Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
201/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tilanne. Olen itse varakkaasta perheestä, eikä minun koskaan ole tarvinnut miettiä, mitä ostan. Kuulostaa hieman erikoiselta, että varakkaan suvun vesa, olisi ”päästetty maailmalle”, ilman rahastoa / säätiötä jne.

Tosin pienestä pitäen on itselleni tehty selväksi, että työn tekeminen kannattaa aina. Teen nykyisin (41v) töitä, vaikka siihen ei taloudellista pakkoa olekaan.

Kannattaa elää elämäänsä jo nyt , eikä odotella, että perinnön saadessa alkaa vasta se oikea elämä.

Oletko vähän tyhmä? Totta kai perinnön turvin on parempi elämä, jos sen haluaa elää omaten mahdollisimman paljon vapautta ja omaa aikaa, kuten minä. Ja siis isäni oli saita kitupiikki, joka ei minun hyvinvointiani yhtään ajatellut oikeasti. Oli vain ajattelevinaan, väitti, että on antanut mulle esim. asunnon, vaikka se meni niin, että äitinsä oli antamassa sitä isälle, kun isä sanoi, että anna minulle. Olin slloin ihan pieni.

Ap

Kiitos kysymästä, en ole normaalia tyhmempi. Eihän kukaan ole väittänyt, etteikö mittava perintö helpottaisi elämää, mutta kannattaako elämäänsä kuluttaa katkeroituen, ja sitä odottaen? Saattaahan olla, että mitään perittävää ei välttämättä ole jäljellä.

Toivottavasti osaan omat lapseni kasvattaa niin, etteivät jää laakereilleen lepäämään, ja perintöäni kyttäämään, koska jos siltä näyttää, pidän huolen, ettei perittävää jää 😀

Vierailija
202/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä tosin siis pitäisi nimenomaan kieroilla. Esittää köyhää, ettei muille tule paha mieli ja muuta paskaa. Millälailla se, että mulla nyt vain sattuu olemaan varakas sukutausta, ja siksi en ole oikeasti köyhä vaikka siltä näyttäisikin, on muka väärin toisia kohtaan? Että muka itse tekisin jotain väärin, jos en kierona vaikene siitä? En tajua.

Ap

Jos muistan oikein

Edesmennyt isäsi savusti possua takassa kanssasi.

Edesmennyt isäsi ei vaatinut sinua siivoamaan, mutta jos olisi vaatinut, niin se olisi tehty leikin varjolla.

menikö oikein?

Joo, muun muassa, mitä siitä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti oli pask apää. Isä ei ajatellut ap:n hyvinvointia. Lasten kaveriperheet on juntteja. Ystävät eivät ollleetkaan ystäviä...

Väkisin tulee mieleen, että näiden kaikkien ihmisten pask uudessa on vain yksi yhdistävä tekijä...

Niin siis se, että lapsen kaveriperheet eivätole varakkaita ihmisiä selittyy ihan vain sillä, että Suomessa on muunlaisiakin kuin yhtä varakkaita kuin itse olen. Jos ei olisi, he eivät voisi olla eri tasolla siinä. Se,itin jo syyt, miksi juuri me olemme tekemisissä, ja se syy on äitini käytös minua kohtaan. Sama siinä, miten olen voinut luottaa ihmisiin ystävinä. En ole voinut luottaa, koska äitini arvotti ahdasmieliset p*skat minua ylemmäs. Ahdasmielisissä p*skoissa ei olemitään vikaa, kunhan mun ei tartte olla heille alisteinen.

Ap

Miksi me jauhamme varakkuudesta koko ajan? Jotain mätää sinussa, persoonassasi ja asenteessasi on, jos kaikki lasten kaveriperheet ovat mielestäsi idioot teja. Mitä?

Vierailija
204/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ap, tarkoitatko sanoa näin:

Olet jo saanut hiukan perintöä. Sen vuoksi käyhäilet, että et voi saada toimeentulotukea.

Tiedät kohta saavasi jätti omaisuuden, jolloin voit huolehtia sen avulla jo nyt saamastasi omaisuudesta.

Kun nyt köyhäilet, et kehtaa kertoa oikeasti köyhä oleville kavereillesi, että sull aon omaisuutta ja kohta tulossa lisää.

Niin, näin kyllä, mutta tähän kieroiluun minut tavallaan pakotti äitini, syyttäen, että minun pitää kieroilla, etten pahoita jonkun mieltä. Koska totta kai jos joku tuosta suuttuisi minulle, niin se satuttaisi minua. Sitä äiti ei ymmärtänyt ollenkaan ja ollut omansa puolella.

Ap

Mitä verbi kieroilla tarkoittaa sinun kielessäsi ap?

Vierailija
205/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tilanne. Olen itse varakkaasta perheestä, eikä minun koskaan ole tarvinnut miettiä, mitä ostan. Kuulostaa hieman erikoiselta, että varakkaan suvun vesa, olisi ”päästetty maailmalle”, ilman rahastoa / säätiötä jne.

Tosin pienestä pitäen on itselleni tehty selväksi, että työn tekeminen kannattaa aina. Teen nykyisin (41v) töitä, vaikka siihen ei taloudellista pakkoa olekaan.

Kannattaa elää elämäänsä jo nyt , eikä odotella, että perinnön saadessa alkaa vasta se oikea elämä.

Oletko vähän tyhmä? Totta kai perinnön turvin on parempi elämä, jos sen haluaa elää omaten mahdollisimman paljon vapautta ja omaa aikaa, kuten minä. Ja siis isäni oli saita kitupiikki, joka ei minun hyvinvointiani yhtään ajatellut oikeasti. Oli vain ajattelevinaan, väitti, että on antanut mulle esim. asunnon, vaikka se meni niin, että äitinsä oli antamassa sitä isälle, kun isä sanoi, että anna minulle. Olin slloin ihan pieni.

Ap

Kiitos kysymästä, en ole normaalia tyhmempi. Eihän kukaan ole väittänyt, etteikö mittava perintö helpottaisi elämää, mutta kannattaako elämäänsä kuluttaa katkeroituen, ja sitä odottaen? Saattaahan olla, että mitään perittävää ei välttämättä ole jäljellä.

Toivottavasti osaan omat lapseni kasvattaa niin, etteivät jää laakereilleen lepäämään, ja perintöäni kyttäämään, koska jos siltä näyttää, pidän huolen, ettei perittävää jää 😀

Olet ahne. Meillä varallisuus on lainassa ja sen tuotoilla eletään, ainakin pääsääntöisesti. Koska siis se on tullut pistämättä tikkua ristiin. Eri asia toki jos pilaa elämänsä ensin työnteolla, niin pakkohan se siitä on kääkkänä nauttia jos ehtii.

Ap

Vierailija
206/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä teet sillä omalla ajalla? Sinähän inhoat muita ihmisiä, niin yksinkö möllöttelet siinä ihan kivassa kämpässä, johon keskiluokkainen varallisuutesi riittää?

En inhoa, inhoan ahdasmielisiä ja itseään täynnä olevia p*skoja.

Minä lähinnä voin pahoin omalla ajallani, jos en tee jotain kivaa. Mutta töissä se vasta kamalaa onkin. Sieltä käsin ei ainakaan voi tehdä omia asioita, joita pitää tehdä.

Ap

Onko elämässäsi ketään, jota et inhoa?

Minkälaisia ihmisiä haluaisit elämääsi?

Vierailija
207/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitään perinnön odottelua. Oma elämä kannattaa elää ihan itse omat asiansa ansaiten. Sitten kun se perintö joskus tulee, niin se tulee. Lisäksi olen miettinyt että hyppäyttäisin sen suoraan lapsilleni. En ihan ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa.

Voit verrata elämistä perinnön odottelussa lottoajien elämään. Onpa tosi ankeaa juu.

Ap

Perinnössä on vain se hyvä puoli lottoamiseen verrattuna, että se on paljon varmempi.

Ap

Kerro tuo Pia nykäselle ap.

Vierailija
208/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ap, tarkoitatko sanoa näin:

Olet jo saanut hiukan perintöä. Sen vuoksi käyhäilet, että et voi saada toimeentulotukea.

Tiedät kohta saavasi jätti omaisuuden, jolloin voit huolehtia sen avulla jo nyt saamastasi omaisuudesta.

Kun nyt köyhäilet, et kehtaa kertoa oikeasti köyhä oleville kavereillesi, että sull aon omaisuutta ja kohta tulossa lisää.

Niin, näin kyllä, mutta tähän kieroiluun minut tavallaan pakotti äitini, syyttäen, että minun pitää kieroilla, etten pahoita jonkun mieltä. Koska totta kai jos joku tuosta suuttuisi minulle, niin se satuttaisi minua. Sitä äiti ei ymmärtänyt ollenkaan ja ollut omansa puolella.

Ap

Mitä verbi kieroilla tarkoittaa sinun kielessäsi ap?

