olin 170cm/55kg, joten en halua miehen painolla oikeuttaa omaa ylipainoani. 

Miksi monet "pienet" miehet ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei viehäty hoikista tai pienistä miehistä? Minä olen aina ollut tällainen, miehen pitää nyt vain olla miehekäs jotta kiinnostun, myös pienet kädet ovat miehellä inhottavat mielestäni. Miksi minulla ei saisi olla tällainen miesmaku? Ap.n mielestä varmaan minun nyt pitäisi jättää mieheni ja ottaa joku mies, josta en viehäty, ihan vain sen takia, ettei heille tule paha mieli. 

Mitä olet mieltä siitä, että naista jolla on 40 koon jalka ja mitat 165/55, pidetään inhottavan isona ja epänaisellisena?

Sinä ihan avoimesti kirjoitat, että luokittelet normaalikokoisen ja painoisen miehen epämiehekkääksi. Kai vastaavasti teet samoin naisista, normaalikokoinen nainen on automaattisesti epänaisellinen koska ei olekaan hyvin pieni ja siro?

Minä en automaattisesti luokittele normaalipainoista miestä epämiehekkääksi, vaan sen mukaan, miltä se näyttää omaan silmääni. Ja jos joku ei pidä tuon kokoisista naisista, saa vapaasti olla pitämättä, kuten minä saan olla viehättymättä mielestäni pienen näköisistä miehistä. Ja muuten, minulla itselläni on koon 40 jalka, joissakin kengissä jopa 41. Minua itseäni se on hiukan aina häirinnyt, mutta ei muita. Enkä edes katsele muita naisia kauheammin, koska minua ei kiinnosta naiset vaan miehet, en kiinnitä huomiota naisiin.

On aivan eriasia olla viehättymästä yksilöstä kuin leimata mies esimerkiksi epämiehekkääksi. Et tunnu tajuavan, että tuollainen puhe on henkilökohtainen solvaus, vielä ilman "yleistä perustetta".

No en kai minä nyt sitä niille miehille sano, vaan mietin itse asiaa! Silti kun olen torjunut joskus tällaisen miehen (olin jo silloin naimisissa), niin hän otti sen henkilökohtaisena loukkauksena, kun hän oli hoikka ja keskimääräistä lyhyempi. En minä sitä hänelle sanonut, vaan hän ihan itse päätteli sen olevan syy, vaikka kerroin olevani naimisissa. Ja jos olisin ollut sinkku, olisin torjunut hänet ystävällisesti, enkä tietenkään sanonut että "olet liian pieni tai epämiehekäs". 

Ymmärrät varmaan, että täällä on ihan samanlaisia ihmisiä kuin elävässä elämässä. Solvaat siis epämiehekkäiksi täysin ventovieraita ihmisiä, joilla on tunteet ja itsetunto joka nakertuu pala palalta ainaisen vähättelyn vuoksi.

Vierailija
69/69 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet muuten mitoiltasi juuri täydellinen mies mun makuun, joten älä välitä:) Minutkin murjottiin miltei maan rakoon, haukuttiin luukasaksi, anorektikoksi ja neuvottiin hakeutumaan hoitoon, kun kerroin mitoikseni 170cm/47,5kg. Sen jälkeen joku oli vielä tehnyt mua herjaavan ketjun, jossa nimittely jatkui:(

Minulla on tuon kokoinen tyttöystävä, eikä häntä voi kyllä mitenkään anorektiseksi kutsua. Reidet ja takapuoli ovat oikeastaan suht täyteläiset. Ylävartalo on vaan hento.

No on kyllä aika hento, koska ystäväni, joka on pari senttiä alle 160cm ja painaa tuon 47kg, on tosi pikkunen. Hoikka, vähärasvainen, toki urheilevana ihmisenä omaa jonkin verran lihaksia.

Sen verran voin kyllä myöntää, että entisenä lentopalloilijana ja nykyisenä painonnostajana mun käsitys siitä, mitä on "normaali" naisen koko voi olla hieman vääristynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi