Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä flunssainen, kylmänväre olo kun on menkat?

Vierailija
13.11.2019 |

Ikää tullut lisää ja nyt on ollut tällainen olo aina menkkojen aikaan.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on joka kerta

Vierailija
62/73 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein on. Pitäisi kyllä käydä mittauttamassa hemoglobiini ja ferritiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minulla. Nelikymppisenä vain lisääntynyt. Olen myös käynyt koronatestissä pari kertaa kun luullut että kipeä.

Vierailija
64/73 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, välillä oli. En tiedä, liittyikö se alhaiseen ferritiiniin vai oliko jotain elimistön palautumista raskauksista. Nyt ei kuitenkaan ole normaalisti tuollainen olo.

Vierailija
65/73 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nyt ekaa kertaa kuumetta kuukautisten yhteydessä, olen 49. Yleensä tolkutonta tulvaa on ollut pari päivää, nyt sitä oli neljä päivää ja neljäntenä päivänä nousi kuume. Ihmettelin, kun ei mitään muita flunssan oireita. Viidennen päivän aamuna jouduin toteamaan etten ole työkunnossa ja kävin lääkärissä, kolme päivää saikkua. Nukuin 2,5 tunnin päikkärit ja yöllä 11h, sen jälkeen alkoi helpottaa. Nyt kolmas saikkupäivä ja olo on melko terveen tuntuinen. 

Olen jo pitkään tuskaillut tuon tulvan kanssa, se ei oikein sovi mun liikkuvaan työhön ja on ikävää kun kahtena yönä on 2-4 herätystä kuukautisten takia. Mutta nyt kun se syöksytulva jatkui neljä päivää niin vihdoin sain aikaiseksi varattua ajan gynelle. Joku tolkku tähän touhuun pitää saada. Toivon totisesti ettei tuo kuume tule tavaksi, nyt tuli yllättäen ja puskista enkä vieläkään tiedä liittyykö kuukautisiin. Mitään nuhaa, yskää tai kurkkukipua ei ollut eikä tullut. Pari päivää kuumeilua ja siinä kaikki.

Ihan mielenkiinnosta, oletko ottanut koronarokotteita?

Vierailija
66/73 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo joo

Vierailija
67/73 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei siis ole viellä menkat alkaneet. Ja mulla on kylmä ja kuuma vähän välin ja alavatsa kipeä ja välillä selkä ja vähän kipeä olo nenä tukossa ja kurkku sattuu onko normaalia??

Vierailija
68/73 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska löytää tämä vanha ketju, kun aloin etsiä tietoa aiheesta. Löysin myös tuollaisen unilääkärin videon, hänen ajatuksensa on, että kun hormonitasot muuttuu, naiselle tulee tavallaan tilapäinen uniapea ja refluksitauti(mekanismi selitetty videolla) ja tämä aiheuttaa kurkkukivun, väsymyksen jne.

Vierailija
69/73 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kauhea palelu ja kuumeinen olo pahimmat pms-oireet kuukaudesta toiseen! Te keillä samaa, miten pärjäätte töissä? Tuntuu että pää ei toimi yhtään ja on vaan kipeä olo, mutta ei nyt kotiinkaan voi jäädä, kun tietää ettei tässä mistään taudista ole kyse. Ikää 43, en kestä jos vaihdevuosissa vaan pahenee.

Vierailija
70/73 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleilin aiheesta ja löytyi tämä ketju. En siis ole ainoa.

Reilun viikon verran ennen menkkoja paleltaa ja väsyttää ihan järkyttävästi. Tekis mieli vaan nukkua.

Vierailija
71/73 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta hirveä päänsärky iskee aina. Kuten nyt, menkat alkoi eilen. Ennen pillereitä saattoi olla, mutta muistan vain jäätävät alavatsakivut.

Vierailija
72/73 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä tuo kestää, loppuuko kun menkat loppuu?

Vierailija
73/73 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös alkaa turvotus, vatsa sekaisin, kurkkukipu, päänsärky, väsymys, univaikeudet, koko kehossa olo kuin olisi kuumetta. Hirveä olo! Kuin rekan alle olisi jäänyt tai olisi influenssassa. Alkaa 2pv ennen kuin vuoto alkaa ja loppuu noin 2-3pv päästä, kun vuoto alkanut. Ajoittuu siis molemmille puolille vuodon alkua noin 4 päivän ajaksi.

Onko kukaan saanut apua? Syön fiksusti, nukun ja liikun. Stressiä toki on enemmän ja vähemmän. Hormonaaliset ehkäisyt ei sovi eikä myöskään mielialalääkkeet.