Jätin matalaa tulehdustilaa aiheuttavat viljat pois mutta
mutta mitä ihmettä voisin ottaa kahvin kanssa?
Jos ei halua suklaata syödä.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mikä tämä matala-asteinen tulehdustila on ja miten se liittyy viljoihin? Onko sinulla veren tulehdusarvot yli rajojen?
Miksi tätä on alapeukutettu? Kysyin ihan vilpittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mikä tämä matala-asteinen tulehdustila on ja miten se liittyy viljoihin? Onko sinulla veren tulehdusarvot yli rajojen?
Ei saa kyseenalaista keto-dieettaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis halusin vain tietää, mikä tämä tulehdustila on ja miten se ilmenee? Voiko minullakin olla se? Kukaan ei vastaa, mutta alapeukuttaa :/
Mistä tiedän, onko minulla jokin tuommoinen? Muistan, että hesarissa oli tästä vähän aika sitten juttua, mutta en lukenut sitä artikkelia.
Kaurabanaani pannarit on mun uusi suosikki. Kaurahiutaleita, banaania, kananmunaa, voita. Terveellistä ja niiiiiin hyvää!
Minä syön kovia juustoja. Sellaisenaan tai hilloon dipattuna. Myös edellä vinkatut taatelit on hyviä, etenkin ne lakritsijauheella maustetut versiot.
En tosin vahdi hiilareita vaan pelkkiä viljoja (kaikkia), eivät sovi mun kropalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin kysymässä samaa. Johtui ilmeisesti siitä onko kyseinen tila todennettu jossain. Siitä huuhaaväki ei pidä.
Se on vaan opittu tapa, että kahvin kanssa pitää jotain syödä.
En ole kaivannut kahvin kaveriksi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin kysymässä samaa. Johtui ilmeisesti siitä onko kyseinen tila todennettu jossain. Siitä huuhaaväki ei pidä.
Voit testata sen hyvin yksinkertaisesti onko sinulla viljoista aiheutuvia ongelmia.
Välttämättä esim keliakiatestit eivät sitä kerro.
Ole syömättä viljoja esim 3 vkoa ja tarkkaile onko olosi virkeämpi tai muuten parempi, energiatasosi korkeampi.
Tätä ei tarvitse todentaa missään, eikä edes kertoa kenellekkään. On täysin sinun asiasi sinun terveytesi.
Älä etsi todisteita turhaan, usko kehoasi.
syö esim puolikas tai kokonainen voileipäkakku.
proteiinipatukat ei lihota, muutama semmoinen ?
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan opittu tapa, että kahvin kanssa pitää jotain syödä.
En ole kaivannut kahvin kaveriksi yhtään mitään.
No itsellä ainakin tämä liittyy aamiaiseen noin yleisesti, aamulla haluan jotakin muutakin kuin pelkän kahvin ja sen olisi hyvä sopia kylkeen.
Jätin muka refluksin hoidoksi maidot ja viljat pois yhden inttäjän jankutuksen vuoksi.
Sitä paitsi ajattelin että kokeillaan sitten.
Tulos: en voinut laittaa mitään normaalia ruokaa. Aterioista tuli koettelemus. Tietenkään en voinut syödä kuin kotona, koska jouduin edelleen luonnollisesti noudattamaan refluksirajoituksia.
Söin ylettömästi lihaa, rasvaa ja silti olin koko ajan nälkäinen ja kiukkuinen. Koko elämä pyöri ruoan ympärillä. Refluksi paheni niin että lääkkeetkään eivät auttaneet.
Palasin normaaliin ruokavalioon ja huokaisin helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis halusin vain tietää, mikä tämä tulehdustila on ja miten se ilmenee? Voiko minullakin olla se? Kukaan ei vastaa, mutta alapeukuttaa :/
Mistä tiedän, onko minulla jokin tuommoinen? Muistan, että hesarissa oli tästä vähän aika sitten juttua, mutta en lukenut sitä artikkelia.
