Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajanaapurini saa kuulemma 3700€/kk palkkaa ja pitkät lomat!

Vierailija
12.11.2019 |

En kyllä tajua nitinää huonosta palkasta! Töitä kyllä tekee paljon, luokka on vaikea, mutta silti. Jäähän tuosta käteen joku 2600€ ainakin, kyllä se minusta on hyvä palkka, kun lomaakin on tosiaan se 14 vk vuodessa.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei kyllä minun puolisoni vastaa yhdenkään vanhemman puheluun työajan ulkopuolella, edes Wilmaa ei avaa kun on koulualueelta poistunut. Tuohon aiempaan viestiin viitaten siis.

Vierailija
22/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapurissa on aineenopettaja, heillä bmw, ja pihalla uima-allas (talvisin siina uima-altaassa on peite)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pentuja ja veroprosentti korkeella, ei paljon käteen jää.

Opettajilla on porsaita, ei pentuja.

Vierailija
24/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka ei pidä paikkaansa.

Luokanopettajan peruspalkka on bruttona n.2400/kk. Siihen voi tulla ikälisiä ja erityiskorvattavia tehtäviä päälle, mutta en tunne yhtäkään perus luokanopettajaa, jonka palkka alkaisi kolmosella.

Kaksoiskelpoinen opettaja (eli pätevä sekä luokan- että aineenopettajana) saa n. 2900/kk. Siihen rahaan on siis monilla kaksi maisterin pätevyyttä.

Aineenopettajalle tuo 3700/kk voi jo ollakin mahdollinen, jos on paljon ylitunteja, eli opetusta on 8-15. Silloin tehdäänkin kyllä töitä myös viikonloppuisin, sillä suunnittelut & arvioinnit pitää tehdä tuon päälle.

No mulla on. Olen luokanopettaja, 15v ikälisät, yksi ylitunti, 4 tva-lisää, palkka on noin 3700€.

25/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla brutto 3788 ja netto 2580. Peruspalkka mustaakseni 2970, voi heittää muutaman kympin.

Aineenopettaja olen ja osittain luokanopen toimenkuvaa.

Palkka tavallaan hyvä mutta luultavasti vaihdan alaa. On liian kuormittavaa nykyään.

Vierailija
26/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkka kasvaa kokemuksen myötä. Peruspalkat ovat tosin aika kehnot. Minulla on kokemusta kohta tuo 20v (luokanopettaja), saan käteen noin 2600€. Olen tyytyväinen, minulla jää reilusti aikaa harrastaa ja toteuttaa itseäni eri tavoin. Kesäloma on ihana!

Vierailija
27/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meidän naapurissa on aineenopettaja, heillä bmw, ja pihalla uima-allas (talvisin siina uima-altaassa on peite)

ei se bmw rikkaudesta kerro, semmosen saa jo parilla tonnilla

Vierailija
28/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, jos edes osa opettajista saa tuollaista liksaa! Nykypäivänä opettajana olo tuskin on kovin herkkua, mutta heidän ansiostaan meillä on fiksuja ihmisiä tulevaisuudessakin ja koulutuksen taso on loistava. Vielä kun saataisiin hoitajien ja muiden naisvaltaisten alojen palkat paremmiksi!

Vierailija
29/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rehellisesti sanoen vituttaa suunnattomasti opettajien valitus palkasta. Uskallan sanoa tämän siksi, että olen itse opettaja. Lisäksi minulla on puoliso, joka on hoitoalalla, jossa sitten ihan OIKEASTI on työn rasittavuus huomioiden suhteutettuna huono palkka.

Kuten tuossa jo edellä joku kirjoitti, opettaja - toisin kuin vaikkapa juuri sairaanhoitaja - voi itse säädellä paljolti työaikaansa ja sen rasittavuutta. Mitään peruuttamatonta vahinkoa kenellekään ei synny, jos yksi päivä katsellaan videoita kun sattuu vähän väsyttämään. Kätilö ei näin voi tehdä, kun joltakin voi lähteä henki.

Monet opettajat eivät myöskään tunnu tajuavan sitä, että opettajan työ on vielä yläkoulussakin ensisijaisesti kasvatustyö. Tämä tapahtuu luokkahuoneessa arkisissa kohtaamisissa ja siihen yleensä riittää se, että tunnet oppilaasi ja kunnioitat heitä. Siinä ei yksittäisillä oppisisällöillä tai sillä, miten ne käydään läpi ole minkään valtakunnan merkitystä. Niille opettajille, jotka yökaudet miettivät oppituntejaan ja oppisisältöjä sanoisin, että voi herranen aika. Muuttakaa toimintatapojanne. 

Sen allekirjoitan, että opettajan työ, opettaminen ja ison ryhmän hallinta on intensiivistä työtä. Myös häiriökäyttäytyminen ym. häröily on lisääntynyt paljon omankin työurani (20 vuotta) aikana. Onkin täysin selvää, että opettajan työ voi olla painajaismaisen raskasta heille, joiden persoonalle se ei oikein sovellu. Jos sen itse tekee vielä vaikeammaksi tekemällä liikaa töitä, on tilanne varmasti erittäin hankala ja palkka taatusti liian pieni.

Vierailija
30/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan sama, eivät ne mitään päättäjiä ole.

Vierailija
31/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta valittajille myös muistutus: kesälomallasi voit tehdä halutessasi vaikkapa täysimittaisen interrailin (1 kk) ja silti sinulle huomattavasti enemmän lomaa kuin suurimmalla osalla suomalaisista. 

Vierailija
32/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta opettajat ovat kyllä ansainneet palkkansa ja lomat nyt ovat käytännön sanelema asia. Palkka ei kuitenkaan ole missään tapauksessa huono, jos sitä vertaa vaikka muiden humanististen alojen maisterien palkkoihin. Hyvin monien maisterien palkka on lähempänä 3000 kuin 3500, ja lomaa on se 4-5 viikkoa vuodessa.

