Löysin pankkikortin
Kadulta löytyi pankkikortti.Se oli OP pankin kortti.Vein kortin pankkiin.Olisikohan pitänyt kokeilla maksaa ostos lähimaksulla?
Kommentit (26)
Kortin käyttäminen olisi ollut rikollinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä palkkio sait.
OP asiakaspalvelu ei edes kysynyt nimeä kun kortin sinne palautin.-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä palkkio sait.
OP asiakaspalvelu ei edes kysynyt nimeä kun kortin sinne palautin.-ap-
Ne teki virheen, eli ne kusetti sua ja ottaa itse rahat.
Päivän hyvä teko kun palautit kortin.
Löydetty pankkikortti pitää ehdottomasti palauttaa pankkiin.
N i s t i t maksaa noista paremmin kuin pankit.
Olisikohan lähimaksu onnistunut kortilla?
Siitä saa löytöpalkkiona 10 euroa siinä paikan päällä. Sua huijattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän sitten jos lähimaksu ei olisi toiminut.
"ööö äää, en nyt muista pin koodia..." *Lähtee paikalta vikkelään*
Voikohan tuossa vaiheessa jopa kassa alkaa epäilemään että kortti varastettu?
Löysin kerran erään Myllylän koko lompsan, oli ihan tyhjä. Oli tehnyt hyvät kaupat vähemmistön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä jäi nyt sitten kymppi saamatta.-ap-
Ei kai enää mitään löytöpalkkiota makseta, suurin osa korteista ehditään kuolettamaan, ennen kuin ne joku löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Tilille laittavat viikkojen päästä. Ja kerran olen palauttanut kortin ja oli viimeinen kerta koska tenttaus oli älytöntä... " Mistä löysit kortin? Henkkarit ja oma tilinro? Kenen kanssa olit? Mistä löysit kortin!? Milloin!? Henkkarit esiin nyt!? ... " Nordea oli pankki.
Joskus pankista kysyttiin haluatko löytöpalkkion käteisellä vai tilille. Ei se paljon ole. Monessa pankissa 10 euron luokkaa. Mutta jossain luotollisissa korteissa voi olla usemman kympinkin.
Kyllä löytöpalkkio kuuluu saada. Itse kun löysin.. vein pankkiin? sain heti palkkion tilille. Kysyivät tilinumeroni.
Löysin taannoin pankkikortin automaatista, kysyin numerotiedustelusta kyseisen henkilön puhelinnumeroa ja soitin hänelle. Kortin omistaja käyttäytyi todella agressiiviseen puhelimisessa, tenttasi mm. mistä olin hänen numeronsa saanut. Totesin, että voin palauttaa kortin löytämääni paikkaan, kotiin en hänelle vie tai katkaisen kortin kahtia. Lopulta hän suostui viimeiseen vaihtoehtoon, läheiseen pankkiin olisi itselläni ollut 10km. Tästä opin, etten ikinä ota löytämääni korttia kontolleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän sitten jos lähimaksu ei olisi toiminut.
"ööö äää, en nyt muista pin koodia..." *Lähtee paikalta vikkelään*
Voikohan tuossa vaiheessa jopa kassa alkaa epäilemään että kortti varastettu?
Näitä pin-koodinsa unohtaineita on kuule niin paljon, että saisin epäillä kymmeniä asiakkaita viikoittain. Eli ei, yksittäisestä yrityskerrasta ei epäilisi. Sitten, jos sama henkilö yrittää esim. useammalla kortilla, eikä mukamas muista minkään niiden pin-koodia, nousee epäilys. Tälläisistä on meidän kaupassa tehty ilmoituksia poliisillekin, epäilty siis maksuvälinepetosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus palautin löytämäni S-pankin kortin enkä todellakaan saanut mitään palkkiota. Hirvee tenttaus kyllä oli että mistä löysin jne.
OP asikaspalvelu ei kysynyt minulta mitään.Ei edes nimeä.Otti vain kortin ja sanoi kiitos. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Löysin taannoin pankkikortin automaatista, kysyin numerotiedustelusta kyseisen henkilön puhelinnumeroa ja soitin hänelle. Kortin omistaja käyttäytyi todella agressiiviseen puhelimisessa, tenttasi mm. mistä olin hänen numeronsa saanut. Totesin, että voin palauttaa kortin löytämääni paikkaan, kotiin en hänelle vie tai katkaisen kortin kahtia. Lopulta hän suostui viimeiseen vaihtoehtoon, läheiseen pankkiin olisi itselläni ollut 10km. Tästä opin, etten ikinä ota löytämääni korttia kontolleni.
Automaattiin oli ennen helppo palauttaa syöttämällä kortti sisään ja lyömään väärä pin kolme kertaa, jolloin automaatti nielaisi sen. Nyt ei taida sirullista korttia enää pystyä sinne "väärälle" puolelle edes syöttämään?
Kai sä palkkio sait.