Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitaloa myydessä ja miksei muissakin asunnoissa, niin uusitaanko ovien lukot ja tulee uudet avaimet?

Vierailija
29.10.2024 |

Miten nykyään toimitaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toimii ihan niin kuin itse fiksuksi näkee. Myyjä tuota projektia ei tule maksamaan. 

Vierailija
2/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja varmaan päättää itse, vaihtaako / sarjoittaako lukot omakotitaloonsa.

Taloyhtiöissä tuskinpa vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon ostaja voi itse halutessaan vaihdattaa lukot ja tietysti maksaa itse kulut. Taloyhtiössä ei vaihdeta.

Vierailija
4/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen toimii ihan niin kuin itse fiksuksi näkee. Myyjä tuota projektia ei tule maksamaan. 

No sanotaanko näin, että kyllä mä myyjänä voisin maksaa hyvinkin omakotitalon lukkojen vaihdon ostajalle. Vähimmillään kyse on 1-2 lukosta ja varmaan keskimäärin joku 3-4 lukkoa ja jos myyntihinta olisi esimerkiksi 400 000 euroa ja tuo olisi ainoa tinkiminen minkä ostaja haluaa, niin en kyllä jättäisi kauppoja siihen.

Vierailija
5/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaanko näin, että kyllä mä myyjänä voisin maksaa hyvinkin omakotitalon lukkojen vaihdon ostajalle. Vähimmillään kyse on 1-2 lukosta ja varmaan keskimäärin joku 3-4 lukkoa ja jos myyntihinta olisi esimerkiksi 400 000 euroa ja tuo olisi ainoa tinkiminen minkä ostaja haluaa, niin en kyllä jättäisi kauppoja siihen.

Maksa vaan, moni muu ei maksaisi.

Vierailija
6/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan sä itse uusia mitä vaan

Vierailija
7/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä riittää, kun vaihdattaa turvalukon omaan piikkiin. Antaa sen taloyhtiön kustantaman lukon olla.

Vierailija
8/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jättäisi kauppoja tuon takia tekemättä. Itselläni pitäisin pari avainta, olenhan minä tilannut uudet lukot/sarjoituksen omistamani talon oviin. Kukaan järkevä ostaja ei vaadi myyjää lukkoja vaihtamaan, koska riski avainten päätymiseen väärille tahoille on liian iso.

Vierailija
9/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on numerokoodatut avaimet,  joiden lukumäärä tiedetään.  Jos avaimia puuttuu, ne poistetaan järjestelmästä eivätkä toimi enää. 

Ettekö te maalaiset älylukkoakaan tunne?

Vierailija
10/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa vaan, moni muu ei maksaisi.

Juu, mä olenkin yllättävän älykäs. Osaan laskea, että 1000 euroa maksava lukkojen vaihto on halvempi kuin 10 000 euroa tingittynä hinnasta. Mietippä miten poikkeuksellinen lahjakkuus mä olen?

Kaupankäynnissä voi ehdotella mitä vain ja jollekin valmiiksi vaihdetut lukot saattavat olla niihin kulunutta summaa arvokkaampi asia. Kyllähän vanhastaan viinapullokin on ollut paljon parempi kaupankäyntiväline kuin samansuuruinen summa rahaa.

Vierailija
11/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja vaihtaa lukot , jos haluaa. Näin yleensä. Jokainen haluaa hoitaa tuon itse.  Voi sopia tietenkin toisinkin.

Vierailija
12/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on omakotitalo. Omistaja tekee sen kanssa niin kuin haluaa.

Myyjä tietysti luovuttaa avaimensa talon mukana, ellei jotain muuta ole sovittu. Ostaja voi sitten ostamaansa taloon vaihdattaa halutessaan lukot tai mitä muuta nyt ikinä haluaakaan

Vierailija
13/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on numerokoodatut avaimet,  joiden lukumäärä tiedetään.  Jos avaimia puuttuu, ne poistetaan järjestelmästä eivätkä toimi enää. 

Puhut kaikista Suomen taloyhtiöistä?

Vierailija
14/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin voi olla älylukkoja.

Vierailija
15/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lähinnä uusit. me ollaan muutettu jopa uudiskohteisiin, niinaina oma lukko tiölalle. ei tule huoltokaan yllättäen ja opettaa heitäkin sopimaan tuloistaan. ain suositan uusintaa.

Vierailija
16/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä koske vanhempia taloja, joita on enemmistö suomalaisista taloyhtiöistä. Se koskee vain aivan uusimpia taloja.

Vierailija
17/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jättäisi kauppoja tuon takia tekemättä. Itselläni pitäisin pari avainta, olenhan minä tilannut uudet lukot/sarjoituksen omistamani talon oviin. Kukaan järkevä ostaja ei vaadi myyjää lukkoja vaihtamaan, koska riski avainten päätymiseen väärille tahoille on liian iso.

Olitpa hauska. Kuvitteletko tosiaan, että lukkoliikeeltä ei voi tilata lukkojen vaihtoa niin, että tehtyjen avainten määrä on tiedossa? Ja nykyään kun voi ihan avaimen tarkkuudella päättää, millä avaimella pääsee sisälle ja millä jää pihalle. Eikä nykyaikaisessa lukossa tarvitse vanhanaikaista avainta lainkaan.

Vierailija
18/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalon ostaja voi itse halutessaan vaihdattaa lukot ja tietysti maksaa itse kulut. Taloyhtiössä ei vaihdeta.

itse asukas voi vaihtaa ja maksaa, myös asennuuttaa-uusia turvalokkonsa

Vierailija
19/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä koske vanhempia taloja, joita on enemmistö suomalaisista taloyhtiöistä. Se koskee vain aivan uusimpia taloja.

No kyllähän se alkaa pikkuhiljaa nimenomaan koskemaan myös vanhempia taloja. Niissä kun lukitusten uusinta on nyt ajankohtaista.

Vierailija
20/38 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heka vaihtaa vanhoihin taloihin älylukkoja !