Työpäivien pituus ei ole myöskään opettajilla mikään kummoinen. Nykyään etätyö, liukuva työaika ja erilaiset digitaaliset välineet ovat venyttäneet useimpien asiantuntijatyötä tekevien työaikaa vapaa-ajan puolelle.

Luuletko ettå nuo digitaaliset välineet eivät pidennä opettajien työpäiviä? Ja miksi luulette opettajien laittavan esim Wilma-viestejä illalla ja yölläkin, ihanko vain virkaintoisuuttaan? Voin vastata ettå syy on se ettå niitä ei ehdi virka-ajan puitteissa lähettää. Työpäivä on käsittåmätrömän hektinen ja työ jatkuu kotona illalla ja sunnumtaina näin yläkoulussa ja lukiossa. Työn vaihtamimen mielessä.

Vierailija
33/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää, mun mielestä opettajien pitäis tehdä duuninsa kutsumuksesta ilman palkkaa.

Kyä näin o ja vielä lomat pois moisista laiskureilta ja loisilta.

Lomilla voi mennä lasten leireille tms. vetäjäksi talkoilla.

Vierailija
34/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei lopu koulupäivän loppumiseen vaan monet opetusmateriaalit pitää luoda itse, kokeita voi joutua tarkastamaan 4-5 tuntia omalla ajalla, ja sinun pitää ottaa vastaan tarvittaessa vanhempien puheluita vaikka klo 18-19 kun haluaisit katsoa telkkaria, saunoa jne.

Vieläkö tuntuu korkealta palkalta? Tuo on aivan koiran hommaa jollain parin tonnin käteen jäävällä saldolla.

Tätä mä en ymmärrä. Miksi te suostutte tuollaiseen? Työstä pitää maksaa palkka tai sitä ei tehdä. Mutta niin kauan kun opettajat tekevät töitä kotona ilmaiseksi, niin mikään ei muutu eikä palkkaa tule lisää.

Aika harvassa on ne työnantajat, jotka maksavat palkkaa siitä, että vastaillaan puhelimeen tai sähköpostiin työajan ulkopuolella tai tehdään ektraa. Jos haluaa, niin voihan sitä nyhrätä töiden kanssa vaikka koko viikonlopun, mutta korvausta siitä ei saa.

Vierailija
35/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työ on varmasti raskasta. En kuitenkaan minäkään ymmärrä opettajien valitusta palkoista - kaikista keskusteluista olen aina yllättynyt, miten hyvää palkkaa he oikeastaan saavat suhteessa vaikka hoitajiin. 

14 viikkoa lomaa, parikymmentä tuntia varsinaista opetusta viikossa, palkat huitelevat kolmessa neljässä tonnissa - pitkän kokemuksen omaavilla lukion aineenopettajilla jopa yli viidessä tonnissa. 

En tiedä, paljonko pitäisi maksaa, jotta valitus vähenisi. Kymppitonnin kuussa?

Vierailija
36/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala työ ja huono palkka. En ikinä alkaisi tuollaiseen, p.skahomma.

37/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työ on varmasti raskasta. En kuitenkaan minäkään ymmärrä opettajien valitusta palkoista - kaikista keskusteluista olen aina yllättynyt, miten hyvää palkkaa he oikeastaan saavat suhteessa vaikka hoitajiin. 

14 viikkoa lomaa, parikymmentä tuntia varsinaista opetusta viikossa, palkat huitelevat kolmessa neljässä tonnissa - pitkän kokemuksen omaavilla lukion aineenopettajilla jopa yli viidessä tonnissa. 

Minulle nykyinen raha riittää kyllä, mutta haluan rajat työmäärälle ja toimenkuvalle.

Nyt kun tunteja ei lasketa, minulle ja kollegoille kaadetaan uutta ja uutta p*skaa niskaan jatkuvasti. Tietokoneet asennetaan päin peetä, sisäilmaongelmille viitataan kintaalle, hullut lapset ja hullmmat vanhemmat ovat riesana, opetussuunnitelman takia veivataan mitääntekemätöntä turhuutta ja samalla kymmenvuotiaat ei kelloa tunne.

Lapset ovat tavallaan ihan mahtavia, MUTTA on alati isompi mutta siinä varjona. Lastensuojeluilmoituksia, niistä raivoavia perheitä, erilaisia konsonanttinippulapsia vailla diagnoosia milloin toistensa kurkussa ja milloin muuten vaan opettajan hermoille käymässä.

Yläkoululaisilla on vaikka jos mitä angstia ja ongelmaa, mutta toisaalta ovat aivan mahtavia.

Opettainen ja peruskasvattaminen on mahtavaa ja sen palkka kattaa loistavasti. Se harmaa ynnämuu käy hermoon ja houkuttaa tähyämään muita paikkoja.

Vierailija
38/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aineenopettaja, palkka vajaa neljä tonnia kuussa. Mieheni opiskeli samaa alaa, valtion virkamies, palkka yli seitsemän tonnia kuussa, ja lähes yhtä pitkät lomat. Joten kyllä, palkka tuntuu pieneltä. Lauantaina taas pakollinen koulutuspäivä, ja iltoja menee töissä välillä myös, joten ei tämä ihan puolipäivätyötä ole.

Vierailija
39/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille saisi maksaa enemmän, mutta miksi ihmeessä opettajien palkkaa pitäisi verrata aiemmin koulutettuihin ihmisiin? Miksi ei esim kunnan diplomi-insinööreihin ja lääkäreihin?

Vierailija
40/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuraha nyky kusip*äitten paapomisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä