Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä flunssainen, kylmänväre olo kun on menkat?

Vierailija
13.11.2019 |

Ikää tullut lisää ja nyt on ollut tällainen olo aina menkkojen aikaan.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Just ennen menkkoja oon usein päivän verran siinä luulossa että tulee flunssa. Raudanpuutetta on, ja on ollut vuosia. Vajaa vuoden syönyt rautaa, mutta ei nouse kauheasti, eikä lääkärit välitä tutkia kun on viitteissä.

Vierailija
42/73 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Just ennen menkkoja oon usein päivän verran siinä luulossa että tulee flunssa. Raudanpuutetta on, ja on ollut vuosia. Vajaa vuoden syönyt rautaa, mutta ei nouse kauheasti, eikä lääkärit välitä tutkia kun on viitteissä.

Onko sulta mitattu ferritiini? Itellä oli 42, ja viitteissä on, mutta olisiko syytä olla korkeampi? 

t: toinen palelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on.

Vierailija
44/73 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! En tiennyt että tämä on näin yleistä.

Vierailija
45/73 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Palelee niin julmetusti ja välillä kamala hiki. Sekä armoton väsymys. Kuukautiset alkaa ehkä viikon sisällä.

Juuri näin. Yöllä saatan hikoilla niin että herään vaihtamaan kuivan pyjaman. Päivällä palelee, koko ajan väsyttää. 48v olen, ja oireet pahenee iän myötä.

Vierailija
46/73 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/73 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimitte nyt korona-aikaan? Huoletta töihin, kun tiedätte, mistä johtuu? Vai kuitenkin koronatestiin?

Vierailija
48/73 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Nyt olen syönyt muutaman kuukauden seronil 20mg ja tuntuu helpottavan.

Mulla oli jo niin paha että ahdisti aivan hulluna , huimaus, sekava kuumeinen olo, jäätävä päänsärky oikeanpuoleinen ohimo, uniongelmat, yöllä paita ja lakanat aivan märät yök , itkuraivareita, näköhäiriöitä, turvotusta... ja ne vatsa ja selkäkivut 😒🥺

Nuorena pyörtyilin menkkojen aikaan ja nyt kohta 40v pahinta on psyykkiset vaivat mutta ei nuo fyysisetkään paljoa naurata.

Ei oo helppoo olla nainen 😝

Vierailija
49/73 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku raudanpuute tuo voisi olla. Minulla alkoi viime kesänä tuo, ennen kuukautisia pientä lämpöä ja vähän kurkku kipeä. Samoja aikoja aloin käymään taas verenluovutuksessa. Hb ollut ihan hyvä kylläkin. Mutta taitaa jäädä nyt väliin nuo luovutukset, 2 kertaa käynyt ja viimeksi tuli moneksi päiväksi heikko olo. Ja olen nyt enää 51kg, joten raja alkaa tulla vastaan. Minulla on kierukka, mutta silti tulee vuodot ja viime kuukaudet vuotanut useamman viikon. Ehkä syön tuon rautakuurin tuolta.

Vierailija
50/73 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt koronan aikaan on ollut vaikeaa päättää, mutta jos olo ei ole yhtään kipeä vaikka huomaisi että lämpö on normaalia korkeampi niin en voi joka kuukausi olla pois töistä paria päivää jotta saa ensin negatiivisen testituloksen. Välillä tulee kierron loppupuolella myös semmosta pientä kurkkukipua kaupan päälle, mutta jos se liittyy lisääntyneeseen närästykseen ja ajoitus täsmää niin en ole siitäkään huolissani. Mutta toki heti jos tulee ihan flunssainen olo tai jotain poikkeavaa niin heti testiin.

Vierailija
51/73 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Lähes viikon ollut epämääräinen puolikuntoinen olo ja tänään alkoi menkat. Teen etätöitä niin tarvitse miettiä koronaa siinä mielessä.

Vierailija
52/73 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Pahinta on aivosumu. En meinaa selvitä helpoimmista työtehtävistä ilman apua. Pää ei vaan toimi. Ihan kauhea tunne, väsyttää ja aivot on vaan seis. Kiukuttaa ja tulee sanottua aina aivan typerästi läheisille. Ja se kuumotus!!! Yöllä on tunne kuin olisi tulessa, järkyttävä jano. Lapset on jo tehty voisipa vain poistaa koko hormonitoiminnan käytöstä.

Vierailija
53/73 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla on AINA silloin ripuli 2 päivää. Ja ällö ja väsynyt olo. Ei jaksa, ei ymmärrä, ei oo välkky ja hauska olo. Usein mietin olenko työkuntoinen. Oon ollut saikulla ehkä 2 kertaa 1 päivän viimeisen 15 vuoden aikana menkkojen takia, eli ei ne minulla onneks kauhean pahat ole.

Vierailija
54/73 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt 3 kertaa koronatestissä menkkoja edeltävällä viikolla. Siis todellakin tulee enemmän ja vähemmän sellanen kurja ja flunssanen olo. Mutta en oo voinut tuudittautua siihen että "eeen mä oo kipee, menkat vaan tulossa".

Vierailija
55/73 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. PMS:ään kuuluu tissien arkuus öisin asentoa vaihtaessa ja jostain syystä takapuolen vihlonta päivisin (voi olla vaikea kävellä), mutta menkat on vain menkat eikä silloin ole ekan päivän lievää vatsakipua kummempaa oireilua.

Vierailija
56/73 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo on

Vierailija
57/73 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen että johtuu raudanpuutteesta, viimeisetkin veret valuu niin tulee kuolema.

Vierailija
58/73 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 25v ja vuosi sitten alkoi oireet. Samana päivänä kun kuukautiset alkaa, on kurkkukipua, aivastelen, maha menee jatkuvasti sekaisin ja polvet naksahtelevat kävellessä. Seuraavana päivänä vatsakipu voimistuu. Kolmantena päivänä alkaa vähintään kahden päivän pääkivut.

T. Tällä hetkellä "kipeänä" töissä

Vierailija
59/73 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimitte nyt korona-aikaan? Huoletta töihin, kun tiedätte, mistä johtuu? Vai kuitenkin koronatestiin?

Pysähdytään hetkeksi miettimään miten sekaisin maailma on. Aiemmin oli normaalia että influenssat pyöri syksyllä ja keväällä. Ihmisiä myös menehtyi. Nyt panikoidaan tautia johon keskimääräisesti menehtyy vanhat ihmiset. Keski-ikää ei ole laskenut pelottelut nuorista uhreista. Tilastoistakin näkee kuka tahansa että tauti on vaarattomampi kuin flunssa. Ei ole merkitystä onko sinulla tämä tauti vai flunssa, tärkeintä on seurata oireita ja omaa jaksamista.

Vierailija
60/73 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset