Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä flunssainen, kylmänväre olo kun on menkat?

Vierailija
13.11.2019 |

Ikää tullut lisää ja nyt on ollut tällainen olo aina menkkojen aikaan.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset heikentää vastustuskykyä, joten ihan normaalia.

Mistä tällainen tieto ja mihin se perustuu?

No miksi sitten esim, herpes puhkeaa naisilla usein kuukautisten aikaan? Koska vastustyskyky ei ole parhaimmillaan.

Vierailija
22/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten esim, herpes puhkeaa naisilla usein kuukautisten aikaan? Koska vastustyskyky ei ole parhaimmillaan.

Ok, ihan vaan vilpittömästi kiinnosti tietää kun ensi kertaa törmään tähän tietoon. Ainakaan kukaan terkkari, lääkäri tms, ei ole itselleni asiasta ikinä puhunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla on sama juttu! Ennen menkkojen alkua on kyllä todella väsynyt, nuhainen ja puolikuntoonen olo. Lisäksi olo on todella ahdistunut mitättömistä syistä? Todella ärsyttävää kun sama toistuu joka ikinen kuukausi. Kyllä miehillä on helppoa..

Vierailija
24/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
25/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mulla on sama juttu! Ennen menkkojen alkua on kyllä todella väsynyt, nuhainen ja puolikuntoonen olo. Lisäksi olo on todella ahdistunut mitättömistä syistä? Todella ärsyttävää kun sama toistuu joka ikinen kuukausi. Kyllä miehillä on helppoa..

Mikset hommaa hormonikierukkaa tai muuta menetelmää menkkojen avuksi? Mitä elämää tuo muka on?

Vierailija
26/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hommaa hormonikierukkaa tai muuta menetelmää menkkojen avuksi? Mitä elämää tuo muka on?

Ei kaikille sovi.

Vierailija
27/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri täällä ketjussa useampi kirjoittaa, että kuukautisten poisjäännistä huolimatta oireet silti toistuneet joka kuukausi. Olisi kiva saada lisää kokemuksia. Onko kukaan löytänyt tähän mitään toimivaa konstia tai saanut apua hormoniehkäisystä?

Vierailija
28/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lolako voitti selviutyjät?

Vierailija
30/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen menkkoja mulla on kauhean kuuma ja hikoilen.

Vierailija
32/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monesti ennen menkkoja ja menkkojen aikaan pientä lämpöilyä ilman flunssaoireita ja sairauden tunnetta. Myös hikoilluttaa yöllä kovasti. Olen 30v.

Vierailija
33/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla flunssaisen ja kuumeisen olon menkkojen aikana aiheutti raudanpuute.. Aloin miettimään miksi olin aina kipeänä kun oli kuukautiset. Rautaa syömällä oireet helpottivat ja myös vuoto väheni.

Vierailija
34/73 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei flunssainen olo, mutta palelee menkkojen aikaan aina. Ja siis tuo yöhikoilu on tuttua, sijoittuu aikaan juuri ennen menkkoja.

-44 v

Vierailija
35/73 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyneuvolan terkkari sanoi minulle joskus, että on ihan yleistä että tulee noita oireita ennen kuukautisten alkua. Joillekin voi tulla jopa kuumeilua, jolle ei löydy sen kummempaa selitystä kuin hormonikierron muutokset. Joten, tuttua on tuo.

Vierailija
36/73 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooh, huuliherpesrakkula huulessa + menkat sekä palelee juurikin parhaillaan.

Vierailija
37/73 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan päässyt tästä vaivasta eroon? Tai kuukautisista eroon esim kapselilla tai hormonikierukalla. Helpottiko?

Kapseli ollut kahdesti. Toisella lähti kuukautiset ja kaikki muutkin oireet. Toisella kuukautiset jatkui ja kaikki oireet vain paheni. Kapseleissa sama vaikuttava aine tietysti mutta valmistaja vaihtui välissä ja ilmeisesti hormoonimäärässä pieni vaihtelu, niin erot vaikutuksessa oli noin voimakkaat.

Vierailija
38/73 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nyt ekaa kertaa kuumetta kuukautisten yhteydessä, olen 49. Yleensä tolkutonta tulvaa on ollut pari päivää, nyt sitä oli neljä päivää ja neljäntenä päivänä nousi kuume. Ihmettelin, kun ei mitään muita flunssan oireita. Viidennen päivän aamuna jouduin toteamaan etten ole työkunnossa ja kävin lääkärissä, kolme päivää saikkua. Nukuin 2,5 tunnin päikkärit ja yöllä 11h, sen jälkeen alkoi helpottaa. Nyt kolmas saikkupäivä ja olo on melko terveen tuntuinen. 

Olen jo pitkään tuskaillut tuon tulvan kanssa, se ei oikein sovi mun liikkuvaan työhön ja on ikävää kun kahtena yönä on 2-4 herätystä kuukautisten takia. Mutta nyt kun se syöksytulva jatkui neljä päivää niin vihdoin sain aikaiseksi varattua ajan gynelle. Joku tolkku tähän touhuun pitää saada. Toivon totisesti ettei tuo kuume tule tavaksi, nyt tuli yllättäen ja puskista enkä vieläkään tiedä liittyykö kuukautisiin. Mitään nuhaa, yskää tai kurkkukipua ei ollut eikä tullut. Pari päivää kuumeilua ja siinä kaikki.

Vierailija
39/73 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 31 vuotias ja useita vuosia kans ollut tuota. Joskus enempi, joskus vähempi.

Myös kovaa yöhikoilua saattaa olla menkkojen aikaan. Ne hormoonit 😑

Vierailija
40/73 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Palelee niin julmetusti ja välillä kamala hiki. Sekä armoton väsymys. Kuukautiset alkaa ehkä viikon sisällä.