Maitotuotteiden käyttämättömyys
Allergiat jne syyt tajuaa ja ymmärtää kait jokainen vähänkin ajatteleva ihminen, mutta syyt kuten "maito lihottaa" "ei niistä maitotuotteista hyötyä ole" yms
Mistä tuollaiset kumpuaa?
Kommentit (90)
Joillekin on hirveen tärkeetä se, onko maito sinistä, punaista jne ja ei voi juoda kun sitä yhtä laatua. Ap
Monet ei juo maitoa syystä X ja sitten voivat syödä rahkoja? Öööööh?
Ei liikuta minua mitenkään, mutta on se aika ikävää, kun jätetään perheeltä kaikki maitotuotteet pois, mutta unohdetaan huolehtia että maidosta saatavat hivenaineet tulisi muuten. Kalsiumin kaikki tietää ja d-vitamiinia pitäisi lisänä ihan maitoa käyttävienkin ottaa vähintään talvisin, mutta harvassa ovat ne, jotka tietää että jodia on tosi vaikea saada riittävästi ilman maitotuotteita.
Jodi on kuitenkin tärkeää aivojen kognitiiviselle toiminnalle, pituuskasvulle ja kilpirauhaselle. Erityisesti lasten kohdalla hyvin tärkeää. Eipä siitä lapseni allergialääkärikään tosin kertonut, vaikka maitoa lapsi ei lainkaan saa käyttää. Joskus törmäsin itse tuohon, ja huomasin että lapsella on ollut monia vuosia jodin saanti aivan liian vähäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei liikuta minua mitenkään, mutta on se aika ikävää, kun jätetään perheeltä kaikki maitotuotteet pois, mutta unohdetaan huolehtia että maidosta saatavat hivenaineet tulisi muuten. Kalsiumin kaikki tietää ja d-vitamiinia pitäisi lisänä ihan maitoa käyttävienkin ottaa vähintään talvisin, mutta harvassa ovat ne, jotka tietää että jodia on tosi vaikea saada riittävästi ilman maitotuotteita.
Jodi on kuitenkin tärkeää aivojen kognitiiviselle toiminnalle, pituuskasvulle ja kilpirauhaselle. Erityisesti lasten kohdalla hyvin tärkeää. Eipä siitä lapseni allergialääkärikään tosin kertonut, vaikka maitoa lapsi ei lainkaan saa käyttää. Joskus törmäsin itse tuohon, ja huomasin että lapsella on ollut monia vuosia jodin saanti aivan liian vähäistä.
Näinpä, ja usein sanotaan, että popsin kalkkitabletteja.. Mutta katsooko moni onko tableteissa sitä Dtä mukana? Tai ylipäätään pitää huolen, että mistä saisi itse/perhe ne tärkeät vitamiinit? Ap
Hohhoijaa maitouskovaiset. Maidon kalsium ei imeydy, siitä tulee vain ongelmia (verisuonet kalkkiutuu). Suomessa osteoporoosi yleinen, muualla maailmassa ei, vaikka maitoa ei käytetä. Itse en käytä maitoa sen sisältämien hormonien takia. Maitotuotteet kun lopetti, loppui vatsaongelmat ja iho-ongelmat. En ole kuitenkaan totaalikieltäytyjä ja juustoja rakastan, mutta käytän kohtuudella.
Suomen oloissa kun on pimeetä niin pitkään ja harva nyt jokapäivä kalaa syö, että saisi päivän D-annoksen. Ap
Lopetin maidon käytön vatsavaivojen takia. Nykyään on kauramaitoja, jotka sopivat hyvin kahvin kanssa joten en ole maitoa kaivannut. En aio ottaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa maitouskovaiset. Maidon kalsium ei imeydy, siitä tulee vain ongelmia (verisuonet kalkkiutuu). Suomessa osteoporoosi yleinen, muualla maailmassa ei, vaikka maitoa ei käytetä. Itse en käytä maitoa sen sisältämien hormonien takia. Maitotuotteet kun lopetti, loppui vatsaongelmat ja iho-ongelmat. En ole kuitenkaan totaalikieltäytyjä ja juustoja rakastan, mutta käytän kohtuudella.
Saahan sitä kalsiumia jne muistakin tuotteista kuin maitotuotteista. Eikös se ns paha rasva kalkkeuduta suonia? 🤔 Ja aurinko paistaa ympärivuoden melkeenpä monissa maissa, niin siellä asuvat saavat helposti Dn ilman maidon litkimistä. Ap
Miksi maitoa muka olisi pakko juoda? Hyvin mennyt Valion lobbaus perille...
Se D-vitamiini on lisätty maitoon.
Tuo jodi-kommentti on ihan validi. Toivottavasti kaikki maitotuotteita välttelevät tarkistaisivat saantinsa, netissä on laskureita siihen. Ja alkaisivat ottaa lisänä jodia sen verran kuin tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin maidon käytön vatsavaivojen takia. Nykyään on kauramaitoja, jotka sopivat hyvin kahvin kanssa joten en ole maitoa kaivannut. En aio ottaa takaisin.
Miksiköhän siihen nimeen on pitänyt varastaa nimi maito. KauraMAITO, luulisi että maitovihaajat joisivat mielummin kauravettä tai kauralientä. Valheellista markkoinoitia myydä tuotetta missä ei ole maitoa ollenkaan nimellä maito.
Aikoinaan oli margariinin ja voin sekoitus Voimariini, sille tuli uusi nimi Oivariini koska voi sanalla ei saanut markkinoida tuotetta jossa oli kasvisrasvaa seassa. Mutta nykyään saa myydä KauraMAITOa jossa ei ole ollenkaan maitoa.
Tiesittekö, että lapset (joille maitotuotteet ovat erittäin suotavia mikäli eivät allergisia) sulattavat maitoa paremmin kuin aikuiset? Näin on ihan oikeasti. Aikuisen entsyymituotanto on erilainen.
Itse kyllä juon ja käytän maitotuotteita sekä kaura-soija jne vastaavia tuotteita. Olenko silti maitouskovainen? 😆Ap
En ole käyttänyt maitotuotteita vuosikymmeniin ja ole täysin terve
15 vuotias lapsenlapseni ei ole koskaan juonut maitoa. Ei korvatulehduksia eikä muita lasten sairauksia. Ei asu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on hirveen tärkeetä se, onko maito sinistä, punaista jne ja ei voi juoda kun sitä yhtä laatua. Ap
No kyllä minulle on todella tärkeää. Ruokiin, kahviin jne. voin toki laittaa mitä maitoa vain, mutten halua juoda sellaisenaan kuin sinistä.
No saahan tietenkin pillereistä D-vitamiinin ja kalkkia, jos maitotuotteita ei käytä. Ap