Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 160/58 pulska jos ei ole lihaksikas?

Vierailija
12.11.2019 |

Paljonko olisi mielestäsi syytä laihtua?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm, 58 kg minäkin nykyään. Koko aikuisikäni painoni on seilannut 50-55 kg:n välillä, nyt ensimmäistä kertaa (raskausaikoja lukuun ottamatta) painan näin paljon. Ja ensimmäistä kertaa eläessäni minulla on rinnat. Lisäksi olen terveempi ja voin paremmin kuin koskaan.

En aio laihduttaa takaisin 53 kiloon, joka olisi ihannepainoni jollain mittarilla. Tämä on itselleni hyvä, vaikka vähän löysää lantiolta ja reisistä löytyykin. Korkeintaan treenaan löllöt lihaksiksi, mutta laihtua en enää halua.

Vierailija
62/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat mitat kun aloittajalla ja ei ole vara laihtua yhtään. Näytän jo nyt anorektikolta ja ihmiset huomauttelevat jatkuvasti laihuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo kilot kerro totuutta. Mitkä ovat mittasi? Vyötärön- ja lantionympärys?

Vierailija
64/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulskat alapeukuttajat ei taida tykätä siitä, että toiset haluavat elää terveempänä?

Mulle ainakin omassa peilikuvassa näkyvä rasvan lisääntyminen kertoo siitä, että tulehdustila elimistössä pahenee. Kaikki ei ehkä ole yhtä synkassa itsensä kanssa. Ollessani taulukoiden mukaan 160- senttisen normaalipainon ylärajalla voin epämääräisen huonosti, iho punoittaa, selluliitti (tulehdustila sekin) tulee esiin, nivelkivut pahenevat... Lyhyen painonkorjausjakson jälkeen tunnen itseni taas terveeksi.

Kai tätäkin alapeukutetaan.

Ihan taatusti alapeukutan ihan piruillaakseni. Näistä nälkiinnyttäjä- fitnesstyypeistä kukaan ei edes vaivaudu mainitsemaan että kysyjä on normaalipainoinen, kerro lihasten ja läskin suhteesta - samalla painolla voi olla aivan eri kuosissa. Saatika että nämä vaivautuisivat huomioimaan iän merkityksen. Me muut ollaan sitten "terveysvastaisia läskifriikkejä".

Ei, vaan heitetään huolettomasti "olet kyllä pulska, sopiva olis kyl 49 kg kuivan kesän orava". Ei ihme että on anoreksiaa. t. BMI 25 treenaaja

Vierailija
65/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä taas joku syömishäiriöisten kokoontumisajot? :D Joku "pituus - 110" ei kerro yhtään mitään ihmisen ruumiinrakenteesta, kunnosta, lihasten määrästä, sisäelinten ympärillä olevan rasvan määrästä, kehon mitoista... (Tuo lukukin taitaa olla uusi, 90-luvulla jolloin vieläpä ihailtiin nääntyneitä malleja luku oli -100.)

Itselleni olisi täysin mahdotonta olla 52 kg (tuon mukaan). Minun pitäisi laihduttaa 11 kg kropasta joka ei ole ylipainoinen, ei ole mahassa rasvaa, jalat on hoikat, vaatekoko S tai M?! Järjetöntä. Olen tanakkaa, kurvikasta mutta kiinteää mallia. Miksi ihmeessä laihduttaisin nälkäkuurilla? Se olisi ainoa tapa saada paino noin alas, ja tehokkain keino saada kroppa sekaisin ja joutua jojoilun kierteeseen. 

Vierailija
66/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 168cm ja painoa on 59kg. Treenaan, joten olen ihan timmissä kunnossa (on lihaksia). Riippuu tosiaan kehonkoostumuksesta enemmän, paino ei kerro kaikkea.

Vierailija
67/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuossa aloittajalla 10kg liikaa.

harvassa naiset joiden pitäis painaa yli 55kg.

harvalla naisella paljon lihasmassaa , ja isot tissit ei paljoa paina.

Vierailija
68/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että terveydestään huolta pitäviä ihmisiä nimitellään nälkiinnyttäjiksi ja oletetaan joksikin fitness-harrastajiksi. Mä olen ainakin ihan vaan kävelemällä, pyöräilemällä ja pihatöillä saanut painon putoamaan ne kilot, mitä on joissain elämänvaiheissa tarvinnut pudottaa (5-15 kg). Aina olen ihan huoletta syönyt pizzaa ja mäkkäriä, jos mieli tekee.