Eittää asioita erilaisina kuin ne ovat ja kieroilua siitä tulee varsinkin jos tämä aiheuttaa pahaa oloa kohteessa.

Ap

Vierailija
209/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, että olet jo 50-vuotias ja koko ikäsi köyhäillyt tulevaa perintöä odotellessa?

Vanhempasi voivat elää vaikka 90-vuotiaiksi, jolloin saisit perinnön noin 70-vuotiaana.

Mikä järki sen vuoksi on ollut 70 vuotta elää köyhästi? Miksi et ole ollut töissä ja kerännyt omaa varallisuutta?

Itse olen nyt 35v ja olen itse kerryttänyt omaa varallisuutta yli 100 000€ omalla työnteolla. En todellakaan ala odottamaan vanhempieni perintöä ja sen vuoksi ”lykkäämään” omaa elämääni.

Ap:n isä oli edellisessä provoilu ketjussa jo potkaissut tyhjää

Vierailija
210/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitään perinnön odottelua. Oma elämä kannattaa elää ihan itse omat asiansa ansaiten. Sitten kun se perintö joskus tulee, niin se tulee. Lisäksi olen miettinyt että hyppäyttäisin sen suoraan lapsilleni. En ihan ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa.

Voit verrata elämistä perinnön odottelussa lottoajien elämään. Onpa tosi ankeaa juu.

Ap

Perinnössä on vain se hyvä puoli lottoamiseen verrattuna, että se on paljon varmempi.

Ap

Kerro tuo Pia nykäselle ap.

Eihän Matti ollut Pian isä.

Mutta joo, näin se on. Se ei tässä parin sivun aikana muuttunut mihinkään. Vai luuletko sinä, että joka viikko vain 1 / 15 miljoonasta suomalaisesta, jonka vanhempi kuolee, saa perinnön?

Ap

Vierailija
211/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, että olet jo 50-vuotias ja koko ikäsi köyhäillyt tulevaa perintöä odotellessa?

Vanhempasi voivat elää vaikka 90-vuotiaiksi, jolloin saisit perinnön noin 70-vuotiaana.

Mikä järki sen vuoksi on ollut 70 vuotta elää köyhästi? Miksi et ole ollut töissä ja kerännyt omaa varallisuutta?

Itse olen nyt 35v ja olen itse kerryttänyt omaa varallisuutta yli 100 000€ omalla työnteolla. En todellakaan ala odottamaan vanhempieni perintöä ja sen vuoksi ”lykkäämään” omaa elämääni.

Koin, ettei minun ole mitään järkeä kerätä varallisuutta, koska perin kaiken, mitä voisin rahalla ostaa. Mulla kuitenkin oli jo 3-kymppiseksi mennessä oma velaton asunto, kesämökki arvotontilla ja kiinteistö ulkomailla. Niistä vain ei tullut tuottoja kaikista.

Ap

Ja siis en ole ihminen, joka nauttisi itsensä rääkkäämisestä. Mulle parhaiten sopiva elämäntyyli on hienoston.

Ap

Hienostunut isä ukkos pariloi sikaa takassa???

Hienostunut äitis oli tavis duunari...mikä tekee sinusta hienon ap?

Vierailija
212/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miljoona ei ole iso raha. Meidän 100 neliön asunnon arvo on kivunnut jo lähelle sitä. Ei se yhtään lohduta, kun jossain on kuitenkin asuttava ja tämä on paras sijainti meille.

Vierailija
213/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti oli pask apää. Isä ei ajatellut ap:n hyvinvointia. Lasten kaveriperheet on juntteja. Ystävät eivät ollleetkaan ystäviä...

Väkisin tulee mieleen, että näiden kaikkien ihmisten pask uudessa on vain yksi yhdistävä tekijä...

Niin siis se, että lapsen kaveriperheet eivätole varakkaita ihmisiä selittyy ihan vain sillä, että Suomessa on muunlaisiakin kuin yhtä varakkaita kuin itse olen. Jos ei olisi, he eivät voisi olla eri tasolla siinä. Se,itin jo syyt, miksi juuri me olemme tekemisissä, ja se syy on äitini käytös minua kohtaan. Sama siinä, miten olen voinut luottaa ihmisiin ystävinä. En ole voinut luottaa, koska äitini arvotti ahdasmieliset p*skat minua ylemmäs. Ahdasmielisissä p*skoissa ei olemitään vikaa, kunhan mun ei tartte olla heille alisteinen.

Ap

Miksi me jauhamme varakkuudesta koko ajan? Jotain mätää sinussa, persoonassasi ja asenteessasi on, jos kaikki lasten kaveriperheet ovat mielestäsi idioot teja. Mitä?

No siis siinä on esim. se, että minusta ystävien ja miksei kavereidenkin kanssa jaeta kaikenlaisia omaan elämään liittyviä murheita. Mutta minun äitini sanoi mulle, että olen huono ihminen ja huono ystävä, etten ansaitse ystäviä, jos oletan, että toisia kiinnostavat vaikkapa mun omaisuusmurheet. Siis se murhe siinä! Äitini ei vrmaan edes tajua, että sekin voi olla murhe, ehkä kuvittelee, että ainoa syyhän miettiä niitäon lesoilu.

Joten minut opetettiin siihen, että jos toiset ovat ahdasmielisiä ihmisiä, niin he ovat itse asiassa minua jalompia tyyppejä, koska mä aiheutan heissä pahaa oloa puhumasta mun hyvästäni! Koska totta kai varallisuus on silti kiva asia, vaikka siitäkin huolia olisi.

Mutta tämä aksittiin kokonaan poisja halveerattiin vielä minua.

Minä sitten luulin, että saan ystäviä noudattamalla tuota neuvoa, kunnes tajusin, että en tee mitään ihmisillä, jotka eivät tunne minua, tai mahdollisesti pitävät minusta siksi, etten nostata heidän ahdasmielisyyttään. Ja ärsytä yhden kapean alan onnekkuudellani.

Ap

Vierailija
214/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miljoona ei ole iso raha. Meidän 100 neliön asunnon arvo on kivunnut jo lähelle sitä. Ei se yhtään lohduta, kun jossain on kuitenkin asuttava ja tämä on paras sijainti meille.

On se jos se tuottaa. Itse asun noin 90 000e talossa, eli voin elää hyvää elämää millin tuotoilla, kun en ole yhtä tyhmä rahankäyttäjä (no, olosuhteiden pakosta) kuin te.

Ap

Vierailija
215/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ap kasvatat lapsesi? Joko he tiedostavat olevansa rikkaita perijöitä ja parempaa väkeä ja kasvavat hienoston tavoille?

Vierailija
216/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei siis omaa kateuttaan voinut tukea minua etsimään rikkaampaa seuraa, koska olin silloin tavallaan köyhä.

Ap

Miten äitisi olisi voinut auttaa sinua etsimään rikkaiden seuraa?

Etsimällä niitä verotiedoista ja soittelemalla, hei halutteko tutustua Ap:hen ..se odottaa perintöä...Isäukko vetelee viimeisiään?

Vierailija
217/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin, ettei minun ole mitään järkeä kerätä varallisuutta, koska perin kaiken, mitä voisin rahalla ostaa. Mulla kuitenkin oli jo 3-kymppiseksi mennessä oma velaton asunto, kesämökki arvotontilla ja kiinteistö ulkomailla. Niistä vain ei tullut tuottoja kaikista.

Ap

Ja siis en ole ihminen, joka nauttisi itsensä rääkkäämisestä. Mulle parhaiten sopiva elämäntyyli on hienoston.

Ap

Otankin mallia isäni äidistä.

Ap

Vierailija
218/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mulle tulee tästä ketjusta mieleen mies, jonka hiukset harvenevat, mutta joka ei käy parturissa, vaan kampaa hiukset pään yli, ettei luultaisi kaljuksi. Samalla haaveilee peruukista ja halveksuu muita harvahiuksisia ihmisiä.

Huutonaurua!! tuli kahvit sieraimista:)

Vierailija
219/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Otankin mallia isäni äidistä.

Ap

Plot thikens,,,koskas hän kuoli?

Vierailija
220/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei siis omaa kateuttaan voinut tukea minua etsimään rikkaampaa seuraa, koska olin silloin tavallaan köyhä.

Ap

Miten äitisi olisi voinut auttaa sinua etsimään rikkaiden seuraa?

Etsimällä niitä verotiedoista ja soittelemalla, hei halutteko tutustua Ap:hen ..se odottaa perintöä...Isäukko vetelee viimeisiään?

No tukea (että kiva ja mene vaan yms.) kun olen tavannut siihen suuntaan viittaavia tyyppejä. Siis silloin nuorena aikuisena. Kun oli jo murtanut uskoa itseeni, niin parantaa sitten uskoani :) Mä en tajunnut, että hän oli murtanut uskoa itseeni, koska hänhän syytti siitäkin minua, eli että olen vain niin huono, etten kelpaisi (nyt voin sanoa, että) tasoisilleni.

Ap