Miksi et googleta? Itse ainakin alapeukutan aina laiskoja, jotka ei itse viitsi kirjoittaa paria sanaa googleen.
Miksi ihmisiä tämä keskustelu nyt niin häiritsee, että pitää tulla haukkumaan huuhaaksi? Syökää mitä syötte ja antakaa muiden syödä mitä syövät, ei nämä asiat kellekään kuulu.
Itse inhosin syömistä parikymmentä vuotta elämästäni, koska aina jälkeen tuli paha olo ja väsymys. Kun jätin viljat pois, oloni on ollut äärimmäisen hyvä kaiken aikaa ja syömisestä on tullut entisen välttämättömän pahan sijaan mukava tapahtuma. Ei mua kiinnosta, mistä se johtuu, mua kiinnostaa vain se, että näin on tapahtunut. Totta kai pidän kiinni oppimastani eli viljat eivät sovi just mun kropalle. Muuhan se vasta tyhmää olisikin.
Vierailija kirjoitti:
TÄYSjyväviljat ei yhdenkään tieteellisen tutkimuksen mukaan aiheuta tulehdusta elimistöön. Paitsi tietenkin jos on keliakia tai allergia.
Itse käytän hiivatonta leipää ja olen huomannut, että eipä turvota enää vatsaa ja olo on mitä mainioin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jätin muka refluksin hoidoksi maidot ja viljat pois yhden inttäjän jankutuksen vuoksi.
Sitä paitsi ajattelin että kokeillaan sitten.Tulos: en voinut laittaa mitään normaalia ruokaa. Aterioista tuli koettelemus. Tietenkään en voinut syödä kuin kotona, koska jouduin edelleen luonnollisesti noudattamaan refluksirajoituksia.
Söin ylettömästi lihaa, rasvaa ja silti olin koko ajan nälkäinen ja kiukkuinen. Koko elämä pyöri ruoan ympärillä. Refluksi paheni niin että lääkkeetkään eivät auttaneet.
Trolli.=D=D
Olisit edes ottanut selvää refluksitaudista. Rasvaa ja mausteita ei missään nimessä.
Tosi surkea trolli.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi ajattelin että kokeillaan sitten.Tulos: en voinut laittaa mitään normaalia ruokaa. Aterioista tuli koettelemus. Tietenkään en voinut syödä kuin kotona, koska jouduin edelleen luonnollisesti noudattamaan refluksirajoituksia.
No se ei sitten sopinut sulle. Hyvä kun tajusit lopettaa. Miten liittyy aiheeseen, kun muilla tässä tuskin on sun ongelmia? Eikä kai kukaan muu ole syönyt ”ylettömiä määriä lihaa ja rasvaa” vaan ihan kahvinkylkiäistä tässä mietittiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas tyhmä. Miksi ihmeessä et syonyt vihanneksia, kasviksia, hedelmiä?! Riisiä, marjoja, pähkinoitä?
Vain itseään saa syyttää jos lukee jotain ohjetta kuin piru raamattua, ja sitten vetää tahalleen ihan läskiksi (pun intended). Jos sun normaali ruoka on viljaa maidolla, niin aika heikoilla on ravitsemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli.=D=D
Olisit edes ottanut selvää refluksitaudista. Rasvaa ja mausteita ei missään nimessä.
Tosi surkea trolli.
Tota. Olen sairastanut vaikea-asteista refluksitautia 10 vuotta.
Kiitos vinkistä, tiedän asiasta paljon.
On ollut pakko ottaa selvää.
Etkös ääliö tiedä, että ihminen tarvitsee rasvoja?
Mausteista en puhunut mitään.
Joillain tulee refluksin oireita siksi, että
maito tai vilja ei sovi heille.
He jättävät nämä pois, oireet paranevat.
He kuvittelevat, että refluksitauti johtuu niistä.
Useimmilla refluksi johtuu rakenteellisesta viasta ja/tai ruokatorven motiliteettihäiriöstä.
Luento loppui tähän.
Öh, ei mitään?