Ja sekö on sitten jojolaihduttamista, jos esim. kerran viiteen vuoteen karistaa löysät pois? Tai painon noustua muutaman kilon ihan vaan löysäilyn vuoksi lisää sitä arkiliikuntaa tai jättää pariksi viikoksi sokerin syönnin? Mitä haittaa tästä on? Ainakin mun lääkärin ja veriarvojen mukaan olen paljon terveempi 5 kg rasvaa sulatettuani kuin jos olisin jäänyt 160/60 mittoihin.

En vaan voi uskoa, että jotkut haluaa toisten pysyvän pulskina ja sairaina. Yritän tässä itse välittää sitä viestiä, että laihtuminen on mahdollista vähällä vaivalla ja se kannattaa, vaikka av:lla toisin väitetään.

Vierailija
69/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, että terveydestään huolta pitäviä ihmisiä nimitellään nälkiinnyttäjiksi ja oletetaan joksikin fitness-harrastajiksi. Mä olen ainakin ihan vaan kävelemällä, pyöräilemällä ja pihatöillä saanut painon putoamaan ne kilot, mitä on joissain elämänvaiheissa tarvinnut pudottaa (5-15 kg). Aina olen ihan huoletta syönyt pizzaa ja mäkkäriä, jos mieli tekee.

Ja sekö on sitten jojolaihduttamista, jos esim. kerran viiteen vuoteen karistaa löysät pois? Tai painon noustua muutaman kilon ihan vaan löysäilyn vuoksi lisää sitä arkiliikuntaa tai jättää pariksi viikoksi sokerin syönnin? Mitä haittaa tästä on? Ainakin mun lääkärin ja veriarvojen mukaan olen paljon terveempi 5 kg rasvaa sulatettuani kuin jos olisin jäänyt 160/60 mittoihin.

En vaan voi uskoa, että jotkut haluaa toisten pysyvän pulskina ja sairaina. Yritän tässä itse välittää sitä viestiä, että laihtuminen on mahdollista vähällä vaivalla ja se kannattaa, vaikka av:lla toisin väitetään.

Viimeinen kappaleesi kertoo aika paljon älynlahjoistasi. Ihan kuin ne jotka vähänkin kyseenalaistavat nämä normitason alarajalla keikkuvaa painoa ihannoivat viestit ovat nyt sitten jotain feedereitä ja "haluavat sairaana pysymistä". Pulska? Millä mittarilla?

Vierailija
70/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö 71 (kapein kohta) ja lantio 101 (levein kohta, pylly on aika ulkoneva myös niin siitäkin noita senttejä tulee).

Ap

Vierailija
71/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva sen kertoo. Mitat nyt voi olla ihan mitä vaan.

Vierailija
72/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hämmentäviä nämä eri kirjoittajien kommentit, koska joku kokee ap:n mitoissa olevansa pulska. Mitä ihmettä? Oletko siro kuin ala-astelainen? :)

Itse olen 163 cm pitkä ja painan n. 76 kiloa. En tietääkseni ole hirmu läski, vaikka BMI on yli 25. Olen murrosiästä asti ollut oikeasti roteva (leveät hartiat, lantio, paksut raajat) eikä se rotevuus ole lähtenyt laihduttamalla. Lääkärin mukaan (kävin vaa'alla alusvaatteissa) näytän ihan hyvältä eikä syytä laihduttaa ole.

Teen fyysistä työtä (muuttoja ja kalusteasennuksia) ja käyn salilla. Entisen pt:ni mielestä kehitykseni oli kuntosalilla liian nopeaa verrattuna keskivertonaiseen ja hän ehdotti, että alkaisin pelata rugbya. :D

Laihdutin kerran 58 kiloon. En ole eläessäni voinut yhtä huonosti. S-koon vaatteet menivät päälle hartioita lukuunottamatta ja toki lantioltakin kinnasi, mutta kylkiluuni paistoivat ikävästi ja minua paleli koko ajan.

Suosittelen kaikkia palstalaisia kuuntelemaan omaa oloa. Tämän kokoisena minulla on kaikki hyvin ja hyvä olla. Jos jollakin toisella on 175-senttisenä ja 55-kiloisena huono olla niin se ei varmaan johdu liian suuresta painosta. :)

Vierailija
73/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö 71 (kapein kohta) ja lantio 101 (levein kohta, pylly on aika ulkoneva myös niin siitäkin noita senttejä tulee).

Ap

Mitä peilikuva sanoo? Onko seistessä makkaroita tai tuntuuko maha möhöltä? Ihmiset on niin kovin erilaisia, koostumus voi vaihdella rajustikin vaikka pituus ja paino olisivat samat.

Minä esimerkiksi olen 57kg/160cm, vyötärö on 67cm ja lantio 91cm. Olen pienirintainen, litteävatsainen ja pyöreäreisinen. Rasvaprosentti on 23% ja lihaksia keskiverrosti. Ihannepaino olisi 55kg mutta tiedostan etten ole tässäkään painossa pulska, vaikka jotkut näemmä sitä mittojen perusteella ajattelevatkin. Painaessani 50kg menetin kuukautiset kokonaan.

Vierailija
74/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12 kiloa painoa pois, niin olet sopivissa mitoissa!

Vierailija
75/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ihan tosissaan väitetään että tuon kokoisen pitäisi laihduttaa?! Minkä ihmeen takia ja ketä varten? Uskomatonta...

Vierailija
76/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä. Siro kuin ala-asteelainen? Eikö tuo nyt ole body shamingia, että siroja naisia ei pidetä täysivaltaisina aikuisina? Tai nuo kommentit, että näytät anorektikolta... taitavat tulla ylipainoisten pullaluukuista.

Vierailija
77/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen kappaleesi kertoo aika paljon älynlahjoistasi. Ihan kuin ne jotka vähänkin kyseenalaistavat nämä normitason alarajalla keikkuvaa painoa ihannoivat viestit ovat nyt sitten jotain feedereitä ja "haluavat sairaana pysymistä". Pulska? Millä mittarilla?

Ootko ikinä kuullut sisäelinten ympärille kertyvästä rasvasta ja sen terveysvaikutuksista? Pienikokoisella naisella tuota rasvaa voi olla todella haitallinen määrä, vaikka BMI- taulukkojen mukaan olisi normaalipainon rajoissa.

Vierailija
78/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin että ihanteellinen paino on pituus miinus sata. Pitänee aika hyvin paikkaansa.

Juu ei, vaan pituus miinus 110 on se "vanha" kaava vaikka on yhä edelleen ihan yhtä paikkansa pitävä. Esim mulle 163 senttiä pitkälle on kaikista sopivin paino 53 kg. Sopivin siis sekä peilin että olon mukaan.

Vierailija
79/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hämmentäviä nämä eri kirjoittajien kommentit, koska joku kokee ap:n mitoissa olevansa pulska. Mitä ihmettä? Oletko siro kuin ala-astelainen? :)

Itse olen 163 cm pitkä ja painan n. 76 kiloa. En tietääkseni ole hirmu läski, vaikka BMI on yli 25. Olen murrosiästä asti ollut oikeasti roteva (leveät hartiat, lantio, paksut raajat) eikä se rotevuus ole lähtenyt laihduttamalla. Lääkärin mukaan (kävin vaa'alla alusvaatteissa) näytän ihan hyvältä eikä syytä laihduttaa ole.

Teen fyysistä työtä (muuttoja ja kalusteasennuksia) ja käyn salilla. Entisen pt:ni mielestä kehitykseni oli kuntosalilla liian nopeaa verrattuna keskivertonaiseen ja hän ehdotti, että alkaisin pelata rugbya. :D

Laihdutin kerran 58 kiloon. En ole eläessäni voinut yhtä huonosti. S-koon vaatteet menivät päälle hartioita lukuunottamatta ja toki lantioltakin kinnasi, mutta kylkiluuni paistoivat ikävästi ja minua paleli koko ajan.

Suosittelen kaikkia palstalaisia kuuntelemaan omaa oloa. Tämän kokoisena minulla on kaikki hyvin ja hyvä olla. Jos jollakin toisella on 175-senttisenä ja 55-kiloisena huono olla niin se ei varmaan johdu liian suuresta painosta. :)

Sori jos tää tulee yllätyksenä mutta olet todellakin lihava. Lääkäri ei sulle vaan uskalla kertoa, ettet tipu pilvilinnoistasi XD Painan 20 kg sinua vähemmän, olen urheillut koko ikäni, olen sinua pidempi ja SILTI minullakin on rasvaa, josta voisi päästä mielellään eroon. 

En ole ennen kuullut tällaisesta läskisokeudesta, mitä ihmettÄ.

Vierailija
80/98 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori jos tää tulee yllätyksenä mutta olet todellakin lihava. Lääkäri ei sulle vaan uskalla kertoa, ettet tipu pilvilinnoistasi XD Painan 20 kg sinua vähemmän, olen urheillut koko ikäni, olen sinua pidempi ja SILTI minullakin on rasvaa, josta voisi päästä mielellään eroon. 

En ole ennen kuullut tällaisesta läskisokeudesta, mitä ihmettÄ.

läskisokeutta se et kuuntelee lääkäriä ja omaa oloaan? eikö se oo pääasia että kaikilla on hyvä olla omassa kropassaan?

(en ole kyeinen henkilö jolle vastasit)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi