Miksi normaalipainoista miestä haukutaan laihaksi, kukkakepiksi tai jopa epämiehekkääksi?
Useita kertoja tällä palstalla törmää siihen, että miehessä on jotain vikaa ja mies on epämiehinen jos on hoikka ja normaalipainoinen. Haluavatko naiset näin oikeuttaa itselleen jotain lupaa olla itsekin vähän pullava "koska mieskin on iso ja painava"
Itse olen mies koossa 177/68 jolloin painoni on täysin selvästi normaalilla alueella. Keskusteluissa täällä tämän on saanut jopa raivokkaita tai pilkkavia piirteitä. Ilmeisesti 65+ kg naisilla on ongelma kun mies ei painakaan merkittävästi heitä enemmän? :)
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olet muuten mitoiltasi juuri täydellinen mies mun makuun, joten älä välitä:) Minutkin murjottiin miltei maan rakoon, haukuttiin luukasaksi, anorektikoksi ja neuvottiin hakeutumaan hoitoon, kun kerroin mitoikseni 170cm/47,5kg. Sen jälkeen joku oli vielä tehnyt mua herjaavan ketjun, jossa nimittely jatkui:(
Pituus miinus 100, elikkäs normaalipainosi alaraja olisi 70 kiloa. Aika kaukana olet siitä ei millään pahalla.
N25, 163 cm ja 71 kg (ja ylpeä joka kilosta)
Varmaan samasta syystä kun miehet haukkuvat normaalipainoista (BMI alle 25) naista läskiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuit naulan kantaan Ap! Et näytä kyllin miehekkäältä satakiloisen naisen rinnalla, joten keskity suosiolla niihin sirompiin. Harvassa ne tietenkin ovat ja jokainen mieshän semmoisen tahtoo.
M36
Ei minua kiinnosta mikään "suhteellinen miehekkyys". Kyllä minä olen ihan normaalipainossa oleva mies vaikka vieressä olisi 100kg tai 50kg nainen.
Millää perusteella minun "miehekkyys" siitä vähenee jos nainen on ylipainoinen?
Tässä kaiketi ajettiin takaa sitä, mitä naiset ovat taipuvaisia ajattelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä kun miehet haukkuvat normaalipainoista (BMI alle 25) naista läskiksi
No henkilökohtaisesti pidän esim. 165 cm/68 kg painavaa naista (Bmi alle 25) ylipainoisena. Tokko niitä lihaksiakaan on jokaisella niin paljoa mitä täällä mainostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en yksinkertaisesti viehäty "pienistä" miehistä. Miehen pitää mielestäni olla "miehekäs ja kunnon kokoinen". Kun tapasin mieheni, hän oli mitoissa 180cm/75kg-80kg, en muista painoa tarkalleen. Silti ei ollut mitään ylimääräistä missään, vaan hän oli raamikas ja"miehekkään" kokoinen. Ja itse olin 170cm/55kg, joten en halua miehen painolla oikeuttaa omaa ylipainoani.
Miksi monet "pienet" miehet ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei viehäty hoikista tai pienistä miehistä? Minä olen aina ollut tällainen, miehen pitää nyt vain olla miehekäs jotta kiinnostun, myös pienet kädet ovat miehellä inhottavat mielestäni. Miksi minulla ei saisi olla tällainen miesmaku? Ap.n mielestä varmaan minun nyt pitäisi jättää mieheni ja ottaa joku mies, josta en viehäty, ihan vain sen takia, ettei heille tule paha mieli.
Mitä olet mieltä siitä, että naista jolla on 40 koon jalka ja mitat 165/55, pidetään inhottavan isona ja epänaisellisena?
Sinä ihan avoimesti kirjoitat, että luokittelet normaalikokoisen ja painoisen miehen epämiehekkääksi. Kai vastaavasti teet samoin naisista, normaalikokoinen nainen on automaattisesti epänaisellinen koska ei olekaan hyvin pieni ja siro?
Minä en automaattisesti luokittele normaalipainoista miestä epämiehekkääksi, vaan sen mukaan, miltä se näyttää omaan silmääni. Ja jos joku ei pidä tuon kokoisista naisista, saa vapaasti olla pitämättä, kuten minä saan olla viehättymättä mielestäni pienen näköisistä miehistä. Ja muuten, minulla itselläni on koon 40 jalka, joissakin kengissä jopa 41. Minua itseäni se on hiukan aina häirinnyt, mutta ei muita. Enkä edes katsele muita naisia kauheammin, koska minua ei kiinnosta naiset vaan miehet, en kiinnitä huomiota naisiin.
