Maitotuotteiden käyttämättömyys
Allergiat jne syyt tajuaa ja ymmärtää kait jokainen vähänkin ajatteleva ihminen, mutta syyt kuten "maito lihottaa" "ei niistä maitotuotteista hyötyä ole" yms
Mistä tuollaiset kumpuaa?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ei juo maitoa syystä X ja sitten voivat syödä rahkoja? Öööööh?
Niin, mun maha kipeytyy jos juon maitoa mutta rahkan syönnistä ei kipeydy. Kestää hapanmaitotuotteita mutta ei maitoa.
Entäs juustot, jukurtit,jäätelöt?
Mulle käy kovat juustot, jukurtit ja ihan pienen jäätelön voin syödä. Myös esim. kalakeittoa voin syödä vaikka tänään, mutta en uudestaan huomenna, tulee vatsavaivat. Olisiko kuumennuksella jotainvaikutusta. Ohis
Tarkoitat varmaan maitoon tehtyä kalakeittoa? Kalakeitosta tulee oikein hyvää ja parempaakin ilman maitoa, joten ilman ei tarvitse olla. :)
Totta, kenenkään ei tarvitse olla ilman maitoa :) Tämä on vapaa maa ja jokainen saa ihan itse päättää mitä syö :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mun maha kipeytyy jos juon maitoa mutta rahkan syönnistä ei kipeydy. Kestää hapanmaitotuotteita mutta ei maitoa.
Mulle käy kovat juustot, jukurtit ja ihan pienen jäätelön voin syödä. Myös esim. kalakeittoa voin syödä vaikka tänään, mutta en uudestaan huomenna, tulee vatsavaivat. Olisiko kuumennuksella jotainvaikutusta. Ohis
Onhan jukurteissa ja juustoissa ja jäätelöissä maitoa käytetty, eri menetelmillä tehty toki noi tuotteet. Menetelmät ja kuumennus voi vaikuttaa maidon sietämisen ruokavaliossa. Miten voit käyttää jukurtteja eikä niistä tuu oireita, samaa maitoahan niissä on käytetty kuin juotavassa maidossa (ellet käytä turkkilaista jukurttia ymv. Joihin ei oo lisätty puolta kiloa sokeria ja ensansseja. )
Jugurtit ovat hapanmaitotuotteita ja niitä monet sietävät.
En ole kuuteen ä vuoteen juonut olennkaan maitoa, enkä käytä muitakaan maitotuotteita , kuin Edam juustoa muutamia ohuita hiuluja leivän päällä ( k2 vitamiinin takia) . Hiukset kynnet voivat hyvin ,samoin minä muuten. Vettä juon ruokajuomana. Eikä ole osteoporoosiakaan . D- vitamiinitaso labrassa oli 105.( saan purkista) Ikää 73v
Maito on vasikoiden juomaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuuteen ä vuoteen juonut olennkaan maitoa, enkä käytä muitakaan maitotuotteita , kuin Edam juustoa muutamia ohuita hiuluja leivän päällä ( k2 vitamiinin takia) . Hiukset kynnet voivat hyvin ,samoin minä muuten. Vettä juon ruokajuomana. Eikä ole osteoporoosiakaan . D- vitamiinitaso labrassa oli 105.( saan purkista) Ikää 73v
Maito on vasikoiden juomaa.
Sinun Edamisi tehdään maidosta 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen luukatoon vaikuttaa aika pitkälti kalkin ja d:n vähyys syystä tai toisesta ja vähäinen liikunta...monessa haastattelussa (jonkun lehden) on ollut näitä luukatoon sairastuneita ja niissä korostuu kuinka vähän ne on maitotuotteita tms nauttineet elämän aikana ja tietenkin muitakin syitä on.
Perinnöllisyys! Jos äidillä on, kannattaa tyttären pyrkiä kuvaukseen. Näin kävi minulla, osteoporoosi saatiin ajoissa kiinni ja lääkitykselle. Nyt osteoporoottiset nikamat muuttuneet osteopenisiksi ja osteopeniset normaaleiksi. Lääkitys saattaa aiheuttaa sivuvaikutuksia, mutta päätin ottaa riskin. Äiti kulki 10 vuotta rollaattorin kanssa 90 asteen kulmassa, kun selkänikamat olivat romahtaneet. Kivuliasta oli, mutta elämäniloa se ei häneltä vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan jukurteissa ja juustoissa ja jäätelöissä maitoa käytetty, eri menetelmillä tehty toki noi tuotteet. Menetelmät ja kuumennus voi vaikuttaa maidon sietämisen ruokavaliossa. Miten voit käyttää jukurtteja eikä niistä tuu oireita, samaa maitoahan niissä on käytetty kuin juotavassa maidossa (ellet käytä turkkilaista jukurttia ymv. Joihin ei oo lisätty puolta kiloa sokeria ja ensansseja. )
Jugurtit ovat hapanmaitotuotteita ja niitä monet sietävät.
Ai niin, niinpä olikin jukurtit hapanmaitotuotteita. Jep. Mitä jos ihmisillä mahan laittaa sekaisin liika sokerin syöminen? Tietyissä tapauksissa? Jos syy ei ole maito..
Tarkoitat varmaan maitoon tehtyä kalakeittoa? Kalakeitosta tulee oikein hyvää ja parempaakin ilman maitoa, joten ilman ei tarvitse olla. :)