Onko 160/58 pulska jos ei ole lihaksikas?
Kommentit (98)
Mä painan saman verran nyt ja samanpituinen, rv 23+5
Täällä on kamalaakin kamalampi paikka, jos joku yrittää laihduttaa tai edes puhuu siitä. Kaikkien pitäisi olla yhtä iloista lätisevää läskiä:D
Tähtää terveyteen, älä muiden hyväksyntään. Varsinkin kun olet normaalipainoinen. Liikuntaa kannattaa harrastaa, myös lihaskuntoa, mutta ensisijaisesti terveyden takia. Ei tarvitse laihtua yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kamalaakin kamalampi paikka, jos joku yrittää laihduttaa tai edes puhuu siitä. Kaikkien pitäisi olla yhtä iloista lätisevää läskiä:D
Tämä.
Jos voit painossasi hyvin, en näe mitään syytä miksi pitäisi laihduttaa. Normaalipainoinen kuitenkin olet. Mutta jos et kropassasi itse viihdy, toki tuossa on vähän varaa ottaa poiskin.
Olen lähes 10cm pidempi ja minulle tuo paino tuntuisi reippaaasti liialta.
Jos mennään sillä olettamalla, että et ole lihaksikas kuten sanot, niin noilla mitoilla olet BMI:n mukaan normaalipainoinen ja todennäköisesti rasvaprosenttisi on hieman liian korkea. Sitä lihasmassaa kannattaa pyrkiä lisäämään, ja kilo pari rasvaa pois niin olet terveempi, jos tällainen sinua kiinnostaa.
Mun kriteereillä kans 10 kiloa pois tuosta, niin alkaa olla ok. Itse taistelen "tätiläskejä" vastaan. Alkaa olla yhä haastavampaa pysytellä nuoruuden kiloissa paria vuotta vaille viiskymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin s kokoa 56-kiloisena, eli ei kaikkien tarvitse painaa alle 50:tä kiloa ollakseen pieniä, jos se joku tavoite on. Ap on täysin normaalipainoinen.
Jep, minä olen S-kokoa mitoissa 160/58.
Vierailija kirjoitti:
Mun kriteereillä kans 10 kiloa pois tuosta, niin alkaa olla ok. Itse taistelen "tätiläskejä" vastaan. Alkaa olla yhä haastavampaa pysytellä nuoruuden kiloissa paria vuotta vaille viiskymppisenä.
Mun neuvo on se, että pitää syödä siten, että paino lähtee alas päin.
Hurja rääkki auttaa tietysti, mutta kuka haluaa turhaa rääkkiä.
Ruokavaliosta kaikki painonpudotus on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lätisevästä läskistä minä en tiedä mitään, mutta itse ainakin olen mieluummin iloinen ja tyytyväinen itseeni kuin jatkuvasti pudottamassa maagisia viittä kiloa.
Mä olen saman mittainen ja painoa 66 kg. Vaatekoko S. Peilistä katsoo itseensä tyytyväinen ihminen. Takana (ja edessä) kymmenen vuotta kovaa ja monipuolista urheilua. Paino on vain numero, älä anna määrittää itseäsi sen mukaan. Kukaan tällä palstalla ei ole oikea ihminen sanomaan mikä on sinulle se oikea lukema.
Itse olin hoikka, kun painoin 65kg ja pituus 176cm. Eli kyllä Ap:lla se 10kg on ylimääräistä.
Mä pidän itseäni pulskana, olen 163/58. Tiedän olevani normaalipainoinen, ja lihaksiakin on koska työni on fyysistä. Kuitenkin laihduin vuosia sitten liian nopeasti 85 kg -> 65 kg ja jotenkin iho ei ole vieläkään palautunut, eikä varmaan ilman kirurgiaa palaudukaan.
Olet kuitenkin täysin normaalipainoinen! Eikä pieni pehmeys useimpia haittaa. Jos sua itse häiritsee, niin sulatat rasvaa ja treenaat itsellesi lihaksia lisää. Vaikket laihtuisi grammaakaan, niin olet hyvässä painossa!
n30 v
Me ollaan kaikki yksilöitä. Tässä toisen 160- senttisen havaintoja.
Olen sirorakenteinen ja aika lihaksikas. Painan nyt 57 kg ja mielestäni olen pulskassa kunnossa. Viisi kiloa ajattelin laihduttaa. Olen käynyt kehonkoostumusmittauksissa ja siellä mulle laskettiin optimipainoksi 52-53 kg, eli aika lähelle omaa arviota. Ostin kotiin edullisen kehonkoostumusvaa'an, että voin seurailla asiaa. Suosittelen muillekin.
Vaakani mukaan mulla on
-hyvä lihasmassa
-normaali bmi
-keskinkertainen rasvaprosentti (vielä 2kk sitten tämä oli huono, 33%, mutta nyt 28% ihan vain liikunnan lisäämisellä)
Keho muuttuu aika paljon lihasmassan lisäyksen myötä. Ennen fyysistä työtä painoin 50 kg ja mahdun edelleen niihin aikoihin käyttämiini vaatteisiin. Pulskalta näytin silloinkin, laiha läski.
No ei nyt pulska missään tapauksessa ole.
Luultavasti on pulska, 160/55 on jo aika tuhti, sen verran olen enimmillään painanut ennen kuin tajusin laihduttaa. 8 kiloa laihduttaisin.
Olen 159cm pitkä ja 58kg on sellainen paino mihin minulla kroppa tuntuu yleensä "pyrkivän", sekä siinä on itsellä paras olla ja se on aika helppo ylläpitää. Tosin itsellä on hieman lihaksia ja olen aina harrastanut liikuntaa. Tuota pienempi paino vaatii ainakin itsellä tiukkaa kuria ja yli 60kg taas tuntuu selkeästi liialta.
Nyt painan noin 66kg ja olo on todella tukeva, itsetunto huono ja tunnen itseni lihavaksi ja kömpelöksi.
Laittakaa mittojanne, jotka olette n. Tuon painosia ja omasta mielestä lihavia. Olis helpompi hahmottaa
BMI:n mukaan normaalipaino. Itse tosin vastaavissa mitoissa tunsin itseni todella vastenmieliseksi vaikka lähipiiri yrittikin sanoa etten ole lihava. Laihdutin sitten 10 kiloa. Jos olet onnellinen eikä painosi ole sulle ongelma, niin anna olla! Olet varmasti kaunis joka tapauksessa. :)