Olet hyvä noin! Normaalipaino on terveellistä. Itse olen kuullut vain miehiltä noita juttuja että alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. Itse pidän hoikista miehistä, varsinkin jos ovat urheilullisia. Haluan että mies pitää itsestään huolta, enhän itsekään anna itseni lösähtää ja säännöllinen liikunta on minulle elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kuin että hoikka ihminen ilman lihaksia on kukkakeppi tai vinkuheinä. Oli sitten mies tai nainen.
Lihava ihminen on läski sekä lihaksilla, että ilman.
Olen tuo jota lainasit, olen läski ja kanssasi samaa mieltä.
Se ei nyt kuitenkaan mitätöi alkuperäistä mielipidettäni, vaikka niin halusitkin.En minä halunnut mitätöidä sitä, vaan loukata sinua. Oletin että olit läski, kun tuollaisen kirjoitit.
Sillä on vain isot luut ja paino johtuu nesteestä joita lääkkeet kerää.
Diabeteskin vaivaa jne...
Yleensä ne ovat niitä toisia miehiä, jotka nimittelevät hoikkia miehiä kukkakepeiksi. Tälläkin palstalla monet naiset ovat kerta toisensa jälkeen kuvailleet kuinka hoikka ja liikunnallinen mies on heidän ihanteensa, mutta palstan miehet eivät usko sitten millään, vaan yrittävät erilaisin venkoiluin "todistaa" että naiset itse asiassa tarkoittavat hoikalla sellaista nuorta Schwarzeneggeria.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kuin että hoikka ihminen ilman lihaksia on kukkakeppi tai vinkuheinä. Oli sitten mies tai nainen.
Jos ihmisen oma itsetunto on kunnossa, hän yleensä tykkää samantyyppisistä vartaloista kuin itsellä on. Hoikat tykkäävät hoikista, vähän pullukammat pullukammista. Sama pätee kasvonpiirteisiin. Usein omat piirteet toisessa miellyttävät.
yli satakiloiset roskiin kirjoitti:
Kyllähän se pitkälti on kyse juuri siitä, että romuluiset tonni-keijut yrittävät jotenkin oikeuttaa oman epäluonnollisen kehonkoostumuksensa. Kenenkään normaalipainoisen miehen ei pitäisi koskaan joutua murehtimaan omaa normaalia ja tervettä kroppaansa, mutta niin tämä yhteiskunta ja sen enemmistö on vain rakentunut, että läskit yrittävät päteä dissaamalla tervettä miestä.
Yleistäminen on tyhmän ihmisen merkki. Et tosin kovin älykästä kuvaa annakaan itsestäsi kommentillasi. Itse olen juurikin tämä yli satakiloinen romuluinen tonnikeiju ja rakastan hoikkuutta miehissä, mitä laihempi sen parempi. Mulle tosin on tärkeää kuitenkin se, että mies on ainakin sen 30 senttiä mua pidempi, ettei kokoero jää kuitenkaan aivan valtavaksi. Sehän näyttäisi naurettavalta jos minä tonnikeiju olisin jonkun ap:n kokoisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en yksinkertaisesti viehäty "pienistä" miehistä. Miehen pitää mielestäni olla "miehekäs ja kunnon kokoinen". Kun tapasin mieheni, hän oli mitoissa 180cm/75kg-80kg, en muista painoa tarkalleen. Silti ei ollut mitään ylimääräistä missään, vaan hän oli raamikas ja"miehekkään" kokoinen. Ja itse olin 170cm/55kg, joten en halua miehen painolla oikeuttaa omaa ylipainoani.
Miksi monet "pienet" miehet ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei viehäty hoikista tai pienistä miehistä? Minä olen aina ollut tällainen, miehen pitää nyt vain olla miehekäs jotta kiinnostun, myös pienet kädet ovat miehellä inhottavat mielestäni. Miksi minulla ei saisi olla tällainen miesmaku? Ap.n mielestä varmaan minun nyt pitäisi jättää mieheni ja ottaa joku mies, josta en viehäty, ihan vain sen takia, ettei heille tule paha mieli.
Aika pienihän tuo sinunkin mies on.
Joku täällä kirjoitti osuvasti, miksi naisen pitäisi olla luinen, heikon näköinen ilmestys kyljystä muistuttavan liian lihaksikkaan miehen rinnalla. Olen ylipainoinen nainen ja pidän hoikista ja normaalipainoisista miehistä. Liika lihaksikkuus tai manboobsit eivät miellytä. Mitä litteämpi rintakehä miehellä on, sitä parempi, liian isot pullistelevat rintalihaksetkaan eivät viehätä. Naisella ne rinnat pitää olla, ei miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä kirjoitti osuvasti, miksi naisen pitäisi olla luinen, heikon näköinen ilmestys kyljystä muistuttavan liian lihaksikkaan miehen rinnalla. Olen ylipainoinen nainen ja pidän hoikista ja normaalipainoisista miehistä. Liika lihaksikkuus tai manboobsit eivät miellytä. Mitä litteämpi rintakehä miehellä on, sitä parempi, liian isot pullistelevat rintalihaksetkaan eivät viehätä. Naisella ne rinnat pitää olla, ei miehellä.
Ja lisään, miehen ei tarvitse olla minua pitempi välttämättä (toki pitkäkin mies käy hyvin), ehkä lyhyemmän kohdalla miettisen (olen 170 cm nainen).
Ap:n mitat kuulostaa aika samalta kuin mun miehen. Erittäin hyvä, ellei täydellinen!
Netissä on helppo jopa aikuisen muuttua päiväkotitasolle, koska anonymiteetti sen suo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuit naulan kantaan Ap! Et näytä kyllin miehekkäältä satakiloisen naisen rinnalla, joten keskity suosiolla niihin sirompiin. Harvassa ne tietenkin ovat ja jokainen mieshän semmoisen tahtoo.
M36
Ei minua kiinnosta mikään "suhteellinen miehekkyys". Kyllä minä olen ihan normaalipainossa oleva mies vaikka vieressä olisi 100kg tai 50kg nainen.
Jos sut 177cm/68kg äijä laitetaan seisomaan vaikkapa kahden mittansa paljastaneen naisen rinnalle, olet näyttävämpi tuon hoikemman seurassa. Niin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienihän tuo sinunkin mies on.
Mutta minun silmääni ei, tätä juuri tarkoitan, jonkun muun mielestä voi olla pieni, mutta minä olen tätä mieltä. Miksi vuonna 2019 kaikki eivät saa pitää sellaisesta, mistä pitävät? Homot, lesbot, bit, panseksuaalit, transihmiset, muunsukupuoliset ja vaikka mitkä ovat ok, mutta ei se, että omaa tietynlaisen miesmaun.
Kukkakeppiä harmittaa, kun hän näyttää normaalin naisen rinnalla hennolta. Ja kyllä, bmi 25 on nimenomaan normaali nainen.
Kuulostaa myön tyypiltä, joka kyttää ja syyllistää naista normaalipainosta, siis rahkapetri.
Mitä kun tuon kanssa tekisi lapsia? Se varmaan valittaisi, että liian iso vauvamaha, laihduta.
Seurustelin hetken tuollaisen kanssa, ja opin karttamaan. Koko sen maailma pyöri painon ympärillä, oman ja muiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet mieltä siitä, että naista jolla on 40 koon jalka ja mitat 165/55, pidetään inhottavan isona ja epänaisellisena?
Sinä ihan avoimesti kirjoitat, että luokittelet normaalikokoisen ja painoisen miehen epämiehekkääksi. Kai vastaavasti teet samoin naisista, normaalikokoinen nainen on automaattisesti epänaisellinen koska ei olekaan hyvin pieni ja siro?
Minä en automaattisesti luokittele normaalipainoista miestä epämiehekkääksi, vaan sen mukaan, miltä se näyttää omaan silmääni. Ja jos joku ei pidä tuon kokoisista naisista, saa vapaasti olla pitämättä, kuten minä saan olla viehättymättä mielestäni pienen näköisistä miehistä. Ja muuten, minulla itselläni on koon 40 jalka, joissakin kengissä jopa 41. Minua itseäni se on hiukan aina häirinnyt, mutta ei muita. Enkä edes katsele muita naisia kauheammin, koska minua ei kiinnosta naiset vaan miehet, en kiinnitä huomiota naisiin.
On aivan eriasia olla viehättymästä yksilöstä kuin leimata mies esimerkiksi epämiehekkääksi. Et tunnu tajuavan, että tuollainen puhe on henkilökohtainen solvaus, vielä ilman "yleistä perustetta".